SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
zdravím ,měl bych dotaz na odborníky a to : upravuji automobilový rám (teréní auto ) a potřebuji převařit jednu příčku . rám není nýtovaný je celý vařený. příčku převařím CO-čkem v tom problém není ,ale jak upravit okolí sváru aby při mech. namáhání rámu v místě nebo okolí sváru nepraskla? děkuji tom
Editoval yorsian (28-02-2012 20:49:35)
Offline
Tak co se týče rámu na offu tak tam by snad neměl být problém,rám není nijak tepelně upravován,tak by nemělo k praskáni při převařeni docházet. Sám mám jednu příčku převařenou,protože mi o ni chytal kardan při vyvěšení nápravy a za 3 roky co to tak mám tak stav sváru i okolí materiálu bezezměn
Offline
to rád slyším trochu mě u nás vyděsil goldák tak sem si řek že se poptám u odborníků,někdo mi tvrdil že v okolí sváru je nějaký povrchový napětí či co
Offline
yorsian napsal(a):
to rád slyším trochu mě u nás vyděsil goldák tak sem si řek že se poptám u odborníků,někdo mi tvrdil že v okolí sváru je nějaký povrchový napětí či co
ja si myslim ze povrchove napatie by si mal iba ak by si mal materialy s vysokym obsahom uhlika, a to su skor zliatiny, tie sa zvaraju takym sposobom ze ich das do horuceho miesta napr. pec, ked je material zohriaty, zvaris ho , opat vlozis do horuceho miesta a nechas pomaly vychladnut, tym sa napatie struktury zmensuje tym padom tam nieje take pnutie a material nepraskne, ale o tom som nepocul ze by tak zvar mohol prasknut, ak je vsetko v poriadku zvarene nieje problem
Offline
tak tak .. ked sme varili prasknuty ram na ARO . .slo to s beznym invertorom ... bez hriatia, bez pomaleho chladnutia .. vlastne sme to robili takym hura systemom, obrusit, zavarit, pretret asfaltom a ide sa dalej...
Kedze ARO bolo urcene iba do terenu, viete si predstavit co sa s nim robilo... a napriek tomu ziadne dalsie poskodenie ...
Offline
V zasade vzdy kdyz se material svari vznika v nem vnitrni pnuti .Nicmene pokud se s vnitrnim pnutim pocita a konstrukce je dostatecne dimenzovana s ohledem na pouzity material a zpusob svareni pak problem neni.Vnitrni pnuti muze ale take delat velke problemy pri svareni (litina nektere legovane ocele).Vnitrnimu pnuti lze predchazet zpusobem svareni vhodnou metodou .predehrevem dohrevem. zihanim na snizeni vnitrniho pnuti ,vhodne zvolenou konstrukci .Takze kdyz je ram svareny a neprosel tepelnou upravou bude s nejvetsi pravdepodobnosti bez vetsich problemu svaritelny (svar dimenzujte podobne jako jsou svary puvodni svary a radne ocistete svarene misto a slicujte svarene dilce s co nejmensimi mezerami.
Offline