SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Zdravím, stavím si motor do auta a budu potřebovat nové potrubí sání k intercooleru a turbu. Na konci tématu přiložím odkazy na fotky, které jsem našel na jednom amer. fóru a zatoužil jsem po tom. Nicméně zatím se mi nepodařilo najít někoho, kdo mi aspoň byl schopný říct jakým způsobem se dá dosáhnout takových sváru, natož aby to ten dotyčný uměl (nebo měl ty možnosti).
Nejde mi o to, že "ohyb" kolena ve skutečnosti není ohyb a je to vytvořeno tzv. pie-cut způsobem, jde mi o barevnost a vzhled svárů.
Věděl by někdo o velmi dobrým svářeči TIGem v Brně a okolí, který by nečeho podobného byl schopen?
http://www.flickr.com/photos/20669521@N08/6109672878/
http://www.flickr.com/photos/20669521@N08/6177539854/
Offline
jizzle napsal(a):
Zdravím, stavím si motor do auta a budu potřebovat nové potrubí sání k intercooleru a turbu. Na konci tématu přiložím odkazy na fotky, které jsem našel na jednom amer. fóru a zatoužil jsem po tom. Nicméně zatím se mi nepodařilo najít někoho, kdo mi aspoň byl schopný říct jakým způsobem se dá dosáhnout takových sváru, natož aby to ten dotyčný uměl (nebo měl ty možnosti).
Nejde mi o to, že "ohyb" kolena ve skutečnosti není ohyb a je to vytvořeno tzv. pie-cut způsobem, jde mi o barevnost a vzhled svárů.
Věděl by někdo o velmi dobrým svářeči TIGem v Brně a okolí, který by nečeho podobného byl schopen?
http://www.flickr.com/photos/20669521@N08/6109672878/
http://www.flickr.com/photos/20669521@N08/6177539854/
Tak, říci vám to mohu. Pravděpodobně je to s tzv. Purge argon a Trailing shield equipment Žádná velká věda, ale to dodatečné zařízení k TIGu je dost drahé.
http://www.weldhugger.com/trailkit.html
http://www.arc-zone.com/blog/joewelder/ … c-welding/
Offline
Děkuji za odpověď a za nasměřování k vyřešení této věci.
Teď už by teda mělo zbývat "jenom" najít někoho, kdo takové vybavení má. Ještě se zeptám, píšete, že dodatečné zařízení je dost drahé. Zdraží se použitím takového zařízení i samotná práce?
Edit: o sváření toho vím velmi málo, tak prosím omluvte případné hloupé otázky
Editoval jizzle (11-06-2012 19:53:10)
Offline
http://www.youtube.com/watch?v=joqdlzMCZGA
Myslím, že by to mohlo být svařeno orbitálem. V Brně by to mohli používat v areálu bývalé První brněnské strojírny.
Offline
Ten člověk to ale dělá ručně. Viděl jsem i jeho video, kde svařuje. Dohledám a přidám. Mimochodem, to sváření orbitálem vypadá, že vytvoří opravdu dokonalý svár, ale není tam ta barevnost. Předpokládám, že barevnosti sváru jde docílit pouze u určitých typů nerezi a taky v závislosti na teplotě a možná použitého plynu. Je to tak?
Pročítám celé téma o stavbě jeho auta a sbírám info. Pracuje s Miller Syncrowave 250 nebo Dynasty 350. Přemýšlím, že mu na tom fóru napíšu zprávu a zeptám se ho na celkový postup. Tím by pak mělo být jasnější, jestli to tady někdo dokáže, nebo ne.
Offline
Nevím, že by v ČR někdo toto zařízení provozoval. Není žádný zvláštní problém podobné sváry vytvořit postupným svařováním ze segmentů metodou TIG, samozřejmě s postupným zabrušováním kořenů svárů. Kdysi jsem se zabýval úpravou motorů pro své (ne moc úspěšné) závodění a výfukové potrubí bylo jedno z témat. Mohu zodpovědně prohlásit, že dobře naohýbané trubky byly díky menšímu průtočnému odporu lepší než segmentové zabrušované. A krásná stříbrná barva stejně po ohřátí nenávratně zmizí.
A k těm cenám: Jestliže si koupím zařízení za 100 tisíc s plánovanou životností 1000 hod. při plném výkonu tak jen jeho zapnutí mně stojí 100 Kč na hodinu. K tomu údržba, náhradní díly na provoz, přídavné materiály, plyny, spotřeba energií, provoz dílny, režie a mzdy zaměstnanců (nebo moje), zákonem předepsané daně, odpisy, to všechno mi musí zaplatit zákazník v ceně za zboží.
Offline
Petr napsal(a):
http://www.youtube.com/watch?v=joqdlzMCZGA
Myslím, že by to mohlo být svařeno orbitálem. V Brně by to mohli používat v areálu bývalé První brněnské strojírny.
no to ti je vecicka :-)
Offline
jirkati: To je ale právě to, o co mi nejde (ty segmenty atd.). Jde mi pouze o vzhled samotných svárů, které jsou fialovo-oranžovo-modro-nevímjaké. Mám na autě výfuk z nerezi a krásná stříbrná barva opravdu zahříváním zmizela a výfuk je teď škaredý, matně šedý. Já mám ale v plánu dělat sací potrubí, kde teplota nedosahuje ani zdaleka takových teplot, jako ve výfuku, takže by to nemělo vůbec ovlivňovat vzhled potrubí, ani svárů, ničeho. Taky, znova napíšu, nemám v plánu řešit něco tak komplikovaného, jako je vytváření ohybů nařezáváním rovné trubky na segmenty v určitých úhlech (i když tabulku na výpočty už mám). Prostě si nakoupím už naohýbané kolena a pár rovných trubek a potřebuji, aby mi to někdo pěkně svařil k sobě. No a proto se ptám, jestli někdo umí takhle barevné sváry.
Offline
My sváříme svodové potrubí na štěpkovače pomocí mig-magu- nařežeme na pásovce segmenty z trubky a pak to nabdujeme- je třeba dodržovat rovinu(!) a pak to normálně pečlivě projedeme..... Jinak dělal jsem i úpravu výfuku- na tatře kvůli nástavbě- z nerezu a majitel si jen a jen chválí- jinak by měl imrvere černej jeřáb...........
Offline
Slibované video:
http://www.flickr.com/photos/74953263@N07/6784941484/
Offline
TIGom sa material vždy zafarbí, ale aby bola dosiahnutá taká dokonalosť, tak to musí 100% licovať , inak takého výsledku nikdy nedosiahneš, lebo ak niekde pri zváraní budeš musieť "pribrzdiť" tak sa ti material inak "prehreje"
Inak podla mna riešiš totálnu hlúposť... K tomu videu : Taký vzhlad dosiahne len vdaka tomu že zvára v ideálnej polohe, navyše je to najskôr zvarené , preleštené a on to už iba "farbí" je to pekne vidieť, že má tam zvarené segmenty ktoré "zafarbené" ešte nie sú
Editoval ivko (11-06-2012 21:14:59)
Offline
ivko napsal(a):
TIGom sa material vždy zafarbí, ale aby bola dosiahnutá taká dokonalosť, tak to musí 100% licovať , inak takého výsledku nikdy nedosiahneš, lebo ak niekde pri zváraní budeš musieť "pribrzdiť" tak sa ti material inak "prehreje"
Inak podla mna riešiš totálnu hlúposť... K tomu videu : Taký vzhlad dosiahne len vdaka tomu že zvára v ideálnej polohe, navyše je to najskôr zvarené , preleštené a on to už iba "farbí" je to pekne vidieť, že má tam zvarené segmenty ktoré "zafarbené" ešte nie sú
Díky. To, co jste napsal, je všechno hrozně super a já netvrdím opak ničeho, co jste napsal. POUZE jsem se zeptal, jestli to dokáže někdo v Brně a okolí, ale takovou odpověď jsem ještě nedostal.
Jestli je to hloupost, nebo ne, si asi můžete nechat pro sebe, protože já vám taky neříkám, co se vám má libit a co nemá. Jestli jsme se v tomto tématu dostali k řešení hloupostí, tak to nebyl úmysl, protože jsem se zeptal na, podle mě, úplně jednoduchou otázku a pořád čekám odpověď.
Toto "TIGom sa material vždy zafarbí" pro mě bylo na celém příspěvku největším přínosem. Děkuji
Nicméně svůj dotaz budu muset upřesnit, takže: umí někdo v Brně a okolí svařit nerez TIGem a pak svár "zafarbiť"? Děkuji!
Offline
jizzle napsal(a):
Ten člověk to ale dělá ručně. Viděl jsem i jeho video, kde svařuje. Dohledám a přidám. Mimochodem, to sváření orbitálem vypadá, že vytvoří opravdu dokonalý svár, ale není tam ta barevnost. Předpokládám, že barevnosti sváru jde docílit pouze u určitých typů nerezi a taky v závislosti na teplotě a možná použitého plynu. Je to tak?
Pročítám celé téma o stavbě jeho auta a sbírám info. Pracuje s Miller Syncrowave 250 nebo Dynasty 350. Přemýšlím, že mu na tom fóru napíšu zprávu a zeptám se ho na celkový postup. Tím by pak mělo být jasnější, jestli to tady někdo dokáže, nebo ne.
Tak pane kolego, tam vůbec není vidět, jestli má na tý hubici nasazený to dodatečný zařízení, který jsem výše jmenoval. Zato je tam vidět špunt, to potvrzuje, že uvnitř má napuštěnej Ar. Na nerez druhu tolik nezáleží. Bez dodatečného pokrytí argonem to asi nepůje. Bez toho to bude šedý až hanba!
Offline
Frank napsal(a):
Tak pane kolego, tam vůbec není vidět, jestli má na tý hubici nasazený to dodatečný zařízení, který jsem výše jmenoval. Zato je tam vidět špunt, to potvrzuje, že uvnitř má napuštěnej Ar. Na nerez druhu tolik nezáleží. Bez dodatečného pokrytí argonem to asi nepůje. Bez toho to bude šedý až hanba!
Já se s vámi nehádám (nikdy se nehádám o věcech, kterým nerozumím). Můj příspěvek, že ten člověk svařuje ručně byla reakce na to orbitálové sváření.
Uvnitř má určitě napuštěný argon, to jsem se dočetl v jeho tématu na fóru. Ale měl jsem za to, že když se vaří TIGem, tak se vždycky používá argon (nebo jiný inertní plyn). Je to jinak?
Offline
jizzle napsal(a):
Frank napsal(a):
Tak pane kolego, tam vůbec není vidět, jestli má na tý hubici nasazený to dodatečný zařízení, který jsem výše jmenoval. Zato je tam vidět špunt, to potvrzuje, že uvnitř má napuštěnej Ar. Na nerez druhu tolik nezáleží. Bez dodatečného pokrytí argonem to asi nepůje. Bez toho to bude šedý až hanba!
Já se s vámi nehádám (nikdy se nehádám o věcech, kterým nerozumím). Můj příspěvek, že ten člověk svařuje ručně byla reakce na to orbitálové sváření.
Uvnitř má určitě napuštěný argon, to jsem se dočetl v jeho tématu na fóru. Ale měl jsem za to, že když se vaří TIGem, tak se vždycky používá argon (nebo jiný inertní plyn). Je to jinak?
No, já jsem nehovořil o orbit. svařování. Já sám osobně, když jsem ještě pracoval, jsem s tím Trailing Shield tj. dodatek, který se připojí k hubici a fouká argon ještě za tuhnoucí tavnou lázeň, svařoval mockrát(pochopitelně ručně) a přesně taky s tou Miller Dynasty 350. Samozřejmě, že nejběžnější je Ar.
Editoval Frank (11-06-2012 21:48:16)
Offline
jizzle TIGom som čosi už povaril a je to neskutočná piplačka, hlavne to dokonalé zlícovanie - teda príprava, ak teda človek požaduje dokonalý výsledok, ja neviem ako má vyzerať to sacie potrubie ktoré chceš vyrobiť, ale ak je to komplikovaný tvar a tvoja požiadavka bude navyše taká ako je tak sa ti s tým nikto nebude babrať, tomu ver, sebe samému by sa mi s tým nechcelo takto vyhrať. Je zásadný rozdiel či napríklad ten tvar čo zváral povaríš za 1 hodinu , alebo sa s tým budeš babrať 3 hodiny a to ten jeho tvar je ešte dosť jednoduchý... To som do toho nezapočítal čas prípravy, rezanie, obrusenie, ustavenie.... Fakt nie , neverím že by sa toho niekto chopil...
Editoval ivko (11-06-2012 21:53:47)
Offline
ivko napsal(a):
jizzle TIGom som čosi už povaril a je to neskutočná piplačka...
osobně Tigem nevařím, když potřebuju nosím to zkušenému kámoši, je to úplně jiné vaření než Mig nebo elektroda
ivko: je možné že to ten člověk nejprv zavařil, poté vyleštil a teprve potom jenom přejel svár znovu - kvůli tomu efektu zabarvení?
Toho člověka bych neodsuzoval, je to umělec, my zde přispívající jsme většinou jen řemeslníci - bez potřeby tvořit umění
Offline
... len že kde takého pohladať v CZ ??? Trebárs ked vidím z akých uzkych segmentov je to koleno zvarené, tak to je trochu problém aj narezať, tak aby sa pri rezaní tie segmenty nezdeformovali, za tým je kopa piplavej práce, ktorá sa dá vyriešiť obyčajným kupovaným kolienkom, účel to splní rovnako...
Ja teda nie som živnostník , ale aj keby som bol a to som bol, tak do toho by som jednoducho nešiel, aj keby som bol "PÁN" zvarač...
Tu sa treba presnejšie vyjadriť čo teda autor vlastne chce, hlavne ten požadovaný tvar - zložitosť je vec bez ktorej sa asi ťažko niekto vyjadrí s tým že do toho ide...
V PC som vyhrabal fotku výfuku, ktorý som robil bratovi na skúter, nerez 0,8mm , keby to nebolo pre brata tak kašlem na to... Nie je to síce dokonalé, ale zasa na fušku potajme viac než dobré
Editoval ivko (11-06-2012 22:45:22)
Offline
ivko napsal(a):
ja neviem ako má vyzerať to sacie potrubie ktoré chceš vyrobiť, ale ak je to komplikovaný tvar
Já to právě chci mnohem jednoduššeji, než on. V mým případě by šlo o možná 10 svárů na celým potrubí. Ne jak v jeho případě 10 svárů na 20cm délky.
Jinak samozřejmě chápu, že pokud by to i přesto byla prostě nepřijatelná babračka, tak na to kašlu. Ale říkám, svárů by bylo o hodně míň, takže jestli to někoho baví a dalo by se s ním domluvit na rozumně úměrné ceně, tak proč ne? Nenapadlo mě lepší místo, kde se zeptat. Na českým internetu je toho o sváření málo a taky možná pořádně nevím, kde hledat.
Offline
Jak napsal bourač, ten člověk to má hodně v ruce a nemůže mu to snad nikdo upřít. Já věřím v šikovný český (i slovenský, abych neurazil) ruce a tak mě napadlo, že to tady někdo musí taky zvládnout.
Jinak ivko, oni to řežou laserem, nebo vodou a tím pádem deformace nehrozí a taky se to pak prej líp svařuje. Laserem řežou i v Brně a asi to není nijak extremně drahý. Ale znova prostě musím říct, že o to mi nejde..
Offline
eště jsem znova koukal na ty odkazy, ten amík je rozhodně zručnej a baví ho to, ale takové zabarvení nejde udělat přímo při vaření, určitě to svařil vyleštil a když to měl komplet hotové teprve to Tigem jen přejel - aby to zabarvení vytvořil, rozhodně je k tomu potřeba polohovadlo - ta věc v které je hotové potrubí upnuto a otáčí se,
věřím že z místních TIGmistrů přispěvovatelů na Svarfóru by to jistě mnozí dokázali.
přeju ti abys tady zájemce našel
Offline
Děkuju, to jsem potřeboval vědět.
Offline
Offline
Hmm,takovýhle barvičky se mi dělaly na titanu při horší ochraně,víš určitě že je to nerez?Spousta sportovních mašin má výfuky z titanu.
Offline
Titan se určitě dá taky zabarvit a dokonce nejen při sváření. Takhle to vypadá: http://paultan.org/2008/12/21/vorsteine … 92-bmw-m3/
Jelikož vím o těchto "barevných" koncovkách výfuku, které jsou v dnešní době hodně v módě, tak mě zaujalo to, že to jde i s nerezem a proto bych to chtěl, když už budu dělat komplet sací trakt pro svoje zběsilý TDI.
hmota: Odkud jste? Ten svár vypadá velice dobře
Jinak já prostě napíšu tomu amíkovi zprávu na fóru a zeptám se ho, jak to dělá. Je to velkej pohodář, odpovídá lidem úplně na cokoliv a sám se nabízí, že veškerý info rád předá ostatním, stačí se zeptat. Takových lidí moc není. Dneska když někdo něco umí, tak se za každou cenu snaží udržet si svoje know-how a nic neřekne, jen mlží. Věřím, že pro mnohé místní to bude přínosem, mnohé to vyvede z omylu a mně to líp pomůže zjistit, jestli tady najdu někoho, kdo by to dokázal.
Offline
Stránky: 1 2