SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 23-09-2013 12:32:33

salimm
Člen
Registrovaný: 23-09-2013
Příspěvky: 9

zvaranie hlinikovej karoserie

zdravim všetkych odbornikov, mám autokarosarsku dielnu a kedže  stále viac pribudaju hlinikove dielce musim kupit zvaračku na AL.
Uažujem o TIG AC/DC od nejakeho europskeho vyrobcu (o farebne krabice nemam záujem), len neviem či postačuje 200A alebo musím investovat do 315(tie su už dost drahe). Toho zvarania na karoseriach nebýva tak vela a nezvara sa v kuse, ale chcem aby to dokazalo zvarit ako plech do 1mm tak aj blok motora , alebo prevodovky.

Zaujimavo vyzera tato akcia :

http://www.zvaracky-brusivo.sk/kategori … senstvo-3/

Alebo :

http://www.svarecky-obchod.cz/invertory … zdarma.htm

je to OMICRON ale sa to nápadne podoba na čínsku krabicu.

priamo z Omicronu mi odporučili toto, ale nikde som sa nedočítal či je to pulzna zvaračka čo by pri zvarani tenkych plecov mala asi byt.

http://www.svarecky-obchod.cz/invertory … -ac-dc.htm

pípadne mi poradte nejaku variantu do 1500€.

Dakujem

Editoval salimm (23-09-2013 13:26:35)

Offline

 

#2 23-09-2013 13:15:35

gondis
Člen
Registrovaný: 20-01-2009
Příspěvky: 335

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

Zdravím, 1mm plech půjde velmi těžko. Proč? Koroze hliníku ztenčí materiál, bude to propalovat, neznámost slitin a tím špatný výběr přídavného drátu může vést k horší smáčivosti.... je víc aspektů. Doporučuju oslovit obchodního zástupce dané značky, aby Vám přístroj předvedl u Vás. Pak budete moudřejší, hlavně si připravte materiál a věci na ukázku, na kterých to budou demonstrovat. Toje výhoda, že nekoupíte zajíce v pytli a uvidíte co Vám bude sedět nejvíc. Z inernetového obchodu je to na vlastní riziko...

Offline

 

#3 23-09-2013 13:27:44

DwPetr
Člen
Registrovaný: 16-10-2010
Příspěvky: 368
Web

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

Ono to bude všechno tak trochu čína. Stačí si projít na ebayi, nebo na podobnejch světovejch stránkách tyhle svářečky, a je jich v číně několik stejnejch, v jiný barvě a s jiným názvem. Jde o to, že výroba tady by byla tak drahá, že by to na našem trhu bylo neprodejný vedle konkurence z východu. Snad všechny větší firmy vyrábí v číně, proto je z číny tolik kopií snad všeho.

Tady v ČR/SR  i EUse nebude vyrábět nic. Minimálně součástky jedou na pásech v číně, osazuje je mašina, jedno kde, pořád je to mašina, a jde jen o to, kdo a kd ty jednotlivý díly seskládá dohromady.

Takže spíš než o zemi původu bych se zaměřil na to, když se něco stane, co dál. Reklamovat do číny jde, ale je to o čase, takže je ideální koupit stroj buď v EU, od prodejce, který má nějaké zázemí a nebude problém se servisem, zárukou.

Proto jsou renomovaní výrobci dražší, protože maj po světě, nebo aspoň regionu natahanou servisní síť, a zaručují že nebude problém.

Potom je tady otázka ceny. Jestli stojí za to koupit stroj za 3000e+ v době, kdy se elektronika rychle vyvýjí, a nebo koupit levnější alternativu v řádu 1000e, nebo tu barevnou krabici za 500e třeba od dealera z německa, kde je lepší cena, a servisní síť dobrá.

Na vedlejším vlákně http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=4877  se zmínila firma stamos/ welbach tady jsou její svářečky, samozřejmě jsou dovezení jak jinak než z číny, ale nijak se tím na rozdíl od většiny netají http://www.expondo.de/de/Schweissgeraete

Offline

 

#4 23-09-2013 13:34:49

gondis
Člen
Registrovaný: 20-01-2009
Příspěvky: 335

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

DwPetr napsal(a):

Tady v ČR/SR  i EUse nebude vyrábět nic. Minimálně součástky jedou na pásech v číně, osazuje je mašina, jedno kde, pořád je to mašina, a jde jen o to, kdo a kd ty jednotlivý díly seskládá dohromady.

Není to tak úplně pravda, silné evropské firmy odebírají od spolehlivých dodavatelů (můžou být i z číny) a navrhují a osazují v eu. Dbají na špičkovou kvalitu komponentů a tudíž i výrobku. A zde se promítne pro někoho astronomická cena.

Offline

 

#5 23-09-2013 13:53:38

DwPetr
Člen
Registrovaný: 16-10-2010
Příspěvky: 368
Web

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

gondis napsal(a):

DwPetr napsal(a):

Tady v ČR/SR  i EUse nebude vyrábět nic. Minimálně součástky jedou na pásech v číně, osazuje je mašina, jedno kde, pořád je to mašina, a jde jen o to, kdo a kd ty jednotlivý díly seskládá dohromady.

Není to tak úplně pravda, silné evropské firmy odebírají od spolehlivých dodavatelů (můžou být i z číny) a navrhují a osazují v eu. Dbají na špičkovou kvalitu komponentů a tudíž i výrobku. A zde se promítne pro někoho astronomická cena.

To ano, ale to je právě ta kategorie, která je mimo u běžných svářečů, týká se jen větších firem, mezi živnostníky, ať už zámečníky, nebo karosáři určitě nebudou na prvním místě. To výše patří k těm "dostupným svářečkám"

Offline

 

#6 23-09-2013 14:01:12

gondis
Člen
Registrovaný: 20-01-2009
Příspěvky: 335

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

DwPetr svatá pravda.

Offline

 

#7 23-09-2013 14:24:27

DwPetr
Člen
Registrovaný: 16-10-2010
Příspěvky: 368
Web

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

Jinak k věci, protože karosařinu dělám také, mimo jiné, tak jednu dobu, když jsem se zaměřil na Volva, která maji kastli z hliníku, uvažoval jsem o bodování AL migem, to by fungovat mohlo, a ušetřil bych za mašinu. A u odbočky je spolehlivost asi nekonečná, kór v karosařině. Nicméně jsem tuto myšlenku opustil, stejně jako karoserie z AL.

A co se veteránů týká, tak mám štěstí na samé plechové karoserie. Nicméně jakmile budu zase na křižovatce AC/DC, tak buď za 600e barevnou krabici z ebaye, která snad bude fungovat, půjdu do rizika, nebo když už tak Alphu 335 od welbachu, s tím že do toho německa pojedu.

Ale jak řikám, kdo ví co bude za dva, tři roky, ten vývoj jde tak dopředu, že za chvilku bude AC/DC tig samozřejmostí. Však už i odbočkové stroje pomalu budou mizet. Čímdál víc se objevují invertorové stroje. MMA usměrňovače se už vlastně nevyrábí, všechno je IGBT, Migy budou následovat. Universální mašiny 4v1 (MMA, MIG,TIG,CUT)za cenu jedné, to bude trend, ke kterému se to blíží.

Pamatuju doby kdy ACDC 200 byl k dostání sotva u kuthreiberu za hrozný peníze, pak najednou přišly barevný krabice, a dneska se dá ACDC pořídit za 10tis. A kolik milionů zařízení se vyrobilo, aby už mohli spolehlivě fungovat....

Osobně si myslím, že ty věci z číny už jsou kvalitou jinde než kdysi, a dokážou obstát. A i kdyby, tak aspoň srazily ceny ostatních strojů mimo čínu. Každopádně ale, je dost možný, že za chvilku nebude ani na výběr.

Offline

 

#8 23-09-2013 14:55:54

salimm
Člen
Registrovaný: 23-09-2013
Příspěvky: 9

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

Pozeral som  aj na Kuhltreiber 315 AC/DC daju sa najst už v rozumnych cenách , takže to by tiež mohla byt varianta pre autoservis.

Offline

 

#9 23-09-2013 17:59:01

ivko
Člen
Registrovaný: 13-03-2012
Příspěvky: 681

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

DwPetr : Kuhtreiber len využil situáciu ako priekupník kedy nebol zaplavený trh , skrátka to čo sa dalo z číny kúpiť za pár šupov on predával za 4 násobok ceny, ked sa toho chytili další tak cena šla hlboko dole až pod smiešných 1000€, ono sa ani viac nedá pýtať za niečo tak mizernej kvality. Šťastný to ludia ktorým sa nikdy nepokazila.

Offline

 

#10 23-09-2013 18:16:14

DwPetr
Člen
Registrovaný: 16-10-2010
Příspěvky: 368
Web

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

Tak nějak. Tady nejsou výrobci, ale překupníci. Akorát někdo tvrdí že je výrobce, i když vyrobí jen bednu a do ní dá pajšl z kontejneru z honkongu. Hlavní je co, bedna, nebo ten pajšl? Jednu Kuhtreiberovu 200 má kamarád a funguje mu perfektně, a to ji má už pár let.

Offline

 

#11 23-09-2013 19:22:35

Warlockvw
Člen
Registrovaný: 03-08-2009
Příspěvky: 717

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

ja som mal cinu doma 200 P ac/dc,predal som to a dobre som spravil.Ako na nutnost zvarania hlinika to fakt staci-nevyhoda je konstantna AC frekvencia na urovni cca 50-60 Hz...chyba vodnik,horak sa nenormalne prehrieva pri plnej palbe co je pri hliniku treba,ked je to studene.Voda sa da kupit,ale to je zase peniaz navyse a to sa už pohybujeme niekde na urovni ceskej AC/DC masinky na slusnej urovni...a teraz babo rad.Co kupit? Nieco so zarukou a jakym takym menom medzi ludmi alebo čínu za par korun a vysledky su neni neviem ako oslnujuce...Ja som troska zainvestoval a kupil som Selco Genesis 382 AC/DC...bez komentara,neskutocny stroj.

Offline

 

#12 23-09-2013 20:11:33

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1605

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

Na svařování hliníkových autokaroserií není zrovna metoda TIG AC/DC nejvhodnější. Jednak se vaří tenké znečištěné plechy bez možnosti podložení , které nejsou ideálně zpasovány - svařuje se do mezery což tigu moc nejde. Mnohem lepší je použít metodu MIG a to takový stroj na který lze zapojit hořák spooll gun. Pak se hliník svařuje stejně jako obyčejná ocel a hliník může svařit i naprostý laik.Taky se ušetří velké množství argonu. Se stejným hořákem jde výborně provádět i migové pájení , svařování nerezi apd.

Offline

 

#13 23-09-2013 20:30:28

DwPetr
Člen
Registrovaný: 16-10-2010
Příspěvky: 368
Web

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

chyba vodnik,horak sa nenormalne prehrieva pri plnej palbe co je pri hliniku treba,ked je to studene. - to ale není chyba mašiny

Voda sa da kupit,ale to je zase peniaz navyse  - to u všech

a to sa už pohybujeme niekde na urovni ceskej AC/DC masinky na slusnej urovni... - a to je která?

Selco Genesis 382 AC/DC - no aby to nebyl neskutečný stroj za 200tis. Pokud se vyloženě firma nezabývá vařením hliníku, nebo živnostník nemá pořádnej dlouhodobej kšeft, tak je to nesmysl, tuplem pro karosáře, když za 200tis postaví celou dílnu. Ve firmě byl velkej Migatronic za 150.. ale bavíme se o svařování doma/na dílně

Offline

 

#14 23-09-2013 20:37:27

DwPetr
Člen
Registrovaný: 16-10-2010
Příspěvky: 368
Web

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

ZDENÁL napsal(a):

které nejsou ideálně zpasovány - svařuje se do mezery což tigu moc nejde.

Nevim jak kde, ale co já vim v okolí a sám jak dělám, tak se nic na mezery nedělá, ale s přeložením, a tam je TIG v pohodě. Nicméně je oproti CO pomalejší, a celkově je to v podstatě dražší, (je i potřeba mít dražší kuklu, neboť jsem se sám přesvědčil, že ty levný stmívačky se s tigem nechytají) než mít třeba jedno malý CO třeba Kita 2200, nebo nějaký Omi kolem 15ti tis. extra na hliník, mít v něm pernamentně špulku al drátu a flašku argonu.

Offline

 

#15 23-09-2013 21:34:55

Sender
Člen
Registrovaný: 21-04-2008
Příspěvky: 700

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

Když je tu řeč o COčku na hliník - stačí stejnosměrný,dvoucestně usměrněný s tlumivkou,nebo i pulz ? Je potřeba na hořáku plus a kostra mínus,nebo naopak ? Ve svářečský škole mají COčko s pulzem -vaří to hliník jako kráva.Mašina stála přes 200 tis.

Offline

 

#16 23-09-2013 21:35:15

Warlockvw
Člen
Registrovaný: 03-08-2009
Příspěvky: 717

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

DwPetr: ja som chcel povedat len to,že radsej nech si kupi nieco z českej značky s vodou a bude niekde na 60-70tis.Kč ako dat ako tu činu aj ked s chladenim vodou tiez.

Na medzery sa vari normalne akorat ste sa k tomu este asi nedostal: hrubostenne potrubie,tandemove zváranie atd.

K tomu Selcu: stroj ma nevysiel 200 tis.Kč,bolo to ovela menej,použita.Nemam velku vyrobu,ale som živnostnik a ked je treba nieco pekne a poriadne zvarit-AL,nerez-hrubsie materialy 10 mm a pod.tak to nebudem soplit s čínou,preto som to predal.

Offline

 

#17 23-09-2013 22:05:37

DwPetr
Člen
Registrovaný: 16-10-2010
Příspěvky: 368
Web

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

Warlockvw napsal(a):

DwPetr: ja som chcel povedat len to,že radsej nech si kupi nieco z českej značky s vodou a bude niekde na 60-70tis.Kč ako dat ako tu činu aj ked s chladenim vodou tiez.

Na medzery sa vari normalne akorat ste sa k tomu este asi nedostal: hrubostenne potrubie,tandemove zváranie atd.

K tomu Selcu: stroj ma nevysiel 200 tis.Kč,bolo to ovela menej,použita.Nemam velku vyrobu,ale som živnostnik a ked je treba nieco pekne a poriadne zvarit-AL,nerez-hrubsie materialy 10 mm a pod.tak to nebudem soplit s čínou,preto som to predal.

To je právě to, že žádná česká za 70 není, jen čína, ale koupená tady, se zárukou, ok. Já ale reagoval na vaření autokaroserie, tam silnostěný potrubí na mezeru vařit nebudu žejo :-)

Jo natrefit na použitou pořádnou mašinu, to jo, to by bylo dobrý řešení, ale to je potřeba sledovat, mít nachystáno v šuplíku a vyrazit, hned je to pryč. Pravda, tuhle možnost jsme tu opoměli.

Jen na odlechčení, včerejší soplení nerezu čínou (alfain Pegas)
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2336_dsc_2554.jpg

Offline

 

#18 23-09-2013 22:55:14

DwPetr
Člen
Registrovaný: 16-10-2010
Příspěvky: 368
Web

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

Jsem schválně podíval na ebay, co číňani vyrobili a už jsou 3v1, tak ještě ten mig do toho http://www.ebay.com/itm/4IN1-AC-DC-TIG- … 485a6aebd6

a dokonce záruka 5let http://www.ebay.com/itm/STAHLWERK-AC-DC … 232f07a021

Editoval DwPetr (23-09-2013 23:00:03)

Offline

 

#19 24-09-2013 08:33:03

salimm
Člen
Registrovaný: 23-09-2013
Příspěvky: 9

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

Asi pred 3 rokmi som robil  Audi A8 a prišiel mi to pozvarat jeden pan so zvaračskeho ustavu v Bratislave a ak si to teraz dobre vybavujem v pamati tak mal Kuhtreiber 315 AC/DC a slo mu to výborne , ale to je zase pán ,, dokonalý"

Offline

 

#20 24-09-2013 10:40:03

ivko
Člen
Registrovaný: 13-03-2012
Příspěvky: 681

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

Tig AC/DC nie je problém zohnať, stačí trebárs nemecký Ebay, áno do DE síce nie je za roh, ale nie je problém tam kúpiť značkovú mašinu. Trebárs tam bol tig REHM 260 AC/DC za 2000€, je to dosť, lenže nový stojí +-7000€

Offline

 

#21 24-09-2013 13:38:59

salimm
Člen
Registrovaný: 23-09-2013
Příspěvky: 9

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

čo poviete na tento stroj :

http://www.zvaracky-naradie.sk/zvaraci- … a-404.html

vraj je to francuzske ale nepoznam tu značku a cena nieje zla,

Offline

 

#22 24-09-2013 19:20:37

Warlockvw
Člen
Registrovaný: 03-08-2009
Příspěvky: 717

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

REHM masinky su super,mali sme par kusov v praci v Nemecku boli aj na AC-čko...popozeraj niekde na ebay EWM alebo LORCH,takisto kvalitne stroje,ktore vydržia dost a možem potvrdit aj pri neludskom zachadzani-montáže a pod...

DwPetr: neviem ako sa da nerez soplit,bud to to zavarim pekne a dobre alebo skaredo,na to my staci aj masina niekde z tržnice co bude mat jake take nastavenia...z tej fotky ako co mame vidiet? nekvalitu Alfain strojov?smile

Offline

 

#23 24-09-2013 20:10:53

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4892

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

To Warlockvw:Ta fotka je zajímavá odleskem hořáku. Autor jistě nemyslel ukázat jak se sváří.  Co jsi udělěl s tou Kemppi, že máš nyní Selco?


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#24 24-09-2013 20:30:16

Warlockvw
Člen
Registrovaný: 03-08-2009
Příspěvky: 717

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

Predal som ju,ta Kemppi bola dobra,ale toto je prva liga

Offline

 

#25 24-09-2013 22:15:07

DwPetr
Člen
Registrovaný: 16-10-2010
Příspěvky: 368
Web

Re: zvaranie hlinikovej karoserie

Famater napsal(a):

To Warlockvw:Ta fotka je zajímavá odleskem hořáku. Autor jistě nemyslel ukázat jak se sváří.

přesně tak, to byla jen reakce na to soplení čínou. Zavařený to je pěkně a dobře. Otlakováno. Fotka je jen na odlehčení, tig má pěkný čistý oblouk.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče