SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
zdravim kde sehnat takove to teflonove tesneni u uzaviracich ventilu na budikach a pistoli?
Offline
Argo22 nepsals tady před časem že kupuješ na inzerát autogen? Tyhle starý jetý autogeny není moc dobrej kauf, uzavírací ventily na budíkách i na hořáku jsou kuličkové - kulička na konci šroubu těsní tím že dolehne do sedla, časem (znečištěním plynů apod) se sedlo nebo kulička opotřebí a nezavírá to, těsnění je jen radiálně podle šroubu nad závitem, není to teflon ale něco na bázi fíbru, přítlačnou maticí (pod kohoutkem) se to přitahuje - čímž to těsní, ale stářím je to též opotřebené a netěsní to.
Jestli seš ze severních čech zkus např. fy Ramiservis Lbc. zde generálkují budíky, hořáky apod.
Offline
no ja mam i druhy budiky a tam uz sou tady ty novejsi tesneni ale i tak kulickovy ventily coz me anii tak na me obcasne pouzivani netrapy. jde me spis o pistoli i kdyz zatim kolem ventilu neutika je to jen o tom mym dobrym pocitu aby se nahodou neco nestalo .. ta pistole je defakto skoro nepouzivana a sou tam misto tady toho jakoze teflonu jen jakysi filcovy nebo jaky krouzky pouzity jako to tesneni...
Offline
takovej všeobecnej tip pro autogenisty:
napusť v koupelně vanu, natahni tam hadice, otevři flašky a zavřený hořák strč pod vodu, pravděpodobně budou ucházet bublinky z trysky, pokud jsou kuličkové uzavírací ventily v pořádku bublinky se nekonají. Potom podrž hořák tak aby tryska byla nad hladinou a zbytek pod vodou a otevři jeden a potom druhý (u řezacího třetí) kohoutek, pokud budou někde bubliny - dotahnout matice pod kohoutky, pozor jen cca o 1/8 otáčky, nebo i méně, jinak půjdou kohouty moc ztuha.
Offline
Chtěl bych poprosit o informaci čím se má správně těsnit spoj na hořáku (řezáku RN) - tam kde je roztažné těsnění kterým hořák těsní v rukojeti. Origo je tam něco co vypadá jako barva, ale zajímalo by mně co se na toto místo oficielně doporučuje. Předpokládám, že výměna těsnící gumičky je běžná věc (stejně jako u hořáků svařovacích), ale u řezáku se musí toto místo rozebrat a tedy i přetěsnit. Kyslík těsní vevnitř spoj "kov na kov", tedy zde tato hmota má za úkol těsnit pouze hořlavý plyn. Zřejmě půjde použít jakýkoli anaerobní tmel a podobně, ale to co tam bylo původně zcela jistě klasický metakrylátový anaerobní tmel není. Čím se toto místo má správně těsnit? Nemyslím bastlířské řešení typu teflonová páska a podobně, ale zajímá mně co to je za hmotu kterou tam dává servis nebo výrobce... nevěřím tomu, že s výměnou gumičky každej běží s hořákem do servisu na repasi za pětikilo...
Offline
Také zkusím položit pár dotazů. Vždy jsem viděl těsnění hořáku v rukojeti pomocí válcového těsnění stlačovaného maticí přes posuvný kroužek. Teď jsem dostal starší hořák, který má jen drážku a O-kroužek. Je to originál, znáte to? Dále mám stařičkou (oprava MZ Liberec 1968) rukojeť, která má vřetena ventilů těsněná ucpávkou, snad z grafitového klingeritu a už přestává těsnit. Nevíte, zda se dá těsnění sehnat nebo nahradit? A nakonec, zda je potřeba při použití soupravy PB+kyslík pojistka proti zpětnému šlehnutí, když je PB narozdíl od C2H2 stabilní? Děkuji.
Editoval svarec (17-05-2016 00:49:41)
Offline
Stránky: 1