SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
to senior, zatiaľ nemám žiadne horáky mám len rúkoväť - tuším U5 staršia, funkčná - ventilky "držia".....preto som hodil tú otázku...je to i otázka ceny, nakoľko AC horáky sa dajú zohnať za bagateľ a tie s korunkou nie sú až také bežné...Ďakujem za reakciu...
Editoval napisy (09-12-2016 18:13:55)
Offline
Ja som voľakedy dávno používal súpravu PB+O2 a mal som horáky aj tie s korunkou aj obyčajné, ale tie origo na PB som ani nepoužíval.
Offline
Mám ještě malý dotaz na zkušenější.
Ví někdo jaký je rozdíl v Nahřívací hubici 459 PB a Mezikruhová nahřívací hubice R70 PB.
Mám řezák RN 6 a nevím jestli mi na něj půjdou našroubovat nahřívací hubice R70 i 459. S tím souvisí i použití drážkovaná řezací hubice 459.
Podle vzhledu by mi tam zřejmě měly pasovat hubice R70.
Chci to tady nakoupit a nejsem si jistý jestli mi to bude fungovat.
http://www.gamasvar.cz/54617-rezaci-hub … -gce/?pg=2
http://www.gamasvar.cz/54617-rezaci-hub … -gce/?pg=1
http://www.gamasvar.cz/54617-rezaci-hub … -gce/?pg=1
Offline
R70 a 459 jsou zamenne. 459 je lepsi. Kazda ma samozrejme jinou trysku, ale to je predpokladam jasne. Do RN6 pasuji obe hubice i oba typy trysek.
Editoval Pruduch (08-01-2017 11:40:24)
Offline
Díky moc za radu. Je mi jasné, že k sobě patří drážkovací 459 a nahřívací 459.
Offline
Tazz napsal(a):
drážkovaná řezací hubice 459.
čau kolego,
nenech se zblbnout prodejcem, prodává něco neví co, toto není hubice nýbrž tryska
jinak ty ceny jsou obvyklé, za méně nesehnatelné
ještě bych dodal že drážky v tech tryskách slouží ke vzniku přesného plamene, přesně velkého, přesně teplého v závislosti na použitém plynu (acet. zemní, PB)
trysky pro rúzné plyny jsou dost podobné liší se pouze šířka / hloubka / počet tech drážek. Je nutné použít správnou trysku pro příslušný plyn, jinak plamen sice hoří ale netopí.
Offline
Doufal jsem, že se přidáš s radou.
Jediné co mi ještě není úplně jasné je praktický rozdíl mezi verzí 459 a R70.
Mám 4 ks trysek (různé rozměry) R70 a teoreticky by mi stačila nahřívací hubice pro PB.
Jestli má pro mě smysl koupit trysky a nahřívací hubici 459. 3-100 je 5 ks trysek a jedna hubice.
Offline
není plamen jako plamen, jiný potřebuješ pro ohnutí kulatiny průměr 60mm, jiný pro nahřátí matroše 8mm když jej chceš říznout. Výrobci proto vytváří trysky pro určitý rozsah tl. materiálu (např.25-50mm) ALE s rozdílným tvarem plamene - široký pro ohřev, úzký špičatý pro ohřev jen malé oblasti pro řezání, neovlivnit okolní materiál.
Proto jsou i hubice ruzné i když pro stejnou tloušťku. Hubice pro tzv. zvýšený plamen.
Jestli máš 4 trysky (pro PB) tak kup jen hubici, nebo jestli nespěcháš napiš mi do mailu nějakej kontakt, přes Prahu - Východ jezdím často můžu ti něco darovat z mých nevyužívaných zásob.
Offline
Rozsah trysek je mi jasný, šlo mi o to jestli je rozdíl mezi R70 a 459 při stejně velké trysce. Jestli má význam mít oba typy trysek, nebo stačí R70.
Mám čtyři trysky pro AC a jednu hubici pro AC.
Podle nabídky obchodu jsem si myslel, že jsou trysky R70 pro AC a PB stejné. Jen je pro PB větší hubice.
Pokud tomu tak není a trysky R70 a 459 jsou funkčně stejné, tak holt koupím sadu třeba 459. Stejně musím sehnat i hadice.
Díky za nabídku, ale bylo by mi hloupé vzít si to od tebe jen tak. Ale pokud máš něco navíc, tak od tebe rád koupím.
Určitě na to nespěchám. Jen se mi doma válí všechno krom trysek a hadic, tak jsem si říkal, že si vybavím dílnu o PB autogen.
Offline
Tazz napsal(a):
Mám čtyři trysky pro AC
klidně do toho pusť PB, nic se nestane, hořet to bude ale dělat s tím nepůjde. Ty trysky se právě liší šířkou a hloubkou tech drážek. Každý plyn potřebuje trochu jiné.
Pro občasné využití pro ohřev i řezání stačí jedna tryska - cca 25-50mm. S takovou ohřeješ šroub M8 i uřízneš plech tlustý 100mm. Pošteluješ jenom tlaky na redukčních ventilech.
Offline
Ty jsi dobrák... stačí když to hoří..
Právě že trysky u R70 vypadají, že nemají drážky. Nebudu to hrotit. Něco koupím a uvidím jak se to bude chovat.
Když jsi nakousl tlaky, můžeš mi říct jaký je ideální tlak na kyslík a na PB?
Offline
ideální tlak je takový který ti umožní nastavení potřebného plamene - OK zní to jako urážka
PB 0,5baru, kyslík 3-4 bary.
acetylenové trysky staršího provedení drážky nemají...
Offline
od tebe skousnu i urážku.. Navíc jsem vděčný za každou dobře míněnou radu.
Díky.
Offline
Na kartusi pisou, ze je neplnitelna jednorazova, ale pripada mi to jako prilisne zvysovani uhlikove stopy :-)
https://www.zbozi.cz/vyrobek/cfh-kyslik-sroubovaci/
Mate nekdo zkusenost s plnenim, tam kde vedou plneni velkych autogen lahvi?
Offline
Tuhle plechovou hračku ti nikdo normální nenaplní.
Offline
Navíc má malý plnící tlak. Uhlíkovou stopu sem nepleť. To je jen úprostředek manipulace. Vliv CO2 není jednoznačně prokázán, i když vyvolení vědci pro to hlasují.
Offline
Ani ne to ostatní , ale tušíš kolik uhlíkové stopy vytvořila letadla se s r a č kama pro úkáčka ? já bych to dodnes odhadl na milion tun co2 . Nepočítám další minimálně milion, co vytvoří . Porovnej tvejch 10 deka .
Offline
Nádoba na jednorázové použití je prostě daň za to že je to levný, nebo dobře dostupný. Smiřte se s tím. Rozhodně lepší než aby vám to bouchlo.
CO2 je další metoda jak z lidí tahat peníze, tam kde se dají.
Offline
Je to náplň pro opravárenskou svářečku či spíš páječku pro tvrdé pájení pro občasné použití. Ta musí být hlavně malá a přenosná, aby se spoustou dalšího nářadí nezabrala v autě moc místa. Nemusí být levná, protože u tepelného čerpadla pořizovaného s dotacemi za 150 - 300 tisíc je dost jedno, jestli za pájení jedné trubičky si naúčtuje 40 Kč nebo 500 kč. Ovčan si takové ceny při opravě ani nevšimne.
Offline
Radime, díky za objasnění, tak už vím proč se to kupuje.
Ano, to přímo miluji. Kor když se pak řemeslník -firma ohání cenou vstupního materiálu. A pro to že cena za práci je mnohdy úměrná materiálu, tak drahé vstupy jsou vlastně dobré a žádoucí. Tedy pro firmu.
A u dotací je to zdánlivě žádoucí pro všechny. Tím že dotace se poskytuje (původně jsem napsal vyplácí ale to by mohlo někoho zmýlit a splést si to s významem je výhodná) maximálně do 50% nákladů, tak je třeba nahonit cenu aby se vyčerpala. Navíc, nic se neděje když to platí někdo jiný.
Editoval Charon (10-07-2024 09:04:16)
Offline
Ono je to ve srovnání s jinými možnostmi ekonomické. Při vemi malé spotřebě plynu na tvrdé pájení při práci chlaďaře, je nesmysl platit nájem za kyslíkovou lahev třeba jen 10l a z ní přepouštět do malé přenosné lahve. A tu 10l lahev spotřebovat za rok. Jiná věc je, kdyby bylo možné tyto kartuše měnit prázdnou za plnou.
Hodně věcí u nás naráží na pro nás nevýhodné zákony. Proč na př. Hornbach v Německu vede svářecí plyny a u nás ne? Proč firmy u nás jezdí do polska plnit lahve? Proč vznikl (zapať pán bůh za to) u nás sytém výměnou prázdné za plnou a firmy tyto lahve jezdí plnit do Polska (Chobola, Rulík, Hasič servis a další)? Protože si cizí firmy "zalobovali " takový zákon. Když jsem sháněl možnost plnění Ar, Tak jsem pořídil více lahví (20l, 2x10l. 1x5l) s tím, že pronajmu velkou lahev, přepustím do malých lahví a zbytek spotřebuji, čímž zkrátím dobu pronájmu. Tak vypadá zoufalství řízené naším prodejným státem.
Charone, máš pravdu v tom, že dotace a státní nařízení zvyšují ceny.
Nápln ar 20l/200Bar stojí v Hornbach De 69Eček, t.j. cca 1750 Kč.
Editoval Famater (10-07-2024 10:01:45)
Offline
bobobo napsal(a):
Ani ne to ostatní , ale tušíš kolik uhlíkové stopy vytvořila letadla se s r a č kama pro úkáčka ? já bych to dodnes odhadl na milion tun co2 . Nepočítám další minimálně milion, co vytvoří . Porovnej tvejch 10 deka .
A jakou uhlíkovou stopu vytvoří letadla a lodě z Číny se sračkami, které tu valná většina fóra nejen používá, ale i propaguje...
Offline
Lepší varianta je nějaká uhlíková stopa než nefunkční evropská společnost.
Offline
Sračky z číny nevraždí lidi .... už se to blíží 2 milionům , chceš se přidat , já ne .
Offline