SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Zdravím,
nikde jsem to na Internetu nenašel a ani nikdo z mého okolí s tím nemá žádné zkušenosti. Může mně někdo prosím poradit jak použít níže zobrazenou benzínovou pájku?
Dá se do toho dát normální benzin nebo je lepší sehnat technický? Natlakuju to pumpičkou, povolím ventil a normálně to zapálím nebo je v tom nějaký fígl - nerad bych hořel...
Díky.
Offline
Do ledlampy se naleje technický benzín a do kalíšku pod hořákem se naleje líh.Ventil necháš zavřený nebudeš ani pumpovat pumpičkou a zapálíš líh.Hořák se musí nahřát a před dohořením pomali otevřeš ventil a zkusíš zamumpovat.Pokud bude benzín stříkat a hořet tak je to málo nahřátý.Jinak když to je vše dobře nahřáté a zapumpuješ tak plamen krásně hučí a je modrý.
Offline
Nalít technický benzin. Do mističky nelít líh. líh zapálit, a letlampu rozehřát nad lihovým plamenem. Ke konci nahřívání jednou, dvakrát pumpnout a trochu povolit škrtící ventil. Pokud dobře ohřátá, měla by začít hořet nesvítivým plamenem. Pokud ne, je málo ohřátá, je třeba ještě přihřát nad lihem.
To je všechno. Jnak je to ale pěkný kousek.
Online
Zdravím, mám doma podobný kousek, jenom nádobka je mosazná. Ale proč to píšu: loni jsem z nostalgie snad po 20 letech páječku vytáhl a vyzkoušel. A zjistil jsem, že téměř žádné těsnění už netěsní, benzín prokapával kde mohl. Pokud bude toto i u té vaší, nesnažte se těsnění nahrazovat něčím jiným, v originále jsou jednak benzínu odolná a jednak u ventilu navíc odolná vysokým teplotám, tuším že tam je azbest a jako mazivo grafit. Když budou těsnění zjevně zachovalá, postup napsal kolega přede mnou. Jedině s tím rozdílem, že já jsem většinou v rychlosti nahříval dýzu hořáku na normálním plynovém sporáku, asi tak minutu, dvě, a hlavně opatrně.
Offline
Všem moc díky za cenné informace.
Já jsem přemýšlel na co tam je ten kalíšek a říkal jsem si, že by to mohlo být na to předehřátí, ale lepší je se zeptat než hořet...
Těsnění vypadá v pohodě a snad by mohlo i těsnit, ale ten píst na pumpičce už je asi nějak vyměňovanej a je tam danej kus kůže - ta už je vysušená a taková zteřelá, takže budu muset vyrobit nějakou funkční alternativu.
Offline
to kozene tesnenie staci natret olejom a zas bude fungovat
Offline
Jo kůže bude original . Pokud letlampu budeš používat častěji , tak si vem starou plechovku , dříve od lanšmítu , a nalij do ní ten líh . Hořák letlampy polož přímo na ni . Ta originalnádobka , pokud je trochu chladno a trochu fouká větřík , nestačí na nahřátí na provozní teplotu . Až letlampa najede , přiklopíš plechovku plechem . Líh se používá proto , aby jsi celou letlampu nazasejřil sazemi z benzinu .
Offline
Pístek na pumpičce je skutečně originál. Na pumpičkách na kolo se také používají. Je třeba ji naolejovat, ale na zas moc. Nesmí se z nístát hadr, musí trochu pružit.
Online
S tím olejem nepřehánět, pokud se letlampa má používat na něco čistšího.
Pokud se něco, co obtížně hoří dostane do náplně, neshoří to úplně ani v rozpálené letlampě a objeví se to potom na ohřívané věci. Na lepení IPY nebo na opalování nátěrů to stoprocentně nevadí, ale třeba při měkkém pájení pozinku se to může v nezanedbatelném množství dostat na povrch ještě před roztavením tavidla a potom i přes tavidlo zhoršovat pájení.
Do letlampy se dá jinak dávat v podstatě všechno, co hoří. Klidně i nějaké ředidlo, co je po ruce atd. Měla by to být tak hořlavina dvojka nebo až trojka, v krajním případě i petrolej nebo nafta. Jen se to trochu hůř zapaluje. Neměla by to být hořlavina první třídy, třeba technický aceton , je už příliš těkavý a práce zvláště za vyšší teploty v létě by byla příliš nebezpečná.
Offline
Zdravím,
chtěl bych ještě připomenout, že by bylo dobré zkontrolovat zpětný ventil u pumpičky. Kdysi ,když jsem podobné zařízení
používal, po natlakování při zapálené lampě začal z pumpičky prýštit benzín a lampa letěla do písku. Tyhle konstrukce
popálily hodně lidí, později se do nalévací zátky montoval přetlakový ventil. Automobilový benzin přísadami zacpává
trysku.
Offline
Ta nádobka (kalíšek na líh) je opravdu malá a musel jsem ji ještě jednou naplnit (použil jsem technický líh) - pak ale pájka nastartovala a fungovala skvěle. Zpětný ventil drží - s ním problém není. Dal jsem do toho technický benzín, takže spalování i průběh pájení byl čistý...
Offline
Já nahřívám trysku jednak pomocí kalíšku, tak i tím, že špičku namočím do lihu a zapálím..... Není to sice úplně dle návodu, ale funguje též..........
Offline
Ahoj, něví někdo kde sehnat na benzinovou pájku kožené tesnění pod kohout? Díky
Offline
je třeba posat o které těsnění vlastně jde., třeba fotkou.
Online
Stránky: 1