SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den.
Chtěl bych zrealizovat svůj sen o vyrábění cyklistických rámů. Zajímalo by mě jake je třeba na to dodržovat normy a zda-li potřebuji nějaké certifikace nebo zkoušky. Samozřejmě prodávat špatný výrobek je špatná vizitka firmy ale jde mi ted spíš o tu právní stránku. Děkuji za vaše rady
Offline
Celou tuto problematiku ošetřuje zákon č. 22 /1997 (ale už byl mockrát novelizován). K nahlédnutí je například zde:
http://business.center.cz/business/prav … a-vyrobky/
Když to hodně zjednoduším, tak se jedná o to, že výrobek musí splňovat bezpečnostní požadavky dané příslušnými normami, které se k výrobku vztahují.
K výrobku musíte doložit posouzení shody s příslušnými normami a vystavit tzv. „Prohlášení o shodě“. Samotný výrobek se po úspěšném posouzení potom označuje značkami jako CCZ nebo známé CE (jejich použití přesně stanovuje zákon 22/1997).
První, co tedy musíte udělat, je vyhledat příslušné normy k vašemu plánovanému výrobku. Pak potřebujete zjistit, zdali si posouzení shody s normou můžete jako výrobce či dovozce udělat sám, nebo to musí udělat třeba státní zkušební ústav. Zde záleží na typu výrobku a vodítko najdete v zákoně. Pak jednoduše výrobek vyrobíte, pochopitelně s respektonáním normativních požadavků, zajistíte posouzení shody a uvedete na trh, neboli vesele prodáváte
Je to opravdu hodně zjednodušené. Doporučuji nejprve prostudovat ten zákon a poohlédnout se po příslušných normách.
Offline
Děkuji moc za radu dobře to prostuduju a snad to víjde.
Offline
Pokud budeš chtít splnit požadavky zákonů , tak tě to ubije . To je ta dnešní šílenost . Naše firmy platí dlouhé prachy zkušebnám a china napíše CE a dokládá , že jde o china export .
Offline
No jak zjištuji pomalu o co jde tak to je peklo to vždyt to uplně odradí každého začít něco dělat. Chapu že se to musí zkoušet ale kamarád co vyrábí koloběžky mi to vysvětluje a ja vpodstatě nebudu moct dělat vubec nic protože ikdyž vyrábíš jen rám kola tak to tam musím dat poskladané na nějakých komponentech a na těch je to i certifikováno a pokud třeba potom změním jen řidítka musím to dat znova certifikovat což stojí 25 tisic Zajdu ještě za kamarádem právníkem a uvidím co pujde dělat tak lehko se od svého snu odradit nenechám
Offline
Začni to robiť ako čínania, skrátka vyrábaj na zákazku bez certifikátu, ak budeš robiť kvalitnú prácu zákazníci sa ohlásia sami. Zložité to je asi preto, aby len tak hocikto im neliezol do "zelí". Dnes nemáš ISO certifikát tak do cudziny nepredáš nič... Pritom samotné ISO nezaručuje, či je ten výrobok kvalitý, alebo "vyhovujúci" danému účelu
Editoval ivko (22-03-2012 11:33:16)
Offline
jj takove mame zakony nez zacnes neco vyrabet musis mit kontejner lejster a k tomu minimalne nekolik set tisic proinvestovano na provozovnu, zarizeni ,zkouzky,normy,povoleni a spousty dalsiho opravdu se ti jeste chce?Krom toho tu mame spousty uredniku kteri nevedi co chteji a maji chtit mnohdy te posilaji od certa k dablu a hlavne rady v dnesni dobe internetu "funguje elektronicke propojeni vsech uradu"takze na kazdem urade musite vse vyplnovat vcetne velikosti bot a spodniho pradla.A presto ze to vlastne nepotrebujete a je to uplne zbytecne musite mit povoleni snad i od vasi 100 let mrtve tety.Me bohate stacilo kdyz jsme vybehavali stavebni povoleni na staj.A za vse tvrde platite a platite.
Offline
alebo ich vyrabat a predavat ich ako "pouzivane" nieco na sposob bazaru...tam by mali odpadnut rozne problemy s certifikaciou...ak sa podnikatelsky plan vydary tak neni problem casom zmenit podnikanie z bazaroveho predaja na oficialnu vyrobu...
Offline
Pavol.sk, bazar je snad ještě horší Je totiž nutné dokládat, odkud ty použité věci jsou, kdo vám je prodal a mít zapsané jeho údaje z občanky. Je to ochrana proti kradeným použitým věcem. Pokud totiž nebude mít prodejce tyto údaje, jednak mu hrozí postih, protože je to povinné a jednak v případě, že ta věc je kradená je podezřelý on.
A pokud tu použitou věc budete prodávat jako repasovanou, musíte nejen dokladovat, odkud ji původně máte a navíc ji po repasi musíte uvést na trh stejně, jako nový výrobek, jak jsem popsal výše. Prostě tady není úniku Ale pozor: oprava a repase jsou jiné věci. Opravy se toto netýká.
Asi jedinou alternativou je, brát to tak nějak rozumně. Zajistit ten legislativní úplný základ, pak se soustředit na vlastný výrobek a pak to třeba za provozu dolaďovat (a doufat, že nebude průšvih). Jinak to nejde, jinak nevyrobíte nic...
Však se podívejte na výrobce mikroelektroniky. Pustí vám na trh nehotový výrobek a vás donutí si v průběhu používání flashovat firmware. Oni to prostě dodělávají za pochodu. A nejhorší je, že většina spotřebitelů se u toho tetelí blahem a těší se, jaké nové funkce jim ten nový firmware přinese. Nikdo nenadává, že je jednak ve finále nepotřebuje a druhak, že tam měly být už v době uvedení na trh a hlavně to mělo být funkční...
A takový Apple vám rovnou střelí celý nový výrobek, který v podstatě jen opravuje chyby toho předchozího a lidi na to spí před prodejnami. Prostě vynikající marketing.
Takže kaktusbiker, nenechat se odradit a držím palce!
Offline
Mam podobnou zkušenost a Autocad creo, a je to fakt že prodávají neupný křáp očesaný o funkce a pak si dokupuješ jen úpravy a úpravy úprav a když to náhodou nejede tak je chyba na straně uživatele a ne nastrane TCP. Viz stráta všech výkresu a sestav. Docela drahá sranda. A hlavně trapas. že sm něco nasliboval a pak skutek utek.
Editoval franišek (22-03-2012 14:18:11)
Offline
Tak páni, kúpil som od zabehnutého výrobcu bicyklov "favorit" maličký 12"bicyklík s pomocnými kolieskami. Kvalita zvarov hrôza. Nerovnomernosť zvaru, na koncoch zápaly, tzv. rybie oká. Kde tu ešte neočistený zvar a zopár guličiek. To všetko krásne nastriekané a nalakované. Kvalita na spodnej úrovni, cena samozrejme na tej hornej. Manželka ma v obchode krotila, že už mám profesionálnu deformáciu. Tak sa chystám všetku "kvalitu" nafotiť a poslať výrobcovi. Výrobca by mal mať systém kvality a príslušné certifikáty. Ich dodržiavanie asi nie je v móde.
Offline
Peton, přišlo mi to divný, že to byl Favorit, protože jsem teď nedávno o vzkříšení této značky četl, ale oni jsou výrobci favoritů dva. Tu původní fabriku snad převzalo JOKO a pokud si vzpomínám, tak třeba v devadesátých letech tahle značka kol neměla moc dobrej zvuk. Takže to dětský kolo je de facto JOKO Favorit a jak je vidět, tak zvuk mají pořád blbej
Já právě nedávno četl, že někdo chystá výrobu klasického retro favorita a bude dělat jen jeden typ (ale se zákaznickými úpravami) a prodávat to jen po netu. Nejsem žádný vášnivý cyklista, ale tyhle různý pokusy o vzkříšení starých slavných značek mě zajímají a fandím tomu. Ten chystaný favouš vypadá fakt pěkně, co?
http://blog.favorit.cz/
Akorát netuším, jak je to se značkou a logem a kdo má práva na ty správné...
Offline
Děkuji moc za rady. Cyklistice se věnuji už od mlada a rozhodně né na rekreační úrovni. Své první kolo jsem si sám poskládal v 10 ti letech a velice dobře znám každé zákoutí a námahu v cyklistických rámech nevěnoval jsem se jen jednomu cyklistickému sportu ale vícero zkrátka je to můj život a chci to dělat, protože to je to co umím nejlépe. Čím víc se snažím realizovat svůj sen tím více se mě rodina, okolí a birokracie snaží odradit takže si moc vážím že mě někdo podpoří alespoň zde !
To stou postupnou cetrifikací se mi zdá velice dobrý nápad mám kamaráda právníka ale nevím kdy si přesně na mě udělá čas takže snad něco okolo toho pozjištuji více a snad to musí jít nějak vymyslet.
Přesně jak říká petron tohle není profesní deformace tohle je pekelně nebezpečná věc. U malého kluka který váži 20 kg i s postelí se moc nestane pokud tomu nebude dávat sady na skocích nebo nechce na tom sjíštět hory se moc nestane si myslím. Nicméně kvalita rámu těžce závisí na zpracování rám musí být do posledního milimetru přesný musí se žíhat kvůli odstranění pnutí to určitě znáte. Já jen vím z vlastních zkušeností vím co se muže stát když se vám rozstřelí kolo ve 40 v lese nebo praskne vidlice při přezkoku na trialovém kole. Svár je nejcitlivější místo takže musí být naprosto precizně vytvořen.
Svářet se chci naučit, abych této problematice porozuměl taky na střední jsme se mnoho učili a teorii znám ale chci to mít i trochu v ruce a to i když k tomu chci pustit profíka. Mám už navrhnutých pár modelu a už je začnu testovat osobně protože mam plné zuby výrobcu co prodavají kola za vysokou cenu a je to přitom šmejd.
Příklad z vlastní zkušenosti koupil jsem si rám a vidlici rám praskl po 2 měsících, vidlice po 3 pořizovací cena 15000 rám 2 000 vidlice (vidlice je namahaná nejvíc beru jí jako spotřební zboží ) vyreklamovali mi to a nový rám praskl po 2 měsících treningu a to už mi nevyreklamovali že prej prasklina je příliš malá. Mohl bych zde uvést desítky příkladů z vlastních zkušeností proto jsem si za tu dobu vytvořil znalost námahy kol v praxi a kde jsou nejčastějic problémy a chci je řešit.
Nicméně tohle jsou vyhlídky do daleké budoucnosti zatím bych chtěl začít městskými koly které nepřicházejí do styku s těžkými podmínkami.
Editoval kaktusbiker (22-03-2012 19:06:07)
Offline
A co takový profík říká na toho retro favorita? Mě se to moc líbí, ale na druhou stranu si nedovedu představit typického zákazníka. Budou to totiž nejspíš "husákovy děti" a starší ročníky a popravdě si pána 40.-50. let s bříškem na těhle trubkách nějak nedovedu představit Ale třeba se pletu.
Offline
no ako vidim podnikat v comkolvek je ovela zlozitejsie ako sa na prvy pohlad zda...asi preto som stale len zamestnanec a nie zivnostnik
Offline
ješte mam doma original favorita co jsem měl jako kluk chce to jen vymenit duše a plašte a brzdove špalky, namazat skontrolovat a muže se vyrazit na cestu...
Offline
Doprčic konkurence přímo v oboru no co ja mam ještě par trumfu v rukavu jen ne 50ti letou tradici jinač mojemu strejdovi je 50 a jezdí každý den na šachtu na favoritce už dva roky ( teda podle počasí žejo)
Pro představu tomu říkám správná garážovka !
http://www.youtube.com/watch?v=57w6Y4O5 … lf=mh_lolz
Editoval kaktusbiker (22-03-2012 20:19:28)
Offline