SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
zdravim mam tu typ oceli 1.7734.5,nebo 15CDV6 ale nemuzu nikde najit oznaceni podle csn abych mohl porovnat s ostatnima,chtel sem se take zeptat jestli nekdo ma zkusenost se svarovanim tohoto materialu s plynem(jaky drat a postup)dekuji
Offline
Tento vysokopevnostní materiál je svařitelný. Přídavný materiál hledejte podle jeho označení DIN 15CrMoV6 ∼ 1.7262 . Podle přídavného materiálu pak budete muset provást tepelné zpracování - předehřev a žíhání. Podklad např. http://johann-maier.de/downloads/Materi … ue1008.pdf
Online
madrado napsal(a):
zdravim mam tu typ oceli 1.7734.5,nebo 15CDV6 ale nemuzu nikde najit oznaceni podle csn abych mohl porovnat s ostatnima,chtel sem se take zeptat jestli nekdo ma zkusenost se svarovanim tohoto materialu s plynem(jaky drat a postup)dekuji
Plynem míníte autogen? To bych zrovna moc nedoporučoval. Lepší by bylo použít TIG, drát podle AWS ER90S-G. Rovněž by to šlo elektrodou v tom případě něco od AWS E8018-B2 až E9018-B3. Nebo jakýkoliv ekvivalent. Samozřejmě předehřev ca. 200°C a žíhání je nutné.
Nebo taky MIG, tady ten drát na obrázku dole:
Offline
tig nemam ale to neni zas tak uplne duvod,na skoleni svarovani AL sem diskutoval s odbornikem svareni CrMo a dostal sem typ ze se to da varit plynem,jestli acetylenem to nevim ale vyhoda je ze se pak nemusi zihat,typ na tento mat. sem dostal od chlapka co delal na letisti a taky prej vari plynem,sou s tim problemy?ze nedoporucujete nebo je to moc slozity proces myslel sem ze to bude jednodussi?dekuji za odpovedi
Offline
Svařovat autogenem není složitý proces. Záleží jak silný materiál budete svařovat a k čemu to bude sloužit. Svařit to půjde i tím autogenem, ale dojde k vyhoření určitého % legujících prvků, vzniká spousta oxidů, které mohou být identifikovány jako vměsky ve svarovém spoji, mohou vznikat póry ap. vady. Tím se změní kvalita a vlastnosti svarového spoje. To je důvod, proč jsem preferoval použití TIG.
Offline
dekuji za vysvetleni,material trubky 30 na 1.5tloustka jednalo by se o pevnostni ram,zjistim jeste podrobnosti jakym zpusobem to vari na tom letisti,delaj s toho ramy letadel tak nevim
Offline