SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Máte někdo zkušenost se spojováním této slitiny.
Offline
Jestlize je to podle nazvu slitina zinku a hliniku bude to zrejme problem kvuli nizke teplote pri ktere se zinek zacne odparovat a znemozni tak svareni. Mozna ma nekdo zkusenosti s pajenim takovychto slitin
.Panatuji kdyz se mi dostal kdysi do ruky ram kola z titanalovych trubek byl v podstate nesvaritelny praskaly tehdy svy trubek svarenych snad laserem nebo el paprskem vsechny uzly toho ramu byly z duralu a na ne byly ty trubky nalisovane ale to jsem uz odbehl od tematu.Copak je to za vyrobek ktery potrebujete opravit?
Editoval Honza007 (27-03-2012 11:21:33)
Offline
Já když jsem měl svářet pozinkovaný plechy, teda spíše bodovat, tak jsem se raději přiklonil ke snýtování a spoj jsem podmáznul silikonem. Plechy drží už 10 let. Nezatéká a je to naprosto ok. Tehdy jsem tomu moc nevěřil, že to bude držet, ale je to tak!
Offline
DDS napsal(a):
Máte někdo zkušenost se spojováním této slitiny.
Hodně bude záležet kolik Zn je ve slitině. Pokud víc než 10%, bude svařování TIG velmi obtížné, až nemožné. Tyto slitiny lze úspěšně pájet tvrdou pájkou na hliník, typu Al-zn, plamenem, nicméně chce to znát chem. složení a bod tavení zákl. materiálu. A taky určitou praxi s těmito materiály. Jinak je to práce dost naslepo a úspěch nejistý. Hodně napoví váha. Pokud je to v porovnání s Al těžké, je tam hodně Zn a tudíž svařitelnost bude velmi obtížná. Spíše tedy bych doporučil to pájení. Pevnost takového správně provedeného spoje je uspokojivá.
Já moc neznám tamní trh, možná vám pomůže toto:
http://www.welco.cz/katalog/welco-1450/
http://www.welco.cz/library/files/welco/1450.pdf
Offline
Kdysi jsem běžně "vyráběl" a s úspěchem používal měkkou pájku na pájení pásků z hliníkových fólií.
Do kapky cínové pájky rožžhavené na smyčce trafopájky jsem rozpustil pásek zinku z baterie , odhaduji takových cca 20 % celkového objemu té kapky. Šlo použít běžné tavidlo na měkké pájky, chloridy amonný a zinečnatý v kalafuně, teplota pájení odhaduji stoupla asi o 100 - 150 st C, a pájka s tím zinkem byla tvrdší a pravděpodobně i pevnější než původní měkká pájka. Každopádně tato pájka povrch hliníku smáčela a přilnula k němu.
Předpokládám, že na slitinu zinku a hliníku by podobná pájka taky šla. A přípravit, rozpustit tam ten zinek, by šla v nějakém kousku plechu nad PB hořákem nebo tak nějak.
Pokud se takovéhle měkké pájky pro pájení hliníku už přímo nevyrábějí a nedají zakoupit hotové a s vyladěným složením......
Ještě by tam mohlo figurovat kadminum, protože ty zinkové pásky jsem bral z rozebraných baterií a tehdy za socíku tam ještě vedle zinku strkali taky i kadmium. A z měděné smyčky možná nějaká rozpuštěná měď.....
Offline
Radim napsal(a):
Pokud se takovéhle měkké pájky pro pájení hliníku už přímo nevyrábějí a nedají zakoupit hotové a s vyladěným složením......
Ještě by tam mohlo figurovat kadminum, protože ty zinkové pásky jsem bral z rozebraných baterií a tehdy za socíku tam ještě vedle zinku strkali taky i kadmium. A z měděné smyčky možná nějaká rozpuštěná měď.....
Tak, to jste se docela trefil. Pro pájení slitin Al-Zn se používají pájky s obsahem hliníku, hořčíku, mědi a zinku.
Koupit se dají, viz odkaz: http://www.welco.cz/library/files/welco/1450.pdf
Oni sice výrobci pečlivě tají složení, ale typické složení takové pájky je: 80 % zinku, 15 % hliníku, 3% hořčíku a 2 % mědi. Někteří výrobci speciálních pájek pro tyto slitiny ještě přidávají bismut.
Offline