SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
franta zelmont napsal(a):
S cočkem za cca 20tKč v modrý krabici s hliníkovým trafem a bez tlumivky to moc na blejskání v hospodě neni, ale těch 200A je rozumný minimum.
Práce kolem baráku je co?
Jasně trafo prskavka německé značky vyrobená v kitaji hravě strčí do kapsy vlsp, nebo jiné stroje v tu dobu prodávané z fabrik za "hubičku".
Franto zelmote, nevěděl jsem, že uznáváte jen trafo svářečky. Tam asi těch 20tKč a více je potřeba na to, aby trafo mohlo být z mědi a ne je poměděný hliník. S tím souhlasím.
Zkuste se podívat na invertory, docela nahrazují trafa.
200A, to strčíte do běžný zásuvky? Nebo máte v domě průmyslové zásuvky?
Varoku, vy děláte hodně karosařinu. Je nějaký rozdíl mezi dírou v karoserii u mercedesu a 120tky a jejím následným vyvařením? Předpokládám, že se svár musí na karoserii následně přebrousit a na výsledku se nepozná čím to bylo dělaný. Tedy pokud ten, kdo to dělá to umí. A když to neumí tak je jedno čím to dělá, zprasený dílo bude stejně.
Editoval Charon (24-09-2023 09:23:11)
Offline
Franta Zelmont: Jste zaspal dobu o minimálně 10 let. Dnes už svářečky s klasickým velkým trafem v domácích podmínkách moc ne a to vaše slavné WLSP obřích rozměrů a váhy asi 100kg už vůbec ne. MMA svářečky už dnes seženete jako invertor v miniaturních rozměrech a s váhou pár kilo. COčko to samé, rozměrově jako větší krabice od bot. Svářecí proud i kolem 200A v zásuvce 1x230V není problém a kolikrát jdou mašinky i přenášet v ruce.
Charon: Mercedes jsem zatím nedělal, ale co mohu říct, tak š120 byla lepší že měla ještě poctivý hrubý plech kolem 0,8-1mm. Postupně se auta začly šidit a auta po roce asi 2000 už je trochu problém vyvařovat. Netvrdím že to nejde, ale plechy moc tenké, propalují se díry, obzvláště když už jsou plechy ještě více ztenšené korozí. Plechy se vlní, kroutí atd. Sváry samozřejmě přebrousit, ale na podlaze je kolikrát ani nebrousím, ať to trochu drží. Když to člověka baví a už to má trošku v ruce, tak to ve výsledku nejde moc poznat, když to naopak člověk neumí, tak to vždycky dopadne katastrofálně. Taky nejsem profík, ale výsledky nejsou podle mě nejhorší. Jen někteří lidé mají trošku mylné představy o domácích opravách.
Offline
Díky Varoku, to by se líbila stará amerika nebo Volha. Viděl jsem jak vypadalo po střetu s Volhou moderní auto. Prostě jako když ho zmuchlá a Volha byla poškrábaná, jinak nic. Pak mi zástupce automobilky vysvětlil, že ty plechy jsou schválně tenké aby byla deformační zóna. Jen si myslím, že to hodně přehánějí.
Já domácí opravy a práce uznávám. Většinou to dělají ti co je to baví nebo si uvědomují, že to dělají pro sebe a na kvalitě jim záleží. Ne jen na rychlém výdělku a rentabilitě firmy.
Editoval Charon (24-09-2023 15:06:04)
Offline
Charon: Podobné jsem zažil když jsem začínal jezdit. Nechtíc jsem zavadil škodou 105(M) o starou Ladu, nějaký už ten novější typ a já měl pomuchlaný celý předek, pomačkaný přední blatník a čelo, plechové. Lada měla jen poškrábaný nárazník a trošku mé zelené barvy.
A co z toho že se s tím někdo v garáži piple, snaží se dělat poctivě a po pár dnech přijde majitel vozu a začne mrmlat že to je sfušované a hnus? Samozřejmě nedokážu v domácích podmínkách udělat lak jako ve značkové lakovně, a i když se oprava třeba podaří, lak není prostě TOP. Ale na to majitele předem upozorním a v karosárně a lakovně by za opravu dal plácnu 20000,- kč a já mu to udělám plácnu za 6000. Vím je to moje chyba, ale....
Proto už s auty budu končit. Možná časem zkusím opravovat starší kousky jako š120 po Felície, ty jdou opravovat pěkně. Ale jen tak pro zábavu, ne závody co si přejí majitelé teď.
A staré ameriky by se líbily, ale kdybych měl více místa, ne jednu minigaráž.
Offline
Varoku, dělat veterány je o radosti a tomu rozumím. A pro to je dobrý to, že si postupy a získání zkušeností lze udělat na novějších vozech. Na těch až tolik nezáleží. Není to tvoje chyba, jen musíš vydržet a umět si nechat svou práci zaplatit.
Offline
Ještě se to dá dělat způsobem "ok,vyrovnám vyvařím přebrousím přetmelím a obrousím pod lak,ale lakoše už si zajistěte.Po zjištění ceny v lakovně většinou přestanou smlouvat a nad drobnostmi přimhouří oko.
Offline
Ládes: To je taky možnost.
Offline
Franto zelmote, nevěděl jsem, že uznáváte jen trafo svářečky. Tam asi těch 20tKč a více je potřeba na to, aby trafo mohlo být z mědi a ne je poměděný hliník. S tím souhlasím.
Zkuste se podívat na invertory, docela nahrazují trafa.
200A, to strčíte do běžný zásuvky? Nebo máte v domě průmyslové zásuvky?
Samozřejmě uznávám i invertory, Dva používám v práci. Jeden červenej mag mma tig bez hf, druhej šedej tig s hf a mma. Nebudu přece doporučovat na občasné přivaření pantu a pod. výbavu za 300 až 400 tis.
200A i víc samozřejmě strčím do běžný 3f zásuvky. K vám domu je přivedena pouze 1fáze? U nás je běžný 3fázový rozvod.
Offline
varok napsal(a):
Charon: Podobné jsem zažil když jsem začínal jezdit. Nechtíc jsem zavadil škodou 105(M) o starou Ladu, nějaký už ten novější typ a já měl pomuchlaný celý předek, pomačkaný přední blatník a čelo, plechové. Lada měla jen poškrábaný nárazník a trošku mé zelené barvy.
A co z toho že se s tím někdo v garáži piple, snaží se dělat poctivě a po pár dnech přijde majitel vozu a začne mrmlat že to je sfušované a hnus? Samozřejmě nedokážu v domácích podmínkách udělat lak jako ve značkové lakovně, a i když se oprava třeba podaří, lak není prostě TOP. Ale na to majitele předem upozorním a v karosárně a lakovně by za opravu dal plácnu 20000,- kč a já mu to udělám plácnu za 6000. Vím je to moje chyba, ale....
Proto už s auty budu končit. Možná časem zkusím opravovat starší kousky jako š120 po Felície, ty jdou opravovat pěkně. Ale jen tak pro zábavu, ne závody co si přejí majitelé teď.
A staré ameriky by se líbily, ale kdybych měl více místa, ne jednu minigaráž.
Podobná zkušenost nechtíc jsem zavadil čumákem Lady 2105 o zánovní dodávku. Na Ladě lehce ohlej nárazník (takový to účko z 5mm plechu) a maličko zatlačený světlo do blatníku, stačilo poštelovat. Dodávka zborcenej práh.
Offline
To já mám zase zkušennost s tím, že když měl táta ještě starou oktávku, tak to do náš picnul zezadu mužík se žigulem. My jsme neměli ani škrábanec a žigula jsme pomáhali odházet na škarpu, aby nepřekážel. Měl blatník zabořenej do pneu a nárazník zmizel napranej kdesi v motoru. Njn, čím starší auto, tak ještě více poctivého materiálu. Dnes má snad i konzerva s hovězím silnější plech jak blatník u auta.
Offline
Tak je rozdíl auto z hlubokotažných plechů, které se začaly používat nějak v šedesátkách a předchozími materiály. Z hlubokotažných plechů se bez problémů lisovaly složitější tvary z plechu 0.6, starší byly z plechu snad jedničky nebo ještě silnějšího.
Offline
franta zelmont napsal(a):
...
Samozřejmě uznávám i invertory, Dva používám v práci. Jeden červenej mag mma tig bez hf, druhej šedej tig s hf a mma. Nebudu přece doporučovat na občasné přivaření pantu a pod. výbavu za 300 až 400 tis.
200A i víc samozřejmě strčím do běžný 3f zásuvky. K vám domu je přivedena pouze 1fáze? U nás je běžný 3fázový rozvod.
Máme třífázový rozvod, ale kde to jde přecházím na jednofázový a u MIG/MAG svářeček za posledních 10 let je na výběr spousta invertorů na 1 fázi do běžné zásuvky. Navíc jsou lehce přenositelné o velikosti dvou krabic od bot. Rozměr dán velikostí 5kg špulky drátu, která dělá podstatnou část váhy svářečky. Prostě jsou mobilní. Když chci tak dám svářečku do auta a převezu tam kde potřebuji svařovat, neřeším zda tam mají 3f rozvod, jen potřebuji vědět že mají elektriku. Jedině bomba s CO2 mi kazí náladu. Velká, neskladná, těžká a to i přes to, že na ní mam držadlo z hasičáku. Ale už se mi válí v koutě malý ruční asi 1. kg hasicí přístroj. Ten by na převážení mohl stačit.
Tim že vyžadujete u svářečky minimálně 200A jste vyřadil snad všechny svářečky na 1f z běžné zásuvky. Prostě el. rozvod na to není dimenzován a podle toho je tam jistič. Ale z principu u MIG/MAG nevidím potřebné 200A a více. Nejběžnější kolem domu a ne jen kolem domu je svařování drátem o průměru 0,8mm. Jenže při proudu 200 A a více by drát 0,8mm musel být podáván hodně rychle, a to zas nedává smysl z hlediska sváření.
Výbava za 300, 400 tisíc Kč na běžný sváření, to se snad už nevidí. To musí vařit kafe, připravovat svačinu a v době pauzy oblažit duši i tělo svářeče. Jinak si tu cenu nedokáži vysvětlit. Tolik stojí ten váš pracovní „červenej mag mma tig bez hf nebo druhej šedej tig s hf a mma“?
Offline
Charon napsal(a):
....
Výbava za 300, 400 tisíc Kč na běžný sváření, to se snad už nevidí. To musí vařit kafe, připravovat svačinu a v době pauzy oblažit duši i tělo svářeče. Jinak si tu cenu nedokáži vysvětlit. Tolik stojí ten váš pracovní „červenej mag mma tig bez hf nebo druhej šedej tig s hf a mma“?
No jestli myslí tou červenou kisnou Fronius a šedou EWM, tak jsou docela slušně vybavený ....
Offline
I profi mašiny už stojí kolem 100 tisíc, tak co je za mašiny za 300-400 tisíc? 🥺 Ale nějaké pulsní od Fronius možná ano.
Offline
tak horní hranice ceny nějaké technologie nikdy není omezena. Už za socíku, kdy průměrná měsíční mzda byla kolem 2500 Kčs, byly provozovány svařovací rpoboty v cenách miliónů. Strřkací zařízení, třeba vysokotlaká elaktrostatika, v cenách 300 -800 tisíc.
vždycky se dá do toho stroje přidávat další vymyšlenosti, aby se vylepšily možnosti a tím libovolně zvyšovat ceny.
Offline
To je pořád dokola. Někdo se zeptá na svářečku do garáže nebo domácí dílny a příspěvky o mašinách za půl milionu. Roboty to je o něčem úplně jiném
Offline
varok napsal(a):
To je pořád dokola. Někdo se zeptá na svářečku do garáže nebo domácí dílny a příspěvky o mašinách za půl milionu. Roboty to je o něčem úplně jiném
" I skladník si může přečíst Vergilia v originále......"
podobně i kutil si může koupit do dílny pořádnou svářečku
Offline
Editoval varok (28-09-2023 15:15:05)
Offline