SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Prosím o radu : pokusil jsem se seřizovat uhoření drátu na WSLP 315 pomocí potenciometru R6 dle návodu.Výsledek ovšem nulový,vliv polohy potenciometru na výsuv drátu po ukončení svaru se nemění,délka výsuvu cca 15 mm,může mi někdo poradit kde hledat chybu,díky.
Offline
Než se rozběhne diskuze - jak daleko držíte při svařování průvlak (ne hubici) od svařence? Těch 15 mm je totiž nesmysl, protože normální vzdálenost při svařování je 10 x průměr drátu, při drátu 1 mm je to tedy 10 mm. Pak teprve můžete korigovat odhořívání drátu.
Offline
Dobrý den,
jestli tomu dobře rozumím, potom se drát zataví do sváru a dobře neuhoří. Ano?
S pozdravem Zdeště
Editoval zdeště (18-03-2011 20:58:59)
Offline
Ne ,ne, potřebuji dosáhnout toho,aby byl výsuv drátu po dokončení svaru právě tím desetinásobkem o kterém je řeč.Mám ješte Udimig 160,kde mi to funguje dobře,výsuv drátu je (akorát).U WSLP mi to připadá,že nefunguje zablokování motoru a drát vlivem jeho doběhu má dlouhý výsuv.Přivítal bych schema elektroniky,aby mi případnou závadu kamarád elektronik mohl opravit.
Jinak drát se normálně po dokončení svaru utaví,nezůstává zavařen do svaru.
Offline
Dobrý den,
na úvod chci předeslat, že není možné srovnávat techniku Udimig 160 s technikou WLSP 315. Oba zdroje mají dobré vlastnosti, avšak jejich technická výbava se diametrálně liší.
K problému: otázka zní: když na konci sváření pustíte spinač hořáku a necháte dohořet drát a dofoukat plyn v místě ukončeného sváru /jinými slovy: neuhnete s hubicí ze sváru při vypnutí spínače / co se stane? Zataví se drát či ne?
Pokud se nezataví do materiálu a uhoří drát v rozumné délce potom není problém ve zdroji a v zásadě se s tím nedá nic dělat .
Pokud otáčíte zmíněným trimrem musíte zřetelně pozorovat, že doba zpoždění odpojení stykače se mění.
Co se týká dobrždění motoru podavače. Výrobce počítal s technologickou kázní svářeče a málo účinnou brzdu neřešil.
Udimig je zařízení mladší a výrobce se držel standardu.
S pozdravem Zdeště
Offline
Děkuji za odpověď,kterou chápu takto,WSLP má delší výlet drátu z hořáku vlivem setrvačnosti pohonu drátu a nelze dělat nic jiného,nežli se s tím smířit.
Offline
Dobrý den,
ano, pochopil jste správně.
Pokud byste chtěl věc řešit, potom je možné nahradit původní podavač moderním podavačem, ten obsahuje moderní řídící techniku s příslušným motorem a po této změně, můžete WLSP postavit vedle jiných zdrojů a nebudete zahanben.
S pozdravem Zdeště
Offline
Nechtěl jsem se kolegovi zdeště do toho míchat, ale pokud máte kutilského ducha, mohla by být možnost později vypnout svářecí proud, dát paraelně odpor k podavači pokud to utáhne řídící jednotka nebo ho rovnou při vypnutí proudu do něj zkratovat nebo třeba cívkou rele ve správný okamžik nadzvednout přítlak podavače, připojit na výstup fitrační kondiky... Tento stroj neznám, je to spíš jen teoretické tlachání.
Offline
Dobrý den KMU1,
- pozdější vypínání proudu se právě děje posaným stykačem s prodlevou která se nastavuje zmíněným trimrem.
- odpojit proud z motoru a následně zkratovat komutátor motoru je v podstatě stejný princip a používá se u všech sv. zdrojů
- co mne nikdy nenapadlo je nadzvednout přítlak, pane kolego, to to řešení to je výzva
- filtrační kondenzátory připojit na výstup ??? nenapadá mne kam, ale jak píšete zařízení neznáte a proto přijímám tento příspěvek jako námět.
Nadzvednout přítlak .... to je téma. Dík za námět.
S pozdravem Zdeště
Offline
Vzhledem k tomu,že cena nového posunu drátu se rovná trojnásobku ceny,kterou jsem investoval do WSLP, budu klidně laborovat se stávajícím pohonem,který se mi až tak špatným nejeví,odskok přítlačné kladky by mohl celý problém vyřešit.pokud někoho napadá jak to technicky řešit,nechť se pochlubí,pokusím se také něco zplodit.
Offline
Nenechte se mýlit.Zdeště to jistě myslel trochu ironicky. Zvedat mechanicky horní přítlačnou kladku - tak tudy cesta jistě nevede.Staré DELTY měly brzdu řešenou tak, že pomocné kontakty na hlavním stykači zkratovaly při vypnutí uhlíky motorku podavače. Ten pak stojí na fleku.Toto řešení při vaření z ruky naprosto vyhovuje.Nic jednodušího asi ve vašem případě nelze udělat.
Offline
....že pomocné kontakty na hlavním stykači zkratovaly při vypnutí uhlíky motorku podavače. Ten pak stojí na fleku.
pokud to tahle se napíše tak podle mě by chtělo doplnit aspoň ,že motor v tuto dobu začíná fungovat jako brzda - nemám pravdu?
jinak by přeci stále působila setrvačnost rotoru v ruku v ruce se setrvačností cívky
Offline
Dobrý den,
opravdu to byla nadsázka s tím nadzvedáním kladky. I když stačí nadzvednout jen cca 0,2mm .....
Jak už jsem psal výše, v podstatě zkratováním komutátoru motoru / tedy uhlíků uhlíků/ je brzda realizována. Staré DELTY, Udimig, UniMig, MIG 30, ale i nové zařízení Alfa, OMI, Kuhtreiber, Fronius, Migatronic, Kemppi, Esab atd. ti všichni takto brzdu dělají a je to většinou OK.
U WLSP je třeba si uvědomit, že zde byl použit motor s převodovkou, kterou výrobce montoval do všech svých výrobků např. do pojezdu WST 1000.
Pojezd je možné vidět na www.svarecky.com v odělení bazar svářeček. Až to zhlédnete tak sami posuďte jak snadno se dá motor s takovou převodovkou zastavit na fleku. To by bylo už snadnější nadzvenout kladku.
Proto, když někdo chce srovnávat posuv drátu např. Unimig 160 s WLSP, tak to prostě nejde srovnat, a to vzhledem k uvedeným skutečnostem.
.... ale to zvedání kladky, pánové ....... to je výzva! to mi nedá spát
S pozdravem Zdeště
Editoval zdeště (22-03-2011 18:19:59)
Offline
proč zvedat posuv drátu ,kde mám nastaven přítlak posuvu ????
nebyla by cesta "spojka posuvu kladek" co pane zdeště ?
Offline
Dobrý den,
cesta necesta, není to moje téma, ale máte určitě pravdu, spojka by byla rozhodně elegantní. Napsal jsem jen úvahu jak to funguje.
Já si na tom příspěvku od kolegy Jiříčka uvědomuji na co všechno člověk může přijít a když se k tomu přidají i ostatní ....?
Je fakt, že náklady na výrobu něčeho podobného by byly, v porovnání s tím co se sériově vyrábí, neúnosné. Snad jen kutil nebo našenec.
S pozdravem Zdeště
Offline
jen jsem si vzponěl jak se kdysi do starých škodovek montovala el spojka která odpojovala chladící ventilátor. Určitě dobře udělaný zpoždovací obvod ovládající uhoření drátu vše řeší.
Počty určitých metod , který by hlídaly "pohyb" kladek by se taky mohl začít zvyšovat , ale i zde se asi musí skloubit pravidlo v jednoduchosti je síla s výsledkem a hlavně s praxí člověka (mozek se asi nenahradí)
Offline
Se spojkou by asi byl problém , malé otáčky , slušný kroutící moment , ale nutnost přesné fce , spojka mívá do "tvrdého" spojení skluz , to to nadzvednutí kladky elmagnetem s pákovým převodem ..
Offline
SPOJKA to je asi spíšei technický termín , nemusí být přeci jen lamelová i když se tato vybaví asi jako první
Offline
jiříček napsal(a):
Děkuji za odpověď,kterou chápu takto,WSLP má delší výlet drátu z hořáku vlivem setrvačnosti pohonu drátu a nelze dělat nic jiného,nežli se s tím smířit.
WLSP 315 mělo (má) více druhů řídících jednotek. Jedny z prvních měly jedno velké relé umístěno v pravo na desce a pak se v Hořicích rozhodli, že udělají inovaci místo velkého relé přidali malé (LUN 24V) a dodělali i body a stehy. Jenže nové desky mají právě tu vlastnost, že drát vyjíždí víc, než u klasických původních desek, kde vlastně došlo k mechanickému zastavení motoru. Váš problém by tedy mohl být vyřešen záměnou řídící desky. Pokud tam ovšem je ta se třemi relátky :-)
Offline
Zdeště napsal: Já si na tom příspěvku od kolegy Jiříčka uvědomuji na co všechno člověk může přijít a když se k tomu přidají i ostatní ....?
Je fakt, že náklady na výrobu něčeho podobného by byly, v porovnání s tím co se sériově vyrábí, neúnosné. Snad jen kutil nebo našenec.
Cítím z těchto slov tak trochu posměch,nám (neznalým),no co se dá dělat,nakonec lze počítat s obojím,jak s dobrou radou (řešením),tak ..................
Ostatním diskutujícím děkuji za doplňující informace.
Offline
Dobrý den pane Jiříček,
posměch to ne. Snažím se na věc dívat objektivně a prakticky. Myslím, že jsem vše jasně popsal a vysvětlil. Nápad se spojkou jsem nijak neshodil i když občas, to uznávám, lehce za žertuji, ale nikdy ne tak abych tu někoho snižoval či urážel.
Já sem se podivoval nad tím nápadem ne proto, že byl špatný, ale když si představím jak WLSP ve skutečnosti vypadá tak opravdu si neumím představit jak tam tu spojku dát tak, aby to bylo nákladově únosné. Já jsem praktik a tuším, že se to nemůže vyplatit. Možná někdo vlastí náhradní díl se spojkou, takový, že jej prostě připojí a je to, já ne.
Děkujete tu ostatním a já jsem ten, kdo se tu posmívá.
Nemám zapotřebí se tu vysmívat a nepotřebuji aplaus ostatních, zatím jsem se tu vždy vyjadřoval srozumitelně a jasně tak, že tomu rozumněl i neznalý. A bude to i nadále.
Tak pokud Vám mé info není pochuti tak do práce: ukažtemi svářečku se spojkou a já Vám ukážu, jak se vše dá vyřešit bez spojky.
Závěrem Vám chci sdělit, abyste si pročetl více na těchto stánkách a budete o problematice vědět více a nebudeme se tu natahovat o slova.
S pozdravem Zdeště
Editoval zdeště (21-03-2011 18:41:30)
Offline
Pane Zdeště,šlo mi právě o toto :cituji Vaše slova-( já Vám ukážu, jak se vše dá vyřešit bez spojky.)
Nezlobte se,ale od člověka,který je věci znalý jsem čekal (jasnou) odpověď,jelikož jsem se jí nedočkal,napsal jsem příspěvek tak,aby Vás vyprovokoval odpovědět, tak jak jste odpověděl,nic ve zlém,to že jsem to navlékl na ten zdvih přítlačné kladky (bylo pouze využití momentální situace).
Na celou věc se dívám asi takto,vlastním svářečku která sváří na mé potřeby víc nežli slušně.Dala by se vylepšit buďto výměnou celého podavače (což se mi v životě nevrátí),nebo jeho úpravou.Volím tuto variantu,laborování a mechanika mne baví,za druhé je to výzva udělat něco víc, nežli dokázal sám výrobce.Nakonec se nechystám na nic mimořádného,když tu borci staví celé svářečky.
Takže závěrem,budu jedině rád za všechny náměty a připomínky k řešení.Pane Zděště ,doufám ,že jsem Vás svým přístupem k věci neurazil,nehodlám se tu natahovat o slova,ale chci se dozvědět více o dané problematice. S pozdravem Jiříček
Offline
jiříček napsal(a):
Děkuji za odpověď,kterou chápu takto,WSLP má delší výlet drátu z hořáku vlivem setrvačnosti pohonu drátu a nelze dělat nic jiného,nežli se s tím smířit.
Dobrý den,
v tomto příspěvku jste si odpověděl sám, na mou odpověď a já jsem tehdy usoudil, že jsem se jasně vyjádřil a Vy jste pochopil. Asi moje další vyjádření Vám zněla nelibě, potom se omlouvám.
Obávám se, že mechanické zastavení drátu, které bezesporu vyrobit lze, bude přinášet další technické potíže. Zde jde opravdu o nadšení a zápal pro věc.
Tak ještě jednou -OMLUVA -
S pozdravem Zdeště
Editoval zdeště (22-03-2011 18:14:55)
Offline
Dvě věci mají vliv na výlet drátu. Jak rychle zastaví podavač posuv a kdy přestane jít do drátu proud. Pokud chcete ovlivnit vzdálenost upálení drátu nad materiálem, musíte zajistit , aby svařovací proud byl vypnut nějakou desetinku sekundy po zastavení posuvu. Jak to zajistíte je na vás. Věřte, že přez mechaniku to nebude ono.
Offline
ZDENÁL napsal(a):
Dvě věci mají vliv na výlet drátu. Jak rychle zastaví podavač posuv a kdy přestane jít do drátu proud. Pokud chcete ovlivnit vzdálenost upálení drátu nad materiálem, musíte zajistit , aby svařovací proud byl vypnut nějakou desetinku sekundy po zastavení posuvu. Jak to zajistíte je na vás. Věřte, že přez mechaniku to nebude ono.
To by potom stačilo zpoždění odpadu relé a byl by problém vcelku elegantně vyřešen.
Offline
Stránky: 1 2