SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
dají se invertorem svařovat plechy tloušťky cca 1 mm bez využití metody TIG ? Pokud ano, jaké elektrody použít ? Děkuji
Offline
Hodně těžce nejlépe co nebo bodovat ale zaleží na co to je.
Offline
Půjde třeba opravit prorezlé místo na autě?? CO je pro mé využití na domě příliš velké a pro běžné potřeby by mi stačil invertor. Občas nějaký ten plech ale zavařit potřebuji.
Offline
Ja som tenke ocelove plechy zvaral s nerezovkami FINOX s kyslym obalom, bodovanim a malym prudom (asi 40A).Je to ale drahsie, ale kedze nerezovky maju nizsi bod tavenia ako ocel, riziko prepalenia je mensie. Zvar vyzeral ako by to bolo spajkovane mosadzou.
Offline
Zkus ty plechy rutilkama E-R 117 zapojené na (-) pol co nejmenšího průměru max 2.0, proud cca 40-70 Ampér a půjde to pěkně. Krátké tahové housenky bez rozkyvu.
Offline
Nejtenčí běžně dostupné elektrody jsou o průměru 1,6 mm. Ty jsou přímo určené na tenké materiály. Mohu doporučit elektrodu ESAB OK 43.32 pr. 1,6. Je to rutilka, takže jak píše Taťla Šmoula, musí se dát na MÍNUS pól. Co nejmenší proud a půjde to. V některých prodejnách svářecí techniky se tyto elektrody dají koupit i kusově, protože v balíčku je těchto "párátek" opravdu hodně V minulosti se vyráběla i ta ER 117 v průměru 1,6 ale byla nahrazena právě typem OK 43.32, nebo OK 46.00.
Offline
je velký rozdíl mašli nové plechy 1mm rovně ustřižené a čisté nebo na autě nakorodovany plech 0,6 až 0,8 který ješte musíš opucovat flexou mužeš zkusit svařet spodloženim sváru medenou podložkou aspon 3mm silná mužeš použit cokoliv zmedi nejlepe ploche vinuti z civek ze starych traf triodin tlumivek aneb nové ja použivám na větši proud pasovinu z držáku měd. okapu lze běžně koupit .ale vše nepodložíš pak už jen dat plech na diru min.0,1 aby nehořela hrana abodovat tou rutilkou lepe chytá oblouk je to vše takový zoufalý pokus lépe se stim do auta vubec nepouštet .apujčit co2 tig autogen ale nne ten propan dalši zoufalý pokus nebo leda snim vše spajet mosazi ale to se zkroutí . vše chce asi své..
Offline
admin napsal(a):
Nejtenčí běžně dostupné elektrody jsou o průměru 1,6 mm. Ty jsou přímo určené na tenké materiály. Mohu doporučit elektrodu ESAB OK 43.32 pr. 1,6. Je to rutilka, takže jak píše Taťla Šmoula, musí se dát na MÍNUS pól. Co nejmenší proud a půjde to. V některých prodejnách svářecí techniky se tyto elektrody dají koupit i kusově, protože v balíčku je těchto "párátek" opravdu hodně V minulosti se vyráběla i ta ER 117 v průměru 1,6 ale byla nahrazena právě typem OK 43.32, nebo OK 46.00.
Jsou to elektrody vhodné do svářecího trafa bez usměrňovače? Pavel
Offline
Po přečtení jsem zkusil svařit tenké plechy cca 1,5 mm invertorem.Zkusil jsem baz.elektrodu /+/ a docela to šlo.
Pak jsem zkusil 2mm rutilku /polarita -/a úplně výborné,potřebuje menší proud,dobře drží oblouk.
U auta jsou většinou slabší plechy a napadené rezem,tam by to moc nešlo,nebo jenom na málo místech.
Nejlepší je CO případně doplnit co by nešlo plynem.
Offline
Kdysi mě jeden starej svářeč poradit jak vyvařit větši mezery materiálem.Jde to v případech,kdy není vyžadována pevnost spoje.Samozřejmě mluvím o klasické metodě MMA.Stačí do oblouku přidávat silnější
drát pr.4-5 mm,co se používá pro svářením plynem.Chce trochu cviku a výsledek byl nad očekávání dobrý.
Offline
Zdravim všechny vařiče autoplechů!Není nic lepšího než elektrika!Je fakt, že se to musí trochu umět,ale nekroutí se to,nic okolo se nespálí,auto většinou nechytne.Začínal jsem před lety s 2.5 eletrodama(jiný na montáži nebyly)a s JS90 na Spartakovi-no jo to ale byly plechy!Průběžně celý život vyvářím auta jen eletrikou,nyní mám Fronia ,malýho,obyč.,do 150A a udělal jsem si k němu pomocný obvod,který do nastaveného malého svařovacího proudu(např 20A)občas šlehne proudový impulz třeba 80A.Jasně,že proud pulzu,doba pulzu(řádově stovky ms)a mezera mezi pulzy(řádově s)se nechá nastavit.S touhe blbinkou získal ten invertor uplně bezvadný vlastnosti na tenký plechy.Koupil jsem ho rozbitej za babku a když jsem ho spravoval,rovnou jsem to tam zabudoval,protože jsem nějak už při sváření předchozíma svářečkama čul,že právě tohle by pomohlo-a fakt.U jiný svářečky než u invertoru tato skoková regulace bohužel není možná,tady to pro řídící elektroniku není problém.Před lety jsem s tímto vyměnil celé přední blatníky a části boků na Neretvě(autobus),blatníky jsem si dělal sám z plechu 0.75 a vařil jsem to poctivě celé,žádné bodování a kyt,tak to byly metry svárů a šlo to výborně-eletrody nějaký rakouský 1.6,kupuju je u Choboly,celou škatuli za 320,- a je jich tam hafo(ale jde to i 2kama,musí se najíždět hodně zešikma,ne kolmo).Na bocích to po přebroušení občas někde "vypadlo",tak sem to přejel znova a bylo to.Ale žádný kroucení a překlepávání,kila kytu a vystrojování vozu jako u autogenu-to by mi jeblo. Na Š1203 jsem takhle dělal 1/2 kastle,naŽigulu blatníky,na š120 prahy........, nikdy jsem nic nepodkládal,protože nebylo kudy,ale starej praktik mi jednou říkal,že je to dobrý na velký plochy,že se to hlavně nekroutí.No,a pro ty,kdo si teď říkají,nojo to se mu to vaří s Froniem,tak teď jeden poznatek-léta jsem to vařil samodomorobo svářečkou, kterou jsem si postavil ve 20ti letech a používám jí dodnes pro vynikající dynamické vlastnosti oblouku.Je to obyč. stavební trafo 24V/2kW s cívkami přepojenými do serie(U naprázdno cca 54V) a tomuhle trafu je předřazená tlumivka od 2kW metalhalogenidové či sodíkové výbojky ze stavebního reflektoru(prostě to,co bylo po ruce...),která má z vinutí vytažených několik odboček a přepínají se ve dvou sekcích,takže celkový rozsah je 60-140A v 8mi stupních.Díky tomu,že tlumivka má "hodně železa i mědi" (je větší než trafo)má tahle primitivní svářečka nevídanou proudovou charakteristiku,která dovolí i to lepení autoplechů. Tak hodně zdaru při lepení,můj "válečný pokřik" v začátcích při přilepení eletrody při malém proudu byl: Lepička,slepička,pepička!A hned na to dostala svářečka pár kopanců.... Tak čágos Maxon.
Offline
Stránky: 1