SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
1. Mam komunisticky lékařský redukční ventil na kyslik, je to krásny komplet chromovaný kus, bohužel je v něm prasklá gumová membrána a tak první otázka je zda , kde, za kolik by se dala sehant?
2. Nezavisle na 1. potřebuji kyslikovou hadici s hadičnikem na připojení k lahvvým redukčním ventilum tj s 1/4" převlečnou matkou přopojit k jinemu typu ventilu. Vastně potřebuji udělat redukci do které pujde připojit hadice, bohužel nikde nemohu najt jak ma vypadat ona dosedaci kuželová plocha. Pordite kd enjdu info o tomto spoji?
Offline
1. každá větší prodejna svářečských potřeb mění opotřebované redukční ventily za repasované
Odeberou tvůj RV a prodají ti jiný repasovaný. Ten tvůj "ojetý" předají na nějaké svoje smluvní opravárenské středisko kde ho zrenovují a opět prodají dalšímu zákazníkovi. Tato výměna funguje ale jen u určitých typů RV. Staršími typy se nikdo nezabývá.
Všechno tohle píšu jen kvůlivá tomu že je to cesta k někomu kdo má k dispozici ty gumové membrány. Třeba by se nějaká současná membrána dala upravit pro tvůj KSČ rv.
Chce to najít ochotného prodavače svářečských potřeb. Z vlastní zkušenosti můžu dodat že domácí výroba z nějaké ploché gumy příslušné tloušťky není ta optimální cesta.
V redukčním ventilu je ještě jedna součástka která léty určitě bude také nefunkční, je to ventilek přišroubovaný doprostřed membrány. Ten dosedá do sedla a toto sedlo bude opotřebené. Tady to netěsní a samotná výměna membrány nepomůže.
2. Jiný typ ventilu... ten má dosedací plochu jakou? Jinak ten kužel asi není třeba pokud jde o úhel nějak přesně řešit - pouze aby kulová plocha hadičníku byla spolehlivě převlečnou maticí přitlačená - pak to spolehlivě těsní.
Spoj lze také řešit uplně nekompatibilními mosaznými fitinkami, samozřejmě s příslušnými závity a utěsnit to teflonovou šňůrou (v závitu) sám takto několik spojů provozuju.
Offline
Ten můj kus je funglovka, kterou jsem sám vyndal z krabice, jen za těch cca 30-40 let co někde ležela zpuchřela gumová membrána. Je to vlastně ta největší Chtěbořská klasika z před roku 89
Akorát v lékařském provedení, tj. celé masivně chromováno. Což je vlastně důvod proč to řeším, ta věc je prostě krásná, solidní, něco, co se dnes už moc nevidí. Je to celé dělané tak, aby to šlo celé hodit do parního sterilizátoru. Prostě kus co vydrží věky, tedy až na gumovou membránu 😊
Pro zajímavost, vytáhl jsem ze skříně v dílně nějaký nepoužívaný ventil na kyslík, abych odměřil jak je řešeno sedlo hadičníku. Do ruky mi padl německý Kayser CK M70 Hercules. Pokud tohle také nedělali v Chotěboři tak v rámci průmyslové špionáže zkopírovali co se dalo. Jednotlivé části si jsou tak podobné až jsou zcela stejné a jediný větší rozdíl je tvar „krnku“ na pero. I ta membrána je podle mého stejná (vnější průměr 54mm).
Jinak ventil, je klasika vnější závit ¼“, vnitřní sedlo
začíná na 10 mm pak je kuželová plocha, která na 3mm výšky přejde na 7 mm,
následuje druhá kuželová plocha, které po 3 mm přejde na závit s D1 4,2mm
Proč to řeším, potřebuji hadici na kyslík připojit k ventilu, který končí rychlospojkou, tedy vlastně potřebuji vyrobit přechodku z rychlospojky na klasicky hadičník s převlečnou matkou. Podle otlačení to vypadá, že klasicky hadičník O2 dosedá na středu toho většího kuželu. Pokud někde najdu kus mosazi tak si zahraju na soustružníka a něco zbastlím
https://heinowinter.com/en/1235/kayser- … ators.html
Offline
Zkus si zavolat do některé opravny svařovací techniky a poptat se, jestli by ti redukčák neopravili, případně neprodali samotnou membránu. Namátkou třeba RAMI servis Liberec.
Online
Ahoj moderátore, právě v Ramiservisu mě kdysi dávno poslali do řiti, slušně ale poslali, odůvodnění znělo že RV je tlakové zařízení a do toho smí zasahovat jen školený profesionál. Domnívám se že hlavní důvod byla spíše ekonomika. Za kus gumy nemůžou dostat srovnatelnou odměnu jako když jí sami namontujou.
Jinak jsem tady už psal jak jsem nakoupil u Linde krásné RV na kyslík i na PB, ty PB měli v akci za 1tisKč. Zrovna jsem chystal velkou zakázku tak jsem prodavači (v Linde CL) nabídl že vezmu 10ks ale chci za stejnou cenu i 10ks na o2. Vzal telefon, kamsi zavolal - dostal požehnání a obchod byl uzavřen.
Ty RV mám už asi 5 let jsou hodně podobné těm chotěbořským, téměř nerozeznatelné ale nemají označení GCE nýbrž Linde. Asi si u gce linde nechalo vyrobit sérii s durazem na max. kvalitu. Ty RV totiž i po 5letech fungují nouproblema.
Klasika GCE odejde za dva/tři roky. Je zajímavé že odchází ty kyslíkové, PB neodchází vůbec, fungují stále spolehlive i ruzné staré typy. Nejspíš to bude tlakem do PB pouštím max 1Bar, někdy na to kluci nedbají a nastavují až 2Bary, to jsou tlaky které RV nijak nemordují.
U kyslíku kde často valíme i 10Bar (dlouhé hadice, nebo kopí) ty ventily vydrží jak píšu jen pár let.
Znova upozorňuju že pouze výměna membrány nepomůže, součástí membrány je ventilek s gumovým (moderní s teflonovým) těsněním a to se spolu se sedlem také časem opotřebuje, a RV nepracuje správně. Sedlo má průměr jen pár mm a je tvaru který bez spešl obráběcího nástroje doma nikdo nedokáže opravit.
Vzal bych na brigádu paliče, s alespoň základními zkušenostmi. Vždy je to jen na pár dnů. Aktuálně Pardubice, Jaroměř nebo Chomutov.
jo - máš ještě tu hadici?
Editoval bourač (30-05-2022 21:59:25)
Offline
Zdravím bourači - Celkem chápu, jestli v RAMI servise preferují opravu oproti prodeji ND. Firmy potřebují práci aby měli peníze na svůj provoz včetně mezd, což dobře znáš.
Jo, ty hadice tu pořád ještě jsou, uložené v chladné, suché a temné místnosti.
Online
Dobrý den . prosím mám klasický chotěbořský redukční ventil na kyslík , papírový štítek na měn již není , ale funguje a těsní spolehlivě . Otázka je že mám 5l láhev z roku 1969 a přesto že mám svůj přepouštěč tak mi ji nikdo nenaplní ( mám v ní posledních 50 Bar) ve svářecích potřebách mi nabízí novou 5l za 2600 kč plněnou na 200Bar . 150Bar prý již neberou ,mohu použít původní redukčák na Kyslík manometr je do 25 MPa , nebo musím koupit nový . Používám opravdu příležitostně na tvrdé pájení a ohřev , poslední láhev mám od naplnění cca 6let . děkuji
Offline
to musí být hodně starý RV - pokud má stupnici v MPa.
Staré poctivě vyrobené věci často vydrží velmi dlouho při srovnání s dnešní honem rychle produkcí.
25MPa = 250Bar = 250 atmosfér(cca). RV možno použít.
Offline
Děkuji za odpověď,jsem také toho názoru manometr má rezervu, membrána je s plátnem a ventilek kov na kov ,matice a těleso vypadá vizuálně silnější a těžší než mě nabízené tak koupím jen láhev.Pokud mě někdo nenapíše důvod proč prodejce tvrdí že se kupují pouze sestavy děkuji
mám tento typ tak uvidíme co vydrží
Editoval Růža (07-10-2022 17:45:39)
Offline
Prodejce se živí tím že vnucuje svoje zboží zájemci o koupi něčeho konkrétního.
Je školen aby zákazníkovi (když už někdo přišel) vnutil plný koš věcí které nechtěl a nepotřebuje. Tržba je tržba.
Čest vyjímkam - obchodníkům kteří rozumí oboru. Ti ostatní "podavači" jsou k smíchu, zaženu je obvykle krátkým školením a vysvětlením co a jak se s danou věcí provozuje. Stichnou a dál neotravují.
K tomu starému kvalitnímu RV je nutno dodat jednu zásadu - po skončení prací je nutno štelovací šroub tlaku povolit aby se membrána odlehčila a nebyla zbytečně namáhána. Kdo jen zavře flašky a jde pryč se brzy dočká popraskané membrány.
Offline
Děkuji ano souhlasím otec mě vždy vštěpoval zavřít oba ventily , jak na láhvy tak za hodinama a povolit šroub regulace , proto asi slouží tak dlouho ,nikdo další se nevyjádřil tak kupuji pouze láhev a uvidím.
Editoval Růža (08-10-2022 07:07:55)
Offline
Mám podobný problém.
Mám několik redukčních ventilů Hercules CK M70 na kyslík a argon bez membrán. https://heinowinter.com/en/1235/kayser- … ators.html
Hercules se sice tváří jako německý výrobce, ale reálně je to Chotěboř. Zkusil jsem firmu co dělá servis pro Chotěboř ale nechtěli mi membrány prodat. Proč prodávat membrány za desetikoruny, když jí můžu měnit za řádově větší peníze.
V SRN membrány prodávaji viz
https://shop.gase-dopp.de/Membran-fuer- … LES-CK-M70
https://shop.gase-dopp.de/Membran-fuer- … LES-CK-M70
Když koukám na parametry tak pro výstupní tlak do 30baru je to vysek průměru 54mm z 2,5mm silného EPM. Pro 40barů je to stejné jen síla je 3mm. Uprostřed je pak díra na šroub.
At na to koukám jak koukám nejde o nic jiného něž vysek z Ethylen Propylenového kaučuku a tak by neměl byt problém vzít 2,5 až 3mm silný EPM jako https://www.gms.cz/epdm-60-z a vyrobit si membránu sám.
Máte s tím někdo zkušenost?
Offline
kdysi dávno jsem podobnou věc zkoušel, nemaje správnou gumu dopadlo to špatně.
Pokud máš přístup k materiálu epdm tak do toho jdi.
Nejsem si jistý zda ten obchodník bude ochotný prodat přiměřené množství pro tvé účely.
Když chceš jen jednu roli tak natahujou rypáky a tváří se uraženě, co bys s celou rolí dělal.
Pokud bude ochotný odstříhnout jen 0,1m tak budeš mít materiálu až do smrti.
Ta díra uprostřed není pro šroub, tam je (závit + matice) upevněnej ventilek který je nezbytnou součástí RV a zde je častější závada než prasklá membrána - opotřebené sedlo toho ventilku a projevuje se to tak že tlak pomalu narůstá přes nastavenou hodnotu. To se doma opravuje už obtížně, spíš se to nepovede, je potřeba přesný nástroj.
Offline
Nemáš ty výstupní tlaky (membrány) nějak vysoko? Chotěbořské redukčáky jsou možnostmi výstupního tlaku trochu níž. Jestli ta membrána stojí v německém e-shopu bez poštovného 8 euro tak to nebudou ani u nás jak píšeš desetikoruny.
Najdou se i firmy, které prodávají potřebné náhradní díly pro redukčáky. Např. https://servis.svet-piva.cz/kontakt/
Samotnou membránu ale v dílech z bezpečnostních důvodů asi nemají.
Ze SRN ti membránu pošlou, ale cena s poštovným a balným se ti nebude líbit
Díval jsem se jen orientačně na prodejnu v systému RAMI servis (Liberec, Ostrava) a mají tam uvedeno, že standardně dodávají ND pro výrobky GCE Chotěboř. Takže nějaké možnosti asi budou.
Online
Především děkuji za poznatky.
> Tlaky máš nějaké vysoké
Nemám uváděných 30 a 40 barů jsou tlaky které pro membránu síly 2,5 mm a 3,0 mm uvádí německý prodejce. Mé ventily na kyslík mají hodiny na vstupu do 230 barů, červená značka na 200 a na výstupu do 16 baru s značkou na 10 barech.
Samotnému mi není jasné, co uváděné tlaky znamenají. Mohlo by jít o max tlak, který guma vydrží tj. zhruba trojnásobku max provozního, ale kdo vi.
>Šroub nešroub
Viz foto. Hlava mosazného šroubu odtlačuje jehlový ventil, pod hlavou šroubu je gumová membrána pak ta velká podložka a matka. Na velkou podložku tlačí pero a membrána je sevřena přes těsněni mezi tělo ventilu a mosazný kus s šroubem pro nastavení tlaku. Tlak na výstupu je tedy dán rozedílem sil pružiny jehlového ventilu, pružiny tlačící zespoda na membránu a tlaku nad a pod membránou.
Pokud jde o plochou gumu mám celkem solidní vztahy s GMS, ale i bez nich, pokud mají danou gumu skladem zpravidla není problém se dohodnout na odříznutí libovolného kusu nebo prodej 1kg, přičemž za kg EP gumy chtěji kolem 150 Kč. Co není běžně skladem to pravda prodávají po celých rolích. Bereme od nich teflonové desky a šroubení na hydrauliku to je krapet dražší sranda.
Zitta se poptám co je skladem a vrhnu se na výrobu,
https://1iq.cz/img/j3zDM/Jze9x.jpg
Offline
Stránky: 1