SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Zdravím Vás, chcem sa spýtať akým spôsobom by sa dali zavariť liatinové kolesá na konskej kosačke z r. 1957, neviem aký typ liatiny to je. Sú to celoliatinové kolesá so 6 špicmi. Na jednom kolesi mi praskol jeden špic a druhé koleso prasklo na obvode ráfu. Mám doma nikelitové elektródy, ale známi mi hovoril, že keď to s nimi zavarím, že mi to praskne vedla zvaru. Viete mi poradiť ako to zavariť tak aby to neprasklo veddla zvaru? Ďakujem za odpovede.
Offline
Ivo, co třeba nechat to nové kolečko vyfrézovat? Já jsem měl prasklý zub u převodu obracečky za traktor, a když jsem po 2 hodinách usilovné práce udělal 1 zub ze 3, tak jsem s tím praštil a raději zašel za frézařem...............
Offline
neviem ci vy dvaja myslite nato iste... ivo ma najskor na mysli klasicke kolesa a nie prevody...
Offline
ja mám na mysli pojazdové kolesá a nie kolesá v prevodovke, tieto kolesá majú v priemere okolo 75 cm
Offline
Zkusil jste funkci "HLEDAT"? Tam, v sekci svařování litiny a na SVARINFO je o této tematice dnes už hodně přes stovku příspěvků. Pokud nepochodíte tam, můžeme tu rozjet novou diskuzi o svařování litiny. Ale moc nového už asi nevymyslíme.
Offline
Pokud to jsou kola pojezdová, tak pak by neměl být problém......... Elektrody na litinu a předehřev.
Offline
Na pojezdove kolo bez predehrevu E-S723 ,a dale postupovat podle katalogovych udaju.
Offline
Ale přečti si to vlákno o litině .
Offline
Už som tu niečo pozeral o liatine, len som chcel vedieť či niekto nemá napr. praktickú skúsenosť s týmto, ale ešte si to tu všetko prebehnem ..... v mojich domácich podmienkach by som to vedel zavariť jedine tak bez predhrevu, samozrejme po malých kúskoch a zakaždým prekovať ...
Offline
Já volím metodu opačnou . Je rozdíl spojovat celkově dva díly nebo vařit "malou" díru ve velké ploše .
Editoval bobobo (29-06-2012 10:26:36)
Offline
Bez předehřevu?Nemáte ani propan butan.
Offline
Proban butam mám a stačilo by to nahriať aj propan butanom?
Offline
keby som to takto nahrial propan butanom, potom by som to mal zvárať elektródami s predhrevom?, lebo mám aj také, len neviem aký je to typ
Offline
Propan-butan , termokrieda a elektrody (ESxxx) a zvarame ... a liatina je otazna , pred 50rokmi ine zlozenie ako pred 20 rokmi na koleckach ...
Offline
ivo603 napsal(a):
Proban butam mám a stačilo by to nahriať aj propan butanom?
ano, pokud máš třeba hořák na svařování ipy... ohřát v místě sváru - hodně, když to půjde tak doruda a pak hned vařit...
Offline
Dělali jsme chemickou analízu litiny staré 40 let a složení článku kotle viadrus bylo shodné nemyslím že u kol by to bylo jinak. Ještě bycch po svaření součást zabalil do skelné vaty pro pomalé ochlazování ale to je spíš můj pocit nevím co na to odborníci..
Offline
ivo603 napsal(a):
Zdravím Vás, chcem sa spýtať akým spôsobom by sa dali zavariť liatinové kolesá na konskej kosačke z r. 1957, neviem aký typ liatiny to je. Sú to celoliatinové kolesá so 6 špicmi. Na jednom kolesi mi praskol jeden špic a druhé koleso prasklo na obvode ráfu. Mám doma nikelitové elektródy, ale známi mi hovoril, že keď to s nimi zavarím, že mi to praskne vedla zvaru. Viete mi poradiť ako to zavariť tak aby to neprasklo veddla zvaru? Ďakujem za odpovede.
Já neznám vaše zkušenosti a možnosti. Jak už tady uvedl jirkati, diskusí a rad tady na fóru byla celá řada. Snad by vám pomohlo přečíst si toto:
http://www.bohler-uddeholm.cz/czech/files/Litina.pdf
Offline
A je to opravdu litina? Já jsem jako kluk konec těhletěch zemědělských strojů za koně ještě zažil a co si pamatuji, pojezdová kola byla vesměs subtilní z nějaké oceli (železa) . Ocelová holá obruč, tak 3 - 5 možná desítka materiál a k tomu loukotě z ocelové kulatiny průměr tak 5 - 10. Spojené s obručí buďto svařením anebo i jen rozkováním.
Jezdilo se po polních cestách, často doslova po kamení a ty rázy, jak to občas skočilo z kamene na kámen musely být dost silné, nevím, jak by se tam uplatnila křehká litina.
Offline
vyzerá to na liatinu, lebo je to jeden liaty kus , tie kolesá čo spomínate sa skôr používali na pluhoch
Offline
Svařování loukoťových kol z litiny je o dvojím: 1/ materiál elektrod- to se probíralo mnohokrát , dnes už se nemusí používat rozlámané pístní kroužky 2/ jde o to, nahřát kolo ve správném místě. jinak se nahřívá, když je prasklá loukoť, jinak při prasklém náboji a jinak při obvodu prasklém mezi loukotěmi. Doporučuji sehnat učebnici svařování tak z půlky padesátých let, je to popsáno docela podrobně, protože tehdy bylo litiny mnohem více v používání než dnes..
Offline
chlape někde ji mám ale kde mrknu se
Offline
Honzo007, dovedeš to, co jsem naskenoval, dát sem pro všecky, aby věděli? Já to nedovedu...Dík
Offline
dovedu nafotit ale není to po zmenšení skoro čitelný ale to od tebe jsem hodil na http://www.ulozto.cz/xzaZFV1/rekolokosaky-zip
Editoval Honza007 (14-12-2012 20:39:30)
Offline
jikok napsal(a):
Svařování loukoťových kol z litiny je o dvojím: 1/ materiál elektrod- to se probíralo mnohokrát , dnes už se nemusí používat rozlámané pístní kroužky 2/ jde o to, nahřát kolo ve správném místě. jinak se nahřívá, když je prasklá loukoť, jinak při prasklém náboji a jinak při obvodu prasklém mezi loukotěmi. Doporučuji sehnat učebnici svařování tak z půlky padesátých let, je to popsáno docela podrobně, protože tehdy bylo litiny mnohem více v používání než dnes..
přesně tak, jednoduše vysvětleno jde o to, aby při ohřevu došlo k "deformaci" a po svaření a nasledném chladnutí tato deformace omezuje pnutí ve sváru, takže je potřeba vědět ktery místo ohřát, jestli loukotě a hlavně ktery, nebo obruč, nebo náboj prostě aby ty deformace byli na správnym mistě aby to bylo tak že svár se stahuje a deformace taky, ne aby se svar stahoval a deformace roztahovala to by potom prdlo zaručeně, šlo by to nahřát i zkusmo prostě tak aby se lom při ohřevu otevíral a vznikla malá mezírka, jak velká to už chce skušenost, bylo to pěkně popsany v brožurce KURS SVAŘOVÁNÍ ELEKTRICKÝM OBLOUKEM J? NĚMEC
edit: jak vidim tak to nikdo nečte jelikož mě neopravil, ten postup nahřívání neni ve svařováni obloukem ale ve SVAŘOVÁNÍ PLAMENEM Václav Kříž (brožurka tatáž jako el. obloukem, KURS TECHNICKÝCH ZNALOSTÍ) a je zde napsáno že při prasklém věnci, obruči řemenice (nebo v případě zde je kolo) se nahřívá -náboj- v místě pod prasklinou obruče a protější strana náboje (v případě zájmu ofotím obrázek a vložím sem)
Editoval Kramlik (17-12-2012 23:47:27)
Offline
Tu je ešte video podobný material .
http://www.youtube.com/watch?feature=pl … 9pNfoCcA-8
Na nahrievanie nepotrebujete autogen alebo PB, Keď máte kosačku máte i drevo,dvor, zápalky a tri kamene ja by som to nahrial na 60 stupňov a zváral OK 92.18 /nikelitkou/ ako na studeno krátke húsenky každú prekovať nosom kladivka, nie 5 kg kladiva, a dokola až to bude. Ešte chcem pripomenúť vybrúsiť s profilom jáku U nie V.
mnoho krát vyskúšané. Hlavne neprehriať zvar, používať tenké elektródy. Nechať pomaly vychladnúť, môže i v tom popole po ohni alebo pár vriec, horieť by nemali lebo Ste to neprehriali.
Editoval petce (25-12-2012 12:04:07)
Offline
Stránky: 1 2