SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Zdravím jaký svařovací drát použít při svařování Pb+kyslík, sváření trubek
Offline
kemppin napsal(a):
bourač napsal(a):
to jsou zase rady a příběhy tady, aspoň se člověk trochu pobaví...
nezaznělo tady čím to vařit, dural?-----------------------------------------------
Bourači to je zásah. Letecké nádrže se vyráěly z duralu. Na zkoušku bych vzal kousek plechu a zkusil svařit mimo,jestli
má vůbec cenu se tím dál zabývat.
Svařitelné to je, mat. je AW5052. Jde o to, že jiná možnost než svařování není, je potřeba zaplátovat otvory po přívodech a na spodní část navařit oděrový ,,L" profil. tzn. objímky jsou na nic.
Druhá možnost je odvézt to do šrotu a vyrobit nové plováky.
A vyhraje asi ten dusík, jak psal Jirkati.
Díky všem
Offline
Hmm, dělali jsme něco podobného, dobře vypláchnout horkou vodou s jarem, napustit vodou co nejvýše, nechat tam bublat co2, ALsi5 a tigem, tu sirkovou metodu si nechte na kontrolu palivové nádrže, to co2 je krásně cítit když vyplní zbytek, no nechvátat a dobře si to natočit aby volný prostor byl co nejmenší jak psali předešlí..jo a vařili jsme to po ránu aby to nebylo rozpálený od sluníčka....zdravím
Offline
To je problém, když tam je víc otvorů, jedním strčit dovnitř třeba rozsvícenou LED baterku na špagátě nebo něco takového a tím inspekčním otvorem tu nádrž prohlídnout? Jestli tam ještě něco tekutého je nebo už tam není nic? Třeba někdy večer za šera, aby bylo dovnitř líp vidět.
Co se týká kerosinu či leteckého benzínu, podle mých znalostí se to destiluje z ropy a dále upravuje podle požadavků pro příslušný motor. Tudíž když tam byl kerozin do Migu, tak se zeptat znalce, který ten mig zná. Protože název je jedna věc, ale nadstavení těch destilačních kolon na ropu úplně jiná věc. Může to být, co se týká výbušnosti a koncentrací par v závisloti na teplotě úplně stejné jako obyčejná nafta nebo petrolej ale klidně to může být i dost odlišné.
Co se týká vlastního svařování, pletu se nebo bude dost problém , když není přístup dovnitř nádrže, zařídit, aby se při svařování naopak ten duralový plech nádrže nepropálil?
Editoval Radim (03-03-2013 16:46:05)
Offline
tomape napsal(a):
Na co budou použity...........
Zase STB, ale kloudná rada nikde.
tomape napsal(a):
Zkus tu sirku- dyž je to tak dlouho otevřené, ta palivo už tam nebude- kerosin je lehčí, než benzín a daleko rychleji se i
vypařuje
To je rada úplně kprdu, jelikož pro tyto uhlovodíky není dural ani ocel neprodyšný materiál, ale je v něm spousta míst, kam se můžou "schovat". Asi jako mák mezi hrách. Nebo naopak?? Ale to je jedno, protože až se to při svařování ohřeje, uhlovodíky "vylezou" ven a pokud mají s čím, tak proběhne okysličení. Teplota při svařování je pro ně dostatečná.
Byl zaznamenán případ, kdy při svařování autogenem bouchla nádrž, ve které PROKAZATELNĚ nebyl benzín několik roků.
Před pár lety si kutil ze vsi asi 15 km od nás přivezl domů sud od "čehosi". Dobře ho vymyl, vzal flexu, aby odřízl víko a jak do sudu řízl, následná exploze ho spolehlivě zabila.
Ale nic není nemožné a jak píše kolega jirkati:
jirkati napsal(a):
Chlapi nevymýšlejme fantasmagorie. Použijme zcela běžný postup, který se používá třeba při opravách benzínových tanků. Všechny díry přelepit třeba samolepící páskou, nádrž naplnit dusíkem nebo CO2 (dlouho plnit) a v klidu postupně jednotlivé otvory přikrýt záplatou a převařit. Je to vyzkoušené a bezpečné. Jenom tím ochranným plynem nešetřit.
Je to logické, když nemá s čím, nemůže to bouchnout.
Offline
Nejlepší a nejrychlejší systém,ne však na 800l-napustit nádrž až k místu svaru benzínem nebo naftou,v otevřeném uzávěru zapálit a zavařit(většinou autogenem).Funguje to bez demontáže nádrže z auta-mota,vymysleli v Rusku a na vlastní oči jsem viděl,ře to funguje.
Offline
Jo v Rusku tam se deji veci! Ale ne nadarmo rusove rikaji nas mnogo. Ps:plynove potrubi se take svari pod tlakem.To neni zas nic moc noveho.
Co se tyka svareni nadrzi staci se drzet normy kde jsou vyslovne popsana potrebna opatreni jenze kdo by se zabyval ctenim nebo teorii????Že?
Editoval Honza007 (03-03-2013 22:02:06)
Offline
Honza007 napsal(a):
Jo v Rusku tam se deji veci! Ale ne nadarmo rusove rikaji nas mnogo. Ps:plynove potrubi se take svari pod tlakem.To neni zas nic moc noveho.
Co se tyka svareni nadrzi staci se drzet normy kde jsou vyslovne popsana potrebna opatreni jenze kdo by se zabyval ctenim nebo teorii????Že?
Nemáte vůbec pravdu, postup s vařením plné nádrže je odzkoušený. Protože jak každý ví, není nejvíce nebezpečný samotný benzín, ale jeho výpary. Je to nouzovka, třeba na závodech motorek se to dělá. Není čas vyměňovat. Samozřejmě, když mám na to čas, udělám to jinak.
Já jsem opravoval už několik nádrží a vždy používám čisté CO2, jako náplň. Tedy u naftových ne, tam problém není.
Offline
Plne suhlasim s Kirkmenom,vypary z benzinu su najnebezpecnejsie,mne raz blafla nadrz kedysi na starej Jawke ked sme zvarali so znamym,ale krvi by sa nedorezal:D S tym Co2 je to podla mna najrozumnejsie,pretoze ten vytlaca vzduch a zamedzuje logicky horeniu...
Offline
A co ucpat všechny díry mimo dvou, a jednou tam vypustit CO2 hasičák? Bude to sice trochu studený, ale ohřátím se ten sníh změní na plyn, i když tam budou vázané zbytky kerosinu, tak díky tomu plynu neblafnou, protože tam nebude kyslík.
Offline
kirkmen napsal(a):
Honza007 napsal(a):
Jo v Rusku tam se deji veci! Ale ne nadarmo rusove rikaji nas mnogo. Ps:plynove potrubi se take svari pod tlakem.To neni zas nic moc noveho.
Co se tyka svareni nadrzi staci se drzet normy kde jsou vyslovne popsana potrebna opatreni jenze kdo by se zabyval ctenim nebo teorii????Že?Nemáte vůbec pravdu, postup s vařením plné nádrže je odzkoušený. Protože jak každý ví, není nejvíce nebezpečný samotný benzín, ale jeho výpary. Je to nouzovka, třeba na závodech motorek se to dělá. Není čas vyměňovat. Samozřejmě, když mám na to čas, udělám to jinak.
Já jsem opravoval už několik nádrží a vždy používám čisté CO2, jako náplň. Tedy u naftových ne, tam problém není.
Ja jsem nepopiral ze by to neslo!Proto ta zninka o svareni plynoveho potrubi. Kazdopadne to ale nebudu doporucovat.Rizika spojena se svarenim plne jsou jiste vyssi nez svareni spravne osetrene nadrze ovzlast pokud nekdo nebude dostatecne dusledny nestesti je na svete.Nadrzi z aut mororek nakladaku a traktoru jsem uz peknych par opravoval svarenim a letovanim.Palil jsem i nadrze od Lpg a bez problemu.V zasade staci aby nevznikla vybusna smes pak nehrozi zadne nebezpeci.To vse tu bylo ale jiz vyse popsano.
Offline
Stránky: 1 2