SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravim, potřeboval bych poradit jak nejlépe opravit elektrony, jsou to hlavně povrchové oděrky a vystružky od obrubníků. přítelkini se hrozně líbí a tak si je koupila. a já je mám přelakovat, ale nechce se mi to tam nechávat. pak je přelakuji,nechám namýchat barvu auta. tak jestli na to povrchové (zalepení) stačí elektroda nebo jestli by to zvládla moje alfa 164. popř. jaký drát. horší že už teď nemám argon, musel bych si pučit flašku. Jinak nemám v blízkosti možnost autogenu, bude stačit ohřát PB? na kolik cca ? jak dobře rozeznám teplotu u hliníku? nějaká křída? kolik cca stojí? díky za všechny postřehy a rady.
Materiál je ch50 hps 1383 , ale pochybuji že je to materiálové složení. jinak jsou italská, rv.99 a jsou to na renault safrane 2.
díky jirka
jde mi čistě o opravu estetiky, tmelům nevěřím,aby se to neodloupalo, jina jsem se ještě chtěl zeptat jestli je něco jako plněnej drát do coočka na hlínu? jestli máte zkušenost.
ještě jednou díky.
Editoval alfin.cz (07-03-2012 23:58:34)
Offline
Nějak se v tom dotazu nemohu zorientovat. Jsou ty disky z elektronu nebo nějaká Al slitina? To je značný rozdíl. Ale oprava svařováním je vysoce odborná a taky drahá záležitost. Rozhodně se nedá zvládnout domácím COčkem. Jediná rozumná metoda je TIG a ještě to vždy zavání průšvihem. Proto je nejrozumnější si takovou opravu nechat provést profesaionální firmou, která pak bude za svou práci ručit.
Pokud jde jen o kosmetické vady je lepší to zatmelit.
Offline
Hlinikovej tmel, neboli tmel s přísadou hliníku. Disk opískovat, umýt odmašťovadlem. Zatmelit hliníkáčem, přeplničovat, přestříknout, zalakovat, obout, nasadit, jezdit..
Lepit tigem škrábance, vybrušovat a stejně je tmelit,plničovat, stříkat... Zbytečně to bude pracnější, déle trvat, a bude to dražší.
Z dobře připravenýho základu se nic neodloupe.
Otázka však je, jak moc až jsou škráblý..
Editoval DwPetr (08-03-2012 22:20:06)
Offline
díky, myslel jsem si to. jak říkám, hliníkem se vůbec nezaobirám. tudíž myslíte si že i vyvaření škrábanců může snížit jejich statiku? a pevnost? co by jste mi doporučil za tmel? máte s nějakým zkušenosti? a co třeba nějaká pájka ? nebo co jsem zde viděl na jednom videu, tu zápalnou tyčinku? měl jsem totiž v plánu je dát nějak povrchově upravit, líbylo by se mi pochromování ale v nabídce materialu k pochromování jsem nenašel hlinik. ale pokud vím tak některé hliníky pochromované jsou, jestli půjdou i tyto?
Mám obavy že by při takovéto povrchové úpravě tmel nemohl být. jestli by se to sneslo ?
firmu bych volil raději až v poslední řadě, není to nové a jsou dost rozsáhle poškozené (oděrky) a bylo by to pekelně
drahé
Ještě dotaz, dá se nějak zjistit z jakého jsou materiálu? nějaké základní rozlišení ? díky za jakékoli nasměrování
Editoval alfin.cz (08-03-2012 22:33:54)
Offline
Chrom bývá i na plastech, ale má to cenu dělat to všechno pro kola? budou krásné jen kdokud se nenasadí na auto. Po 50km už na chromu bude vidět silnice.
Opravdu nejrozumnější, nejrychlejší, a nejlevnější (kromě teda zvyknout si natojak to je) je cestou mokrýho lakování. Když se stříknou do stříbrný metly a zalijou lakem, budou pěkný. Dá se vymyslet i kombinace barev, třeba stříbrný paprsky a límec v barvě auta... Ale to je tak všechno co má cenu.
Tmelů je víc. Vypadá to takto http://www.pavlik-barvy.cz/product/na-a … terovy/614
Offline
tak jestli to tomu nevadi tmel, a cena nebude astronomická, nechám je nachromovat. díky za typ na tmel. když jsem to zkoušel brát kartáčem ve flexe, tak mě překvapilo jakou to má vrstvičku,jakého si tmelu, tudíž vripy nejsou tak strašné, vytmelím je, nechám nachromovat a nebo je vemu plničem a metlou auta. ale pořád mě dost trápí hrana, jinak díky
Offline
dobrá, myslel jsem si že by to asi fakt nemělo rádo, Díky dnes jsem koukal v barvách na ty ve spreji, (k nastříkání v plechovce jsem nesehnal) ale i tak to nevypadá špatně, jen to asi nebude trvalé. Jinak každopádnš jsem od chromu upustil, když mi paní řekla 2500-3500ks za kolo a to jen z přední strany, tak říkám jdem do laku. Co si myslíte o tom dát to našopovat ? jako podklad pro barvu a vyplnění škrábanců ?
Offline
alfin.cz napsal(a):
(k nastříkání v plechovce jsem nesehnal)
každý lepší prodejce barev dnes dokáže namíchat na počkání jakoukoliv barvu... už jsem to několikrát řešil, prodejce vezme vzorníky, jde se mnou k autu a dle slunečního svitu / stínu vybere a namíchá barvu kterou laik nepozná od originálu. Platí to nejen pro emaily ale i pro omítky baráků atd.
Cena je srovnatelná nebo lepší než kupovat hotové barvy...
Offline
jj, u nás to taky dělají, cca 150kč dcl ale nevim zdali udělají nějakou imitaci stříbrného chromu.
Offline
Nejjednodušší a nejlevnější bude, když si zjistíš kdo v tvým okolí stříká auta. Nemusí to být hned profi lakovna. Tam se dozvíš kolik by to stálo, kdyby sis to nechal u nich. Taky ti prodaj barvu jakou budeš chtít.
Abys měl trochu přehled, tak když ty kola dám do plniče, a skončej na stříbrno, tak prostříknu tak deci metly na jedno z obou stran. K tomu tak 1,5dcl laku
180,- tmel
200,- plnič
400,- metalíza
300,- lak
takže seš zhruba na 1100,- korunách za matroš. S tím teda že si to uděláš sám. No když ti to bude dělat někdo v garáži, tak si veme ještě litr za práci. Když vezmeš obyč místní lakovnu, tak 4000,- za všechno. No a profilakovny kteří jedou všechno přes faktury, živěj boxy atd.. vemou tak 2000-3000 za kus.
Imitaci chromu nikdy neuděláš, alespoň takovou teda, která ti v provozu vydrží dýl jak 10min. Nejblíš je stříbrná metalíza. Když ji vybereš ze škodováckejch odstínů nebude drahá. 50-100kč deci. Bohatě stačí Mobihel.
Editoval DwPetr (09-03-2012 22:04:21)
Offline
Díky, půjdu cestou barvy, a budu si to stříkat sám, něco už jsem nastříkal ,tak stím nemám moc problém, stříkací box 2000x1500 mm mám udělaný s výhřevem a odsáváním ,tak to nejde špatně. jen musím ted vyřešit nějaký odlučovač, ještě mě napadlo co to vyleštit ? dosáhl bych skoro zrcadla? jen jestli nebudou kotouče a pasty dražší než to nechat udělat ?
Offline
Ještě mám poslední poznámku..
Když přirovnám pracně a draze vyšperkovaný kola.. co je kolem těch kol? jak vypadá auto? co bude za kolama? brzdiče špinavý od desk. prachu, kotouče co zreznou po projetí kalužinou... Ono aby to bylo dokonalý musí bejt dokonalý všechno. Pokud je to průměr...
Leštící pasty 3M - 3 druhy od hrubý po jemnou.
1000,- /1l flaška, potřebuješ 3
:-)
Odlučovač? na co? na vzduch k pistoli? Používám z unimaxu za 700,- (redukčák s fitrem a odlučovačem) funguje dobře, můžu doporučit. http://www.uni-max.cz/odkalovac-g1-2-s-regulatorem/d/
Editoval DwPetr (09-03-2012 22:34:06)
Offline
No tak to lešti nebudu
Offline
Copak auto je celkem běžné, ale ted se bude dávát co nejvíce do top stavu, je to dvojkovej safrane 99 2.2dti ale mladá to auto miluje a já ji chci splnit vše co si přeje to nemám ani já na 607 sedmě v plný a taky jsem rád že má to auto ráda, je to šílená kára , bál bych se o ní kdyby jezdila v nějakém prckovi. co dnes jezdi za šílence.
Offline