SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
pavol.sk napsal(a):
do stodvadsiatky sa montovali 45/55 A alternatory ak by sa aj podarilo nejakym zazrakom zapalit obluk neviem si predstavit ako by to zvaralo
Myslím si že hrozne . Ja potrebujem radu aký alternátor a z čoho . Možno sa budete smiať , ale môj mozog mi vraví , že všetky majú 12 V .
Offline
možna by šel z nejakeho nakladaku idealne z Ruskeho Zilu nebo tak neco ten bude mit 24V
Offline
alll napsal(a):
možna by šel z nejakeho nakladaku idealne z Ruskeho Zilu nebo tak neco ten bude mit 24V
Viete ako je ťažko zohnať alternátor zo škody 120 ? A nieto ešte z Ruskeho Zilu . Ako to potom urobil Miki2t keď z normálneho alternátora dostal 70 V ?
Offline
da sa to vecsim napetim na budeny , a stupne ti napetie naprazdno , aj otacky maju na to vlyv ... altiky sa daju zohnat na autovrakoviskach ...
Editoval atishajn (19-03-2011 21:51:17)
Offline
Ak by som zvíšil budenie na alternátore zo škody 120 ?
Offline
staryzvarač napsal(a):
alll napsal(a):
možna by šel z nejakeho nakladaku idealne z Ruskeho Zilu nebo tak neco ten bude mit 24V
Viete ako je ťažko zohnať alternátor zo škody 120 ? A nieto ešte z Ruskeho Zilu . Ako to potom urobil Miki2t keď z normálneho alternátora dostal 70 V ?
tazko ????? sak tych srotov je vsade plno na kazdom vrakovisku ja toho na igelitky,toto tu uz bolo rozoberane v inom vlakne ako na to ist
Offline
alternátor ze škodovky určitě není pro todle vhodnej,nestačí ani alternátor z felicie 70A potřebujete minimálně 90A 12V ,ale zase ňáký co nemá na můstku zenerky protože pak z něj nevyrazíte větší napěti jak 30V.
Pak už stačí regulátor v alternátoru patřičným způsobem vyřadit z provozu aby se nesnažil regulovat a hnedka napětí podle otáček a budícího proudu leze k 70V naprázdno.Větší napětí asi už ohrožuje diody usměrňovače tak jsem víc nepřidával.
takže já použil stařičký alternátor z BMW 12V 140A a k pohonu spalovací motor cca4KW a pěkně se potí teda.převod je do rychla tak 1:1,5 odhadem.
PWM regulátorem budím kotvu v rozmezí 1-3A
potřeboval jsem na zahradě kde není el.přípojka svařit pár věcí tak tato mašinka myslím uplně postačila samo že sváry žádná sláva, ale já byl spokojen.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … raz606.jpg
Editoval cimpi (20-03-2011 10:26:06)
Offline
Protože na jednom takovém vrakovišti pracuju tak jsem mohl zkoušet různé altíky,ale většina novějších altíků má zenerky takže jsou bez větších uprav nepoužitelné,jiný zase nedokázal při mnou dosažených otáčkách dodat dostatečný proud např.Magneton 12V 70A z felicie.
Takže to chce alternátor starý s co možná největším proudem na štítku.
Offline
Čemu říkáš zenerka , integrovanému regulátoru ? No elektroniku odseparuješ a použiješ jen vývody z uhlíků a z původního regulátoru zůstane jen "nosič" uhlíků . Jak kde u jakého kusu . Problém bude i získání základního energetického pulzu při odbuzeném alternátoru , bude třeba cizí zdroj , ať již z vozidal , které stroj ponese .
Offline
jako zdroje pro buzení jsem použil autobaterku .
No prostě u některých alternátorů i po odstranění regulátoru nebylo možné dostat napětí přes 30V z toho usuzuji že některé altíky budou opatřeny ochranou aby nebylo možné překročit 30V přímo na usměrňovači zřejmě pomocí zenerovích diod jinak nevím.
Offline
Takže už viem , že alternátor použiť čím najsilnejší . Ale ake trafo použiť na budenie . Mám doma zopár malých 24 V striedavých po usmernení 35 V a nejaké 3- 4 A . Neviem to presne .
Offline
12V alternátor ma budící vinutí navržené na 12V a 24V na 24V proud vždy stačil do 3A pak už byla kotva přesicena a altík začal brzdit,hřát se a proud na výstupu se dále nezvětšoval
Offline
Budiace napätie by malo byť jednosmerné ?
Offline
Stránky: 1 2