SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 18-07-2011 08:45:38

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1401

Zvaranie polosi

Dobry den. Chcem sa opýtať či je možne rozrezať a znova zvariť dokopy polos z Lady. Skusal som do toho zapilovať pilnikom a ideto na prekvapenie to je relatívne mäkke ale predpokladam že drážky si nejako kalene. http://img195.imageshack.us/img195/8231/poloos.th.jpg


Da sa to z niečim pozvarať ? A ako relativne dobre to bude držat. Uvazujem o osustruzení diera-kolík a večko pre zvar. Dakujem

Editoval Atlan (18-07-2011 08:46:11)

Offline

 

#2 18-07-2011 11:54:39

mato3
Člen
Registrovaný: 25-07-2009
Příspěvky: 223

Re: Zvaranie polosi

Urcite to pojde, predpokladam upravu pre malotraktor alebo nieco podobne. Alebo nieco nie ?
V- cko pre zvar bude dobri napad. A zvarit myslim ze by to slo s CO2


MIG/MAG- FRO Saldatura Practic 254
MMA- Uta 200 I

Offline

 

#3 18-07-2011 12:44:27

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1401

Re: Zvaranie polosi

Ano malotraktor.... HM k COcke momentalne nema pristup.. skor invertor.

Offline

 

#4 18-07-2011 14:39:40

mato3
Člen
Registrovaný: 25-07-2009
Příspěvky: 223

Re: Zvaranie polosi

malo bi to ist aj elktrodov, neviem ci treba nejake specialne alebo by stacili aj nejake EB 121 napriklad.


MIG/MAG- FRO Saldatura Practic 254
MMA- Uta 200 I

Offline

 

#5 18-07-2011 16:20:21

franišek
Člen
Registrovaný: 10-05-2011
Příspěvky: 636

Re: Zvaranie polosi

Klidě svařuj a jedno skoro čím. Ono je to jinak výkovek a předkroucený nebude. A když ti to upadne tak to svaříš znovu co na tom

Offline

 

#6 18-07-2011 18:28:49

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1179

Re: Zvaranie polosi

To je vtip?
Ono totiž obecně navařovacími elektrodami spoje provádět nelze. Maximálně navařovacími dráty WIG a to do tvrdosti max. kolem 38 HRc. Tedy ve zvláštních případech, za vysokého předehřevu, pomalého chladnutí a smíříte-li se s tažností a vrubovkou blížící se nule.
Takže pro Atlan: vezměte bazickou elektrodu s vyšší pevností, ne bláto zatřízené jako E38, ale zatřízenou alespoň jako E 46..., E 50... a pro jistotu si to ohřejte ca. 150°C a po svaření nechte pomalu chladnout.

JARDA V napsal(a):

A pokud vezmeš EB-511, bude to skoro určitě držet a svar ani nemusíš soustružit. Ono to ani nejde...smile smile smile

Offline

 

#7 18-07-2011 19:01:35

mato3
Člen
Registrovaný: 25-07-2009
Příspěvky: 223

Re: Zvaranie polosi

Viete kolko je takich majstrov co si doma skracuju poloosi a take veci tu ani neriesia, zvaria to a maju bez problemov


MIG/MAG- FRO Saldatura Practic 254
MMA- Uta 200 I

Offline

 

#8 18-07-2011 19:29:32

Michal01
Člen
Registrovaný: 05-07-2011
Příspěvky: 316

Re: Zvaranie polosi

Zdravím, s mojí zkušenosti,ja sem skracoval obě dvě poloosi na přední napravě s V3S a uplně bez problému.Na soustruhu upichnou,na jedné straně čep na druhé díra,při rotaci jej zalisovat do sebe a potom vytočit ''V'' svar,zavařit EB-121.A nevidím důvod proč by ten svar nešel osoutružit.Já jsem to zavřil,nechal pomale vychladnout a potom jsem stáhl celou poloosu o cca 1mm(není vydět v kterém místě je spojená).Mám to tak už 10let a poloosy se ani nehnou a to jsem tam měl i čelní nakladač.

Offline

 

#9 18-07-2011 21:40:38

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1401

Re: Zvaranie polosi

Myslim že V3S ma poloosi z ineho materialu.... ((vezměte bazickou elektrodu s vyšší pevností, ne bláto zatřízené jako E38, ale zatřízenou alespoň jako E 46..., E 50... a pro jistotu si to ohřejte ca. 150°C a po svaření nechte pomalu chladnout. )) A možete mi nejaku konkretnu elektrodu napisať radsej 2- 3 typy keby danu nemali. DAkujem za rady.

Offline

 

#10 18-07-2011 22:15:21

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 426

Re: Zvaranie polosi

V SSSR radši přidali na  síle matriálu než na kvalitě, předehřev  a pomalý chladnutí elektroda nejrozšířenější EB 121 případně 123, 5, 7 co se zadaří sehnat.
Jinak souhlasim s mato 3 správnej domácí bastlíř to veme čínskym trafem v lepšim případě ER 117 v horšim čínou mokrou jak hnuj strhne hranu, ale max 3 mm, zavaří dovnitř strusku po zavaření zachladí aby moch rychle namontovat a ten svůj bastl vyzkoušet, přitom spěchu si ani nevšimne že díly o 2mm přesadil...

Editoval alkoholik (18-07-2011 22:16:09)


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

#11 18-07-2011 23:19:02

mato3
Člen
Registrovaný: 25-07-2009
Příspěvky: 223

Re: Zvaranie polosi

No ako neviem si predstavit zvaranie poloosi niekde vo zveraku, alebo niekde na rovnej platni sak to sa musi urcite vplivom tepla aspon kus ohnut a viosit z osi
fakt si neviem predstavit rotujucu strojnu cast ktora je vyosena mozno poloos s klbom(viz. v3s) ale aj tak je to tam este pred klbom podoprete v puzdre takze aj tak.
Asi fakt je najlepsie zvarat niekde v sustruhu aby to bolo co najpresnejsie.
No a potm fakt uz len podla mznosti a dostupnosti strojov a naradia zrazit hranu do "V" zavarit pripadne presustruzit. Alebo este predtim na miesto zvaru nasadit puzdro a privarit aj to k polooske.

No a je pravda ze v minulosti sa na niektorich castiach s materialom "nesetrilo" vetsinov boli tieto strojne casti predimenzovane. Ale za to to tie stare masiny vyzdrali,


MIG/MAG- FRO Saldatura Practic 254
MMA- Uta 200 I

Offline

 

#12 19-07-2011 01:05:34

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4730
Web

Re: Zvaranie polosi

mato3: tak nevím jak by se ti líbila takováhle věc - měl jsem auto (stále ho mám) odešla automatická převodovka, oprava by stála víc než celé auto, měl jsem na zahradě jiné auto stejné značky ale jiný typ s manuální převodovkou. Tuhle převodovku jsem namontoval do bývalého automatu - opruz, jediné co souhlasilo bylo drážkování v klikovce = drážkovaná hřídel z převodovky + spojka. Axiální vzdálenost nesouhlasila 20mm, šrouby které drží převodovku k motoru nesouhlasily osově o 10 - 15mm, vyřezal jsem z 20mm plechu mezikus, přišrouboval jej k motoru a do něj převodovku. Nesouhlasila kardanka (tento typ auta má standard náhon na zadek motor vpředu) vzal jsem kardanky z obou aut a flexou je přeřízl, ve svěráku jsem svařil zadní část původem z automatu s přední částí původem z manuálu, nehází to nevibruje to, auto takto jezdí už tři roky a najezdilo 10tisíce km. Trubka která slouží jako kardanka má tl. stěny pouhé 2mm (originál)
chceli to někdo vidět vyfotím to smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#13 19-07-2011 09:01:20

mato3
Člen
Registrovaný: 25-07-2009
Příspěvky: 223

Re: Zvaranie polosi

Tak ak ti to takto funguje tak OK :-)
ak mozes dat fotky tak daj


MIG/MAG- FRO Saldatura Practic 254
MMA- Uta 200 I

Offline

 

#14 19-07-2011 09:38:08

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1401

Re: Zvaranie polosi

Hm ale kardanka je obycajna tenkostene trubka vecsieho priemru aby sa to dalo vyvazit. Materialu obycajnej ocele. To zvarim v tom nevidim problem. Tak že hovorite ze e ziadnu nerezovu elektrodu so zvycsenou pevnostou netreba ?

Offline

 

#15 19-07-2011 10:05:03

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4568

Re: Zvaranie polosi

Coby laik bych sehnal trubku , do jejíhož vnitřního průměru přesně ta poloosa či kardanka pasuje, rozřízl podélně na polovinu a získal tak šablonu. Potom po kouscích za otáčení stehoval, čistil od strusky... a po nastehování po kouscích  zavařoval. Mohlo by to trvat klidně den, ale pak by to bylo hotovo a házelo by to minimálně. Možná by to bylo o něco méně pevnější než zavařit to najednou. Šlo by to takhle?

Offline

 

#16 19-07-2011 10:07:13

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 3043

Re: Zvaranie polosi

kardan by mal byt huzevnaty len na koncoch (tisichranoch) tvrdy odolny oteru,akonahle sa rozreze a znovu pozvara nikdy sa uz nedosiahnu jeho povodne vlastnosti,na roznych domacich traktoroch je to absolutne jedno,ked to odpadne traktor zastavy a nic sa nedeje,na aute ktore ma platnu stk si nieco podobne neviem predstavit

Offline

 

#17 19-07-2011 15:24:39

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1401

Re: Zvaranie polosi

videl si už kardan a pozer ako je zvarany.... tisichran+ mala cast s presnym priemerom ako je rura je strcena do rury a obvarena... tak že s rurou si mozes robit co chces jedina podmienka je vyvaženie... ono v aute pri 6000 ot kardanu to zasa sranda nebude. Na traktore tie otacky nedosiahne... teda ked to nebude rely big_smile
Ale mohli by ste sa vratit k tej popo osi  a pochybujem ze by rusy menili nieco na polosi urcite to je origo prebrate od talianov.

Editoval Atlan (19-07-2011 20:37:50)

Offline

 

#18 19-07-2011 16:25:12

mato3
Člen
Registrovaný: 25-07-2009
Příspěvky: 223

Re: Zvaranie polosi

Kardany u traktorov alebo v3s su obijajne ruri, na koncoch ktorich je priparena cast s drazkovanim (tisichran)
Atlan: najlepse bi bolo ak mas pristup ku sustruhu a zvarit to v sustruhu, ked nemas pristup ku sustruhu tak to rozrez zabrus zhanku aby vysledok po spojeni vzniklo "V" upni do zveraka nastehuj po obvode a potom to skus zvarit dokopi po celom obvode a medzitim pockaj nes to poriadne vychladne. a ro zveraka to daj pevne aby sa to nedeformovalo. konce poloosi mozes podopred na konci s niecim aby ti vplivom vahy poloosi nerobilo paku a nepadalo to zo zveraka


MIG/MAG- FRO Saldatura Practic 254
MMA- Uta 200 I

Offline

 

#19 19-07-2011 17:15:21

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 3043

Re: Zvaranie polosi

cital som povodnu temu ale do prispevku som miesto poloos napisal kardan...keby stojim pred hentakym problemom ja tak by som to rozrezal a ako spojku pouzil kus rury ktora by mala na kazdej strane zo dve drazky,tie by som naznacil aj do poloosi a prevaril,presnu polohu ti zaruci rura a zvary budu prenasat krutiaci moment,predpokladam ze to bude daky maly traktorik

Offline

 

#20 19-07-2011 18:59:56

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 940

Re: Zvaranie polosi

Poloosa je plna kulatina a to tady snad nikdo nesvarel. Zasadne se svari v plnem profilu. Svar je "X". Priprava neni tak narocna jak se zda. Po nastehovani z jedne strany se da krasne srovnat.Koren se vari z druhe strany a kladenim housenek se kulatina necha krasne udryet vrovine.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#21 19-07-2011 20:48:35

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1401

Re: Zvaranie polosi

Vidim to na sustruh keby bola rovnakeho priemeru možno ale ona sa od kolesa smerom k difiku zužuje a na konci je dražkovanie. Tak že sa to neda len normalne položit alebo uchytiť. Ale neviem niekto mi radi OK67.45 alebo EB 312, pripadne OK 76.18. DAkujem zatial.

Offline

 

#22 20-07-2011 13:19:27

JARDA V
Člen
Místo: Velké Meziříčí
Registrovaný: 20-03-2011
Příspěvky: 830

Re: Zvaranie polosi

JardaK napsal(a):

To je vtip?
Ono totiž obecně navařovacími elektrodami spoje provádět nelze. Maximálně navařovacími dráty WIG a to do tvrdosti max. kolem 38 HRc. Tedy ve zvláštních případech, za vysokého předehřevu, pomalého chladnutí a smíříte-li se s tažností a vrubovkou blížící se nule.
Takže pro Atlan: vezměte bazickou elektrodu s vyšší pevností, ne bláto zatřízené jako E38, ale zatřízenou alespoň jako E 46..., E 50... a pro jistotu si to ohřejte ca. 150°C a po svaření nechte pomalu chladnout.

JARDA V napsal(a):

A pokud vezmeš EB-511, bude to skoro určitě držet a svar ani nemusíš soustružit. Ono to ani nejde...smile smile smile

Ano, měl to být vtip. Ale ráno až víno vyprchalo mi to vůbec vtipné nepřišlo.Co kdyby to někdo vzal vážně? Děkuji  panu JardaK za včasné uvedení této ptákoviny na pravou míru.

Editoval JARDA V (20-07-2011 13:20:40)

Offline

 

#23 02-08-2011 04:30:20

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 940

Re: Zvaranie polosi

Pri svarovani v plnem profilu OK 67.45 . Bez predehrevu. Kazdou vrstvu nechat vychladnout.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#24 02-08-2011 23:38:03

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Zvaranie polosi

Michal01 napsal(a):

Zdravím, s mojí zkušenosti,ja sem skracoval obě dvě poloosi na přední napravě s V3S a uplně bez problému.Na soustruhu upichnou,na jedné straně čep na druhé díra,při rotaci jej zalisovat do sebe a potom vytočit ''V'' svar,zavařit EB-121.A nevidím důvod proč by ten svar nešel osoutružit.Já jsem to zavřil,nechal pomale vychladnout a potom jsem stáhl celou poloosu o cca 1mm(není vydět v kterém místě je spojená).Mám to tak už 10let a poloosy se ani nehnou a to jsem tam měl i čelní nakladač.

Podobně jsem svařoval pajcr ze 3 kusů,s vloženou a zavařenou lopatkou.Jen s tím,že tam nebyla díra versus vysoustruženej čep,ale díry na obou koncích spojovací čep tvořila narovnaná vinutá pružina z osobáku,čela tyčí upravena pro V svár,pospojováno a za asistence majitele(otáčel mi v rukavicích tyčí-předehřáto asi na 200°C)  ve 3 vrstvách zavařeno.No a světe div se drží dodnes,materiál pokud si dobře vzpomínám byla 15 130 a ta vložená lopatka z 15 142.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#25 03-08-2011 03:28:16

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4730
Web

Re: Zvaranie polosi

koukám že jsem se vyprd na ty fotky té svařené kardanky sad tak to je ostuda, ale auto je nízké a kardanka je navíc zakrytá plechem, ale jak bude příležitost foto stvořím,
jinak svařit lze opravdu ledacos a netřeba se bát (pokud to dělá svařeč)  mimo jiné jsem před třemi lety ulomil vidli na 2tunové Destě, protože cena páru nových vidlí je cca 15tis zlomenou vidli jsem navařil, půl roku jsem to hlídal - přece jen jsou kolem lidi ale nic se neděje a to je ještěrka týrána, - statickým zatížením není šance vidli ve svaru ulomit, k tehdejšímu prasknutí došlo po pádu břemene na vidle z výšky cca 5metrů.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče