SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím,
prosím o radu, jaký přídavný material na opravu výfuku auta, předpokládám že je nerezový. Pod TIGem.
Děkuji
Offline
Předpokládáte či jste si jist? Pokud je to nerez tak třeba ER 308LSi. Myslím že u výfukových svodů není nad čím uvažovat...
Pokud by šlo o heterogení spoje - přechod nerez-ocel tak třeba ER 309L. Vše je uvedeno v katalogu výrobce na přídavné materiály.
Pak při svarování dodržet správný postup. Tj trubku (svody) ucpat, zevnitř nechat proudit Argon nízný průtok třb. 5l/min.... Očistit odmastit.
Možná ti někdo řekne víc i k nauhličení nerezi, tj jedná se o svod co byl použit víc jak 10let? Teplota + proud výfuk plynů by s daným materiálem mohl něco udělat... Tj následná praskání svarů apod.
Editoval MiraGSX (21-01-2011 18:18:28)
Offline
Děkuji za odpověď, předpokládám tu nerez.
Offline
Pochybuji,že výfuk bude z nerezu.Zkus na to přichytit magnet a hned uvidíš.Není to sice stoprocentní zkouška,protože pokud to bude feritická nerez,tak to přichytí také,ale pořád je to 50 na 50.Většinou bývají výfuky pouze galvanicky pozinkované.A normálně se sváří CO2 bez větších problémů.Autogen se již nepoužívá,protože materiál v okolí sváru křehne a brzy praská.A navíc to při svařování pěkně smrdí.Jole.
Offline
jole, ak je to zakazkovy vyfuk moze byt z nerezu. Ale standardne vyfuky su ocel .. bud galvanicky zinkovane, ale stretol som sa uz aj s ciernenim
Offline
Zinkovat výfukové potrubí postrádá smysl. Teplotou, ta je za katalyzátorem 400 – 800 °C, jde zinek brzy pryč. Pokud jsem viděl levné výfuky, tak buď neměly žádnou povrchovou úpravu, nebo byly potažené vrstvičkou aluminia. To ovšem je taky celkem k ničemu a životnost to nezvýší nijak výrazně. Koroze totiž probíhá nejen zvenku, ale také uvnitř. Na výfuky aut středních a vyšších tříd se používají nerez oceli. Některá japonská auta svého času měla výfuk z oceli s obsahem ca. 11%Cr. (konkrétně Mitsubishi) To sice na povrchu rezlo, ale výdrž než to zkorodovalo zkrz, byla několikrát vyšší než obyč. uhlík. ocel.
Offline
jole napsal(a):
Pochybuji,že výfuk bude z nerezu.Zkus na to přichytit magnet a hned uvidíš.Není to sice stoprocentní zkouška,protože pokud to bude feritická nerez,tak to přichytí také,ale pořád je to 50 na 50.Většinou bývají výfuky pouze galvanicky pozinkované.A normálně se sváří CO2 bez větších problémů.Autogen se již nepoužívá,protože materiál v okolí sváru křehne a brzy praská.A navíc to při svařování pěkně smrdí.Jole.
Mno, pokud je nerezový tak je samozřejmě autogen hloupost, ale jinak na opravdu starý výfuk je autogen bezkonkurenční. Samozřejmě, že se takový už nevyplatí opravovat, ale někdy je to jen na dočasnou dobu než třeba dorazí nový.
Pokud je nerezový šla by použít i metoda MAG ne?
Jinak bych o ucpáním potrubí staršího výfuku přemýšlel jestli ano nebo ne, on karbon umí docela pěkné věci když chytí a když bude potrubí ucpané, no možná jak v něm bude argon se nic nestane, nevím jen mě to tak napadlo.
Offline
Například Škoda Octavia
Offline
Niektoré auta majú nerezové výfuky . Niektoré len s časti , ale predsa majú . Sám som nerezový výfuk zváral metódou MMA . Lepšie povedané dorábal som naň koncovku . Išlo to celkom v pohode . Ak sa môžem opýtať , čo vlastne potrebujete zvariť dokopy ?
Offline
Výfuky bývají z austenitických CrNi ocelí, pak se svařují slitinou 307 (např. Thermanit X, Böhler A 7 CN-IG atd.), méně již 308, 347 a 309. To je např. Faurecia, Eberspächer atd.
Dále z nerezavějících feritických 17% Cr oceli a jejich modifikací, svařují se např. Böhler CAT 430 L Cb, to má třeba Benteler.
Bosal pak dělal výfuky z pohliníkovaného ocelového plechu, kde se používalo MIG pájení CuAlNi slitinou (např. Fontargen A 216 M).
Pro opravu ybch použil tu 307 (např. Thermanit X, Böhler A 7 CN-IG atd.). Austenitické CrNi oceli i feritické Cr oceli jsou tím velmi dobře svařitelné a dokonce i ten pohliník. Svar má vysokou pevnost při vysoké houževnatosti a odolnost proti opalu až 850°C. Jo a je to i výborná přechodovka, tzn. kombinace uvedených typů mezi sebou a nelegovanou ocelí není problém.
Offline