SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Podvozek je typ 26.2.8. a pokud je v provozu, musí mít na opasku pružnice vyznačen datum poslední defektoskopické kontroly.Připadá mi to jako vůz, který už delší dobu stojí odstaven někde na vedlejší koleji.V provozu by svařené listy pružnice rozhodně neprošly:-)Jen tak pro zajímavost, tento typ podvozku je hodně náchylný na trhliny a také se často stává, že se roztrhne závěs pružnice.Pak se musí upálit a nahradit novým.Viz obrázky níže
Editoval MAG Welder (24-08-2011 15:29:03)
Offline
Oni si asi "balkánští souzi"mysleli, že pokud ten druhej prasklej pás nepozichrujou praskne to komplet.Ony ani ty vinutý pružiny nebývací čistý-občas se mi dostane něco na přebouchání a jak to člověk ohřeje kolikrát se nestačí divit co mu to tam leze ven.Už jsem taky za 2 závitů pružiny o d cca 300(čili teoreticky něco kolem 2 metrů délky) zachránil zdravých 15cm.No nadával jsem jak špaček,ta kulatina byla kolem 40mm průměru-uhla spálenýho,času prodrbanýho a nakonec jsem stejně musel pro sochor z 12 050.
Offline
Uf je to děsivé,ale dějě se to! Sám jsem se několikrát s takovými napodobeninama sváru setkal a co je horší,tak opravdu od svářečů se zkouškama.Je to většinou od lidí co nemají žádnou zkušenosti z praxe,vše vaří na stejné ampéry,absolutně neví jak si seřídit mašinu.Tam kde je špatnej přístup klidně nablují 250 ampérama,začne jím to téct jenže už to nemají jak spravit,bruskou se tam nedostanou.
Offline
sportovni podvozek z balkanu:-)
Offline
Trochu by som vyjadril svoj názor,
samozrejme nesuhlasim s prevedením vyššie zobrazených zvarov,
no fakt,že aj taketo zvary plnia svoju ulohu (držia výrobok pokope) svedčí o spoľahlivosti zvarových spojov ako takých,
perfekcionizmus aký sa praktizuje pri zváraní v dnešnej strojarskej výrobe je chorý a nemá opodstatnenie !
Tí čo denne zváraju vedia o čom hovorím,
prevýšený zvar, prepadnutý zvar, vruby, zápaly a mikro-zápaly poddimenzovanie rozmeru kutového zvaru o 0,5 mm,
a všetky tie náreky okolo čistenia okolia zvaru,len znechucujú zváračom život a pridávajú nezmyselnú prácu,
a to som sa nerozpísal o NDT skuškach zvaru ultrazvukom...
Takže nechajme tureckych zváračov pracovať ako im pasuje, pokiaľ im kontrola nechá tie zvary prejsť
a nájdu sa odberatelia na takéto vyrobky, tak ja nemam nič proti sposobu práce v tureckych vagónkach.
Offline
Laco-welder musím uznat, že váš názor je přinejmenším velmi nezvyklý. Já bych přeci jenom pořád viděl rozdíl mezi vagónem a zábradlím nebo plotem. Jinak souhlasím, že dnešní bohužel stále komunistické myšlení a zamilovanost v normách (tedy nástroji jak řídit a omezovat lidi) je stále velmi populární a nerozlišuje se mezi obyčejnými výrobky, ověřenými praxí (např. kamna) a nebo skutečně důležitými výrobky, jako jsou např. ty vagóny, kde je technologická kázeň důležitá. Přeci jenom v tom vlaku jezdí dost lidí.
Offline
Toto sa zas nedá rovnať k tomu vagónu.
Keby to boli aspoň zvary , ktoré zle vyzerajú ale plnia svoju funkciu.
Ale toto je ďaleko za hranicou bezpečnosti....
Offline
Pro kirkmena - jedna severočeská firma vyrobila zastavovací krby pro německou firmu za 3 mil. Kč. Německý zákazník při přejímce jenom trval na prokázání dodržení norem jak bylo uvedeno ve smlouvě a na výkresové dokumentaci. To česká firma nedokázala, tak zakázku nepřevzal a firma prakticky zkrachovala. Nějak se mi nezdá, že by odběratel z Hamburku byl zatížený komunistickým myšlením. Prostě se musíme smířit s tím, že když zákazník požaduje výrobek vyrobený podle norem, často i výrobkových, tak mu musíme vyhovět.
Online
KOlego Laco Ty norma nejsou zas tak špatné a stačí jen vědět co z nich využít třeba při kusové výrobě svařenců bez přípravku se použíje norma na přesnost té nejhrubší tolerance a pak je to hračka. Co proti ČSN normám máte a u kvality svaru jsou také jisté tolerance. V pohodě to stačí i pro mladého svářeče a nemusí se ani moc snažit stačí když má dobrou svářečku. JE TO V3E JEN O ČTEN9 V TABULKÁCH A POUŽITÍ MOZKU. To je vše
Offline
Nemám nic proti normam a tabulkam,
jenom konstatuji, že kolem "kvality" svarových spojů, se dělá nepřiměřeně hlasitý povyk.
Kdyby tohle všechno měli zohledńovat kolem kvality provedení svárů , v 50-tych a 60-tych letech 20.století, tak Československá republika dodnes by nebyla vybudovaná.
Asi tak, všeho s mírou bych řekl, hlavně NE šikanovaní svářečů pro blbovinky.
Offline
Kecalkovo uz nieje tak som hladal kam to dat.....
zakopoooool som priznajte sa kto toto spachal
inak som mu tam venoval nieco za stierac
Stavim sa ze toto nieje varokov trhac asfaltu
Editoval ihlan (01-11-2024 13:25:56)
Offline
Ne, já mám VW koncern
Offline