SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím,
netuší prosím někdo, zda lze redukčák z CO2 použít na propanovou lahev, na jeden se mi totiž doma práší, tak bych ho alespoň využil.
Jelikož se mi stále nedaří sehnat nějakou menší (0,5-1kg) PB lahev z druhé ruky, tak asi budu muste jít do této:
http://centrum-naradi.cz/katalog/gce-tl … 00003780P/
a rád bych na ni ten CO2 redukčák případně použil, pokud by to šlo.
Díky..
Offline
A jaký je vnitřní přetlak v té láhvi? Je tlak vůbec potřeba redukovat?
Offline
Já ho v reálu používám , byl z nějakého sodabaru čico .
Offline
japa napsal(a):
A jaký je vnitřní přetlak v té láhvi? Je tlak vůbec potřeba redukovat?
propan: Tlak par (při 21 °C nebo 78 °F) : 8.7 bar - Zdroj: internet - http://encyclopedia.airliquide.com/ency … guageID=17
Editoval JARDA V (05-09-2012 12:45:00)
Offline
Ano Jardo, teorie je jasná.
Nedávno jsem měřil tlak v zánovní 10 kg PB láhvi a (kalibrovaným) tlakoměrem jsem naměřil 2,5 barů. Tak nevím, asi tam nemán propan a je tam jen jeho kolega butan. Ještě mám novou 2 kg láhev, tak ji taky zkusím změřit, jen co udělám redukci.
Offline
Ale v těch závitech by byl asi problém, že?
Připojovací závit uzavíracího ventilu lahve: G 3/8 LH
Vstupní závit redukčního ventilu CO2: W21, 8 x 1/14
Offline
vymenis len prevlecnu maticu
Offline
pavol.sk napsal(a):
vymenis len prevlecnu maticu
No, nevím, nevím. Spíš bych to viděl na nějakou redukci. Ona ta matice G 3/8 LH je dost malá.
Offline
kto uz pouziva regulator co2 na regulaciu propan/butanu ? ked to chce niekto urobit tak je jasne ze bude musiet nieco obetovat...to jest idem za sustruznikom ukazem mu o co ide a viac sa nestaram,urcite to nebude tak ze pojde do zelovocu a tam si tu maticu kupy pri pokladni
Offline
OK, takže je to komplikované a bez návštěvy soustružníka neřešitelné, na základě této informace je mi jasné, že tento způsob řešení není rozumný a pořídím redukčák přímo určený na propan.
Offline
proč by to nebylo rozumny, já napřiklad na propanbutanovó regulaci mám redukčák z acetylénu, tu maticu i tu vstupní trubku sem si dělal sám, nic na tym není, a ten z acetylénu je vhodnější jelikož tlaky pro které je stavěné, jsou podobny a pak taky má tlustější vývod než ten CO-čkový, mám tu eště jeden starší redukč. též z acetlénu tak v případě zájmu vyrobím potřebné a vyměním za ten na CO-čko
Offline
Holda napsal(a):
OK, takže je to komplikované a bez návštěvy soustružníka neřešitelné, na základě této informace je mi jasné, že tento způsob řešení není rozumný a pořídím redukčák přímo určený na propan.
Aby nedošlo k omylu, problém není v PB, ale v té malé nádobě. 10kg bomba má závit W 21,8 x 1/14"- LH a na 2kg bombu se dá namontovat tzv. odtlačný ventil se stejným závitem na výstupu. Ten malý závit na té bombičce 425 gramů - G 3/8" LH je stejný jako na výstupu z original redukčáku na PB.
Editoval JARDA V (07-09-2012 07:44:14)
Offline
Kramlik napsal(a):
...v případě zájmu vyrobím potřebné a vyměním za ten na CO-čko...
Díky za nabídku, ale když jsem si přečetl informaci od pavol.sk, že bez soustružníka to vyřešit nelze, tak jsem ten den redukčák přenechal za pivko sousedovi..
Editoval Holda (08-09-2012 09:28:16)
Offline
Holda napsal(a):
Kramlik napsal(a):
...v případě zájmu vyrobím potřebné a vyměním za ten na CO-čko...
Díky za nabídku, ale když jsem si přečetl informaci od pavol.sk, že bez soustružníka to vyřešit nelze, tak jsem ten den redukčák přenechal za pivko sousedovi..
Zdravím,
trošku odbočím od toho tlaku a závitu i když je to už vyřešeno. Před nějakými 30. lety jsem řešil motor na PB. Co si tak vzpomínám, tak některé plyny mají docela devastující účinek na gumové nebo plastové díly. Proto OBECNÁ rada: je záhodno velmi dobře zvážit záměnu reduktorů tlaku mezi jednotlivými plyny právě z tohoto hlediska.
mpcz, 07.09.2012
Offline
redukční ventily mají vevnitř (většinou) gumovou membránu a sedla z gumy nebo teflonu, tyhle materiály časem stárnou, zejména guma a různě se provozem otlačují, praskají, přestávají těsnit. Píšu to sem kvůli tomu že si myslím že dělat různé hokuspokusy s redukováním PB je nebezpečné. CO2, argon apod nic nedělaj, když někde uchází nic se neděje - u vysoce výbušného PB bych si nezahrával se starými redukčáky buhvíjakého původu.
V každém železářství mají origo redukční ventil na PB s manometrem a velmi jemným nastavováním. Mám s nimi výborné zkušenosti, věrně slouží dlouhá léta, na domácí použití nadosmrti. Cena cca 1200Kč.
Jsou i levnější, bez manometru ale s "pojistkou", při přetržení hadice, nebo náhlém poklesu tlaku z jakéhokoliv důvodu, se automaticky zavře, nedoporučuju, ta pojistka je příčinou potíží.
Offline
Hm, propan a butan jsou chemicky alkany, to je laicky řečeno v podstatě totéž jako třeba benzín. Plasty, guma citlivé na tyto látky, pokud budou v prostředí plynného PB dlouho, se tak mohou rozpadnout. Neboli membrány, těsnění mohou docela rychle, řádově dny až týdny, odejít.......
Proto bych se taky přimlouval používat na PB výhradně věci na PB určené.
Offline
se mě tu nechtěně cosi smazalo sem na cosi kliknul.. no ani nevim co to přesně bylo.. no k věci, já mám použité ten redukčák z acetylénu už asi patnáct let a jediny co se děje je to že se zasírá jakymsi hnědým lepidlem tak sem musel komplet rozebrat a propláchnout acetonem, gumová membrána je v pohodě, gumovy sedylko přepouštěcího ventilku je sice trochu vymačkané ale těsní takže taky v pohodě
Offline