SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Hebko stojí ve tvaru písmene i a na něj přivařit kolej. Z boku 7svár ,ze spoda9.Svařováno céočkem,drát esab 1,2 a směsným plyn.Předehřev před i potom 350st dohřev 15 minut.Bubee to stačit
Offline
Zapomeň na to kolejnice jsou z nesvařitelného materiálu (vysoký obsah uhlíku) pokud to tedy chceš použít na nosnou konstrukci tam by se měly používat jen zaručeně svařitelné materiály(pokud třeba na sloupek plotu pak snad ano).
Offline
Honzo, boduješ, kolejnice se přeci šroubují i svařují.
´´ a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.´´
Editoval jirkalesik (19-12-2013 18:09:00)
Offline
Že by to ty kluci od dopravních podniků lepili sekundovým lepidlem
Ale vážně, předehřev tak 200-250°C a kvalitní bazická elektroda. Např. Böhler FOX EV 63 je určena pro uhlíkové oceli až s 0,6% C.
Honza007 napsal(a):
Zapomeň na to kolejnice jsou z nesvařitelného materiálu (vysoký obsah uhlíku) pokud to tedy chceš použít na nosnou konstrukci tam by se měly používat jen zaručeně svařitelné materiály(pokud třeba na sloupek plotu pak snad ano).
Editoval JardaK (19-12-2013 18:39:16)
Offline
havran napsal(a):
Bubee to stačit
přijde na to co to ponese, jestli přes to budou jezdit naložený kamiony přidal bych nějakou výztuhu. Statické zatížení to unese...
Offline
Kolejnice se sice svařují, ale úplně zvláštní metodou - svařováním termitem. A hliník a hořčík v termitové směsi jsou při tavení konců kolejnic velice aktivně chemicky zapojené - slouží totiž také jako rafinační činidla při svařování vysokouhlíkové oceli, která by byla ostatními metodami (MMA, MAG) svařitelná velice obtížně a za složitých podmínek. A kelímek se struskou po vyhoření termitu slouží jako slušně izolovaný žíhací prostor s pomalým chladnutím.
Editoval jirkati (19-12-2013 18:50:07)
Offline
jirkalesik napsal(a):
Honzo, boduješ, kolejnice se přeci šroubují i svařují.
´´ a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.´´
Ano Jirko ale na tupo a termitem ! ono to zas taková sranda není když něco uletí pravě proto že přemýšlím!!Ono není svařit jako svařit.Pokud by tazatel napsal co to bude, pak se o tom jistě diskutovat dá ale takhle si stojím za svou odpovědí.
Editoval Honza007 (19-12-2013 22:16:48)
Offline
tak trocha osvěty, kolejnic existují stovky druhů co do provedení a způsobu použití, kromě železnice také jeřábové dráhy, dráhy pro posun kmenů do katru atd. Pražáci mohou občas zhlédnout partu opravářů kteří vaří prasklé tramvajové koleje Triodýnou. Sám jsem tento týden likvidoval kolejiště na katru bývalé Linety Děčín, kolejnice výšky asi 80mm byly přivařeny na pražce s traverz
Offline
Ona není kolejnice jako kolejnice.Stran svařování klasicky el. obloukem bych osobně byl raději skeptický pokud by se nejednalo o výrobek sloužící výhradně pro mou potřebu.(i když tady v Olmiku taky jezdí opravářská četa s nějakou velkou Esabkou o 600A.Skoukl jsem stránky Třineckých železáren a v materiálech pro výrobu kolejnic není žádný který by neměl minimálně 0,4-0,6%C(ocel 700).
Kuk http://www.trz.cz/pdf/Kolejnice_2010.pdf
Offline
Před pár lety jsme navařovali kusy kolejnic do výztuže jako mostní ložiska a tam stačilo klepnout a uletělo to, takže bych byl opatrný. A vylomilo to kousek té kolejnice. Vařili jsme to EB 121.
Offline