SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Minulý týden jsem koupil ze šrotu za 15 Kč / kg svářečku UTA 200. Kdysi jsem podobnou svářečku opravoval , měla proražený usměrňovač,
a podle katalogu byl max proud dvoucestného us. 75 A,což se mi zdálo málo a dal jsem tam silnější. Chtěl bych jen upozornit na to , jak si fandí
majitelé těchto zdrojů- cena se pohybuje podle zachovalosti 3,500- 7,500 Kč. Za tuto cenu lze koupit kvalitní invertor/ Ta vyšší cena, HI/
Tento stroj má faktickou cenu těch mých 750 Kč. Konstrukce nese všechny známky "tesláckého myšlení" a ta tlumivko-síťový transformátor-
není mě dodnes jasné, jak postupovali při návrhu. Ještě se rozhodnu, zda půjde do archivu,je to takový vývojový stupeň k SMA zdrojům.
Teď byla na aukru SMA130/2 prý funkční ,za 2 tis. Výroba tuším 1994, také zběratelský kousek. Kdysi jsem ve svářečské škole svařovali
s SMA 250, byla to horká novinka. Na porovnání byly rotační svářečky RK320. Sma byly jen o maličko horší ,co se týká regulace a odezvy-
Svařovali jsme totiž s levou rukou na regulátoru, abychom si mohli proud doladit. Za 14 dní ale 4z 10 svářeček byly nefunkční a mazaly do
opravy.
Offline
Zdravím,
dobrá rada nad zlato, ale? Jak jsme probírali tu UTA, jejíž parametry nejsou valné a cena přemrštěná, narazil jsem na www. svářečky.com
nabídku dost omšelých UTA 200 za cenu dobrých invertorů. Jsou tam udány parametry DZ 100%- 90 A, 60% - 200A. Ovšem výrobce udává
DZ-100%- 90A, 20%- 200A!! To je o něčem jiném, tyto parametry splní a překročí GAMA 161 nebo 166 kromě max proudu. Za 7800 je ovšem
ještě více muziky,než starý krám se softstartem v obouchané škatuli. Nechte si pánové poradit/ nejsem prodejce, jsem revizní technik/
Offline
Pan Zdeněk Štěpánek, alias Zdeště Vás newbude mít asi moc rád :-)
Offline
Každý stroj najde svého kupce.Žel bohu mnohdy je to výkup kovů.
Offline
Josef*elektro napsal(a):
Jak jsme probírali tu UTA,
nějak jsem vás tady Josefe*elektro neviděl účastnit se diskuze o aparátu UTA 200, dle mých dlouholetých praktických zkušeností toto byl vynikající aparát pro montáže v terénu, pro svou spolehlivost, rozumnou váhu a dostatečný zatěžovatel - ten sem nikdy nezkoumal ale vybavuji si např 150cm dlouhé sváry 4 elektrodou při cca 160A mašina se hřála a když už jsem vařil asi třetí takto dlouhý svar v kuse, tepelná ochrana ji vypla - to jo.
Už cca 10let vařím invertory, ale na větší věci k naprosté spokojenosti používám UTA200.
Jediné co jsem s ní za 20let řešil byly kleště, kabely na konektorech a vybudování zásuvky na 220V - při dlouhém prodlužováku abych nemusel tahat druhý pro flexu
Offline
UTA 200
Dobrý den Josef elektro,
máte plně pravdu starý omšelý krám v obouchané krabici je nabídka UTA 200.
Co naplat, svářeč který chce svářet si zcela svobodně může vybrat.
Starý omšelý krám - UTA 200, který se vyráběl mám dojem už od roku 1986, některé kusy, které se dostanou ke mně do opravy, po letech provozu, jeví známku netknutelnosti, tedy patrně první oprava, od výroby.
Invertory? Věřte, byl bych raději přijímal do opravy UTA 200 než tuto modernu.
Některé byly i zaplaveny, dokonce donesl zákazník UTA 200, kterou našel po záplavách ve splavu a co? UTA 200 se dala dopořádku a dodnes sváří. Ponořte invertor nachvíli do vody a posuďte sám co se bude dít.
To, že Vás dráždí soft start se nedivím, patrně netušíte, že invertor se bez něj neobejde.
Obouchaná krabice - ano, nalakovat kryt, obnovit popisy to skutečně není problém, ale to, co pro zákazníka je rozhodující je ZÁRUKA a to co je uvnitř zařízení! LAK jak známo nesváří jen lépe prodává.
To co jste napsal, odpovídá pouze prodejci s propagací firmy Omikron, NE TECHNIKOVI, který ví o čem mluví.
S pozdravem Zdeště
P.S. Josef elektro, děkuji za návštěvu mých stránek www.svarecky.com
Editoval zdeště (31-07-2012 23:10:29)
Offline
Dobrý den pane Zdeště,
podstata mého příspěvku byla , že na stránkách www.ap je uveden pro "vylepšení" lepší zatěžovatel, než je skutečný/ proč/
Schemata invertorů mám, opatření proti proudovému nárazu při vybitých kapacitách je mi zdovolením známo. Téma "softstarty"
a tento problém vznikl uměle, když se dostaly svářečky,určené do průmyslu, do domácích dílniček. Majitelé objektů, aby ušetřili
na platbě za jistič, mají hlavní jistič malé hodnoty. Jistič charakteristiky C/ U bez problémů snese zapnutí svářečky. Je to samozřejmě
i otázka instalace. Pokud mám slaboučkou instalaci,pak si musím koupit za 1300 vačkový přepinač s drátovým odporem.
Vzkříšené utopené svářečky- to není nic, před čím bych sedl na zadek. Většina polovodičů má zátav- jsou vodotěsné. Transformátory
a tlumivky, impregnované vakuově, dlouho odolávají vodě- pokud se zařízení nezapne, lze vysušit téměř jakékoli el. zařízení.
Chci jen upozornit na přehnané ceny a přehnané vyzdvihování tachto strojů. Všichni je prodávají, proč asi ,a hodně draho.
Přeji hezký den!
Offline
njn, tak sem se podíval na štítek, vážně je tam 20% zatěžovatel při 200A, až pojedu balík 4 elektrod v kuse budu jí to muset říct, mrše jedný starý
Offline
Dobrý den,
UTA 200 má skutečně DZ 20% ...200A. Omlouvám se za nedostatek na stránkách www.svarecky.com.
S pozdravem Zdeště
Offline
Zdravím přátele obloukového ohně,
jsem rád, že jsme si porozuměli. Dnes jsem svářečku UTA 200 probíral se státním svářečem, kterého znám. Vzpomínal, jak na montážní
práce fasovali K 220, posléze "Vajíčko" Ks250. a pak UTA200. Byla to první svářečka, která za cenu zhoršení parametrů na únosnou mez
byla pohodlně přenosná ve dvou chlapech /46 kg bez kabelů/ Používá se v pohodě dodnes. I já jsem rád, že ji mám. V době , kdy byla
novinkou, patřila mezi tzv. ZP- základní prostředky a soukromník ji nemohl vlastnit- prý stála ca 20 tis.
Editoval Josef*elektro (02-08-2012 20:41:36)
Offline
tak to shrneme, je zde vyjádření revizního technika, zkušeného opraváře a dlouholetého svařeče, všichni tři doporučují UTA200 coby užitečný stroj
Offline
bourač napsal(a):
tak to shrneme, je zde vyjádření revizního technika, zkušeného opraváře a dlouholetého svařeče, všichni tři doporučují UTA200 coby užitečný stroj
Zdravím,nemohu jinak nežli souhlasit,svářím jednak Migatronic Mamba pilot 151,tak UTA 200,která mi svou charakteristikou hoření oblouku nějak lépe sedne.O ceně bych už vůbec nediskutoval ,Uta je (kus stroje),inventory,pouze polovodiče.......
Offline
Já se musím přidat, jsem pro pokrok a díky takovým jako je Zdeště jsme pozadu. Jsem také ravizák školený ze začátku na servismana. Mám rád klasiky jako Ksky, Uty, WTU, SPD, WLSP 315 Miluji!!! atd atd, ale co s tím. Je to velké, těžké, špatně se přepravují. Umíme to opravit, špatnou diodu pozná každý laik na multimetru :-D, že zdeště. Zatěžovatel je kapitola sama pro sebe, ale účinnost je docela zajímavý parametr, o kterém je třeba pohovořit ;-) UTU zákazníkovi pochválím, je to super stroj, ale kdo se s tím šmejdem má tahat :-D Invertor je budoucnost, Éra MMA trafosvářeček je již dávno za námi. A když už mi přikývnou zemědělci, kteří mají rádi klasické mašinky, tak je to jasný. Jako servisák a revizák jsem prodal svářeček, které bych spočítal na jedné ruce. Ale poslední si pamatuji :-) pán z družstva, který se ptal rok co rok si nakonec sám řekl o invertor, který vozím v autě. Nenabízím, nenutím. Vysvětlím, předvedu a on se rozhodne. Vzal si ho a je spokojen, to je budoucnost. Dát na rameno a vařit a machřit před sousedy, kteří mají těžkou mrchu v garáži Toť můj názor a kdo si myslí, že UTA je nenahraditelná, tak je ztracený. www.kupujtesvarecky.cz alias precetesipravidlafora.cz
Jinak kdyby to někdo nepochopil
Reklama komerčního charakteru je zakázána! Příspěvky tohoto typu budou bez upozornění mazány! Jedná se zejména o propagační příspěvky prodejců, výrobců, opravářů apod. Kromě toho si za bezostyšné propagování vlastních kšeftů vysloužíte BAN (zablokování vstupu do fóra).
Editoval killer (08-09-2012 02:30:58)
Offline
Killer kazda masina ma svoje plusy aj minusy.Invertory su super-lahke male a aj nieco vydrzia ale stara klasika je stara klasika- ma svoje caro napevno v dielni pri vysokych zatazeniach jednoznacne napriklad WTU 315 -preto vlastnim invertory aj stare klasiky a pouzivame ich podla roznej situacie podla toho co sa zvara
Offline
Joe66 napsal(a):
Killer kazda masina ma svoje plusy aj minusy.Invertory su super-lahke male a aj nieco vydrzia ale stara klasika je stara klasika- ma svoje caro napevno v dielni pri vysokych zatazeniach jednoznacne napriklad WTU 315 -preto vlastnim invertory aj stare klasiky a pouzivame ich podla roznej situacie podla toho co sa zvara
Naprosto souhlasím. Všechno má své výhody a nevýhody.
Offline
Kiler versus UTA 200
Dobrý den,
......."WLSP Miluji!!!" ..... píše kiler, Kiler je pro pokrok a proto tu dostává Zdeště lekci jaký je zabedněnec a ztracenec, když tu obhajuje místo na slunci pro UTA 200.
Kiler už žije ve 22století, zatím co Zdeště se stále zabývá i klasikou, kiler má veké plány pro budoucno, ale zeptejte se kilera co udělá s vadným invertorem?
Kiler píše:.... " WLSP Miluji!!!".... , ale proč to nepíše i o invertorech např,: ....." SMA 130 Miluji!!!...."
Je pravdou, sám kiler to tu píše, že vozí invertor v autě a zařízení nabízí, že taky prodává - stačí mu jen napsat e-mail určitě nikomu neřekne: "NE, JÁ NEPRODÁVÁM" to dělá jen Zdeště
Kiler není zas tak velký vizionář, stále přece jen žije v 21století a jeho zaměstnavatelé jej platí za:
a) odvedenou práci
b) za to co PRODÁ.
V tomto bodě mi nějak uniká, proč volá po spravedlnosti pro Zdeště a sní o tom, jak dosáhnout jeho zablokování /BAN/.
Tolik na obhajobu UTA 200 a "starých" dobrých strojů
S pozdravem Zdeště
Offline
zdeště napsal(a):
Dobrý den,
UTA 200 má skutečně DZ 20% ...200A. Omlouvám se za nedostatek na stránkách www.svarecky.com.
S pozdravem Zdeště
Pane kolego, uplynul už více než měsíc a nedostatek stále trvá:
UTA 200.1
UTA 200 klasické zařízení pro sváření obalenou elektrodou /MMA/
DZ 100% ............ 90A
DZ 60% ............ 200A
Bez svářecích kabelů
Cena 5500,-- s dokladem + DPH 20%
záruka 12 měsíců
Já doufám, že je to zaneprázdněností, že to není úmysl.
Offline
Dobrý den,
máte pravdu v nabídce UTA 200 je chyba stále, ale už je tři týdny prodaná, a tak se změna nekonala.
Změna se provedĺa jen zde:
http://www.svarecky.com/o-svareckach-mm … --uta-315/
Tak, snad mi to prominete, v každém případě díky za upozornění.
S pozdravem Zdeště
P.S. už je povedena náprava
Editoval zdeště (09-09-2012 18:32:59)
Offline
Zdravím,
je zajímavé, že například u aut je to jasné-kdo dnes jezdí v žigulíku/ ta 1500 byla péro/ a ve Š 120-130? Ale o svářečkách je to stejné. Srovnávat
svářecí stroje ,předimenzované s příkonem větším než 28kW! vzniklé z úplně jiné konstrukční školy je neznalost. Vidím tu lásku ke stroji,ať je
jakýkoli. Já to rozlišuji takto- nostalgie- mám něco, co chci a práce- požaduji výkon, parametry, spolehlivost za rozumnou -mnou akceptovatelnou
cenu.To, že se staré stroje prodávají,je důkaz toho, že byly nahrazeny, čím asi? Z hlediska opravitelnosti vím,že servisáci mají rádi staré stroje-
mají dokonalou dokumentaci,která byla od výrobce k dispozici,vybavení- stačí minimální. To invertory- to je jiné kafe- SMD montáž, zapojení
neznámé, ve schematech chyby. Vybavení je řádově dražší a personál bez zkušeností s prácí na elektronice je vyřízen. Což možná některé
firmy mají, i když mají podle adresy na netu sídlo v dřevěné boudě na periferii v bývalém kolchozu. Třeba je to kamufláž HI-TECH servisu,
aby to ty kur... žluté nevyšňupaly a neokopírovaly...
Offline
Aj stare auta su super len nie vsetky. ked si spomeniem na moju zigulku jednoducha na udrzbu a opravu-lacny servis v zime vyborne topila ale mala muchy-hrdzavela rychlo-ale tie nove tiez hrdzaveju,dlho nevydrzia len po zaruku,servis drahy a kazivost a opravitelnost na zamyslenie a tych aut bolo dost-ale plusy,ze komfortne-len zlozite na opravu ale na staru klasiku tatru 603 by som sa nechal nahovorit
Offline
Josef*elektro napsal(a):
Zdravím,
je zajímavé, že například u aut je to jasné-kdo dnes jezdí v žigulíku/ ta 1500 byla péro/ ...
No to je snad ale úúúplně jiná situace. Jezdil bych v něm, jenže ten starý zrezivěl a nové se sem kvůli předpisům EU vozit nesmí. Je to kvůli emisním limitům. To je ale sranda, co ??? EU řeší emise na kilometr jízdy, pak přijde nějakej blb, zruší nám 12h směny v práci a zavede 8h směny. Údajně taky kvůli EU. Pak dva kolegy propustí, a já místo 400km za měsíc najedu 800-1000 za měsíc. JEN DO PRÁCE.
Kdyby se dal koupit u nás NOVÝ žigulík za cenu jak v Rusku-na šrotovné 100 000 rublů, tj asi 65 000 Kč, neváhám ani minutu !!! Plyn do něj - za cca 10 000 Kč - a na to skákání po dálnici do Jihlavy to BOHATĚ STAČÍ. Ceny náhradních dílů- 10-15 krát levnější než na OPEL ASTRA, kterým teď jezdím.
Offline
zdeště napsal(a):
Kiler versus UTA 200
Dobrý den,
......."WLSP Miluji!!!" ..... píše kiler, Kiler je pro pokrok a proto tu dostává Zdeště lekci jaký je zabedněnec a ztracenec, když tu obhajuje místo na slunci pro UTA 200.
Kiler už žije ve 22století, zatím co Zdeště se stále zabývá i klasikou, kiler má veké plány pro budoucno, ale zeptejte se kilera co udělá s vadným invertorem?
Kiler píše:.... " WLSP Miluji!!!".... , ale proč to nepíše i o invertorech např,: ....." SMA 130 Miluji!!!...."
Je pravdou, sám kiler to tu píše, že vozí invertor v autě a zařízení nabízí, že taky prodává - stačí mu jen napsat e-mail určitě nikomu neřekne: "NE, JÁ NEPRODÁVÁM" to dělá jen Zdeště
Kiler není zas tak velký vizionář, stále přece jen žije v 21století a jeho zaměstnavatelé jej platí za:
a) odvedenou práci
b) za to co PRODÁ.
V tomto bodě mi nějak uniká, proč volá po spravedlnosti pro Zdeště a sní o tom, jak dosáhnout jeho zablokování /BAN/.
Tolik na obhajobu UTA 200 a "starých" dobrých strojů
S pozdravem Zdeště
Jak už zde bylo v některých příspěvcích řečeno, vše má své pro a proti.
SMA 130 je starej krám, co se ani nevyplatí opravovat, protože když vylítne usměrňovač, tak s ním i ostatní desky ;-) To ho raději pošlu Vám neb ho opravíte za 1/2 ceny, protože neživíte firmu. Vidím, že si to berete moc osobně, ale buďte nad věcí. To, že jsou někde pravidla znamená, že by se měla dodržovat. BAN určitě ne! Jen si aspoň někteří členové svarfora uvědomí, že si tady z toho děláte bussines a reklamu. Zdeště ruku na srdce, co je psáno to je dáno. Myslím, že lidí stejného nebo alespoň podobného názoru je tady víc. Fórum je fórum a ne kšeft.
Koukám alespoň něco má smysl řešit. Pokud bych měl doporučit WLSP 315 nebo novou mašinu, tak bych byl pro novou, to je můj osobní názor. I přesto se nebojím tvrdit, že WLSP 315 jsou skvělé stroje, ke kterým se při revizích a opravách rád vracím.
Co se týče Vašeho příspěvku, tak se týká spíš Vašeho názoru na mou osobu a s potěšením mohu říct, že nevíte jak to u nás chodí a vlastně nemáte ani objektivní názor. Končím.
Editoval killer (16-09-2012 14:44:30)
Offline
No dobře,tak jsem si toho přečetl o UTA 200.1 dost.Mám ji taky a ještě inventor Transpocked 1400.Jenom mě někdo poraďte,jak na Ulož to najít soubor s dokumentací k UTA 200.1.Těch souborů je tam 25 000.Chci dělat softstart,máme v baráku jen 20A jistič.Dík.
Offline
Zdeněk Vojtěch napsal(a):
No dobře,tak jsem si toho přečetl o UTA 200.1 dost.Mám ji taky a ještě inventor Transpocked 1400.Jenom mě někdo poraďte,jak na Ulož to najít soubor s dokumentací k UTA 200.1.Těch souborů je tam 25 000.Chci dělat softstart,máme v baráku jen 20A jistič.Dík.
Na svorkovnici přepojte vodiče z 380V na 440V a máte vystaráno, pokud to nepomůže, tak se dá do vypínače VS32 zabudovat spínání odporů aby se nasytilo trafo a pak to na 90 stupních dopne natvrdo, je to nejlevnější řešení.
Offline
Zdeněk Vojtěch napsal(a):
No dobře,tak jsem si toho přečetl o UTA 200.1 dost.Mám ji taky a ještě inventor Transpocked 1400.Jenom mě někdo poraďte,jak na Ulož to najít soubor s dokumentací k UTA 200.1.Těch souborů je tam 25 000.Chci dělat softstart,máme v baráku jen 20A jistič.Dík.
ahoj
ja mam tiez utu 200 .Pomaly nabeh som poriesil cez jeden stykac 16A( cievka 24v) a maly 15-20W odpor 25ohm.edit-skutocna hodnota R1 390 ohm (zistene dnes po kontrole priamo vo zvaracke).
Zapojil som to tak ze rezistor premostuje hlavne spinacie kontakty a tym obmedzuje magnetizacny prud trafa. Cievka rele je pripojena na 24V- vystup pre zasuvku 24V 6A na zadnom panely zvaracky.Nez zopne stykac a teda silove kontakty trafo sa namagnetuje a prudovy naraz je velmi maly.
Funguje to vyborne -nemam ziaden problem nahodit to aj na 6-10A istenie.
Cele zabudovanie trvalo hod.a nieje tam ziaden zasah do vypinaca a pod.Suciastky sa nasli doma takze ma to nestalo nic.
MP
tu je schema
Editoval MP 80 (28-10-2012 21:10:54)
Offline
Stránky: 1 2