SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím muj zetor měl nehodu praskla ojnice a vyrazila část bloku díra je asi 10x13 cm ulomky chybí díra není v namáhané části ani netěsní vodu nečelí tlaku chtěl bych jí vyvařít ale nejsem si jistý tech. postupem případně chybějící díl vyřezat z ? pokud možno navrhněte elektrodu od esab děkuji
Offline
nebude ten blok nasáklej olejem? myslím že to půjde blbě vařit... co to přeplátovat - vyřezat závity + víko?
Offline
kamarat riesil podobnu opravu prilepenim kusu 2mm plechu "hermetikom" nemal s tym najmensi problem
Offline
Zkuste se podívat na článek http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? … 2008010302 . Třeba tam najdete řešení, případně inspiraci.
Offline
chci aby to i trochu vypadalo také v tom vydím příležitost se něco naučit takže plátování a pod. opravy nechávam až jako poslední možnost
Offline
Zdravím. Oprava svařováním je možná a úspěšná pouze v případě, že opravu provádí člověk s důkladnou znalostí vlastnosti litin a zkušenostmi. V žádném případě žádný začátečník.
Offline
pro david 870. elektrody od ESABu E-S 723, (E-S 716),novějsi OK 92.58,OK 92.60atd.jinak plati toé co uz tady bylo receno,ze to neni prace pro zacatecnika. obecne: priprava-profil "U" konce odvrtat,kratke housenky do 30mm a prekovat.NESPECHAT!!! . neprekrocit interpas 100 stupnu.
Offline
Zdravím. To nejsou novější elektrody. To je modifikace elektrod základních, to znamená detailně laděné na specifické určení. Liší se jen nepatrně složením, to však v určitých daných podmínkách dokáže mět zásadní změnu v chování při svařování. To zatím stačí.
Offline
dobrý den, chci se zeptat na zkušenost s lepením litin. bloku motoru. Jaké použít lepidlo?
Offline
Litinový blok motoru jsem několikrát lepil, použil jsem dvousložkové lepidlo CHS Epoxy 1200, někdy to drželo, někdy ne - hlavně tím že litina je porézní a v pórech je mastnota která zabrání dokonalému přilnutí lepidla
Offline
Zkušenosti s nějakým tekutým kovem nikdo nemá? Nevím, pro který se rozhodnout, je otázka, jestli všechny nejsou epoxidový základ s plnivem z kovu.
Offline
david870 napsal(a):
díra není v namáhané části ani netěsní vodu nečelí tlaku
Pak bych to přeplátoval a zapájel mosazí.
Offline
Dobrý den pánové ja bych to vařil bud tigem a nebo elektrodou nejhorší bude asi první vrstva kde je blok nasáklý olejem a bude to hodně pěnit doporučuji pořádně vybrousit bud pilníkem nebo fortunou a pak odmastit potom předehřát a pak jak již bylo psáno vařit krátkýmy housenkami a překlepávat další vrstvy už bych podložil měděnou deskou a vyvařoval a vyvařoval stejným postupem velmi zdlouhavá práce
Offline
Nejlepsi priprava pro litinnu je drazkovaci elektroda.
Offline
Pokusal som sa zavarit 2 bloky boli iba popraskane od mrazu no neuspesne.
Zavarene to bolo akoze na pohlad prfektne vybrusene proste spicka po natlakovani ani kvapka vody.Bol som nadmieru spokojny:o))
Po nastartovani a zohriati motora tiez ok...
Ked motor schladol tak sa uz objavovali trhlinky a uz to zacalo dost mokvat..
Tak nakoniec som to preplatoval 2mm nerez plech + cierny silikon a drzi to uz asi 4 roky bez kvapky.
V traktore je stale nemrznuca zmes koli tomu aby to prplatovanie zase neposkodilo.
Z toho vyplyva ze to musi zvarat naozaj specialista a myslim ze blok musi lezat nie vo zvislej polohe ale na lezato...
Offline
Když zavařím litinový blok tak potom svar vždy cínuji. Tímse zatáhnou mikroskopické trliny a blok neteče .
Offline
ten motor byl samozřejmě venku svařovat umím hodně slušně ale i přesto sem se na to vyprdl je tam ten plech dostal sem strach že blok zníčím uplně díra byla asi 15x10cm je to sice méně estetické ale je to jistota ale diky za poznámky
Offline