SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravim Vas,
pri "teoretickej priprave" som narazil na problem. Som zvarac amater, takze ma berte s rezervou.
Je mozne zvarat DC TIGom (elektricky) uzemneny obrobok? Potrebujem opravit rozvod kurenia v dome (prevarit 2 trubky) a nemam moznost zohnat niekoho s plamenom na takuto malu robotu.
Otazka je, ci mozem na potrubie pripojit + pol zvaracky a varit to TIGom. Potrubie je s najvacsou pravdepodobnostou uzemnene (ci aj priamo pripojene na PE neviem).
Presiel som si aj navod k zvaracke (Svarin / Gama 145), bez nejakeho vysledku.
Budem vdacny, ked ma niekto usmerni
Offline
Výstup ze svářečky nesmí být uvniř nikdy spojený se sítí. Proto můžete i k uzemněnému systému připojit kterýkoliv pól svářečky.
Offline
To je pravda jen pozor na HF zapalování pokud bude na rozvodu topení nějaké čidlo pro měření a regulaci nebo přímo nějaký řídící systém topení tak by ho to mohlo zničit.
Offline
Dakujem za odpovede. Predpokladal som to, ale radsej som si to nechal potvrdit od skusenejsich.
Offline
Jak to řešíte při svařování auta nebo motorky, které jsou dnes plné elektroniky... Je potřeba na autě něco odpojit před svařováním ceočkem ?
Offline
najlepsie minimalne baterku treba odpojit a minus pripojit co najblizsie k zvaranemu miestu (nie zasa na 2cm .. len aby si sa vyhol zabludenej elektrike) Kamaratovi vyvarovali kufor a zem si pripojili v motorovom priestore, pretoze "tam je najlepsia zem" ... nuz .. potom zhanal nove relatka do celeho auta
Offline
Mario, COčko nemá HF zapalovanie, má to len TIG, to HF(vysoká frekvencia 50khz) a výška napatia aj 10kV, toto HF sposobuje nielen šarapatu na okolitej elektronike, ale aj občas vnutri vo zváračke
Offline
Pri zvarackych pracach na karoserii automobiloch sa vzdy odpaja alternator.
Offline
Auta zvaram dlhe roky iba co2 a nikdy nic neodpajam .Niekto odpaja bateriu prip.alternator.Treba si uvedomit ze pripadne neake spicky napetia v pohode pohlti akumulator.
Samozrejme ked zvaram vyfuk tak kostra ide na vyfuk a nie na motor alebo karoseriu!!! Ked dvere tak na dvere a pod.
Offline
ked som prvikrat pocul o odpajani tychto el. zariadeni v automobile pri zvarani el. oblukom an sm velmi nechapal ze preco,
sak napriklad aby sa baterka znicila tak to by sa musel horakdotknut + polu
myslite ze pri zvarani na nejakej casti napriklad na dverach sa moze poskodit akumulator, alebo alternator ?
Offline
poskodit sa mozu len jemne elektronicke suciastky a aj to vo vynimocnom pripade ktory by za normalnych okolnosti nemal nastat,pokial je auto opravovane v servise tak by sa take daco nemalo stat,ina je situacia ked sa da do vyvarania partia podnapitych mladikov niekde u deda v stodole
Offline
Děkuji za názory. Mám dvě osobní zkušenosti, že při vaření ceočkem na výfuku v servise nic neodpojovali a nic se nepoškodilo. Samozřejmě kostru měli co nejblíže svařovanému místu.
Jen jsem si chtěl u zkušených svářečů na autech potvrdit jestli je to běžná praxe nebo se jim nechtělo odpojovat třeba akumulátor nebo alternátor...
Offline