SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím. Mám ve firmě na starosti kvalitu. Měl bych vytvořit směrnici svařování. Něco jako obecně platný předpis zásad svařování.
Důvod - zvýšený počet reklamací, které se týkají nekvalitních svarů. Sváření není ovšem moje parketa. Můžete mi někdo poradit, příp. nepoužíváte někdo něco podobného? Používámě svařování obloukové a odporové. Předem díky
Offline
Pro josef2 - každá firma zabývající se regulérně svařováním musí být certifikována. Zpravidla se začíná po ISO 9001 normou ČSN EN ISO 3438-2. V této normě je obsaženo prakticky vše, co má být ve slušné svařující firmě bezvýhradně dodržováno. Dobře vytvořená Svařovací směrnice je základem pro možné zlepšení celého systému svařování ve firmě. Ostatně toto téma tu bylo nedávno diskutované, je dobré trochu pohledat. Vytvoření kvalitní Směrnice je docela náročné na odbornost zpracovatele, protože se jedná o řadu činností už od poptávky, přes přijetí zakázky a její technickou a technologickou přípravu až po vypracované a zavařené WPQR až po vypracované WPS a zvládnutý kontrolní systém (od Vizuálních zkoušek svářečů a kontrolorů svařování a po kontrolory s oprávněním podle level 2 normy EN 473) a řady dalších činností.
Offline
Díky za příspěvky, opsal jsem si normy a budu se pídit. Musím něco předložit už tento týden, tak mám z toho "hlavu v pejru".
Certifikaci ISO 9001:2008 máme, ČSN EN ISO 3438-2 už ale ne. A myslím, že mateřská firma nic takového v současné době zavádět nehodlá. Kvůli zvýšenému počtu reklamací ale musím něco vymyslet. Nebude to asi nic, co by naši svářeči neznali z kurzu. Jde mi o to jim to připomenout. Prostě aby měli něco před očima a věděli, že jsou něčím vázaní.
Editoval josef2 (26-04-2011 13:12:56)
Offline
Josefe2, můžu se zeptat co ve Vaší firmě svařujete?Pokud to jsou důležité svary, které spadají do stupně kvality B nebo C, tak by jste měli mít ve firmě minimálně kontrolora jakosti pro vizuální kontrolu svarů a pracovníka vyškoleného v nějaké nedestruktivní zkoušce svarů(RTG nebo ultrazvuk).Ti by pak měli o každém zkontrolovaném svaru vypsat protokol, který je součástí dokumentace při předávce hotového výrobku zákazníkovi.Při jejich správné práci se nemůže stát, aby se k zákazníkovi dostal výrobek s vadným svarem.Pokud se jedná jen o nějaké běžné zámečnické práce, tak se vyplatí pozvat si nějakého zkušeného svařeče, který vašim zaměstnancům připomene základy svařování, které už asi zapomněli.
Offline