SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobry den.Omlouvam se,jestli uz nekde podobne tema je.Potreboval bych poradit.Mam malou garaz bez elektriny a tu mi nahrazuje agregat o vykonu 650w.Potreboval bych koupit nejakou svarecku,ktera by byla schopna jet na tento agregat,jde mi o elektro,se kterou by se dala svarovat karoserie auta.mam v hledacku einhel cen 150/1 turbo..viz odkaz....
http://www.aukro.cz/item1036619205.html
potrebuji proste nejakou hobby elektro,se kterou bych mohl varit do cca.2.5mm nebo tak nejak.diky vsem za rady
Offline
Noname gregát k uživení tohoto trafa alespoň 3kW, ohledně plechařiny viz. spousta jiných vláken - trafo a elektroda nevyhovující.
Pro vaše požadavky nový agregát + svářečka MIG/MAG komplet tj náklady od 15tis a víš.
Offline
na 650W je to velmi malo to by ste ho odpalili ten agregat,to ak by ste zvarali elektrodou cca 2milimetrovou mate tam prud tych 80A a pri zvarani vam napetie klesne na cca 22V P=UxI P=22x80 P=1760W ale to je len vykon ,,prikon trafa bude (ucinnost trafa je 95%=0,95) n=P/Pp
0,95=1760/Pp Pp=1852W takze prikon bude 1852W ale este k tomu potrebujete nejaku rezervu
Offline
Edison napsal(a):
na 650W je to velmi malo to by ste ho odpalili ten agregat,to ak by ste zvarali elektrodou cca 2milimetrovou mate tam prud tych 80A a pri zvarani vam napetie klesne na cca 22V P=UxI P=22x80 P=1760W ale to je len vykon ,,prikon trafa bude (ucinnost trafa je 95%=0,95) n=P/Pp
0,95=1760/Pp Pp=1852W takze prikon bude 1852W ale este k tomu potrebujete nejaku rezervu
tento generator by vam tu svařečku mohl uživit :http://www.aukro.cz/item1034207966_elektrocentrala_generator_s_el_starter_med_vinuti.html
Offline
susen_2007 napsal(a):
Dobry den.Omlouvam se,jestli uz nekde podobne tema je.Potreboval bych poradit.Mam malou garaz bez elektriny a tu mi nahrazuje agregat o vykonu 650w.Potreboval bych koupit nejakou svarecku,ktera by byla schopna jet na tento agregat,jde mi o elektro,se kterou by se dala svarovat karoserie auta.mam v hledacku einhel cen 150/1 turbo..viz odkaz....
http://www.aukro.cz/item1036619205.html
potrebuji proste nejakou hobby elektro,se kterou bych mohl varit do cca.2.5mm nebo tak nejak.diky vsem za rady
no tak na 650w generator pojde akurat tak zvaracka na plastove rurky "polyfuzna"...predpokladam ze to ma motor okolo 65kubikov dvojtakt...to je tak na ziarovky,vrtacku ak sa postasti na mensiu karbosku ale urcite nie na zvaracku,mal som v garazi podobny problem najpr to bol maly dvojtaktny generator,neskor 4takt malo to kopiu motora honda 260 ale aj zvaranie trafom bolo take vselijake vyriesilo sa to az elektrickou pripojkou
Offline
Nedaleko me garaze je vrakoviste,mozna bych se mohl domluvit s majitelem,zda bych k nemu mohl natahnout kabel a brat elektrinu od nej...pokud bych tedy vyresil takto problem s proudem,je tato svarecka vhodna pro svareni karoserii a plechu do 2mm nebo muzete mi prosim poradit nejakou podobnou svarecku - hobby pro domaci kuteni tak do 1000kc?diky vsem
Offline
to je fakt částka 1000,- nebo jste se přepsal a mělo tam být 10 000,- ? Taky jsem si naivně myslel, že když koupím lepší trafo, budu s tím vařit plechy...po první zkoušce jsem vyšel z omylu...opravdu to nejde...takže následovala koupě CO2 (Iskravar) a je po problémech...takže jak už bylo výše napsáno : trafo a elektroda nevyhovující!!!
Offline
All> Pracovní výkon centrály : 6,5 PS Max. výkon je 4,8 kW - Jmenovitý výkon je 3 x 0,9 kW / Max. 3 x 1 kW. Tahle tou pravou asi nebude. Je nutno hledat pouze jednofáz.
Offline
Neprepsal jsem se,chci kupovat nejakou pouzitou,na novou nemam,jen bych nerad koupil neco,co mi nebude k nicemu a pak bych musel kupovat jinou.Muzete mi prosim tedy poradit,nejakou znacku,klidne i starsi (rokem vyroby) ale overenou.dekuji vsem
Offline
Pokud s tím chcete svařovat autoplechy, tak za tisícovku neseženete ani použitou (tak pět je minimum na stroj, který snad lze nazývat svářečkou).
Trafo za tisícovku, třeba to z vašeho odkazu je použitelné na plechy a profily tak od 2,5 do 5 mm.
Offline
Už se tady asi popáté řeší, že 650W ŽÁDNOU svářečku neutáhne. Najdi si zde článek svářečka na baterky. Tou centrálou je můžeš v pohodě dobíjet.
Offline
susen_2007: Na každou činnost v určité intenzitě se dá stanovit optimální množství finančních prostředků. které do toho musíš investovat, případně minimální množství, aby to vůbec aspoň trochu fungovalo.
Tisícovka na svařování plechů karosérie aut je hluboko pod tím minimálním množstvím....Zvláště když se do toho započte garáž nezapojená na elektrickou síť. Ostatně je to mzda jen za dva dny nekvalifikované brigády, takže vcelku je dnes tisícovka pakatel....
Kdyby šlo zařízení na kvalitní opravy karosérií aut pořídit za tisícovku, proč asi by v autoservisech a svařovnách provozovali mašiny za 20 tisíc nebo ještě za mnohonásobek víc?
Sám spravit káru za tisícovku můžeš jedině tak, že by sis tu svářečku a agregát půjčil v půjčovně. Tisícovka by stačila tak na den, pokud by vůbec stačila.
Potom bez elektřiny a za tisícovku nebo dvě tisícovky můžeš spravovat káry aut tak jedině tvrdým pájením pomocí propanbutanového hořáku, musíš se ale smířit s tím, že to bude větší piplačka, vlastní spoj bude vzhledem k cenám tvrdých pájek podstatně dražší než při svařování a spoj tvrdou pájkou bude méně pevný, takže namáhané spoje tím neopravíš. A asi taky káru opravenou tvrdou pájkou budeš muset více tmelit než opravenou svařováním. Nicméně možnost to podle mně je.....
Editoval Radim (18-05-2010 09:50:25)
Offline
1000 kč nebude stačit ani na ten prodlužovák. Mám 50m průměr 2,5mm a vyšel kolem 1500, před tím sem vařil na slabší, ale špatně se zapaloval oblouk. Teď mám centrálu Honda 5kW jednofázovou a Gamu 1550 s tím už se dá vařit i po stavbách, přesto, když se při sváření zapne 230 flexa, je to znát.
Offline