SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
To je skutečná ruční práce a pěkně se na tom nadřel.
Offline
Len to brnenie muselo vtedy stáť tak dve dediny a robili to možno rok
Offline
Dobrý večer, chtěl bych se prosím zeptat jak se řeší když měníte na nějakém autě prahy a koupíte čínu která je špatně vylisovaná a v nějakém místě je užší? Teď měním na jedné Octávii I prahy. Levý řidičův je docela pěkný a dveře jsou jakoby pěkně až za hranou prahu jak mají být, tedy jemně dovnitř. Ale včera jsem dodělal pravou stranu a vpředu je trošku užší, tedy přední dveře mají přední část ne dovnitř ale přečnívají jakoby jemně ven. Panty už jsou nadoraz a i tak je to málo. Jak takovou věc prosím řeší profíci? Děkuji
Offline
varok napsal(a):
Dobrý večer, chtěl bych se prosím zeptat jak se řeší když měníte na nějakém autě prahy a koupíte čínu která je špatně vylisovaná a v nějakém místě je užší? Teď měním na jedné Octávii I prahy. Levý řidičův je docela pěkný a dveře jsou jakoby pěkně až za hranou prahu jak mají být, tedy jemně dovnitř. Ale včera jsem dodělal pravou stranu a vpředu je trošku užší, tedy přední dveře mají přední část ne dovnitř ale přečnívají jakoby jemně ven. Panty už jsou nadoraz a i tak je to málo. Jak takovou věc prosím řeší profíci? Děkuji
Ak máš ten prah už navarený, tak už bude dosť ťažké teraz niečo riešiť. Nezvykneš si pri výmene prahov najprv nový prah prichytoť samorezkami, alebo na niekoľkých miestach nabodovať a skontrolovať všetky medzery? Pri výmene prahov prípadne oblúkov blatníkov ich vždy najprv pripevním samorezkami a až potom keď všetky medzeryskontrolujem, tak privarím.
Tak isto ak mením niekoľko dielov pri väčšej oprave, tak všetko provizórne zbodujem, namontujem svetlá, smerovky, nárazníky a až všetko pasuje, až potom zváram.
V Tvojom prípade by sa určite dalo niečo spraviť, len by bolo treba to vidieť. Možno tenkým 1mm kotúčom prah pozdĺžne narezať, vytiahnúť ho von na úroveň dverí a potom vzniknutú medzeru zavariť. Ťažko radiť bez toho, keď to človek nevidí.
Offline
Mezery mám docela pěkné u obou prahů. To už si vždycky kontroluju. O mezery mezi dveřmi a prahem mi nejde, jde mi o to, že pravý práh je vepředu moc úzký jak jsem psal, tudíž jsou dveře jakoby moc ven.
Offline
Juraj.A napsal(a):
... Nezvykneš si pri výmene prahov najprv nový prah prichytoť samorezkami, alebo na niekoľkých miestach nabodovať a skontrolovať všetky medzery? Pri výmene prahov prípadne oblúkov blatníkov ich vždy najprv pripevním samorezkami a až potom keď všetky medzeryskontrolujem, tak privarím.
...
Prosím, můžeš trochu objasnit dočasné uchycení samořeznými šrouby? Chytáš nový díl pomocí pásků, nebo máš přesahy?
Offline
Charon napsal(a):
Juraj.A napsal(a):
... Nezvykneš si pri výmene prahov najprv nový prah prichytoť samorezkami, alebo na niekoľkých miestach nabodovať a skontrolovať všetky medzery? Pri výmene prahov prípadne oblúkov blatníkov ich vždy najprv pripevním samorezkami a až potom keď všetky medzeryskontrolujem, tak privarím.
...Prosím, můžeš trochu objasnit dočasné uchycení samořeznými šrouby? Chytáš nový díl pomocí pásků, nebo máš přesahy?
Voľakedy som používal samosvorné kliešte. Nevýhodou bolo, že ak som nimi prichytil prah, tak som samozrejme nemohol zavrieť dvere. Potom som prah po dĺžke na štyroch - piatich miestach pribodoval, ale to zase bolo treba zvary obrúsiť, ako to napasovalo. Teraz to robím tak, že použijem 4,2mm samorezné skrutky, ktorými diely spojím, v pohode zavriem dvers, skontrolujem medzery a presahy a ak všetko pasuje, tak diely zbodujem. Ak niečo nepasuje, dá sa dielom v pohode manipulovať, skrutky povoliť, dopasovať, napraviť a potom zvariť.
Takéto skrutky používam
https://www.bbtechnik.sk/samorezky-do-p … lavou.html
Ešte pre doplnenie, ak zváram dva plechy na tupo, tak s medzerou 0,5 - 1,0 mm a plechy fixujem silnými neodýmovými magnetami. Tie poprijladám na zvárané plechy v rozostupe cca 5cm a medzi magnety spravím fixačné body.
https://silnemagnety.sk/magnet/kvader-1 … lZEALw_wcB
Editoval Juraj.A (24-07-2022 08:47:19)
Offline
Juraj , tie samorezky tam potom zostanú naveky ? Alebo ich vyskrutkujes , zavavíš dieru?
Juraj.A napsal(a):
Charon napsal(a):
Juraj.A napsal(a):
... Nezvykneš si pri výmene prahov najprv nový prah prichytoť samorezkami, alebo na niekoľkých miestach nabodovať a skontrolovať všetky medzery? Pri výmene prahov prípadne oblúkov blatníkov ich vždy najprv pripevním samorezkami a až potom keď všetky medzeryskontrolujem, tak privarím.
...Prosím, můžeš trochu objasnit dočasné uchycení samořeznými šrouby? Chytáš nový díl pomocí pásků, nebo máš přesahy?
Voľakedy som používal samosvorné kliešte. Nevýhodou bolo, že ak som nimi prichytil prah, tak som samozrejme nemohol zavrieť dvere. Potom som prah po dĺžke na štyroch - piatich miestach pribodoval, ale to zase bolo treba zvary obrúsiť, ako to napasovalo. Teraz to robím tak, že použijem 4,2mm samorezné skrutky, ktorými diely spojím, v pohode zavriem dvers, skontrolujem medzery a presahy a ak všetko pasuje, tak diely zbodujem. Ak niečo nepasuje, dá sa dielom v pohode manipulovať, skrutky povoliť, dopasovať, napraviť a potom zvariť.
Takéto skrutky používam
https://www.bbtechnik.sk/samorezky-do-p … lavou.html
Ešte pre doplnenie, ak zváram dva plechy na tupo, tak s medzerou 0,5 - 1,0 mm a plechy fixujem silnými neodýmovými magnetami. Tie poprijladám na zvárané plechy v rozostupe cca 5cm a medzi magnety spravím fixačné body.
https://silnemagnety.sk/magnet/kvader-1 … lZEALw_wcB
Offline
Teď už s tím prahem nic neuděláš, jen dotmelit. Je lepší, tak jak bylo uvedeno výše, heftnout, zkontrolovat, případně odseknout a dorovnat. S těmy šrouby je to dobrý nápad.
Obecně čínské a i tureckě plechy na škodnou jsou cenťák tam, cenťák sem. Stojí to třetinu boleslavského, ale na práci vyjde o mnoho dráže, takže finální cena je minimálně stejná. Kolikrát je jednodušší ohýbat z tabule plechu.
Pokud to fakt není nutné, nedělat celý prâh, ale jen část postiženou rakovinou. Stejně oprava nevydrží jak původní plechy a auto jde většinou z baráku.
Offline
pouzivam tieto fixacne svorky...sice drahe ako slak ale funguju genialne
https://eshop.wuerth.cz/Kategorie-produ … cs/CZ/CZK/
Offline
To fixování dílu samořezkami jsem už viděl ve videích na youtube. Ty maličké svorky u nějakého slováka co měnil práh na Octavii 2.
Zahajskej: To máte pravdu. Originál práh stojí řekněme 3500,- kč a výše. Čínu seženete pod 1000,- kč ale originál je asi pěkněji vylisovaný. A zrovna u Octavie I bych chtěl vidět jak ohýbáte z plechu tak složitý tvar. Na řidičově straně byla v háji i podlaha co je za prahem, práh byl spodní část úplný perník. Pravý práh byl trošku lepší, ale už to nějaké prase opravovalo. Vím že někteří říznou původní práh třeba pod dveřmi a tam to napojí. To se mi nelíbí, já když už měním prahy tak komplet.
Vždyť jsem psal, že spáry docela sedí, ale vpředu kousek asi 20cm jde více dovnitř. Když napojím sloupky i ten lem co je potom pod těsněním, tak jak bych to jinak posunul? Musel bych to nějak překlepat nebo nevím.
Edit: Nebo jak psal Juraj. A ten užší vrch naříznout a nějak roztáhnout.
Editoval varok (24-07-2022 14:12:37)
Offline
atishajn napsal(a):
Juraj , tie samorezky tam potom zostanú naveky ? Alebo ich vyskrutkujes , zavavíš dieru?
Juraj.A napsal(a):
Charon napsal(a):
Prosím, můžeš trochu objasnit dočasné uchycení samořeznými šrouby? Chytáš nový díl pomocí pásků, nebo máš přesahy?
Voľakedy som používal samosvorné kliešte. Nevýhodou bolo, že ak som nimi prichytil prah, tak som samozrejme nemohol zavrieť dvere. Potom som prah po dĺžke na štyroch - piatich miestach pribodoval, ale to zase bolo treba zvary obrúsiť, ako to napasovalo. Teraz to robím tak, že použijem 4,2mm samorezné skrutky, ktorými diely spojím, v pohode zavriem dvers, skontrolujem medzery a presahy a ak všetko pasuje, tak diely zbodujem. Ak niečo nepasuje, dá sa dielom v pohode manipulovať, skrutky povoliť, dopasovať, napraviť a potom zvariť.
Takéto skrutky používam
https://www.bbtechnik.sk/samorezky-do-p … lavou.html
Ešte pre doplnenie, ak zváram dva plechy na tupo, tak s medzerou 0,5 - 1,0 mm a plechy fixujem silnými neodýmovými magnetami. Tie poprijladám na zvárané plechy v rozostupe cca 5cm a medzi magnety spravím fixačné body.
https://silnemagnety.sk/magnet/kvader-1 … lZEALw_wcB
Samorezky tam nezostávajú a dierky po nich sa zavaria a vybrúsia .
Editoval Juraj.A (24-07-2022 16:32:43)
Offline
Dobrý večer, poradil by mi prosím někdo? Potřebuji vyvařit díru asi 100mm na bočních dveřích staršího auta. Samozřejmě to není pro mě problém, ale je to skoro uprostřed dveří a takové věci se mi vždycky hrozně pokroutí. Nemá prosím někdo nějakou fintu nebo nějaký osvědčený postup jak to udělat s minimálním pokroucením, abych tam potom nemusel dávat 5mm tmelů. Děkuji
Offline
udělej záplatu přesného tvaru dle té díry, tloušťka stejná jako plech dveří. Záplata musí být bez vůle - vložit do té díry.
Na 3 - 4 místech to bodni. přejeď lamelákem a můžeš kytovat.
Nebo udělej ještě jednu záplatu opět dle díry ale cca 10mm všude přesah. Tu větší dej zevnitř dveří, zalep to nějakým lepidlem.
Tedy žádný sváření - žádný kroucení.
Offline
No čtverec zhruba 100x100mm možná že nakonec i více a bodnout jen na 4 body? Nebo to přilepit? Sice ty nové auta prý už taky různě lepí apod. psal to tady myslím jednou SO 545, ale tohle je ještě staré auto kolem roku 2000.
A tohle se mi nezdá jako dobré řešení
Offline
Joe66: Tisíce aut jako pan bububu jsem zatím neudělal, ale co jsem pár aut dělal takové věci, nebo třeba zadní lemy na Felícii Combi apod. tak to bylo vždycky hodně zvlněné. Proto se ptám. Ale jak koukám, odborníků je tady více. Poradit si nechaám rád, ale normální rady, ne hlouposti
Offline
Tak dveře vyvařené, i když jak jsem předpokládal. Dělal jsem to 3x, ale stejně to je jak horská dráha. Poslední pokus jsem už navařil zevnitř pásky plechu jako výztuhy, no i tak se celé dveře pokroutily. Místy bude možná i 5mm tmelu. Nejsem z toho nadšený, ale už vím že to jsou moje poslední dveře. Má to hrozně složitý tvar a když si pohlídáte jeden směr, tak se to zase pokroutí jinak. No už to tak nechàm.
Editoval varok (29-04-2023 22:50:08)
Offline
varok:
Poskytol si príliš malo informácii .
Z toho sa ani nedá vyčítať , ako si to vlastne robil.
V každom prípade nesmieš tlačiť na plech počas zvárania .
Tam kde to pritlačíš ostane jama.
Offline
Prostě byla ďoura asi 10cm uprostřed dveří souseda u vozu Seat Toledo, asi r.v. 2000. Jak je na dveřích plastová lišta, jsou pod ní dírky a tam zatékalo. Tak to rezlo, rezlo až byla ďoura.
To ani není o přitlačování plechu, ale prostě plech dveří má vylisovaný nějaký tvar který si drží. Když uprostřed vyříznete čtverec-obdélník, tak už nyní okraje u otvoru upadnou a je problém. Vloží se záplata a poboduje. Teplo plech pokroutí všemi směry a navíc místo kde jsou body ohne ven. Laicky udělá jemné V. Zkoušel jsem to 2x se stejným výsledkem. Tak jsem zkusil zevnitř nabodovat nastojato pásky plechu, aby se tvar plechu trochu srovnal a nebyl u výřezu upadlý. No i tak to trochu upadlo. Navíc i okolí záplaty pracovalo, takže samá boule atd. Takže vyklepávat. No z kousku se nakonec bude muset tmelit větší část dveří a dát tomu nějaký ten tvar, to bude něco. Kdyžtak dám potom foto.
Offline
varok napsal(a):
Prostě byla ďoura asi 10cm uprostřed dveří souseda u vozu Seat Toledo, asi r.v. 2000. Jak je na dveřích plastová lišta, jsou pod ní dírky a tam zatékalo. Tak to rezlo, rezlo až byla ďoura.
To ani není o přitlačování plechu, ale prostě plech dveří má vylisovaný nějaký tvar který si drží. Když uprostřed vyříznete čtverec-obdélník, tak už nyní okraje u otvoru upadnou a je problém. Vloží se záplata a poboduje. Teplo plech pokroutí všemi směry a navíc místo kde jsou body ohne ven. Laicky udělá jemné V. Zkoušel jsem to 2x se stejným výsledkem. Tak jsem zkusil zevnitř nabodovat nastojato pásky plechu, aby se tvar plechu trochu srovnal a nebyl u výřezu upadlý. No i tak to trochu upadlo. Navíc i okolí záplaty pracovalo, takže samá boule atd. Takže vyklepávat. No z kousku se nakonec bude muset tmelit větší část dveří a dát tomu nějaký ten tvar, to bude něco. Kdyžtak dám potom foto.
Než začneš vyplakávať o dezinformácií plechu, tak si najprv našich trochu teórie a pozri zopár videí, ako sa teplom, vyhľadávaním a chladením vyrovnáva rovný plech. Pred 50-timi rokmi sme všetko robili len a len autogénom, potom vykonávali, nahrávali, ochladilo. Do nemoty. Nebol som dvojzložkový tel a vyplácané miesto muselo byť dokonale rovné. Dá, sa to, len dnes to už ani nikto nevie a ani nerobí, lebo dvere na takú šunku kúpiš za 500Kč, Do konca aj v pôvodnej farbe auta a len ich vymeníš na päntoch za hodinu aj s kabelážou.
Offline
Netvrdím že to nejde, ale já to neumím. Lepší? Ano, chtěl jsem koupit jiné dveře, v Ostravě měli na vrakáči i v tém samé barvě, nebo hodně podobné. No některým lidem to prostě nejde vysvětlit. Tím autogenem se to možná právě nahřeje více a pnutí se ztratí. Nevím, s autogenem nemám zkušenosti, jen pálení a nahřívání, samotné svařování nee. A auta už vůbec
Offline
varok:
Tu záplatu si varil na tupo prip. po celom obvode?
Offline
Ano, na tupo kolem dokola, ale ne housenky v kuse, ale bodík vedle bodíku. Snažil jsem se jet na přeskáčku, i tak to moc nepomohlo.
Offline
Offline