SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,zakládám nové téma,protože nerad narušuji vlákno.V rámci úprav na motoru pionýra bych potřeboval dovařit pásek válce jako oporu pro pístní kroužek šířka pásku cca 8mm délka cca 30mm,mám k disposici autogen,litinové el. es 722 a mosazné elektrody.Jakou metodu by jste doporučily?Navařovat se bude stejný material-válcová litina.Díky za radu
Offline
Bez nějakého nákresu se nedá nic říci. O jaký pásek a na jakém místě válce víte jen vy, který to máte před sebou nebo ve své hlavě.
Offline
asi se jedná o můstek v kanálu pro přejetí zámku pístníhokroužku.
Offline
svařeč, který ví jak vypadá válec od Jawa Pionýr, může jen konstatovat že zavařit to tak aby byl motor funkční nepůjde
Offline
Hmm, omlaťte ty eldy, zavařte tigem, tam se dostanete z obou stran, stejně se dělá výbrus až po nalisování vložky do válce se zvětšenými a leštěnými kanály, no ale já jsem teď viděla na fichtlcapu válec chlazený vodou a moc se mi to líbilo, je to takový úhledný a menší než ten ježek.......kua to je koníček......hi
Offline
zvlášť proto, že u větších motorů, které tento pásek mají je to ten nejporuchovější element co praská a pak demoluje půl motoru..ale kdo si chce dovařit kurvítko..je mu přáno :
jwm zdar!
Offline
Já bych se pokusil převrtat kolíček na pístu a pootočit kroužek, jehož zámek je proti chybějícímu můstku.
Offline
Famater napsal(a):
Já bych se pokusil převrtat kolíček na pístu a pootočit kroužek, jehož zámek je proti chybějícímu můstku.
a mnohdy stačí píst otočit o 180stupňů a zámek co překáží pro sání už projde mezi výfuky..
Offline
Tady jde spíše o to že kanál je již tak velký že dochází k enormnímu namáhání pístního kroužku.
Offline
Otacat piesty obcas nerobi dobrotu.
Pri uprave valca by som radsej isiel smerom novej vlozky ako vyvarania.
Offline
Nová vložka by byla nejlepší,ale náročnější na výrobu,rozhodl jsem se to zaletovat mosazí autogenem(tig nemám a radši si to dodrbu sám) zejména vzhledem k tloušťce materiálu 4mm teď se ptám mám si to celé předehřát na nějakou stejnou teplotu-oba díly,nebo bude stačit ohřátí svařovaného místa autogenem?mám v plánu dilatační spáry,které budou vyplněné mosazí pro případ nestejnoměrného zahřátí vložky a pnutí v místě přidaného materiálu.Jinak píst vzhledem ke konstrukci jeho vlastní otočit nelze-chlazení v místě výfuku a vařit to chci proto,abych udržel kroužek v kruhu vzhledem k šířce kanálu by mohl do něj mohl propadnout a o hranu se zlomit
Offline
jikok napsal(a):
Famater napsal(a):
Já bych se pokusil převrtat kolíček na pístu a pootočit kroužek, jehož zámek je proti chybějícímu můstku.
a mnohdy stačí píst otočit o 180stupňů a zámek co překáží pro sání už projde mezi výfuky..
To není moc dobré řešení písty mnohdy nemají pístní čep v ose ale mírně mimo ní
Offline
tvar pístu je vůbec věda, není to prostý válec, už Jawa v Považskej Bystrici vyráběla písty kuželové, nahoře je menší průměr kvůli tepelné roztažnosti a dnes snad všichni výrobci kromě kužele vyrábí písty oválné (dvoutakty) zas kvůli rozdílu teplot na straně sání / výfuk.
Offline
Tvar pístu je opravdu dost složitý, když už je o tom tady řeč. Protože píst má nějaké rozložení hmot a provozních teplot, musí být tvar takový, aby se při provozních teplotách byl přibližně válcový. Proto je u dna průměr menší a u čepních otvorů oválný, protože v místech uložení čepu je větší hmota, která se teplem roztáhne. O to musí být v techto místech ve směru osy čepu za studena menší než ve směru kolmém.
Offline
tak, tak, tudíž vzhledem k procesům které ve válci probíhají je myšlenka navařování vložky imho nesmysl...
respektivě možnost vyzkoušet si hranice dovednosti. Ovšem účel opravy splněn nebude.
Offline