SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
...viz. tento obrazok http://jerry-mouse.rajce.idnes.cz/Berto … _30782.jpg Po nehode sa vylomila časť zavitu na šrube olejoveho filtra, myslite si že by šlo dovariť chybajucu časť zavitu tým spôsobom že, by sa nakrutil pôvodný šrob na zbyvajucu časť závitu a nasledne by sa to okolo šrobu primerane obvarilo vhodnym AL tavidlom, podotykam že, zrejme pôjde asi o vykovok AL zliatiny. Dakujem za pripadne tipy a návrhy JRM.
Editoval JRM66 (18-01-2014 00:04:21)
Offline
svářet toto určitě nepůjde, jedině snad na vyvrtávačce prohloubit o pár mm díru + vyříznout kousek závitu, případně i upravit šroub, všechno hrozně pracné a náročné.
Koukal sem že toho máš víc, co to je? Calibra? Nejrozumější sehnat jiný motor (vylágrovaný) musí být za "babku" a tyto díly z něj použiješ.
edit: čau evik že to nepůjde? to nedáš ani Ty
Editoval bourač (18-01-2014 00:31:15)
Offline
Vysustruzit novy kus materialu zo zavitom, ten nalisovat dnu a obvarit.... Ci sa to bude tat ob varit neviem, pluz podlozku medzi olejovy filter.
Offline
Hmm, zdravím pana Bourače, čekám na tu návštěvu až pojedete kolem, pokud jde o ty nemocné kousky toho žebřiňáku tak to se samo vyléčit dá, lepší je vymodelovat a vyvařit nový kousek a protáhnout závitníkem, líp to pak drží, samo když někoho neseženete poblíž, upeču to, jukla jsem že to nechvátá, jiné makačky tam máte hafo....hi
Offline
bourač: preco by to neislo zvarit?jemne husenky jedna na druhu naukladat ako doplnenie materialu chybajuceho kuska zavitu.Potom dat vyvrtat,zohnat zavitnik a prerezat zavit
Offline
pokukat po srotviskach,najst zhodny motor bud vybehany alebo poskodeny havariou a pouzit potrebny diel z neho,je to jednoduchsie ako sa pokusat povodny diel opravit
Offline
z toho okazu na rajčeti je videt vic poškozenych dilu toho nabouranyho Oplu sehnal bych raději dryhy auto co je nabourany ze zadu aby se dal použít motor ta veká prasklina v bloku zrovna u klikovky,možna bude svařitelná, ale oprava toho auta je nerentabylní pokud se nesežene stejnej motor tak to nema vyznam opravovat..
Offline
Po prezrení ostatných foto vcelku nerozumiem, k čomu to autor potrebuje. Auto vyzerá že sa rozoberá na diely, motor má prasknutý blok a zachranovať držiak olejového filtra tak nejak nemá zmysel. A podla obrázkov je tam pokus o lepenie bloku "tekutým kovom"
Editoval ivko (18-01-2014 20:37:44)
Offline
pavol.sk napsal(a):
pokukat po srotviskach,najst zhodny motor bud vybehany alebo poskodeny havariou a pouzit potrebny diel z neho,je to jednoduchsie ako sa pokusat povodny diel opravit
To je skoro nadludsky vykon niečo take najsť na šrotovisku, hlavne preto že, je to skôr zberatelsky kusok, karoseria ide pravdepodobne do šrotu, ale zatial služi ako skladište ND. Zrovna dnes som našiel podobny diel zo staršej Calibri, tvarovo trochu iny ale plne kompatibilny a hlavne cena je 20,é , čo je asi polovica toho čo by vyšla renovacia + novy šrob za dvacku.
Offline
ivko napsal(a):
Po prezrení ostatných foto vcelku nerozumiem, k čomu to autor potrebuje. Auto vyzerá že sa rozoberá na diely, motor má prasknutý blok a zachranovať držiak olejového filtra tak nejak nemá zmysel. A podla obrázkov je tam pokus o lepenie bloku "tekutým kovom"
Auto sa kupilo kvôli motoru a sport podvozku ako aj iným doplnkom pri ktorých by cena jednotlivo bola niekolko násobne drahšia, auto je ešte stále na špz-kach, takže ak niekto nechce za identické auto z dovozu platiť socialno Ficovsku dan 1200,é tak si môže pomôcť zlomkovou cenou nakúpom papierov.
Offline
Warlockvw napsal(a):
preco by to neislo zvarit?
kolega psal našroubovat šroub a obvařit hliníkem to co chybí - umíš si to představit?
ten postup co píšeš by možná šel, možná, ale co ta ekonomika? Určitě by vyšlo levněji koupit originál díl (nebo druhovýrobu) u prodejců autodílů...
Offline
no ja som myslel obvarit to bez sroubu nie s nim.Ekonomika je vedla,ale spravit by to slo
Offline
pozeral som tu poslednu fotku kde mas rozpisane ako to zalepis lepidlom od LOCTITEu.
podla mojich skusenosti si dovolim pochybovat ze to lepidlo da.
repasoval som nieco podobne cca 15rokov dozadu. 2.0 od renaultu ulomen blok pri vodnej pumpe.
Oprava zvaranim lepidlom sme len doladili povrch na lakovanie do povodnej farby bloku.
Offline
Iny podobny diel z toho motora, ale z inou prednou napravou ktorý som aj postupne zvolil tak, mi tu rozhodne nezapasuje kvôli vystupku na napravnici, sudruhovia z DE vedeli prečo je ten termoregulačny člen vyoseny. No postup bude asi taky to: z tej pôvodnej steny sa odfrezuje asi tak 50-60percent, potom sa vysustruži z vhodneho materialu(ešte neviem presne akého) prsteň z potrebným závitom, ten vnutorny bude otrochu menši ako bol pôvodne, ale to nevadi nakoľko aj šrob na olej filter sa urobí podlľa potreby. Dany prsteň sa potom na zbyvajucu časť zaskrutkuje a nasledne obzvaruje. Tento spôsob je asi iba jediný možný nakoľko musím zachovať uplnu kolmosť voči kruhovej zakladni na ktoru dosada olej filter. Vychylenie čo i len o jeden stupeň by viedlo k netesnosti olejového filtra a to by bola cela práca uplne zbytočná, tak čo vy na to pani je to ok?
Editoval JRM66 (26-01-2014 14:27:55)
Offline
jj, takto ano, ten prsteň bych udělal z oceli a místo sváru použil nějaký kolíček apod. jako pojistku proti potočení.
Offline
Warlockvw napsal(a):
bourač: preco by to neislo zvarit?jemne husenky jedna na druhu naukladat ako doplnenie materialu chybajuceho kuska zavitu.Potom dat vyvrtat,zohnat zavitnik a prerezat zavit
nějak tak by se to dalo nadstavit ale pro doplnění, pokud ten hlinik někdo nadstaví, tak já tam dodělám ten zbytek, totiž vyrtání a závit dopasuju do puvodního kousku zbylého závitu, totiž uplně jednoduše -řezání závitu nožem na soustruhu, nato nepotřeba ani závitník, no uplně jednoduše by to teda nebylo, musel by se udělat nějaký přípravek na který se to upevní pak už jenom vystředit a soustružit, ale jak už tu mnozí napsali bylo by to celé nerentabilní s ohledem nato že toto je ta nejmenší rozbitá věc, ikdyž opravit by se dalo všechno co sem na obrázcích viděl, dnes ty zlomené a popraskané litiny a hlinikové slitiny se opravují uplně běžně a jednoduše, nevim sice jak ale internet je fotek podobných oprav plný, kdysi dávno prasklý kart na motorku byl tak na vyhození dnes neni problém zavařit..
Offline
to rezanie zavitu /ked berieme v uvahu ze tam je cast stareho zavitu/ v takto zlozitom odliatku je minimalne nerentabilne.
ked uz odvrtat vsetko co tam je ustavit , osustruzit ako dieru tak celo obrobku a nakoniec zavit to by slo pomerne hladsie a s istejsim vysledkom.
moj nazor a prax.
Offline
Inak cudujem sa ze niekto vobec kupuje naburany motor a chce ho spojazdnit. Podla mna je taky motor jedna velka naslapna mina.. dakujem pekne ked ho po takom nejakom repase niekto kupi.. to je na gulku do palice..
Offline
Kramlik napsal(a):
závit dopasuju do puvodního kousku zbylého závitu, totiž uplně jednoduše -řezání závitu nožem na soustruhu, nato nepotřeba ani závitník, no uplně jednoduše by to teda nebylo,
dopasuješ to podle původního závitu? to by mě celkem zajímalo
Offline
bourač napsal(a):
Kramlik napsal(a):
závit dopasuju do puvodního kousku zbylého závitu, totiž uplně jednoduše -řezání závitu nožem na soustruhu, nato nepotřeba ani závitník, no uplně jednoduše by to teda nebylo,
dopasuješ to podle původního závitu? to by mě celkem zajímalo
někdo umí to jiný zase tamto, teď sem podobnou věc dělal, oprava závitu na vstřikovacím čerpadle zetor 25, vyrvaný závit a dojebaný od závitníku jak se někdo pokušel tam nařezat větší no udělal ho zešikma tak to bylo k vyhození ale pro další průměr pro který se dělá závitník by to prolezlo už durch ven, tak šup do soustruhu a opatrně nastavit nůž do toho najebaného závitu a trošku ho rozšířit na pruměl tak aby to bylo soustředný s vnitřními průměry co jsou uloženy elementy a do toho pak udlat spešl to šroubení se závitem na skusmo, (průměr třeba 28,2 stoupání zachovat původní 1,5) a je to opravený, jo až se to posere příště tak to už neopravím to už bude muset někdo vyvařit a tak se to dokroutí že pochybuju o tym že to k čemu bude..a tady ten krám taky, středící ploška by se použila ta venkovní hrana a pak by se do toho vnitřního osazení které by bylo z poloviny nadvařená natočili potřebné průměry a podle zbytku závitu se ustavil závitovací nůž a do toho navařeného by se jenom udělal ten závit dalo by to trošku práce otom žádná protože je to jakysi šikmý ten krám ale na nejakém připravku by to šlo, ono totiž na soustruhu jde dělat ledaco, to není stroj jenom na parádu, na soustruhu se nemusí dělat zrovna jenom kruhové obrobky tam jde upnout cokoliv, škoda že se mě kdysi polámal počítač a všecky fotky to vzalo sebou to bych tu něco ukázal, dřív sem si všechno fotil a ukládal ale teď už mě to už jaksi nebere tak jenom tak pro zajímavost moje práce: http://postimg.org/gallery/eh82wm2/
Offline
Tak zdarec pani dlho som tu nebol ale veci postúpili správnym smerom viz. par fotiek... http://img16.rajce.idnes.cz/d1602/9/956 … .jpg?ver=2 http://img16.rajce.idnes.cz/d1602/9/956 … .jpg?ver=2 http://img16.rajce.idnes.cz/d1602/9/956 … .jpg?ver=2 http://img16.rajce.idnes.cz/d1602/9/956 … .jpg?ver=2 mimochodom chyba mi ešte jeden zaber ked je to zavarené, ked ho najdem tak to sem dodatočne prihodim. tak tu to je! http://img16.rajce.idnes.cz/d1602/9/956 … .jpg?ver=2
Editoval JRM66 (16-04-2014 21:03:06)
Offline
JRM66 napsal(a):
mimochodom chyba mi ešte jeden zaber ked je to zavarené, ked ho najdem tak to sem dodatočne prihodim.
jj, přihoď - to tady určitě všechny zajímá...
Offline
už je to tu, treba pozrieť môj predchádzajúci príspevok!
Offline
Stránky: 1