SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
alkoholik napsal(a):
Franku, pokuď jde o sváření/pájení (ze strany oceli to je pájení) ještě to můžu zkusit. Když to jde migem proč by to nešlo tigem.
Tak pravda je, že ze strany oceli na stranu Al jde o pájení. Ona však ta CMT metoda není totéž jako běžný MIG. Tak iniciativě se meze nekladou a zkusit to můžeš.
Offline
Franku, i slepá cesta je cesta. Když jsem se na dané téma spoje Al + ocel tenkrát bavil s výzkumníky z firmy Fronius tak cesta ke kvalitnímu spoji byla velmi dlouhá a trnitá. A dokud neexistovala rutinně zvládnutá metoda CMT, tak prakticky byla nerealizovatelná.
Vývoj ve svařování jde samozřejmě dál a i když i jako důchodce udržuji nějaké kontakty, tak už se k řadě věcí nedostanu. A protože stárnou a do důchodu odcházejí i kolegové z výzkumu a vývoje svařování, kontakty uvadají.
Když jsem někdy v roce 1994 viděl v jednom pražském podniku v poloutajeném režimu svařování 20 metrů dlouhých a 60 mm tlustých Al sendvičových střešních dílů vozů metra pomocí svařovacího vozíku přímo řízeného na něm sedící obsluhou metodou SAW, tak jsem docela zíral jak kvalitní svár tam vznikal. Dnes, po vstupu elektronických řídících systémů do svařování, jsou obdobné sváry rutinou bez nutnosti trvalého osobního sledování procesu.
Mysím, že základní téma diskuze se už vyčerpalo. Přeto se omlouvám za udržování nesouvisejícího tématu, ke kterému jsem přispěl i já.
Offline
jirkati
Přesně tak to mám i já. Odchodem do důchodu jsem ztratil mnoho možností a přátelé odcházejí... Vývoj jde kupředu, já už jako důchodce ztrácím o tom však přehled...
Offline
Stránky: 1 2