SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 … 30 31 32 33 34 35
Skúsim to najprv niekde mimo ozubenia nataviť TIG-om .
Ak to nebude prskať a v pohode sa to roztaví tak potom kúpim zvárací drôt a skúsim tie zuby vyvariť.
Čiste teoreticky ma napadlo , že ta väčšia osová vzdialenosť je tam kvôli tomu , aby sa to dalo poskladať do kopy.
Alebo sa mýlim?
Editoval m.evil (10-04-2022 13:08:50)
Offline
m.evil napsal(a):
Skúsim to najprv niekde mimo ozubenia nataviť TIG-om .
Ak to nebude prskať a v pohode sa to roztaví tak potom kúpim zvárací drôt a skúsim tie zuby vyvariť.
Čiste teoreticky ma napadlo , že ta väčšia osová vzdialenosť je tam kvôli tomu , aby sa to dalo poskladať do kopy.
Alebo sa mýlim?
Ano mýliš.
Offline
tak esteje tu ruska moznost, z zihlavy vytiahnes hrdzavu hrudu, odrezes osustruzis urobis drazku na pero. Stiahnes skrutkou k sebe a flexou urobis drazky.
Pripadne ocelove, aleneviem ci by pasovalo, sklom zubov, a modul atd.
€ 21,59 20%OFF | 1Kit 1/1.5/2 Modulus Worm Reduction Gear Set:15/20/25/30/35/40/45/50/55T Metal Wheel Speed Reducer Worm Gear for Diy Accessory
https://a.aliexpress.com/_mP7KJLy
€ 34,54 | 2Module 15-35Teeths Worm D:36-76MM Reducer Worm Gear Wheel Gear Rod L:240MM
https://a.aliexpress.com/_mszLxzs
€ 24,27 30%OFF | 1/2PCS 2mold 15/20/25/30/35/40/45/50/55/60/80T reducer worm gear and worm large transmission ratio 45 steel
https://a.aliexpress.com/_msMf5Wi
Editoval Atlan (10-04-2022 23:51:23)
Offline
Takže kromě konstrukčních geometrických vad, je to ještě okradené na materiálu kola. Tohle by bronz neudělal.
Offline
Jak už ti spočítal senior v #762 a 769, šel bych do m=2 z=21, "téměř" bez korekcí.
Tebou naměřená osová vzdálenost je 34,45 a 34,1.
Takže se hřídelka se šnekem hýbe v ložisku, zřejmě není uložena na konci, jen "letmo" (motor/řemenice pak ložisko a na druhém konci je ve vzduchu).
Pokud by se nové kolo vyrábělo sadovou tvarovou frézou na ozubení (nejvhodnější nástroj průměru cca 30.5 zřejmě neseženeš, ani ho málo kdo bude mít...),
bude třeba o pár desetin prohloubit zubovou mezeru a také nejméně o půl stupně víc vychýlit hlavu. To ovšem platí jen pro frézování na frézce a v děličce.
Výše uvedené nástroje m=2 mají průměr 63mm, z čehož vyplývá, že šnek následně v ideálním případě zabírá ve dvou bodech na povrchu zubu šnekového kola,
vyrobeného tímto způsobem.
Upnout obrobek kola na přípravek do upínky soustruhu a do sklíčidla samodomo zhotovený nástroj je jistě možný způsob výroby, ale vzhledem k okolnostem
(požadavek na rychlost opravy pily, výroba nástroje a upínacího přípravku, minimum zkušeností s tímto), zřejmě nepřijatelný...
Offline
Takyto podobny prevod je v svetlozelenom rotovatore na zeminu co sa predaval v lidlu pod znackou flora best. A v niektorych ozubene kolecko je z neakej mosadze sa opotrebovalo lebo tam nebola vazelina ani olej a v inych bola vazelina aj olej a material je asi nevyrovnanej kvality alebo ako to povedat,ze tiez sa opotrebovalo. A pre info inym co s tym obrabali suchu tvrdu hlinu zase zhorel elektromotor -stator lebo sa prehrial ked som ich mal niekolko kusov rozobratych a skladal z nich jeden funkcny To len tak pomimo info
Offline
Joe66 napsal(a):
.... zhorel elektromotor -stator lebo sa prehrial ked som ich mal niekolko kusov rozobratych a skladal z nich jeden funkcny To len tak pomimo info
Jaké tam bylo vinutí? Měď nebo nabarvený hliník?
Offline
m.evil napsal(a):
Mne tu nepasuje ešte jedna vec ... Len že nesedí mi šírka kolesa ... Koleso na píle je len 15mm široké .
Šířka kola (resp. délka plochy zubu zabírající se šnekem) má vliv na přenos sil/trvanlivost kola. Pokud je ozubení zhotoveno
ovalováním frézou patřičného průměru (tj. cca 30.5mm), má to význam.
Jak už jsem psal, při použití nástroje většího průměru (i ty z ali), se bude kolo se šnekem dotýkat jen ve dvou bodech (které se časem opotřebením "zajedou" na plošky), takže těch 15mm v pile může stačit.
Tento převod bude fungovat i s kolem s přímými zuby, ale o malé šířce (3-5mm)...
Offline
m.evil. Najlepšia metóda opravy by bola predsa len výroba nového kolesa s 21 zubami. Viem, že pre veľké firmy je takáto zákazka nezaujímavá, ale to neznamená, že v kutilskom prostredí by sa možno aj našlo niekoľko nadšencov, ktorí by sa dali presvedčiť. Viem, že v tomto prostredí je veľmi málo kutilov vlastniacich odvaľovačku a zrejme nikto nevlastní odvaľovaciu frézu m2 s priemerom 31 mm (nie 30,5). Prezradím tajomstvo, že aj bez patričnej frézy sa na odvaľovačke dá takéto ozubenie vyrobiť. Robí sa to tak, že sa do trna vloží z HSS radeca vyrobený 1 zub a tým sa postupne, hoci podstatne pomalšie, vypracuje potrebný profil. Na tvojom mieste by som oslovil už spomínaného Tumlika, ktorý, pokiaľ si pamätám vyrábal sady kolies pre sústruhy a myslím že odvaľovacím spôsobom. Okrem toho je pre uvedeného pána dostatočná spôsobilosť vyrobiť aj potrbnú frézu napr. z ocele POLDI 2002, ktorá je dobrá aj na tepelné spracovanie aj v domácich podmienkach
Offline
senior: Skusim to vyrobiť z ocele .
Bohužiaľ nedisponujem deličkou a nedokážem urobiť 21 zubové koleso.
Včera som nad tým uvažoval , meral a dospel som k záveru , že 20 zubové koleso je podelené po 18° na zub .
Toto mi už umožňuje urobiť jednoduchú deličku .
Ale 17,14 ° na zub nedokážem v v amatérskych podmienkach rozdeliť .
Tak že koleso bude zatiaľ 20 zubové - frézu som už objednal z aliexpressu .
Prípravok do sústruhu už mam premyslený .
Kamarát dnes vravel , že by to šlo možno aj flexou urobiť tie závity .
Bude to sranda a zároveň nová skúsenosť .
Offline
Nevím jak ty, ale moje letošní zkušenost s Aliexpressem je o dopravě trvající dva měsíce. Pokud to neni z EU, tak to jen tak hned nebude dodaný. Možná jít přes vybroušený nůž.
Ještě mě napadá vytisknout na 3d tiskárně nový kolo, udělat formu a odlévat třeba z bronzu.
Editoval Charon (12-04-2022 20:21:39)
Offline
Charon:
Mal som s tým problém aj ja , ale už to chodí v pohode do mesiaca .
Musí byť pri doprave napísané Aliexpress standard shipping .
Ak si toto ustrážiš , tak ti to pride rýchlo .
Ide to cez kuriera .
Oblukom sa treba vyhýbať: China Post Registered Air mail .
Vtedy to hodia na poštu , ktorá si pýta dodatočné peniaze za doručenie .
U nás na Slovensku je to suma 2€ .
A keď dáš niečo ako Super economy , tak budeš čakať 2 mesiace...
Editoval m.evil (12-04-2022 21:32:27)
Offline
J.Bill a vies ,ze sa priznam,ze som to ani neskumal ci med alebo hlinik . Ale tusim,ze este jeden ostal doma v krabici,ze mozem oskrabat ked pohladam a zreferujem z coho bolo navinute
Offline
m.evil: Tak zde je zakopaný pes. Navíc mi to připadalo, že čekají až toho bude víc neb pak to doručili najednou, sice víc balíčků ale jeden den.
Editoval Charon (12-04-2022 21:08:57)
Offline
Charon: Aj to sa mi už raz stalo , že viac malých balíčkov prišlo v jednom veľkom balíku .
Ale doniesol to kurier a bolo to maximálne do mesiaca .
Viac krát sa mi stal prípad , že to príšlo do týždňa.
Pritom to nebolo objednávané z EU skladu .
Asi som stihol práve odchádzajúce lietadlo k nám do EU .
U nás v EU to príde do Maďarska alebo do Holandska.
Z Maďarska je to príde raz dva .
Zhruba do 3 dni ale z Holandska to už ide cez poštu ktorá si za to síce nič nepýta (preclia to v Holandsku) no ide to dosť dlho.
Ak to ale ide cez China Post Registered Air Mail , vtedy to prebera Slovenská colnica a za to sa už platí manipulačný poplatok 2€ .
Offline
m.evil: zrovna mam na cestě od 6.2. jeden balíček a druhý od 17.3. Oba jsou přes Cainiao Super Economy Global a to je nejspíš pěšky po souši. Do minulýho roku jsem způsob dopravy při objednávce moc nesledoval, vzdy to bylo do měsíce. Jediné co jsem kdysi vyloučil bylo DHL, kde si řekli o 500Kč za úkon proclení, ikdyž se clo nakonec neplatilo žádné.
Offline
Davam aliexpres save shiping ASS, uz len s principu, ze mi to potom strkaju do jedneho velkeho balika a radsej zoberiem tovar inde o 20centy drahsi ale postivne ASS.
Offline
https://youtu.be/XXj2h4u59MY
Stočil som to na hobby sústruhu podobnej kvality ako ta pila.
Jednoducho som to podelil po 18 stupňov , označil jamkárom , upnul do zveráku a flexou narezal zuby .
Ešte nejak zadlabať drážku pre pero .
Zatiaľ to musí vydržať , kým si neurobím prípravok na frézovanie ozubených kolies.
Modulová fréza je ešte v Číne .
A trošku to hádže lebo som to nerobil na jedno upnutie.
Materiál oceľ uhlíkovo manganová 20MnV6 .
Offline
Pěkná práce, a pak že to nejde.
jamkár - krásné slovo.
Offline
Charon: diky .
U vás je tuším jamkár - dulčik .
Offline
Musím se s vámi podělit o zkušenost při svařování prasklého pásu. Dnes mi praskl pilový pás na pile Holzmann 125. Tak jsem si řekl "a je po řezání". Ale nedalo mi to, abych se ještě před vyhozením pásu nepokusil o opravu v domácích podmínkách. Oba zlomené konce pásu jsem obrousil do roviny, pás upnul ve svěráku, vyrovnal do roviny a na tupo zhruba uprostřed, jak dovolil přístup hořáku, jsem udělal COčkem bod. Potom jsem pás uvolnil, položil na svěrák tak, že opravované místo zůstalo ve vzduchu a ještě asi třemi body jsem dokončil svaření po celé výšce pásu. Z druhé strany pásu byl vytvořen průvar, takže již stačilo obě strany zabrousit do roviny, pás nasadit do pily a světe div se, pila řeže dále. Asi hodinu jsem s opraveným pásem ještě řezal trubky 1" a 1,5" na výrobu vrat bez další závady. Jediný problém, kterému se zřejmě při takovéto opravě nedá vyhnout je to, že zhruba dva zuby v oblasti svaru jsou pryč. Projevuje se to jemným kopáním při řezáni materilálů s tenkou stěnou, např. Jackl. Takže v takovém případě se musí zmírnit na přítlaku. Při stěně 5mm a výše je již řezání bez problémů. Takže i v domácích podmínkách a za použití CO je možné ještě zachovalý pás zachránit. Jak dlouho svár vydrží poreferuji časem.
Offline
Gratuluji. Čim jsi zabrousil obě strany do roviny?
Offline
Stránky: 1 … 30 31 32 33 34 35