SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Zdravim...
Chcem sa opytat ci nemate nahodou prehlad ktoru zvaracku ide pouzit aj ako starovaci vozik... O jednej viem je to UTA200.
Su aj nejake ine typy zvaraciek ktore sa daju takto pouzit????
Offline
Dobrý den,
jako startovací vozík lze použít v zásadě jakákoliv svářečka, která je zdroj proudu.
Přímo pro startování motorů byla navržena ZU 315.22 s ovladačem pro starování vozidel. Na stánkách www.svarecky.com je i foto.
S pozdravem Zdeště
Offline
Jsou právě dvě možnosti . Buďto je i svářečka "přepnutelná" jako zdroj napětí , pak není žádný problém , připneš , zapneš , startuješ , anebo přepnutelná není a pak je nutno nejprve sepnout starter , potom zapnout nabíječku , po nastartování vypnout nabíječku a až potom vypnout startér . Jinak může dojít k likvidaci veškeré elektriky na stroji (autě , traktoru , centrále atp.) .
Offline
ne že bych bobobovi nevěřil, shodně to popisuje i admin v rubrice na Svarinfu, ale ujistěte mne ještě někdo že když připojím UTA 200 k baterii (12V) nastavím na vypnuté svařečce proud na max (200A) poté zmačknu starter a pomocník následně zapne svařečku - 5 sec. to auto i zdroj přežijí? Ukončení akce samozřejmě opačně = vypnout zdroj, pak teprv přestat startovat?
Asi to dnes bude aktuální
Offline
Bez obav . Je snad zřejmé , že v instalaci musí být zapojen akumulátor co tam patří . Ampéry bych dával tak 3násobek předepsané aku kapacity . 40Ah=120A , 60Ah =180A .
Offline
bourač napsal(a):
ne že bych bobobovi nevěřil, shodně to popisuje i admin v rubrice na Svarinfu, ale ujistěte mne ještě někdo že když připojím UTA 200 k baterii (12V) nastavím na vypnuté svařečce proud na max (200A) poté zmačknu starter a pomocník následně zapne svařečku - 5 sec. to auto i zdroj přežijí? Ukončení akce samozřejmě opačně = vypnout zdroj, pak teprv přestat startovat?
Asi to dnes bude aktuální
pokial ide o startovanie dakeho 20 rocneho srotu tak sa nad tym asi sotva niekto zamysli ale dost pochybujem ze si tymto sposobom bude niekto startovat auto ktore ma par rokov...bez ohladu na jeho nakupnu cenu
Offline
Baterka tam podle mně funguje jako stabilizátor. Ty setinky a desetinky vteřiny, kdy komutátor startéru třeba odskočí a neodebírá proud, tak ten startovací proud odebírá baterka . A sráží tak napětí v soustavě z napětí invertoru na napětí 12 voltů auta. Propojovací kabely fungují jako omezovací odpory, společně s nadstavením proudu invertorem. Invertor zřejmě musí mít vypnutou funkci proti přilepení elektrod.
Možná i pár sekund takového nabíjecího proudu by ta baterka snesla bez poškození . Nebo aspoň výrazného snížení životnosti.
Editoval Radim (03-02-2012 10:20:09)
Offline
pochybujem,že batéria zníži napatie z 80V na 12V najma pri tak vysokom prude. I na starých autách hrozí odpálenie diodového mostíka v alternátore. U aut s elektronikou už radšej nebudem hovorit. Pri štartovaní stroja s 12V palubnou sietou napatím 24V bolo napatie pri štarte 16,8V,pri odpojení spuštača okamžite stuplo na 20V a o 10 sekund na 22V ! Aké bude napatie pri 80V ?
Offline
Svářečkou bez možnosti přepnutí jako zdroj napětí bych její používání na startování nedoporučoval.
Ze starších typů svářeček má možnost přepnutí jako zdroj napětí svářečka KS250 (možná "K")
Offline
Pro startování se dá použít zdroj mig/mag. U MSP 200 se pomocí transduktoru dal startovací proud nastavit úplně přesně.
Offline
Použít se dá v podstatě každá elektrodová. Jde jen o to , aby se spustila jen v okamžiku připojení starteru . Podle velikosti auta se dají odhadnout bezpečné Ampery , které v odběru starter jistě překročí . Nedá se připnout nejprve svářečka na aku a potom startovat . Svářečka misí být zapojena přes stykač a ten se sepne tlačítkem drženým v ruce jen pro dobu startování .
Offline
Stránky: 1