SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Ahoj, chci se poradit a možná má někdo z vás zkušenosti.
Mám možnost koupit rám velkého vozíku (200x110) za auto, s papírama. Protože je to jen rám, tak bych si ho musel dodělat k obrazu svému, sehnat nápravu a dovézt na evidenčku kde se to fotí a pak bych dostal i technickou. Po tom focení už žádné větší úpravy neudělám. Alespoň tak mi to pan popisoval.. výhodu bych viděl v tom, že si ho můžu udělat víceméně jak chci. Má s takovouto přestavbou někdo zkušenost? Teď koukám že nové se dají sehnat za cca 10tis, oplatí se to vůbec?
Offline
Před několika léty jsem stál před podobnou volbou. Tehdy jsem si řekl, pokud z toho chceš dělat teardrop, nebo vozík pod loď/člun, tak bych to udělal. Ale pokud by šlo jen a vyloženě o obyčejný vozík, tak bych se do toho nepouštěl. Ale myslím si, že doma dělaný vozík je festovnější než kupovaný. Trochu problém se mi zdá být s povrchovou ochranou kovových částí.
Offline
Ty dnešní jsou tak 1mm plech bez jakýchkoliv rámů z jeklů nebo pod. Sice bývají pozink, ale ty prachy co za to chtějí, no hnus. Raději domácí výrobu.
Offline
Kdyz to je tezky ja pred 15 lety koupil to samy ale 3000 x 2000 a predelaval tolikrat az se to definitivne rozpadlo tak jsem rozrezal a vyhodil. Zustala naprava sport yacht na 750 kg. Pred 9 lety jsem potreboval dlouhej vlek na prevoz vrat (vzdy vazi 200 max 400 kg) a prilezitostne sypky material tak max jednou za rok. Vse jsem ale poctive svaril aby to drzelo takze me to vyslo vic nez novej seriovej. Casem se ale zjistilo ze uveze vic a tak ho neustale nekdo chtel pujcovat. 1200kg tam bylo casto a po havarii napravy jsem dal silnejsi takze dnes uveze 1,5 t. Vlek tak odvozil na stavbe 150 tun suti a privezl vsechno mozny. Puvodni zamer-vrata navozil taky mrak a vydelal si na sebe.
Zvaz co chces vozit a podle toho se zarid. 2000 x 1100 je ale hodne maly na to aby se vyplatilo neco vyrabet. Jde ale vyrobit cokoliv a tp ti daj takze papiry nejsou az takovy bohatstvi.
Offline
Adamw140 napsal(a):
1200kg tam bylo casto a po havarii napravy jsem dal silnejsi takze dnes uveze 1,5 t. Vlek tak odvozil na stavbe 150 tun suti a privezl vsechno mozny.
Jak je ten vozík těžky?
Mam vozík domácí výroby po tatkovi, kola na odpružených tlumičích z motorky, jízdní vlastnosti super. Velikost 2x1,6 m (se to toho vejdou), dřív to bylo vymyšlený tak, aby na to šel dát stan. Jen byl párkrát přeloženej a od tý doby ho sousedům nepůjčuji. Řeším, zda ho vyztužit nebo prohnutý rám vyměnit.
Editoval Charon (07-09-2019 15:09:07)
Offline
Vazi to i s vodeodolnou preklizkou 1,8cm 210 kg.
Doporucuju nesetrit, rozrezat a i s vybornejma tlumicema vyhodit. Ono to v kritickych situacich prijde vhod mit neco co drzi stopu a i ve vysoke rychlosti ma stabilitu.
Offline
Právě že drží stopu ukázkově, žádné poskakování na hrbolech, kola jsou velký, né ty kolečka so se mnohdy vidí na současných vozíkách. Velké rychlosti jsou bez problému, krásně sedí. Problém by byl až při prudkém brždění v případě jeho velkého naložení, prostě jako nebržděný by tlačil auto a to by se projevilo na brzdné dráze a možná snaze auto otočit. Ale tomu se u nebržděného vozíku nelze vyhnout.
Máš někde výkres vozíku, jak jsi ho nakonec vyrobil?
Podle tvého příspěvku jsem měl za to, že papíry - homologace není problém, skutečně? Měl jsem za to, že v ČR jsou papíry velkým problémem. Spoustu papírování a nesmyslných předpisu a zkoušek.
Editoval Charon (07-09-2019 10:18:59)
Offline
Proto jsou nebrzděné vozíky stavěny do celkové váhy 750 kg. A naopak auta musí 750 kg na kouli udržet. I při prudkém brzdění. A co se týká stavění na značky, tak to problém skutečně je. Stačí dovézt karavan bez papírů a je jednodušší ho prodat rybářovi, nebo na zahradní boudu bez značek. Ani stavitelé teardropů to nemají jednoduché.
Offline
Krupp este mozno taky tip iny pohlad mozes ziskat na traktoroch predsa len tam je trosku ine zlozenie ludi
len si to tam obcas citam a pozeram co vsetko dokazu doma prerobit
Offline
Tak jiste ze to da nejakou praci a musi to mit napravu a dalsi prvky pouzit homologovane ale lze to.
V tp auta je uvedeno nebrzdene zatizeni a 750kg maj suv dodavky nebo velke kombiky takze kdo da vlek nebrzdeny 750kg za fabii ci oktavii ma problem ale nikdo to neresi. Tlumice z motorky nikdy papiry nedostanou jsou tezky a moc neuvezou potazmo na stk to muze byt problem taky. Kola musi byt zatezove.
Vubec je to debata na dlouho. Ja mam zakladni ram z U 80x50/3 a pricky jen 40x40/2
Ono to dostalo za ty roky ran jezdi s tim asi 6 - 8 lidi taha se to za vsim co ma kouli, jezdi to skoro kazdej den a uz to i radne zrezlo ale az me to nastve tak to fiknu zas a udelam sklopnej. Vareny je to co2 a planky zadny nemam. Priste to pozinkuju a nabarvim takhle je to nic moc ale asi 10 let to zije.
Jo a asi priste si vyrobim ukoseny U
Editoval Adamw140 (07-09-2019 14:02:36)
Offline
Váha vozíku je dána podle toho zda je bržděný či nebržděný. A je to váha vozíku i s nákladěm. To pak o 100kg těžší prázný vozík znamená o 100kg méně nákladu. Také počítám s tím, že na silnici není čím zvážit. To ale platí do problému, pak si policajti váhu seženou.
Navíc čím těžší prázdný vozík, tím huře se s ním manipuluje a já nemládnu. Pro to se mi nechce přidávat další železo jako výztuhy.
Pár fotek by u stávajícího vozíku nebylo?
Sklopná verze vozíku se mi moc líbí, jen by to chtělo pár technických nákresů.
Editoval Charon (07-09-2019 14:13:31)
Offline
Tak tak souhlasim proto doporucuju fiknout starej udelat novej kterej bude lehkej ale nosnej. 100 kg nema zadnej vetsinou jsou 150 a uvezou min nez ja a jsou o metr kratsi proto si ho kazdej ode mne pujcuje i kdyz ma svuj fabricky vyrabenej
Offline
Tomu rozumím. Moje 2x1,6m ložná plocha také všechny láká, být to 3*1,6 m tak se vůbec nezlobím. No a nosnost je zas znát pokud na tom vezu motorku nebo písek pro opravy na baráku.
Editoval Charon (07-09-2019 15:32:39)
Offline
Charon v cechach-napriklad v Prahe a okoli som uz policajtov videl pri beznej kontrole vazit voziky-ci su pretazovane ,ze na to by som sa nespoliehal :-) A v rakusku tiez. Ale domaci bude urcite na tom lepsie ako kupeny co sa tyka pevnosti . Idealne kupit lacny vozok -vylagrovany s stitkom,papierami prihlaseny a nanovo ho postavit podla seba-vystuzit + dodrzat rozmery v papieroch
Offline
Tak oni sice vazi a ocenuji ale kamiony. Za malej vlek ti nikdy nevysoli takovej mazec a to zvazeni, sepsani a vse okolo je pro ne obtizny za tak malej prestupek. Daleko horsi je kdyz pojedes s b ridicakem a soupravou nad 3,5t. To je zakaz na 2 roky 50 pokuta a zakazani jizdy cili odtah. Tech 150 tun jsme odvozili porad prelozeny (papirove)
Offline
Diky vsem, mam tam chybu - rozmer je 200x170. Chci to na robotu kolem baraku (rekonstrukce) a pak hospodarstvi. Radsi festovnejsi pro pripad ze mi tam ve stavebninach sypnou vic pisku A nejake ty drobne upravy napr. na pohodlne prevazeni OSB a tak.. no asi ho vezmu. Mensi prives (Kempik, 400kg) mam, ted o vikendu mi tam blbec nalozil 900 tak ho nechci uplne dorasovat...
Offline
Tak tak blbec 900 druhej blbec pak 1100 a takhle to je furt.
Nejvic debil byl kdyz vzal v 70 s 1,5t ten vysokej spomalovaci pruh jak se prez nej kazdej nimra 10.
Offline
Adamw140 napsal(a):
takze kdo da vlek nebrzdeny 750kg za fabii ci oktavii ma problem
Jó, tak to určitě. Zažívací, finanční, s ranním vstáváním, se sexem a tak. Ale viděl jsi někdy techničák Fábie nebo Oktávky? Myslím že ne.
Adamw140 napsal(a):
Tak oni sice vazi a ocenuji ale kamiony. Za malej vlek ti nikdy nevysoli takovej mazec a to zvazeni, sepsani a vse okolo je pro ne obtizny za tak malej prestupek. Daleko horsi je kdyz pojedes s b ridicakem a soupravou nad 3,5t. To je zakaz na 2 roky 50 pokuta a zakazani jizdy cili odtah.
Tady už máš z větší části pravdu. Snad bych jen dodal, že za docela malej a prázdnej vlek, který ale má papírově větší nosnost a celkovou maximální váhu, která když se sečte s váhou pořádného těžkého SUV..... a pokračoval bych tvýma posledníma dvěma větama. Je to paradox, ale stalo se. Na internetu k dohledání jako případ,, pan Králíček a jeho vozíček,,.Joe66 máš pravdu, a Rakousko, škoda řeči. Karavanisti by mohli povídat.
Offline
Jojo obe auta mam/mel jsem ani jedno nemelo 750 nebrzdenych. Do pruseru se to jiste resit nebude.
Kralicek je jasnej priklad a jeste nez tohle silenstvi zacalo (cca 10 let zpet) jsem si dodelal E abych mel klid.
Dalsi vec je rychlost - voziky maji 130 myslim ze u nas zakonna uprava 80 bezna praxe 120 a kdyz me chytil policajt bylo to za mensi pokutu a bez bodu jen prekroceni konstrukcni rychlosti coz nebyl prestupek bodovy.
Offline
Nevím kolik má Octávie na tz, ale pro zajímavost jsem se díval do velkého tp u Subaru Forester a mám 700/1500 kg nebrzděný/brzděný... docela by mě zajímalo kolik má Octavie nebo Fábie..
Offline
Adamw140 napsal(a):
Jojo obe auta mam/mel jsem ani jedno nemelo 750 nebrzdenych. Do pruseru se to jiste resit nebude
Adamw140 teď sis to u mne tak trochu rozlil protože jsem musel zvednout svou velectěnou ..ť a jít se podívat do techničáku.
Bod 35 - Největší přípustná hmotnost přípojného vozidla
O.1 Bržděného 1600 kg O2 Nebržděného 750 kg.
Každopádně Oktávky nových modelových řad jsou v tomto ohledu úplné sra.ky, stačí nahlédnout do jejich technických údajů. O Fábiích ani nemluvě.
https://webapps.skoda-auto.sk/Cenniky-a … 09e99a48f0
https://webapps.skoda-auto.sk/Cenniky-a … 1568057265
Editoval Welda (09-09-2019 21:42:22)
Offline
No ja to myslel obrazne prvni nejcastejsi auto fabia 1 okta 1 co jsou s beznym motorem vetsinou nema 750. Jde k motorizaci, brzdy, podvozek. O nejsilnejsich bude 750 nebrzdenych a o2 ma tusim vzdy kotoucove brzdy na vsech 4 kolech a ta ma vic. Takze krom predpisu to ma i logiku ze treba fabia 1,2 kdyz poveze nebrzdenej prives 750 kg a protoze ma 130 tak tedy tomu nalozi zcela jiste se to rozhoupe a skonci blbe.
Jinak na caste tahani tezkych privesu je osobak spatna volba. Suv ale pokud nemaji tazne z vyroby jsou problematicke taky protoze maji slabsi chlazeni, brzdy atd debata na dlouho a rozhodne ne na psani takhle ono to totis neni nekdy zcela jasny jak to jeden mysli a dlouhe slohy psat me nebavi stejne by to cely nikdo necetl.
Tady je ta oktavka 2 a protoze tu je rec o malym vleku takze nebrzdenej cili 600kg (naklad + vlek)
https://www.auto.cz/kompletni-technicka … avie-17169
Ale je to stejne prkotina jen na to upozornuju.
Jiny pribeh: znamej mel vlek agados kterej nalozil cca polovinu nosnosti a za jizdy mu praskla cuba vlek smrncnul nejakej osobak a zapichl avii. Zadna nestastna nahoda i kdyz byl vlek novej mohl za to ridic a radne ho v tom vymachali tak ze se s vlekem bal uz cokoliv tak jsem mu to vezl ja (velkym celkova 2700kg). Vzdy bezpecne at cokoli radi vam to prisijou.
Editoval Adamw140 (10-09-2019 00:21:23)
Offline
Ahoj pánové, rád bych se zeptal jestli je možné s výpomocí přestavět přívěsní vozík stejně jako v tomto videu https://youtu.be/HOHSN6n99v0
mám stejný a rád bych ho takto upravil, jde mi o to jestli to jde hlavně legálně a co budu muset případně udělat abych to měl ofiko pokud to jde
Offline
Jednoduše řečeno ne. Vozík je schválenej z výroby a když s tímhle přijedeš na technickou, tak jí nedostaneš. Když tě chytnou policajti a budou o tom něco vědět, tak dostaneš pokutu a zakážou ti s tím jet dál.
Nicméně nikdo ti nemůže zakázat, aby sis udělal na vozík "sklápěcí vestavbu", která se sama bude tvářit jako náklad.
Offline
pafik1605 děkuji ti za upřímnou odpověď, mohl bys to trochu rozvést s tou výstavbou, která se bude tvářit jako náklad?
Offline