SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


Oznámení

Upozornění! Kategorie Všeobecná diskuse - pokec je dočasně nepřístupná. Je nutné zvážit, zda je v současné podobě na specializovaném fóru vůbec žádoucí. Po nezbytných úpravách bude znovu zpřístupněna!

#1 02-08-2010 19:38:46

mato3
Člen
Registrovaný: 25-07-2009
Příspěvky: 222

Ako to vie po kadial ...

chcem sa opytat ked zvarac dostane do ruki material a vykres a dajme tomu ze ma urobit kutovy zvar podla vykresu s oznacenim trebarz rozmeru z (alebo a)
napriklad z8 ma to tam na materiali nejak orisovane (poznacene) kam az tu husenicku moze rozliat respektyve aku vysoku ju urobit alebo ako?
Asi od oka to neurobi ze ne.


MIG/MAG- FRO Saldatura Practic 254
MMA- Uta 200 I

Offline

 

#2 02-08-2010 20:53:43

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3585

Re: Ako to vie po kadial ...

mato3 napsal(a):

chcem sa opytat ked zvarac dostane do ruki material a vykres a dajme tomu ze ma urobit kutovy zvar podla vykresu s oznacenim trebarz rozmeru z (alebo a)
napriklad z8 ma to tam na materiali nejak orisovane (poznacene) kam az tu husenicku moze rozliat respektyve aku vysoku ju urobit alebo ako?
Asi od oka to neurobi ze ne.

kdyz mate na vykresu svar  3,4 ,5 8,10,12 tak jej musite udelat podle vykresu jaka je jeho délka...


TIGER 205  / BINZEL MB 24/gama 160

Offline

 

#3 02-08-2010 20:56:02

mato3
Člen
Registrovaný: 25-07-2009
Příspěvky: 222

Re: Ako to vie po kadial ...

to neni ziadny realni priklad
to bola len otazka podla coho zvarac "nanesie" zvar napriklad 8 ? ma to nejak orisovane


MIG/MAG- FRO Saldatura Practic 254
MMA- Uta 200 I

Offline

 

#4 02-08-2010 21:02:40

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3585

Re: Ako to vie po kadial ...

mato3 napsal(a):

to neni ziadny realni priklad
to bola len otazka podla coho zvarac "nanesie" zvar napriklad 8 ? ma to nejak orisovane

ano delka svaru jevždy oznacena kotou a u koty je napsan rozmer v milimetrech svar delky 3 cm je 30 mm. a pod.


TIGER 205  / BINZEL MB 24/gama 160

Offline

 

#5 02-08-2010 21:20:54

mato3
Člen
Registrovaný: 25-07-2009
Příspěvky: 222

Re: Ako to vie po kadial ...

asi sa nerozumieme
ja sa pytam ako to ma naznacene na materiali neide mi o dlzku zvaru ale o rozmer zvaru ktori sa znaci pismenom z
roberiem 2 kusi do ruki a idem to zvarit kutovim zvarom na vykrese si precitam ze z8 to znamena ze zvar je siroki 8 mm, ma si teda zvarac aby dodrzal spravni rozmer zvaru urobit od okraja materialu risovacov ihlov alebo inim vhodnim sposobom ciaru že po tadzi ho mozem urobic abo jak ?
co sa tika dlzki nech je to trebarz zvarene po celej dlzke


MIG/MAG- FRO Saldatura Practic 254
MMA- Uta 200 I

Offline

 

#6 02-08-2010 21:35:47

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3638

Re: Ako to vie po kadial ...

Trochu si ty informace o koutových svárech srovnejme:

a, Při označení sváru na vynášecí čáře na výkresu jsou podle norem tyto údaje: velikost sváru "z" nebo "a", typ sváru, jeho délka, mezery a v případné vidličce pak kontrolní normy a další doplňkové údaje.
b, "z" je velikost (délka) ramene pravoúhlého trojúhelníka vepsaného do průřezu sváru.
c, "a" je výška trojúhelníka vepsaného do průřezu sváru.

Dříve se používal rozměr "z" a pro průřez reálného sváru pro konstrukční účely se používala rovnice P = z x z : 2.
Použitím rozměru "a" v novelizovaných normách se výpočet průřezu sváru zjednodušil na P = a x a, což je samozřejmě totéž.

Offline

 

#7 02-08-2010 22:35:57

jaryn123
Člen
Registrovaný: 04-04-2009
Příspěvky: 227

Re: Ako to vie po kadial ...

rýsovat velikost svaru jsem ještě nezažil delku a mezeru ano.

Offline

 

#8 02-08-2010 23:03:29

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3585

Re: Ako to vie po kadial ...

jaryn123 napsal(a):

rýsovat velikost svaru jsem ještě nezažil delku a mezeru ano.

rysovat ne jen je tam takova jakoby šipečka  a uni je napsana velikost svaru 3,5,8 a pod..


TIGER 205  / BINZEL MB 24/gama 160

Offline

 

#9 03-08-2010 00:40:53

Marek37
Člen
Registrovaný: 15-02-2010
Příspěvky: 99

Re: Ako to vie po kadial ...

Prostě a jednoduše velikost, neboli výška koutováho svaru, se na svařovaný materiál nerýsuje, tu musí svařeč odhadnout. Je dána u MMA průměrem elektrody, u TIGu průměrem drátu a u MIGu průměrem drátu a nastavenou rychlostí podavače a u všech metod postupovou rychlostí, případně rozkyvem. Nejlepší je si to vyzkoušet předem, na nějakým vzorku a přeměřit měrkou na koutové svary.

Offline

 

#10 28-03-2011 22:24:09

Warlockvw
Člen
Registrovaný: 03-08-2009
Příspěvky: 717

Re: Ako to vie po kadial ...

kazdopadne je to dane ze je zvar pod 45 stupnovym uhlom,to musis skusit zavarit a odmerat mierkou a je to...chytis to do ruky a do oka za chvilu,ked vies ako na to,nepodkopnuty,nezapaleny zvar,chce to len cvik

Offline

 

#11 21-02-2012 23:08:43

Laco-welder
Člen
Registrovaný: 20-10-2011
Příspěvky: 98

Re: Ako to vie po kadial ...

Kutový zvar veľkosti a=8 nezavaríš na jednu husenicu,

dáš najprv koreň tak 4-ku /sklon hubice 45° /

potom  trošku pridaš posuv a potiahneš husenicu /sklon hubice 90°ku pasnici/ tak aby sa prekrývala s koreňovou husenicou asi na 1/2 jej šírky

potom uberieš posuv a ja uberám aj ampéry a potiahneš húsenicu  medzi podkladovou husenkou a stojinou , na ktorú ti vzniklo miesto

/sklon hubice  menej ako 45 °/

a máš kutový zvar a=8 hotový.

Offline

 

#12 22-02-2012 08:40:29

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2328

Re: Ako to vie po kadial ...

Laco druha housenka prekryva koren cca 2/3 az 3/4 jinak by jsi na treti housenku musel pouzit moc velky rozkyv(mohly by vzniknout zapaly a nebo tkzv prdylka uprostred coz je vrub ve svaru)  jinak i ten sklon  90 stupnu take neni spravny krom toho by pri pouziti velke hubice ani nesel dodrzet pokud si to jeste pamatuji je to kolem 70  stupnu a posledni housenku cca 30 stupnu a vest horak tak aby se druha housenka natavila do poloviny sve sirky. Je to v podstate jako vedeni elektrody pri metode 111 jen smer postupu je opacny.

Editoval Honza007 (22-02-2012 08:41:56)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#13 22-02-2012 18:42:42

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2328

Re: Ako to vie po kadial ...

Laco-welder napsal(a):

to Honza 007, to Svařák

JSTE AMATEŘI !

nic vic nemohu  k tomu říct.

velmi rad s tebou i s kymkoli jinym vecne podiskutuji o zkusenostech z praxe ver ze se velmi rad necham poucit a nedela mi problem priznat sve chyby


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#14 22-02-2012 20:02:11

MAG Welder
Člen
Registrovaný: 29-11-2008
Příspěvky: 126

Re: Ako to vie po kadial ...

Nějaké vyznačování na dílech by myslím moc nemělo smysl, nebylo by při svařování vidět.Je prostě na odbornosti svařeče, trefit se do daného rozměru, přičemž je třeba brát v úvahu  normu EN ISO 5817 a tolerovat odchylky vzhledem ke stupni jakosti provedení svaru.Jinak ted jsem svařoval WPQR jednovrstvý koutový svar trubka na plech, přičemž rozměr musel být a2,7.Metoda 135 a 111.Chvíly mi trvalo, než jsem to dostal do ruky a svary měly opravdu požadovaný rozměr na většině délky svaru.Pouze v napojeních mi byl tolerován rozměr a3, ale více ne.Řez pro makro,destruktivní zkoušky a tvrdost musel mít přesně 2,7.Ještě větší problém ale bylo dosáhnout požadovaného průvaru.Bylo třeba svařovat velice rychle, takže při prvních vzorcích jsem si pomohl odsazením trubky od plechu 1mm, aby byla natavena řádně hrana.To se ale zkušebně Českého svářečského ústavu v Ostravě moc nelíbilo.Nebyl to pro ni koutový svar, ale tupý 1/2 I s částečným průvarem.Takže na opravě jsem si dal záležet na pečlivé přípravě a sestavění s cca 0,3mm mezerou.To stačilo na řádný závar a zároveň po svaření se díly vlivem tuhnutí lázně k sobě stáhly.
Honza007, ten postup při svařování vícevrstvého svaru máš správný, kořenovou housenku je třeba překrýt do 2/3, aby byl průřez takový
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/769_hpim9559.jpg
Laco, pokud jseš takovej profík, tak nějakou svou práci vyfoť ať můžeme žasnout:-)

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2020


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS