SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#101 15-12-2023 13:54:32

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Úprava ramu na moto

Děkuji, Bourači!!! Zajímavý článek a potěšení, že po 60ti letech se jí (Pětistovce) věnuje zasloužená pozornost. No, nevím, je to názor autora, že je jí věnována přehnaná pozornost, ale pozornost má velikou, když se na nějakém srazu zde v US objeví. Viděl jsem ji zde, ještě když jsem žil ve státu Vermont, jezdí se zde po Americe na různé srazy motorkářů a viděl jsem ji naživo a v chodu. Ten majitel byl z Californie a budil zde s ní velkou pozornost. Srdce mi poskočilo a jemu také, když jsme si podali ruce a zjistil, že jsem ji také vlastnil...
S mnohým se dá v tom článku souhlasit, měla bolístky, zejména ty první modely. Já měl jednu z posledních s velkými bubny a udělal jsem i úpravu na 2 karburátory, úpravu sacích kanálů, výměnu ventilových pružin a chtělo to ještě výměnu vačk. hřídelů, ty jsem nesehnal. Ale i tak to bylo dělo.
Samozřejmě pohledem dnešní doby to dokonalá mašina nebyla. O těch problémech jsem zde zmínil. Ještě bych k nim přidal, že zadní rozeta, která zajišťovala přenos na kolo byla přinýtována 6ti nýty, asi o Průměru 6mm a to bylo žalostně málo. Párkrát se mi podařilo při akceleraci je ustřihnout. Naštěstí jen v místě bydliště... big_smile big_smile big_smile Rozhodně ale to rčení "100 hodin práce = hodina jízdy" je hodně přehnané. big_smile Škoda, že v tí době nebylo dovoleno ji dál vyrábět, dát ji do kývačkového rámu a vylepšit ty nedokonalosti. Mohl to být krásný Československý čtyřtakt sad  Já jsem měl tuto:


http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/213_103954_1.jpg

Offline

 

#102 15-12-2023 16:10:42

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4730
Web

Re: Úprava ramu na moto

ten novinář je trouba, píše o něčem o čem moc neví (asi jako pár uživatelů tady big_smile)
ale připoměl mi jednu věc - při jízdě v zatáčkách bylo nutné opravdu brutální silou motorku naklápět.
Asi měla vysoko těžiště, né jako ty dnešní moderní stroje.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#103 15-12-2023 21:58:52

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 581

Re: Úprava ramu na moto

Děkuji pánové Frank & bourač! Pro mne krásné čtení. I když poněkud od tématu svařování dutých profilů jakosti 15něco...
Jako Husákovo dítě jsem si prošel: Stadion S1 (neplést si s S11), Jawa 555, 73, 90 road, ČZ 175, J 250 panelka (na NDR Simson a MZ nebyly ani Kčs ani známí v Mototechně)... Pak vysněná nová motorka. Po dlouhém shánění, cest do Týnce, objíždění Mototechen z toho byla 639. Odjezdila svoje, přežila i Alpy, slaný vzduch... po 47k odešlo ložisko na klice (olej Castrol ne žádné naše PP). Po výměně kliky jsem ji s nájezdem 53k prodal a naškudlil na japonce (XJ600). Už spolu žijeme 28let a pořád nějak fungujeme.
Já tvrdím: Kromě rozlisování kliky si na těch našich Jawkách člověk všechno opravil na cestě, když věděl, co si vzít sebou.
Jenže měl pořád špinavé ruce a to u toho japonce jaksi odpadlo...


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#104 15-12-2023 22:42:42

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Úprava ramu na moto

Bourač - jasně, souhlas. Ono je potřeba vždy posuzovat všechno měřítkem doby, ne jako dnešní novináři a spol... smile S tím vysokým těžištěm u toho Půllitra jsem to ani moc neregistroval, asi je to pravda. Pochopitelně jsme jako kluci i závodili a J. 500 OHC na pevný start suverénně vyhrávala. A to dokonce i s kámošem, co tehdy měl Nortona. S tím tedy naopak byla příjemnější jízda, taky byl o několik let novější.smile

davor - Ano, mám podobné zkušenosti. Také jsem těch strojů od Jawy měl víc. První byl tzv. Pařez, Pionýr. big_smile Pak jsem měl ten novější model.
A taky skůtr Čezeta - ten jsem měl dlouho, současně když jsem od moto přešel na auta... big_smile

Offline

 

#105 16-12-2023 09:06:12

Martin111
Člen
Registrovaný: 19-11-2023
Příspěvky: 4

Re: Úprava ramu na moto

Tak chlapi.. kde koupim nejlépe tu chrombdylenku... a kdo mi ji nařeže pod uhlama? Ram to bude jako na KTM 690..
(Nejde mi ozit foto)

Editoval Martin111 (16-12-2023 09:14:56)

Offline

 

#106 16-12-2023 13:42:23

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Úprava ramu na moto

Roman Kalvoda???


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#107 17-12-2023 11:40:30

autocross
Člen
Místo: Bystřice
Registrovaný: 08-12-2015
Příspěvky: 483

Re: Úprava ramu na moto

bourač: ten novinář není vůbec trouba, ví moc dobře o čem píše

https://www.garaz.cz/autor/jan-cejchan-1056


Sharks 250-Y10 MIG/MMA IGBT - čínská šmajda, ale fungovala dobře, další čínské šmajdy WF Bi-Pulse 201, Parkside PPS 40, Spartus Multipro 200 a maska Predator

Offline

 

#108 17-12-2023 13:22:13

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4892

Re: Úprava ramu na moto

V odkazu píše i o té 350OHC, kterou v SSSR nechtěli a museli oživit předchpozí model. O čem jsem psal ve vlákně soustruh-co kpupit #102. V to odkezu je i fotka.
https://www.garaz.cz/clanek/motorky-jaw … m-21007549

Editoval Famater (17-12-2023 13:45:19)


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#109 17-12-2023 15:38:29

autocross
Člen
Místo: Bystřice
Registrovaný: 08-12-2015
Příspěvky: 483

Re: Úprava ramu na moto

Famater: ono stojí za to přečíst celý seriál o dějinách Jawy od pana Čejchana.

https://www.garaz.cz/tag/dejiny-jawy-64696


Sharks 250-Y10 MIG/MMA IGBT - čínská šmajda, ale fungovala dobře, další čínské šmajdy WF Bi-Pulse 201, Parkside PPS 40, Spartus Multipro 200 a maska Predator

Offline

 

#110 22-12-2023 19:12:17

autocross
Člen
Místo: Bystřice
Registrovaný: 08-12-2015
Příspěvky: 483

Re: Úprava ramu na moto

Zajímavý rozhovor, kde je řeč mimo jiné i Jawě 500

https://www.motorkari.cz/video/?v=85367


Sharks 250-Y10 MIG/MMA IGBT - čínská šmajda, ale fungovala dobře, další čínské šmajdy WF Bi-Pulse 201, Parkside PPS 40, Spartus Multipro 200 a maska Predator

Offline

 

#111 23-12-2023 14:03:37

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Úprava ramu na moto

autocross napsal(a):

Zajímavý rozhovor, kde je řeč mimo jiné i Jawě 500

https://www.motorkari.cz/video/?v=85367

Tak jsem to ani nedoposlouchal... sad sad Ten pán, při vší úctě k jeho názoru na české motocykly, buď  měl smůlu, nebo pěkně kecá a je podle mého posouzení zaujatý. Já měl Půůlitra Jawu 500 OHC 9 roků, najezdil jsem s ním hodně moc, byl jsem s tím i v Bulharsku, Polsku a že to byl až takový šmejd jak popisuje ten pán, tak to tedy ne!!! Jasně, zejména ty první modely těch bolestí měly víc, prostě chtělo to se tomu věnovat a vypiplat a mohla to být dobrá čtyřtakt motorka. Místo toho to zarazili a zrušili... Tehdy se tradovalo, že to bylo na přání z SSSR, ale kdo ví... Já jsem si s mnoha poruchami dokázal poradit, improvizovat, spousta součástek se dala vyrobit a nahradit. Prostě každý máme jiný názor, toť vše.

Offline

 

#112 23-12-2023 14:41:10

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4730
Web

Re: Úprava ramu na moto

nic proti autocrossovi, ale ani já ten rozhovor nedokoukal, jestli tam bylo něco fakt přínosného k tématu Jawa 500 OHC nevím.
Já ji měl, jezdil na ní a trochu jí udržoval, stejně jako Frank.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#113 23-12-2023 15:36:31

autocross
Člen
Místo: Bystřice
Registrovaný: 08-12-2015
Příspěvky: 483

Re: Úprava ramu na moto

Přátelé, to je v pořádku, je to Váš názor, ale nemůže to být taky trochu tím, že jste neměli žádné srovnání? Já jsem taky tvrdil, že Einhell 131 Turbo není špatná svářečka, než se mi do ruky dostala jiná.

Co se týče těch motorek, tak moje první byla samozřejmě Jawa 555 a toužil jsem po Jawě 21, to jsem si splnil, potom Jawa 23 a po nich přišel Simson a až poté jsem si uvědomil, co to bylo za křápy. Další motorky Jawa Panelka, ČZ 250 dvouválec, Honda NSR, MZ 250, Yamaha DT, Kawasaki GPZ a touž jsem zase Jawu ani ČZ nechtěl. Přesto jsem pak měl Kývačku (tu jsem měl ze všech Jaw nejraději) a ČZ 125, nicméně následovala Suzuki DR, scooter Gilera a nedávno jsem pořídil Aprilii Pegaso, ale ještě jsem jí neprojel. Na jaře jí vezmu na výlet do továrny v Noale a uvidíme.


Sharks 250-Y10 MIG/MMA IGBT - čínská šmajda, ale fungovala dobře, další čínské šmajdy WF Bi-Pulse 201, Parkside PPS 40, Spartus Multipro 200 a maska Predator

Offline

 

#114 23-12-2023 16:12:54

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2440
Web

Re: Úprava ramu na moto

autocross napsal(a):

Přátelé, to je v pořádku, je to Váš názor, ale nemůže to být taky trochu tím, že jste neměli žádné srovnání? Já jsem taky tvrdil, že Einhell 131 Turbo není špatná svářečka, než se mi do ruky dostala jiná.

Co se týče těch motorek, tak moje první byla samozřejmě Jawa 555 a toužil jsem po Jawě 21, to jsem si splnil, potom Jawa 23 a po nich přišel Simson a až poté jsem si uvědomil, co to bylo za křápy. Další motorky Jawa Panelka, ČZ 250 dvouválec, Honda NSR, MZ 250, Yamaha DT, Kawasaki GPZ a touž jsem zase Jawu ani ČZ nechtěl. Přesto jsem pak měl Kývačku (tu jsem měl ze všech Jaw nejraději) a ČZ 125, nicméně následovala Suzuki DR, scooter Gilera a nedávno jsem pořídil Aprilii Pegaso, ale ještě jsem jí neprojel. Na jaře jí vezmu na výlet do továrny v Noale a uvidíme.

No, dobře, tady netvrdím, že by tehdejší Jawa byla světová špička... Ale ono je nutné srovnávat pokud možno ve stejné době, nikoliv podle dnešních měřítek. A já srovnání měl. Ve vsi, kde jsem vyrůstal, byl mistr kovář, který mně mj. už jako 12ti letého kluka učil svářet. big_smile  A sem tam mi dal i pohlavek, když jsem ho neposlouchal, byl hroznej nervák big_smile  A on měl souseda, který těch motorek pro porovnání měl celou řadu. A bylo co obdivovat.  Od Indian, přes Harley po Triumph, Ariel, NSU, Jawa 500 OHV(teď nevím přesně, jestli to nebyla 350 OHV) a BMW... Všechny jsem měl možnost projet. No a že by byly jízdními vlastnostmi a výkonem nějak výjimečné, to nebyly. Poruchovostí, podle toho majitele byly lepší jen BMW a Harley...  No, já jsem tam v roce 2017 při mojí návštěvě byl podívat v museu motocyklů Jawa a natočil tam i amatérské video s mini-rozhovorem s panem majitelem. Ten dokonce s Půllitrem závodil na sprint 400m.
Přesně takovou úpravu s dvěma karburátory jsem měl též. Odkaz na video:
https://youtu.be/9Svjt_zi5l4

Editoval Frank (23-12-2023 16:32:44)

Offline

 

#115 23-12-2023 17:10:09

autocross
Člen
Místo: Bystřice
Registrovaný: 08-12-2015
Příspěvky: 483

Re: Úprava ramu na moto

Franku, díky za video a za tip, přesně tam se pojedu podívat na své Aprilii, až jí na jaře vytáhnu. První cesta bude do Divišova na STK a pak už je to do Kácova jen chvilička.


Sharks 250-Y10 MIG/MMA IGBT - čínská šmajda, ale fungovala dobře, další čínské šmajdy WF Bi-Pulse 201, Parkside PPS 40, Spartus Multipro 200 a maska Predator

Offline

 

#116 18-07-2024 11:42:14

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1605

Re: Úprava ramu na moto

Dali by se rámy motorek z chrommolybdenové oceli svařovat nerezovou elektrodou AWS E 307?

Offline

 

#117 18-07-2024 17:52:53

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4461

Re: Úprava ramu na moto

Tohle asi znáš  https://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=271 a taky tohle https://www.offmoto.com/viewtopic.php?id=1535
Hlavně asi záleží na zatížení svařovaného místa.

Offline

 

#118 18-07-2024 20:43:40

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1605

Re: Úprava ramu na moto

Děkuji jirkati. Neznal jsem to, ale už znám. Pochopil jsem, že ty rámy nejsou zase až tak citlivé na složení přídavného materiálu a v podstatě jdou svařit i obyčejnou elektrodou nebo ceočkem,

Offline

 

#119 20-07-2024 19:39:38

Brembo
Člen
Registrovaný: 24-04-2012
Příspěvky: 601

Re: Úprava ramu na moto

jean napsal(a):

Moc sa mi nechce verit, ze to blato, z ktoreho su jawacke ramy, je crmo ocel. Par ich doma mam a pride mi to jak bezna 11523

presne tak. Ten rám určite chrommolybdén nevidel. Ten rám obecne nebol príliš pevný. Ten kto na J350 jazdil,o tom vie povedat. Ten rám sa vlnil,predná podomenzovaná vidlica sa v zákrutách skrucala a ohýbala,to isté zadná vidlica.
Samozrejme chrommolybdénové rámz sa používaju,ale Jawa vyrábala nízkoropočtové moto,tak sa tam používalo to najlacnejšie,čo splnalo parametre.

Offline

 

#120 20-07-2024 19:56:06

Brembo
Člen
Registrovaný: 24-04-2012
Příspěvky: 601

Re: Úprava ramu na moto

Frank napsal(a):

Koukám, že se v Evropě blbne ještě víc, než tady v Emééérice big_smile big_smile big_smile Čím dál víc buzerací hraničících s debilitou. Tady to tak nebývalo, to až za Bidena se to rozmáhá do neuvěřitelností... sad

toto je len nepatrná buzerácia. Su ni vačšie a to všetko z hláv narušeného eu parlamentu.Napríklad na Slovensku sa zaviedol nový zákon,že ked je auto po dopravnej nehode,može sa opravit len v určitých servisoch-autorizovaných alebo takých,ktoré maju zmluvu s konkrétnou poistovnou. To isté sa týka i poistnej udalosti,pokial boli poškodené závesi vozidla,brzdy,riadenie,abs,airbagy

Offline

 

#121 21-07-2024 07:30:59

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1619

Re: Úprava ramu na moto

To je jen boj o práci a příjmy. Vytvoří se uměle monopol, třeba na opravu aut a už se to dá regulovat. Kdo může opravovat a kdo ne, kdo bude platit za účast ve skupině oprávněných, kdo bude mít zakázky zajištěný a nebude muset o ně bojovat (bojovat kavlitou, cenou, pověomím na trhu ...).
Podobných věcí je v EU spoustu už dávno. Za chvíli se bude v Holansku zavádět emisní daň na krávy, ony totiž prdí. Bud budou platit za každou prdící krávu, nebo kravám budou do žrádla přimíchávat nějaký antyprdící granulát a pak budou platit mín. Už ted u nás platí, že si nemůžete vysázet vinohrad, musíte na to mít povolení a to nám EU nedá. Jediný důvod je  - monopol. Naše slavná vláda zas zavádí poplaty na televizi pro všechny. To že na televizi někteří nekoukají a ani nemají přijímač už nestačí.

Offline

 

#122 21-07-2024 08:16:47

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4568

Re: Úprava ramu na moto

Charon: Přesně tak.
U vinohradů byla zastropována jejich celková rozloha u nás vstupem do EU.

Editoval Radim (22-07-2024 10:07:36)

Offline

 

#123 21-07-2024 22:11:42

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4199

Re: Úprava ramu na moto

Franku, doufám , žes nebyl na ranči ? smile

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče