SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
|
Nejste přihlášen(a)
Zdravím, prešustroval som toto fórum, ale akým spôsobom sa zvára pohliníkovaná oceľ som sa nedopracoval. Jedná sa o tenký plech, od 1,5 mm do 4 mm. Vie niekto poradiť? V akej ochrannej atmosfére, resp. spôsob zvárania? Jedno viem isto, že to nemá byť zváranie bodové. Vopred ďakujem.
Offline
Obrousit na cisty plech a svarit.Kdyby to byl pozink pripada v uvahu Mig pajeni.S hlinikem to je problem ma velmi odolne oxidy s vysokou teplotu taveni. A krom toho potrebujete svaret ocel ktera ma teplotu taveni (1500°C) o dost jinde nez je teplota taveni hliníku (660°C) .
Editoval Honza007 (30-11-2012 15:33:16)
Offline
kenco napsal(a):
Zdravím, prešustroval som toto fórum, ale akým spôsobom sa zvára pohliníkovaná oceľ som sa nedopracoval. Jedná sa o tenký plech, od 1,5 mm do 4 mm. Vie niekto poradiť? V akej ochrannej atmosfére, resp. spôsob zvárania? Jedno viem isto, že to nemá byť zváranie bodové. Vopred ďakujem.
Svařovat se to dá všemi běžnými metodami. Pokud použijete MAG a MMA, je nutné obrousit vrstvičku Al dokonale. Při TIGu to dokonalé obroušení nutné není. Malá přítomnost Al dokonce u TIGu zlepšuje kvalitu tavné lázně. Zabraňuje tvorbě porosity. Vyzkoušeno. ![]()
Offline
Ďakujem za odpovede, vyskúšame, len som nevedel, čoho sa chytiť, nakoľko fakt som sa bál tej rozdielnej teploty topenia. Neviem, ako by tam bolo s zoškrabaním hliníka (ak by tam nebol potrebný, tak by to nebol pohliníkovaný plech), ale zváranie TIG sa mi zdá asi najoptimálnejšie.
Offline
Pohliníkovaný plech se svařuje, tedy vlastně MIG-pájí, drátem CuAl8, tj. např. UTP A 34, Fontargen A 2115/8M atd.
Je to totéž, jako MIG pájení pozinkovaného plechu drátem CuSi3.
Už asi před 15-ti lety takto LIAZ Mnichovo Hradiště svařoval nádrže na naftu. Myslím, že pro motory Detroit Diesel musel být plech pohliníkován a ne pozinkován.
Ale to už je dlouho a já stárnu ![]()
Nebo se používá CuAl8Ni2, to je UTP A 3422 nebo Fontargen A 216/M.
To se používá třeba u tlumičů výfuku z pohliníkovaných plechů, myslím, že to měl Bosal. Je tu vyšší odolnost tepelným změnám a korozní odolnost ve slané vodě.
Offline
Taky Tatra má palivové nádrže z pohliníkovaného plechu. Svar nádrže má mosaznou barvu, takže to vypadá na tu slitinu s mědí.
Offline