SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 19-11-2023 21:57:57

trolofon
Člen
Registrovaný: 20-03-2016
Příspěvky: 22

Zváranie hliníku s WELDER FANTASY JET TIG III AC/DC 200 IGBT PFC

Ahojte mám zváračku WELDER FANTASY JET TIG III AC/DC 200 IGBT PFC
Porbeujem zvarat hliník profil pasovina 5x30 zrkadlo sa mi výtvory až po cca 1 minute až potom to ide ako tak zvarat
Používam pedál a zo začiatku na 200A
Skúšal som rôzne nastavenia a stále je výsledok + - ten istý ... Argon mám 4.8
Dá sa nastaviť a zvarat aj takéto profil s touto zvarackou ?, alebo treba silnejší zdroj ?
Aké by bolo vhodné nastavenie, aby to fungovalo ?

Ďakujem

Offline

 

#2 20-11-2023 00:08:25

ivko
Člen
Registrovaný: 13-03-2012
Příspěvky: 678

Re: Zváranie hliníku s WELDER FANTASY JET TIG III AC/DC 200 IGBT PFC

To je pri zváraní hliníku bežné a s tými 200A by som bol trošku opatrnejší, pretože predpokladám že horák na to nie je stavaný, v lepšom prípade v AC režime unesie 120A v DC to býva viac, ale tiež to nebude 200A

Offline

 

#3 20-11-2023 09:05:11

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4763

Re: Zváranie hliníku s WELDER FANTASY JET TIG III AC/DC 200 IGBT PFC

Předehřej i to třeba PB hořákem, hodně to pomůže. Dej si nízkou frekvenci, 60-70Hz. Svářel jsem pásovinu 6x50 na pásovinu 10x70 z boku. Takže zespodu V a z boků krátké(10mm) kouťáky, vlastně takové pořádné "hefty". Svářečka nastavena 70Hz, 210A, čištění 25%, elektroda 3,2 modrá, drát 3mm. Elektroda ubroušená špička a "zajetá" na kousku hliníku bokem při čištění do plusu, aby se špice slila a zaoblila.  Svařenec jsem předehřál na cca 150°C. Proud jsem pedálem stahoval.
Takže tvoje 5x30 by měly jít svařit. Při sváření hliníku někdy trvá déle, než se vytvoří "zrcátko", ale minuta je moc.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#4 20-11-2023 13:10:28

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1277
Web

Re: Zváranie hliníku s WELDER FANTASY JET TIG III AC/DC 200 IGBT PFC

trolofon - mam ten isty stroj, ale minuta do vytvorenia zrkadla na tej pasovine je strasne vela.. Zrkadlo by si mal vytvorit do niekolkych sekund, pokial nemas tuto pasovinu podlozenu nejakym masivnym hlinikom ktory by ti uspesne odvadzal vnesene teplo prec..   V pravo hore na ovladacom paneli mas okienko s nazvom "AC WAVE FORM" stavova dioda by ti mala svietit na "ADVANCED SQUARE"  Cistenie "AC BALANCE  CLEAN" na 25% ako spominal Famater. Pri 200A sa mne osvedcila zelena elektroda ale v podstate je to na chvilku zvarania jedno.. Ja pouzivam zelenu elektrodu, a  pri tychto prudoch ju nikdy nebrusim do spicky. Frekvencia moze v klude byt ako pise Famater. Predhrievanie nejakej pasoviny PB horakom sa mi zda zbytocne..
S dodanym vzduchom chladenym horakom dokazes na tychto prudoch zvarat tak do 10 minut, potom uz horak neudrzis v rukach ani v rukaviciach.. Tam je dobre mat vodne chladenie horaku.
Inak stroj by mal bohate stacit na zvaranie tejto pasoviny. Silnejsi netreba. Argon je tiez v pohode.

Editoval vyrobca (20-11-2023 13:17:44)


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma,Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Bezolejový kompresor - HECHT 2089, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+,10x BIQU B1,Tronxy XY-2,Creality LD-006,pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#5 20-11-2023 13:30:23

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4763

Re: Zváranie hliníku s WELDER FANTASY JET TIG III AC/DC 200 IGBT PFC

Vidíš, na průběh jsem zapoměl. Také jsem přesvěrčený, že s tímto strojem by neměl být problém.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#6 20-11-2023 18:05:41

ivko
Člen
Registrovaný: 13-03-2012
Příspěvky: 678

Re: Zváranie hliníku s WELDER FANTASY JET TIG III AC/DC 200 IGBT PFC

Nepoznám tú zváračku, ale ten dlhý čas by mohol byť aj zlým nastavením = dlhý čas nábehu prúdu

Offline

 

#7 21-11-2023 21:18:35

trolofon
Člen
Registrovaný: 20-03-2016
Příspěvky: 22

Re: Zváranie hliníku s WELDER FANTASY JET TIG III AC/DC 200 IGBT PFC

Dakujem za info
Nastavanie ktore mam a ktore mi to nefungovalo
PRE-FLOW 0,3s
START AMPS 60A
UP SLOPE 1,0S
WELDING AMPS 200A
AC BALANCE 20%
AC FREQUENCI 40Hz
DOWN SLOPE 2,0s
END AMPS 5A
POST-FLOW 5,0s

wolfram mam na hlinik mam zelený 3,2mm a 2,4mm

pracujem ako TIG zvarac, ale v robote zvarame len nerez a obcas cierny material ...

Chyba v materiale nemoze byt nakoniec to zvaral zvarac s Fronius a islo mu to hned ... na nastavenie povedal, ze treba zvaracku od renomovanej znacky
Ja som kupil tuto JET TIG par rokov dozadu aj vdaka dobrym recenziam tu na fore ... k hliniku som sa dostal az teraz ked potrebujem zvarit hlinik branu na dom

dal som tu cele nastavenie ktore mam v zvaracke nech mozme vylucit inu chybu, AC BALANCE a AC FREQUENCI som skusal menit rozdiel + - to iste, tenke materialy mi idu pekne zvarat
ako AC WAWE FORM mam nastavené SOFT SQUARE skusal som aj ostatne ...
Horák mam na póle - a kostru na +
https://i.ibb.co/PtvKDpQ/IMG-20231121-184802.jpg
https://i.ibb.co/C8HMSdS/IMG-20231121-185936.jpg

Editoval trolofon (21-11-2023 21:26:54)

Offline

 

#8 22-11-2023 08:32:54

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1277
Web

Re: Zváranie hliníku s WELDER FANTASY JET TIG III AC/DC 200 IGBT PFC

Hmm.. malo by to ist v pohode na strmej charakteristike ktora je hned vedla v lavo od lichobeznikovej.. inak dofuk argonu 5s na 200A je sakra malo. Musis mat cierny wolfram ked takto zvaras.. ja to mam nastavene na 11s ... Dalsia vec je, ako daleko drzis wolframovu elektrodu od materialu.. snad to nemas nejakych 15mm daleko, pretoze potrebujes zohrievat material bodovo na co najmensej ploche aby si vytvoril prvotne zrkadielko.. pokial to mas dalej, tak sa nacakas.. No a este taky detail.. skus si nastavit stroj do AC EASY SETUP. Mas to na lavej strane pod 5 programom.  Tam dokazes nastavit len velkost prudu a nic ine.. vsetko je prednastavene na spolahlive zvaranie.. pokial ti toto nepojde ...
No a pokial robis s pedalom, tak nabeh a dobeh prudu mozes nastavit kludne na nulu.. tam je to zbytocne mat nejake casy..
Inak v praci mam tiez Fronniusku na 230V a nevidim vykonovy rozdiel medzi tymito dvomi strojmi, okrem toho, ze Froniuska da na tu zastrcku o 10A viac..


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma,Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Bezolejový kompresor - HECHT 2089, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+,10x BIQU B1,Tronxy XY-2,Creality LD-006,pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#9 22-11-2023 08:36:11

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4763

Re: Zváranie hliníku s WELDER FANTASY JET TIG III AC/DC 200 IGBT PFC

Problém vidím v nastavení soft square, mělo být nastaveno advance square (jak napsal výrobca). Při nastavení soft je menší výkon oblouku. Dále bych dal větší před- i dofuk. Hlavně dofuk min 10sec.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#10 22-11-2023 09:15:55

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2590

Re: Zváranie hliníku s WELDER FANTASY JET TIG III AC/DC 200 IGBT PFC

Mně to připadá nastavený rozumně; dofuk nemá s tvorbou zrcátka nic společnýho a tvar křivky jen málo. Mezi trojúhelníkem a obdélníkem bude rozdíl tak dvojnásobek, takže nějaký 4-5 vteřin. Pokud ta svářečka opravdu dává 200A, tak to může být ochlazovaním svařence zespoda materiálem, nebo, jak napsal vyrobca, drží dlouhej oblouk a ten ohřívá všechno kolem, nejen místo sváru. Délka oblouku při elektrodě 3,2 by měla být 6,5-8 mm.

Offline

 

#11 22-11-2023 09:42:00

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4763

Re: Zváranie hliníku s WELDER FANTASY JET TIG III AC/DC 200 IGBT PFC

To doporučení na delší dofuk nebylo myšleno jako řešení nedostatečného výkonu, ale že na 200A je to hodně málo.( Jen pro Pafíka: Nechci to tu více rozvádět, ale je to o takovém tepelném výkonu aby byl dostatečně vysoký gradient teplotního pole ve svařenci, který umožní natavení a provést svár. To není lin. závislost).


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#12 22-11-2023 19:33:49

trolofon
Člen
Registrovaný: 20-03-2016
Příspěvky: 22

Re: Zváranie hliníku s WELDER FANTASY JET TIG III AC/DC 200 IGBT PFC

Teraz som to skúšal a na AC easy sa dá s tým pracovať... Vie niekto aké sú tam hodnoty pre AC easy ? Nevyhovuje mi v tomto móde dlhý dobeh, keďže používam pedál ...
Manuál neviem kde je, jet TIG mam cca 7 rokov ...

Offline

 

#13 23-11-2023 08:49:57

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2590

Re: Zváranie hliníku s WELDER FANTASY JET TIG III AC/DC 200 IGBT PFC

Mám dojem, že když používáš pedál, tak jsou náběhy a doběhy proudu eliminovaný a platí to, co děláš s pedálem. Funguje jen nastavení plynu.

Offline

 

#14 23-11-2023 12:01:52

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4763

Re: Zváranie hliníku s WELDER FANTASY JET TIG III AC/DC 200 IGBT PFC

Trolofone, tvé nastavení bylo celkem v pořádku až na ten soft a dofuk. Frekvence 40Hz je zbytečně malá. Zkus to znovu. S easy nemám zkušenost, ale bude to nejspíš určeno pro sváření bez pedálu. Pokud jde nastavit s pedálem náběk proudu, tak to může být s pedálem i účelné. Šlápneš na podlahu a proud ti neběhne podle nastavení tak, že si oči zvyknou. Není potřeba pedál "šimrat"zezačátku na malých proudech a náběh dělat pedálem. To se ocení pokud je v dílně málo světla a velký proud.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče