SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
dobře bobobo jsi chemik, ane elektronik... FF tak to maš uplnou pravdu,neco takoveho by nenapadlo ani mne. tak jak znamy vyplachoval motor š 120 před vymenou oleje za novy naftou dal misto oleje nekolik litru nafty a jel auto projet prej at se to pročistí a mel smulu motor se kousnul a přidřel nakonet prej musel udelat GO toho motoru uplne mel nanem jen 120 000 km odte doby to delal tak jak to bylo napsano v knížce. ja si take sam menim olej v aute filtry ad. motor před vymenou oleje dobře zahřeju projiždkou aby se olej prohřal pak prijedu postavim auto na mito kde olej budu menit povolim zatku ve vane a olej se vypusti do nejake nadoby a ješte vyndavam i svíčky davam rovnou nove tak i vzduchovy filtr a ješte s vyšubovanyma svičkama motor na prazdno protočím parkrat sraterem aby se stary olej dostal ven pak demontuji filtr oleje a znovu motor protočím bez sviček ono vždy v tech mazacich kanalech nejaky stary olej zustava tak se aspon vychrstne do pripravene hadry a až tam nic relativne neni a z vany nekape zadny stary olej nasadim novy filtr oleje zazatkuju vanu a mužu nalit novy olej zase parkrat protočím namontuji svičky vzduchovy filtr a mužu auto nastartovat a zase jezdit dalších 10 000 km..
Offline
Tak ještě jednou, pro ty méně chápavé.
Když se vyjelo třeba v zimě někde ven a a auto se mělo nechat někde přes noc nebo ještě déle na mrazu , tak se auto odstavilo a na takových 5 litrů oleje v motoru se přidalo tak 3 - 5 deci benzínu. A protočil se motor, aby se olej a benzím promíchal. Když pak olej promrzl, neztuhnul tolik a potom při startování kladl menší odpor a lépe se startovalo. Po takových 20 - 40 kilometrech jízdy se potom olej zahřál, benzín se vypařil a olej by zase víceméně jako dřív.
Ślo to dělat bez problémů u starších aut typu Škoda 100 a podobných z té doby, u dnešních to výrobci nedoporučují, protože by benzím údajně rozežral nějaké plastové díly v motoru.
Offline
Radim napsal(a):
Tak ještě jednou, pro ty méně chápavé.
Když se vyjelo třeba v zimě někde ven a a auto se mělo nechat někde přes noc nebo ještě déle na mrazu , tak se auto odstavilo a na takových 5 litrů oleje v motoru se přidalo tak 3 - 5 deci benzínu. A protočil se motor, aby se olej a benzím promíchal. Když pak olej promrzl, neztuhnul tolik a potom při startování kladl menší odpor a lépe se startovalo. Po takových 20 - 40 kilometrech jízdy se potom olej zahřál, benzín se vypařil a olej by zase víceméně jako dřív.
Ślo to dělat bez problémů u starších aut typu Škoda 100 a podobných z té doby, u dnešních to výrobci nedoporučují, protože by benzínm údajně rozežral nějaké plastové díly v motoru.
To si taky pamatuji, že se to tak kdysi dělalo. Dříve ten olej byl v mínus dvaceti jak med a opravdu s tím měl strater co dělat. Tím naředěním benzínem se ta konsistence poněkud změnila. Ale to bejvalo někdy v roce 1967 a tak kolem. Měl jsem v té domě Moskvich 407.
Ale upřímně řečeno, moc to nepomáhalo.
V současné době jsou dostupné oleje, které i při mínus 20°C jsou málo viskózní, přitom v teplotách kolem plus 100°C mají velmi dobré mazací vlastnosti.
Ale s tím rozežíráním plastových dílů v motoru? Když nastartujete studený, promrzlý motor, tak jako tak se vám část benzínu nespálí a je absorbována do oleje. Dokonce při teplém motoru při spalování vzniká určité procento uhlovodíků, které jsou v oleji pohlcovány, a mají značnou agresivitu (benzén a spousta podobných) na plastové části motoru. Mám za to, že s tím je počítáno při výrobě a jsou zvoleny materiály, které jsou odolné uhlovodíkům a tudíž i benzin by jim neublížil.
Offline
...stačí použiť ten "najslabší", čo sa týka "hustoty" za studena - teda SAE 15W-XX a sme úplne inde ako dávne riedenie motorových olejov naftou, ktoré zimnú triedu ani nemali (napr. SAE 30 vs. SAE 15W-40) a to nehovorím o olejoch SAE 10W-XX, SAE 5W-XX a SAE 0W-XX, ktoré sú aj za silných mrazov úplne krásne čerpateľné, pritom za tepla nie sú riedke (to zaručuje to druhé "letné" číslo). Ten kto riedi olej naftou, alebo benzínom aj teraz, ten sa dočká vysokého opotrebovanie motora ak nie priamo zadrenia - to mu garantujem!!!
http://www.oleje.cz/index.php?left=main … sti_oleju8
http://www.oleje.cz/forum/index.php
Editoval FF (08-03-2012 17:32:44)
Offline
Radim napsal(a):
Tak ještě jednou, pro ty méně chápavé.
Když se vyjelo třeba v zimě někde ven a a auto se mělo nechat někde přes noc nebo ještě déle na mrazu , tak se auto odstavilo a na takových 5 litrů oleje v motoru se přidalo tak 3 - 5 deci benzínu. A protočil se motor, aby se olej a benzím promíchal. Když pak olej promrzl, neztuhnul tolik a potom při startování kladl menší odpor a lépe se startovalo. Po takových 20 - 40 kilometrech jízdy se potom olej zahřál, benzín se vypařil a olej by zase víceméně jako dřív.
Ślo to dělat bez problémů u starších aut typu Škoda 100 a podobných z té doby, u dnešních to výrobci nedoporučují, protože by benzím údajně rozežral nějaké plastové díly v motoru.
Toto je metoda, kterou už před 2. světovou válkou (před zahájením Operace Barbarossa) ukazoval Hermann Göring Adolfu Hitlerovi jako metodu pro startování (nejen) letadel Luftwaffe jako novinku pro použití v tuhé zimě.
Offline
Tak si rikam kam jsme se to dostali od nabijecky baterii pres chemickou vyrobu az k viskoznim tridam oleje.V praci to vetsinou skonci nadavanim na zamestnavatele politiky a pokec o zenskejch
Offline
alll napsal(a):
... jen koroze vyfuku ve spalinach jde vice vody.. ethanol neni korozivni, tosi pletete z metanolem ten korozivni je..
Nic si nepletu, tak to bylo v tom článku.
Byly uveřejněny dva. První poměrně krátký, nekriticky obdivný k E-85, druhý o pár týdnů později velmi podrobně vysvětloval nebezpečí s tím spojená. I to, že v zimě se přidává 30% benzínu místo letních 15%.Testovali to právě na Felicii.
A v televizi jsem viděl pořad, ve kterém kriminalista popisoval, jak největší odběratelé E-85 jsou ti, kteří z něj odfiltrují benzín a měli litr lihu za cca 50Kč. Z něj pak vyráběli nelegální lihoviny.
Offline
možna jsou takovi chytraci, znam jednoho človeka ktery vyraběl pančovany alkohol, ale nakupoval ve velkem lích od selika ten vzniká při vyrobe obyčejnych kvasnic 2x mu nato přišli snad i sedel, ale jen kratce mel hodne penez tak asi kdekoho podplatil a dostal se ven dnes podnika v nečem jinem..
Offline
Uniká mi, jak se dá filtrovat benzin od lihu, na vojně jsme to zkoušeli s kapalinou do ostřikovačů, tam denaturovali, dáli se to tak nazvat, líh benzinem, přes chleba to nešlo, napadá mě destilace, ale hrát si s parami benzinu? Benzin bych používal na odmaštění a líh do lihového vařiče, když budu dělat svařák. :-)
Offline
Dávám allovi za pravdu, na E85 se jezdí naprosto v pohodě, nežere to víc, a navíc motor běží snad ještě lépe. Taky to kupuju. Každopádně fakta hovoří o 30-40% podílu aut spalujících etanol v skandinávii a co takle celá brazílie?.. http://www.4cc.eu/E85_faq.htm
Offline
to gondis: Díky za odkaz, považoval jsem kdysi Svět motorů za seriozní časopis o motorismu, ale už ho léta nečtu-není na to čas. Ty články mi přinesl jeden ze sousedů, tak jsem to vzal na vědomí- v odkazu ale čtu, že spousta věcí je jinak. Ještě jednou dík. A pokud jsem tady někoho tvrdohlavě uváděl v omyl, tak se omlouvám. A pokud by měl někdo (třeba alll, nebo jiný uživatel) pocit, že jsem ho napadal, tak se také omlouvám.
Editoval JARDA V (10-03-2012 20:54:05)
Offline
jirkalesik napsal(a):
Uniká mi, jak se dá filtrovat benzin od lihu, na vojně jsme to zkoušeli s kapalinou do ostřikovačů, tam denaturovali, dáli se to tak nazvat, líh benzinem, přes chleba to nešlo, napadá mě destilace, ale hrát si s parami benzinu? Benzin bych používal na odmaštění a líh do lihového vařiče, když budu dělat svařák. :-)
Dnes jsou asi lepší technologie, než "přes chleba".
Jo, a páry lihu jsou asi trochu línější než benzínové, ale bouchají taky, jinak by nešlo jezdit na E-85.
Editoval JARDA V (10-03-2012 14:04:31)
Offline
auto mam asi rok a melo pri koupi 91 000 km stara felda rv 95 včera jsem jsem se dival do svych zaznamu tak jsem včera tankoval asi 13 nadrž E85 bylo toho asi skoro 40L a benzinu jsem daval asi za200,- za nplnou nadrž na cely mesic ježdeni do prace si ce par KM a nejaky to ježdení z rodinou po měste mi to vyhazí od vyplaty k vyplatě a ješte mam doma plny 60L plechovy sud od oleje od souseda je automechanikem. tak že mam dost i 4 taktni sekačka na travu nato jezdí v pohodě vždy mam v rezerve i čisty benzín v kanistru pro případ kdyby sekačka nechtela hytnout pridam benzinu dekačka chytne přileju etanolua zas seču jak drak.. tedka mam na felde o 7000 km vice a bez problemu jezdim každy den..
Editoval alll (10-03-2012 20:46:42)
Offline
...ja keby som nemal LPG, tak by som už dávno skrachoval.
Kupujem 1l LPG za 0,60€ a spotrebu mám 7,5l/100km (Felda 1.3 MPi 40kW 1999) + štartujem na benzín a idem naň zámerne 500m ak je motor studený... Tú cenu 1,54€/1l BA95 by som asi neprežil (a myslím, že ododnes ešte zdražel) - občas si dotankujem 10l a zrovna nedávno som tak učinil, ale pri platení som stále počúval svoj vnútorný hlas, ktorý hovoril: mal by si za to skoro 27l LPG a prešiel by si s ním asi 360km, kdežto na benzín prejdeš za ti isté prachy ani nie 150km...
Vďaka LPG som zvyknutý tankovať vždy plnú takže cvrknutie 10l benzínu je pre mňa sociálna potupa, ktorá ma ale ihneď prešla, lebo pri platení toho benzínu stáli v rade predomnou dvaja cca 30 až 40 roční páni, prvý mal červenú benzínovú Octaviu a bral za 10,-€, druhý bol v obleku, mal najnovšiu striebornú turbodiesel Octaviu a bral tiež za 10,-€. Ja momentálne nezamestnaný som platil 15,40€ a hneď som bol pre pumpárku najsexi prachatý zákazník:-D, ale hrial ma pocit, že som práve natankoval aj cca 36l LPG za 21,60€...:-)
P. S.: ako vám cenovo vychádza 100km na ten E85?
Editoval FF (10-03-2012 21:28:32)
Offline
U nás sice v televizi na teletextu psali, že LPG zlevňuje, ale opak ja pravdou. Ve Velmezu a okolí už stojí 18,50Kč, benzín je za 36,90Kč a nafta za 37,40Kč, ta lepší za 38,70Kč.
Offline
kdyz mam lechkou nohu tak jezdim cea za 6 L na 100 km asi 160kč..v benzinu to vychazí na 222,- jeto dražší sice než plyn, ale me se plynova souprava do auta nevyplatí navic stojí z montaží přes 20 000,- kč a etanol u stare feldy nestojí nic jen sada lepších sviček z iridiovou elektrodou a vyce nasobne jiskřiště tyto svičky vyrabí brisk typ 15 yc nebo tak nejak takže do 200 kč jsem se vlezl v pohodě . ja ješte mam moto z 1bod vstrikovanim tchan ma 4 bod feldu typ mpi taky 1.3 ten na etanol taky jezdí ale ma na motoře už nalitano přes 300.000 km aje to nanem znat chce to postelovat ventily a zas bude jezdit...v klidu.
Offline
50l benzínu je dražší o 500Kč oproti E85. Pokud mám spotřebu 7l/100km a benzín je za 36kč a E85 za 26Kč vychází mi 2,52Kč na kilometr s benzínem a 1,82Kč na kilometr s E85. Když to přepočítám kurzem 1€=24,8Kč vychází mi 1 km s benzínem na 0,102€ a 0,0735€ na špiritus E85 Přestavba je vratná a zásah do auta je minimální.
Offline
...ja mám spotrebu 7,5l LPG/100km (dlhšie trate pod 7l/100km, ale dlhodobejší priemer je tých 7,5l/100km) po 0,60€/1l (dnešný kurz ČNB 24,715 CZK/€ = 14,829CZK/1l) + nejaký benzín (vyslovene minimum), ale pre istotu zaokrúhlim spotrebu na 8l LPG/100km=4,8€/100km = 1km po 0,048€ (dnešný kurz ČNB 24,715 CZK/€) = 1km po 1,186CZK.
Editoval FF (11-03-2012 14:31:57)
Offline
gondis napsal(a):
50l benzínu je dražší o 500Kč oproti E85. Pokud mám spotřebu 7l/100km a benzín je za 36kč a E85 za 26Kč vychází mi 2,52Kč na kilometr s benzínem a 1,82Kč na kilometr s E85. Když to přepočítám kurzem 1€=24,8Kč vychází mi 1 km s benzínem na 0,102€ a 0,0735€ na špiritus E85 Přestavba je vratná a zásah do auta je minimální.
Ta spotřeba je u benzínu vs. E85 stejná? To snad ne? Tady v USA prodávají auta už z výroby na obojí, respektive Flex-fuel a sami výrobci udávají spotřebu při E85 až o třetinu vyšší, než u benzínu. Logicky to tak je, protože výhřevnost ethanolu je menší než benzínu a zákon o zachování energie plati i tady. Navíc, auto na E85, aby plně využilo energii paliva, mělo by mít m.j. kompresní pomět aspoň 14:1.A to je zase problém při použití benzínu. Tak se volí kompromis, ale spotřeba oproti benzínu je vždy vyšší. Známý tady takové auto (Ford Taurus) má a potvrdil mi to rovněž.
K tomu LPG - když jsem tam v ČR pobýval v letech 2007 - 2008, tak jsem si tam pořídil auto jak na benzín, tak na LPG., koupené v Rakousku. Spotřeba na LPG byla větší než na benzín a navíc na LPG je to línější. Ale cenově to bylo výhodné, když pominu buzerace při technické prohlídce.
Offline
Franku mám to v autě Alfa Romeo s kompresním poměrem 13:1 (motor dělanej na 98Natural a vyšší) a opravdu mě to nežere víc. Oproti tomu má matka Felicii (komprese 9:1) a tý to prý víc žere, ale nevím o kolik. Menší výhřevnost etanol má, ale to přeci nemá na výkon motoru zásadní vliv. Oktanové číslo má etanol 109! To má zásadní vliv na výkon. Samozřejmě směs vzduchu s palivem je oproti benzínu vyšší (asi o 20%) ale pokud má motor vyšší kompresní poměr, lépe využije energii z etanolu. Pak je jen otázkou jestli ten výkon navíc využiju k akceleraci a ostřejší jízdě, nebo k úsporné jízdě... Tohle je fakt duchařina, u každého to bude individuální...
Offline
Tady se tedy člověk dozví věci - výhřevnost a výkon spolu samozřejmě naprosto zásadně a úzce souvisí (jde o to kolik energie mám v daném objemu paliva, tedy s energeticky chudším palivem buď budu mít menší výkon nebo větší spotřebu, fyzika stále funguje). Naopak vyšší oktanové číslo nikterak nevyjadřuje "výkonnost" paliva a výkon daného motoru konstruovaného např. na BA95 se použitím víceoktanového paliva nezvýší ani o fous (s vyšším oktanovým číslem si mohu dovolit vyšší kompresní poměr, toto číslo vyjadřuje odolnost paliva proti "samozápalu" tlakem ve válci dříve než je potřeba).
Editoval Pruduch (11-03-2012 16:27:09)
Offline
@Frank - na LPG je auto lenivejšie, len ak bolo s podtlakovým prisávaním a ešte k tomu zle nastavené a možno ešte so systémom neriadeným lambda sondou. Ja rozdiel vôbec nevidím a meral som niekoľkokrát maximálku s GPS navigáciou prepínajúc BA95 vs. LPG a 40kW motor by predsa neukázal takmer absolútne rovnaké výsledky... ...a to mám riadené prisávanie - najnovšie systémy sú so vstrekovaním bez splynovača a tie sú dokonalé!
Ani tá buzerácia už nie je, už sa dávno nemusí chodiť na každoročné (platieval som 10,-€) prehliadky, ale iba (v mojom prípade raz za dva roky) na riadne STK+EK, pričom chodím na pracovisko, kde sa dá objednať, aby som nečakal, majú osvedčenie aj vybavenie na LPG a trvá to cca 20 minút + 10 minút papierovačka - stojí ma to 55,-€ na tie dva roky (a v cene je STK + STK LPG + EK BA + EK LPG)...
Spotrebu mám okolo 7,5l/100km a známi, čo majú benzínové 1.3 MPi Feldy majú spotrebu okolo 7l/100km, takže žiadna katastrofa toho 0,5l na 100 km pri cene 0,60€/l namiesto 1,54€/l (a pre výpočet som dal pre istotu spotrebu až 8l LPG na 100km, keby niekto do toho ekonomicky rýpal... :-).
...asi sme už poriadne OT...
Editoval FF (11-03-2012 17:19:20)
Offline
Zdravím Franku , na tomto foru zákony neplatí . Nejen zachování energie . Zde i lidi absolutně nemající potuchu o elektrice radí lidem co vyvádět s životu nebezpečným zařízením . Nejhorší je , že jim to schvalují lidé , kteří nejspíše mají vyhlášku 50 a jaksi si neuvědomují , že svým přičiněním by o ni i mohli přijít . Je fantastický , že s autem lidi nepojedou k pekařovi , ale elektrickou svářečku si nechají opravovat na dálku od elektrického neználka .
Offline
Se š130 jsem na plyn najezdil 200.000 km , nyní mám Feldu 1,6 na LPG , asi 100.000 a pracovní š125 , se kterou jezdím , na jak se správně říká , pohonnou směs . Na samotnou 85ku stodváca nepojede . Prostě je toho ve směsi na shoření málo . No a ty spotřeby tady jsou jen z říše pivních řečí a snů . Z takového rybářského příměru jsem před 30 lety vyrostl . Reálně ta 125ka tak 8,5-9 a 1,6felda 9-10l LPG .
Offline
Měl jsem LPG v žigulovi (LADA 2107 -1500ccm, pětikvalt) a bylo to seřízený tak, že na plyn to jelo velmi znatelně víc. Spotřeba benzínu průměr za cca 4 roky 8,85l/100km, LPG za 3,5roku (27 000km) 9,98l/100km + asi 30l benzínu. Chytlo to spolehlivě na plyn do -15.
Teď to mám v OPEL ASTRA 1,6 caravan. A už to není ono. Samá elektronika, startuje vždy na benzín a přepne to až se ohřeje motor na 40 st.C- to je v zimě klidně 10-15km. A teď s tím byly 2 měsíce potíže, nechtělo to jet, nepravidelné spalování a v servisu jim dost dlouho trvalo, než přišli na to, čím to je.
Offline