SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Zdravím!
Mám dotaz na správnou předúprava ALU kol před svařováním. Viděl bych to: otryskat, odmastit a dále co? Je nutné je předehřát na nějakou teplotu? A hlavně, co je nutné dodržovat po sváření, aby byla kola bezpečná? Tedy nedošlo k prasknutí někde okolo sváru apod.? Provádí se nějaké žíhání celých kol nebo tak? Klidně prosím o doporučení příručky. Rád se sebevzdělám. Moc děkuji.
Offline
Serifus napsal(a):
Zdravím!
Mám dotaz na správnou předúprava ALU kol před svařováním. Viděl bych to: otryskat, odmastit a dále co? Je nutné je předehřát na nějakou teplotu? A hlavně, co je nutné dodržovat po sváření, aby byla kola bezpečná? Tedy nedošlo k prasknutí někde okolo sváru apod.? Provádí se nějaké žíhání celých kol nebo tak? Klidně prosím o doporučení příručky. Rád se sebevzdělám. Moc děkuji.
Moc to prežívaš...
https://www.youtube.com/watch?v=ciAUuhZK1nU
Offline
Juraj.A napsal(a):
Serifus napsal(a):
Zdravím!
Mám dotaz na správnou předúprava ALU kol před svařováním.. Moc děkuji.Moc to prežívaš...
https://www.youtube.com/watch?v=ciAUuhZK1nU
Zrovna tyhle "specialisty " bych jako vzor moc nebral!!!
Offline
Chtel jsem napsat neco podobneho :-) Opravit se da cokoliv a obcas se na ty jejich opravy rad podivam. U nas se ale jejich styl opravy nevyplati. Neni na to cas, nevyplati se to financne. Hlavne ale ty jejich opravy jsou na hranici bezpecnosti.
https://www.youtube.com/watch?v=57M_c6M1c0o toto je v cajku.
https://www.youtube.com/watch?v=2WbX8Fc8QOc oprava plaste to uz bych si nebyl tak jist, zda ty kordy nepovoli a plast se nekde na tech uzkych cestach v horach nerozleti.
Editoval Jakobo (08-08-2023 12:22:46)
Offline
Serifus napsal(a):
Zdravím!
Mám dotaz na správnou předúprava ALU kol před svařováním. Viděl bych to: otryskat, odmastit a dále co? Je nutné je předehřát na nějakou teplotu? A hlavně, co je nutné dodržovat po sváření, aby byla kola bezpečná? Tedy nedošlo k prasknutí někde okolo sváru apod.? Provádí se nějaké žíhání celých kol nebo tak? Klidně prosím o doporučení příručky. Rád se sebevzdělám. Moc děkuji.
Některé slitiny Al se vůbec svařovat nedoporučuje a je nutné předem zjistit chem. složení a svařitelnost. Některé svařitelné jsou, ale s ohledem na bezpečnost bych se tomu vyhnul. Samozřejmě, na vlastní pěst si můžete svařit cokoliv a může to dokonce vyhovovat, ale je potřeba brát na zřetel, že to nikdy nebude to, co originál.
Offline
Jakobo napsal(a):
Chtel jsem napsat neco podobneho :-) Opravit se da cokoliv a obcas se na ty jejich opravy rad podivam. U nas se ale jejich styl opravy nevyplati. Neni na to cas, nevyplati se to financne. Hlavne ale ty jejich opravy jsou na hranici bezpecnosti.
https://www.youtube.com/watch?v=57M_c6M1c0o toto je v cajku.
https://www.youtube.com/watch?v=2WbX8Fc8QOc oprava plaste to uz bych si nebyl tak jist, zda ty kordy nepovoli a plast se nekde na tech uzkych cestach v horach nerozleti.
Spíš hodně za tou hranicí!!
Tady to je odborné forum ne indická pakistanská nebo africká manufaktura!(nic proti jejich obdivuhodnym metodám a mnohdy zajimavemu strojovemu parku atd .atd.atd.
Offline
Co jsem slyšel od zeťáka, kterej viděl nějakou ofiko dílnu, která opravuje disky - šup s ním na elektrickej vařič, předehřát a fest do něj ....
Offline
A nebylo by lepší zanést kolo/a do firmy která se tím zabývá a umí to? Jednou jsem viděl jak zkoušeli svařovat ALU kolo a pěnilo to dost. Nevím příčinu.
A ti Indové nebo co to je mají občas dobré nápady, ale co se týče provedení kolikrát člověk žasne nad tím hnusem.
Offline
Varoku, lepsi by bylo nejezdit po deravych indickych cestach jako prase a pokud se uz neco takoveho stane, tak rafek pouzit jako podstavec pod kvetinac a na auto koupit rafek novy.
Bylo by prinosnejsi, pokud by zakladatel dal fotku poskozeni a podle rozsahu by se dalo uvazovat o pripadne oprave.
Offline
To sou fšecko kecy. Málo se díváte na net . Tam maník v Indii na soustruhu tak z 50sátých let dá dohromady dvě klikovky a náklaďák jede . Nebo rozeberou aku a odlejou nové mřížky , poskládají a nové aku hotovo . Víte prd co je bída , a jak šikovní lidé tam žijí . Chce to míň kecat a více se učit . A i toto je forum , ne normová nalejvárna , potom můžeš se vším hned do fabriky .
Offline
bobobo napsal(a):
To sou fšecko kecy. Málo se díváte na net . Tam maník v Indii na soustruhu tak z 50sátých let dá dohromady dvě klikovky a náklaďák jede . Nebo rozeberou aku a odlejou nové mřížky , poskládají a nové aku hotovo . Víte prd co je bída , a jak šikovní lidé tam žijí . Chce to míň kecat a více se učit . A i toto je forum , ne normová nalejvárna , potom můžeš se vším hned do fabriky .
Chtel bych videt jak by jsi jezdil takhle opravenym autem nebo vlezl pod jeřáb opravený timhle indickÿm způsobem!!!
To co tam předvádi je pouze z nouze cnost!
(Svářeni kalenych materialů výroba ozubeni flexou a podobné špeky hovoři sami za sebe!!!!)
Offline
U nás v práci bol zákaz zvárať hliníkové disky .
Asi na tom niečo bude .
Editoval m.evil (08-08-2023 22:46:40)
Offline
Mal som jeden zvarany disk na byvalom aute .Predosly majitel starsieho mercedesu ml-amg v origo brabus uprave nechcel vygrcat 8000eur za jeden dvojdielny 22 disk co bol prasknuty . A nebol s tym problem na 600konovom aute . Ale 10rokov dozadu boli take 22 ci 23 disky este draha zalezitost a od neakeho upravcu este drahsia. Dnes uz bezne sa montuju na auta
Offline
Vyjímečně musím s bobobo souhlasit. Stává se ze všeho jen výměnovna, nikoliv servis s opravou. Prostě dáš cokoliv do servisu a oni vymění díl, neopravují, je jedno, jestli to je žehlička, nebo auto. Je to jednodušší, zákazník to zaplatí. Skutečných opravářů je již málo.
Offline
Jenze ono to "oprava je lepsi" je to do urcite miry taky nostalgie po dobe, kdy jednak lidska prace vpodstate nemela cenu a druhak "vsechno" se opravilo s pajeckou a multimetrem (nejvetsi machri meli osciloskop).
Resp. ono se opravuje porad (u veci, kde to ma cenu), ale proste uz to nedela "Lojza v kramku za vezi", ale zakaznik dostane novou (nebo opravenou) desku a rozbita deska se posle do fabriky, kde maji prislusne vybaveni (v cene, na kterou si nas Lojza svym objemem prace nikdy nevydela), ktere se pouziva 8 hodin denne, ne jednou za tyden...
Editoval E-Ryc (09-08-2023 09:51:08)
Offline
Šikovní lidé jsou tam i tady. Horší je, že to co jde v Indii nejde tady. Pokud by auto se svařovaným kolem havarovalo a všimla si kola pojišťovna (a že pojišťováci podobné věci hledají) tak se na tom otočí a pojistky neplatí. Pak se můžete hádat a soudit kdo škodu zaplatí a že k havárce nedošlo kvůli kolu. Jet na indicky opravené pneumatice rychlostí 120km/h (150) bych se hodně bál, z té v případě problému vzduch neuteče postupně ale najednou.
Schválně jsem si vyhledal Indickou renovaci akumulátoru a je to pravá manufaktura. Jsou šikovní a vystačí s málem. Jak je na tom spolehlivost a jak dlouho bude akumulátor fungovat je jen otázkou. Ale kdo by se na takové výrobě vyřádil jsou naši milí zelení teroristé. Žádné rukavice a ochranné pomůcky při práci s chemikáliemi co tady pro jistotu ani nekoupíte, kouř, prach všude v ovzduší, kyselina se lije po zemi.
Videí je na youtube víc, zde je pár z nich:
https://www.youtube.com/watch?v=cOW3uMMQlb8
https://www.youtube.com/watch?v=FPI8H_wT_oI
https://www.youtube.com/watch?v=mLjQOUsnQwE
Tady už ani nemůžete mít olověný závažíčka na vyvážení kola. Sháněl jsem olovo a asi budu muset nějaký akumulátor rozpitvat, jen mě děsí ten bordel kolem toho (hlavně řezání) a zda nebude olovo po přetavení kontaminované sírou a dalším fujtajblem.
Postupně se dostaneme do situace kdy budeme získávat olovo z akumulátorů, rtuť z pašovaných teploměrů a chemikálie vyrábět v garáži.
Editoval Charon (09-08-2023 10:24:45)
Offline
Charon napsal(a):
....
Postupně se dostaneme do situace kdy budeme získávat olovo z akumulátorů, rtuť z pašovaných teploměrů a chemikálie vyrábět v garáži.
No, a to ve mně často vyvolává otázku, jestli je to to pravý, co jsme chtěli. A nebo jestli ta cena není příliš vysoká .
Offline
Než pitvat akumulátor kvůli olovu, je jednodušší občas navštívit nějaký kovošrot a najít a koupit kus olověné, uvnitř pocínované vodovodní trubky, ze starých domovních vodovodních rozvodů. Kontaminování cínem není až takový fujtajbl, jako v akumulátoru.
Offline
Dobrý nápad. Toužil jsem po čistém olovu. Olovo ve směsi mám, třeba v klempířský pájce kde je 60% olova a 40% cínu (taky už se nesmí prodávat). Ještě mě napadlo na nějakého myslivce vystrčit zadek a on by mi tam nasypal olověné broky, než jim je EU zakáže.
U toho akumulátoru vzhledem k procesu by mohly být záporný elektrody nekontaminovaný cizím kovem.
Editoval Charon (09-08-2023 14:26:04)
Offline
Ja jsem pred mnoha lety rozdelaval akumulator pro znameho, ktery chtel olovo na odlevani zavazi na rybareni. Byla to spinava prace. V zasade ale jednoducha a myslim, ze to olovo bude pomerne ciste. Musi se brat kazda druha elektroda, ktera obsahuje kov, pokud si dobre pamatuji byla to ta seda. Cervena elektroda kovove olovo nemela vubec, cela se nejak rozdrolila. Z te sede vyklepat nebo ohybem vydrolit oxid a ziskane mrizky nakonec pretavit. Nejlepe na 2x. Z hladiny sebrat velke mnozstvi dalsich oxidu, ktery vyplave. Dnes bych to samozrejme nedelal, z duvodu ochrany ZP i zdravi. Ale loni u nas v praci vyhazovali tak 40 kilo olovenych desek pouzivanych jako zavazi v traktoru, ktery projizdi trubkama pri svarovani potrubi a pousti argon. Aby neprokluzoval. Vytahl jsem ty desky vyhozene normalne v zeleznem odpadu a dal kamsi bokem, pak jsem to uz vic nesledoval. Letos pri nejakem presunu myslim ty desky znovu vyhodili, uz tam nejsou. Ale nejake olovo se v CR podle me porad sehnat da. Lide maji doma metraky vodovodnich trubek a zavazi na rafky aut. Jen ja doma v garazi bych v tomto poskladal tak 10 kilo olova.
Offline
V minulosti som už tavil olovo z akumulátora.
Vtedy sa akumulátory bežne povaľovali po ulici kolo smetných košov .
Niekedy už aj v rozbitom stave a dosky boli rozhádzané všade naokolo .
Tak som si vtedy zopár kúskov nazbieral a skúsil to roztaviť.
Šlo to v pohode a vo výsledku to olovo vyzeralo čisté a hladké .
Ale boli to dosky len z jedného pólu , lebo ten druhý bol rozpadnutý na kašu.
Editoval m.evil (09-08-2023 15:46:21)
Offline
Charon napsal(a):
Dobrý nápad. Toužil jsem po čistém olovu. Olovo ve směsi mám, třeba v klempířský pájce kde je 60% olova a 40% cínu (taky už se nesmí prodávat). Ještě mě napadlo na nějakého myslivce vystrčit zadek a on by mi tam nasypal olověné broky, než jim je EU zakáže.
U toho akumulátoru vzhledem k procesu by mohly být záporný elektrody nekontaminovaný cizím kovem.
Predáva sa a dá sa aj kúpiť. 40% Sn/60%Pb
https://www.hotair.sk/detail/pasty-ciny … _oQAvD_BwE
Offline
Charon napsal(a):
Dobrý nápad. Toužil jsem po čistém olovu. Olovo ve směsi mám, třeba v klempířský pájce kde je 60% olova a 40% cínu (taky už se nesmí prodávat). Ještě mě napadlo na nějakého myslivce vystrčit zadek a on by mi tam nasypal olověné broky, než jim je EU zakáže.
U toho akumulátoru vzhledem k procesu by mohly být záporný elektrody nekontaminovaný cizím kovem.
U těch vodovodních trubek budou toho cínu jen nízké jednotky procent.
Offline
olovnatá pájka se normálně dá koupit vzácně a jenom u prodejce, který ještě neví, že se bez IČO nesmí prodávat. A těch už je strašně málo. Nebo se dá koupit v internetových bazarech od soukromníků.
Jinak v olověném akumulátoru, pokud se vezme opotřebovaný akumulátor, je záporná elektroda čistě kovová, v kladné elektrodě je olovo, té načervenalé je rozežrané a zkorodované plné oxidů. Olovo ze záporné elektrody se dá vytlouct a snadno stavit do odlitku, kladná elektroda by se musela asi podrtit a stavit pod tavidlem a s redukčním činidlem.
Jinak olovo z akumulátorů je legované antimonem, ten se přetavením odstranit nedá a způsobuje, že olovo z akumulátoru je znatelně tvrdší než běžné olovo. A potom někdy vápníkem, ten by se ale měl při tavení vyloučit do tavidla jako oxid.
Taky jsem kdysi rozebíral olověnou baterku zanechanou v lese. Z toho olova z baterky jsem třeba odléval střely do "děla" z bezového špalíku. Olověný náboj o rozměru nějak pr 6 x 12 dokázalo čtyřmi ostrouhanými hlavičkami ze zápalek vystřelit na asi 5 metrů.
Editoval Radim (10-08-2023 11:48:48)
Offline
Charon: Nyní se vrací metoda cínování u karosářů, jako se to dělalo kdysi. Říká se tomu cínování, ale je tam více olova než cínu, už nevím přesně kolik, ale minimálně 60%. Ale co jsem koukal, tak je to dost drahé, pár těch tyčí stojí třeba i 1000,- kč.
Spíše bych kouknul po internetových a jiných bazarech a inzercích, jestli ještě někdo nemá to olůvko co se dávalo na disky kol.
Abyom se vrátili k tématu. ALU kola některé firmy opravují i svařováním, ale potom to dávají do CNC mašiny, která to obrobí a po nalakování nic nepoznáte. To už je ale docela jiný level a je to dost drahé.
To co předvádí ti Indové nebo kdo to je, tak to je k smíchu. Nedávno jsem je viděl opravovat zlomený rám náklaďáku. Shnilý rám vyztužovali plechovými Učkami, ale asi to byly ohýbané Učka z plechu. Nevím tloušťku, ale odhaduji minimálně 6mm a dávali to jak zevnitř tak zvenčí. Svařovali to normálně obalovanou elektrodou, a jak jsem viděl ty sople, tak je vše jasné. Kolik potom takový náklaďák váží?
Offline
Stránky: 1 2