SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
A že je shnilá více pravá strana? Je to "škarpová" strana, na té vše trpí více, nejen plechy, ale i podvozkové díly.
Offline
anoi je to jedna z teorii. Pre objektivnost to chce zrovnanie s autom z GB.
Ak je tam poskodena druha strana castejsie tak teoria sedi.
Offline
Radim napsal(a):
Řekl bych, že ten blatník s vyřezaným kouskem nevyhodil, ale vyřezal z něho ještě další kousky ještě pro dalších 5 aut.
Neboli nevalil zákazníkům do hlavy, že ten řez by tam byl vidět a že je třeba vyměnit (a zaplatit) celý kus, takže šetřil jejich peníze.
Az take jednoduche to nieje. Ak to robis pre poistovnu...musis zdokladovat novy diel ...vyrez ...a jeho umiestnenie na opravovanej karoserii.
Diel zaplatia sko prisiel. Vymenu len to co si pouzil a co si na karoserii prizvaral/prilepil.
Na vsetko musis mat foto dokumentaciu a archivovat to.
Cize to co zostane bud si vezme zakaznik alebo pouzijes len pre niekoho co plati priamo.
Pre poistovnu musis vzdy kupit diel novy /nech zije greendeal/ inac riskujes ukoncenie spoluprace....a to potom prerobis aj 50bocnic.
Ako to kto lepi po garazach je na inu debatu...ale aj tam to zalezi od konkretneho cloveka ako vsade.
Stlpik zvaranie tvrdou pajkou a bodovanie...prirez z bocnice.
Strecha lepenie a bodovanie.
Norma cca8h max. .)
Offline
Jole: Zkusím něco nafotit.
SO 545: Já se tím neživím, mám to jen jako koníček, ale samozřejmě nemůžu to dělat úplně zadarmo. Něco jiného je to dělat jako zaměstnání.
Offline
Ja si doma tiez privyrabam zvaranim a nieco malo obrabanim kovov.
Zadarmo ani kura nehrabe.
Karosarinu doma robim len pre seba.
Offline
zahajskej napsal(a):
A že je shnilá více pravá strana? Je to "škarpová" strana, na té vše trpí více, nejen plechy, ale i podvozkové díly.
tak dříve to bylo opačně, notoricky mnohem víc hnila levá strana.
Asi to závisí na způsobu sypání. Dříve se solilo rozhazování tuhé soli, často i ve větších kusech, a často nerovnoměrně. Takže uprostřed silnice se sůl rozjezdila se zbytkem sněhu na hodně zasolený mix, na kraji silnice se sůl rozředila neposoleným sněhem. Navíc se hodně sypalo škvárou a hodně byla na silnici i uprostřed šotolina, takže levá strana byla víc odlétajícími kusy otlučená než pravá
Dnes se solí solným roztokem a soli se tak dává mnohem méně. Z prostředku silnice se ježděním sůl postupně mechanicky odstraní, zůsane tam holý asfalt neho holý led a je tam sucho. Zatímco na krajích silnice se ta sůl se sněhem shromažďuje a je tam mokro.
Offline
To nevím, ale už jsem opravoval více starších aut, které měly právě více pohnitou levou stranu. Podle mě to ani tak moc s tímhle solením atd. nesouvisí, i když částečně ano.
Offline
Pustil jsem se do toho Yarisa a lituji že jsem tu zakázku bral. Začal jsem tou lehčí stranou, kde byly jen ty bubliny. Nakonec jsem to obrousil a z těch bublin tekla voda. Jinak plech zdravý, jen 2 malé dírky, asi 2mm. Chtěl jsem to zakápnout COčkem, ale hrozně to prská a póruje jako bych měl zastavený plyn. Nevím proč. Nakonec jsem to ale nějak zavařil a obrousil. Ale byl pohnitý spodek prahu kde byl gumový špunt. Tak jsem to vyříznul že to zavařím latou. Ten konec prahu má ale dost debilní tvar, nevím jak to podomácku vyrobit. Nakonec jsem zjistil, že buď ž jsou ty prahy kaput, nebo šikmoocí dávají i na prahy tak hodně tenký plech? Tak jsem musel přiříznout i kousek spodní části prahu. Ono totiž není konec prahu rovný, ale jemně prohnutý. A tu část kterou jsem chtěl opravit, tak je jakoby hlouběji a u konce prahu vybíhá více ke kraji prahu. Nevím jak to jinak popsat. 1. pokus nevyšel, tak zítra zkusím další pokus.
Editoval varok (10-06-2022 20:53:07)
Offline
Nebo to mám kašlat a udělat to normálně rovně? Kdyby byly originál prahy, tak není problém, ale kvůli asi 150mm ničit celé nové prahy? No asi to zkusím nějak udělat rovně
Offline
varok napsal(a):
Nebo to mám kašlat a udělat to normálně rovně? Kdyby byly originál prahy, tak není problém, ale kvůli asi 150mm ničit celé nové prahy? No asi to zkusím nějak udělat rovně
No nestačím sa diviť... ani neviem, čím skôr začať? Ak vyváraš auto, tak nešpekuluj nad tým, že nejaká časť je do oblúku a Ty ju budeš robiť rovnú, lebo:
1. Si lakomý kúpiť prah a odrezať 15 cm a navariť kam potrebuješ
2. Si lenivý vymeniť celý prah. Ak je na starom aute odhnitá 15cm časť, tak je otázkou nie dlhého času, kedy začne hniť aj inde. Vymeniť celý prah je ľahšie a rýchlejšie, ako meniť len nejakú časť.
3. Si nešikovný, lebo si nevieš potrebný plech vyrobiť podľa potreby sám.
Dnes som robil známemu na jeho Kia Rio ročník 2005 ľavý zadný oblúk. Samozrejme, že opravný plech sa kúpiť nedá, tak som si ho vyrobil. Ako prvé som si na tvrdý papier oblúk obkreslil, potom som ho z toho tvrdého papiera vystrihol a podľa vystrihnutého papiera som z dubového hranola 20x20cm vyrobil kopyto, podľa ktorého som z jedného kusa 0,8mm hrubého plechu celý oblúk ručne vyklepal. Následne starý oblúk odrezal a nový navaril. Bola to robota na dlho, hlavne vyrobenie toho kopyta, ale žiadne fľakovanie 5cm prehnitého miesta.
Offline
Asi jste profi karosář, já ne. Líný třeba jsem, ale záleží i na zákazníkovi. Práh samozřejmě vyměnit umím, ale stojí asi 3500,- kč kus. A co mi pomůže vyměnit celý práh, když potřebuji i nahoru, tedy lem zadního blatníku? Tak vysoko nový práh nesahá. A lem zadního blatníku se na tenhle typ Yarisa nedá koupit, jenom celý blatník a ten stojí asi 12 tisíc. A jestli měníte celý práh kvůli uhnitému asi 150mm kousku, vaše věc. Já to taky tak udělal na svém Golfu a lituji toho, protože po odřezání starého jsem zjistil že byl zdravý až na přední kousky asi 200mm. A když máte tak silné řeči, mrkněte někdy na Yaris II.
https://varok.rajce.idnes.cz/Toyota_Yaris/
Offline
Když to má být do oblouku a ono to bude rovné, co si asi pomyslí technik na STK? Minimálně zbytří pozornost a prověří na tom autě všechno a spokojeně si oddychne až tehdy, když najde něco, co umožní, aby auto STK neprošlo.
Offline
varok napsal(a):
Asi jste profi karosář, já ne. Líný třeba jsem, ale záleží i na zákazníkovi. Práh samozřejmě vyměnit umím, ale stojí asi 3500,- kč kus. A co mi pomůže vyměnit celý práh, když potřebuji i nahoru, tedy lem zadního blatníku? Tak vysoko nový práh nesahá. A lem zadního blatníku se na tenhle typ Yarisa nedá koupit, jenom celý blatník a ten stojí asi 12 tisíc. A jestli měníte celý práh kvůli uhnitému asi 150mm kousku, vaše věc. Já to taky tak udělal na svém Golfu a lituji toho, protože po odřezání starého jsem zjistil že byl zdravý až na přední kousky asi 200mm. A když máte tak silné řeči, mrkněte někdy na Yaris II.
https://varok.rajce.idnes.cz/Toyota_Yaris/
Karosár nie som ani omylom. Živil som sa ako automechanik a reštaurátor historických vozidiel. Som človek, ktorý chodí po svete s otvorenými očami a zaujímam sa aj o veci ktoré nie sú prvotne mojim povolaním a ako sa robí karosárina som odpozoroval od kolegov, ktorí boli naozak profíci. Ak nejakú robotu začnem, tak ju spravím tak, aby som sa ja za ňu nemusel hanbiť a aby nikto nemohol o mojej robote povedať, že je odfláknutá. Takže, ak je na aute niekde oblúk, tak tam bude aj po mojom zásahu a
Offline
Juraj.A: No vidíte, restaurování veteránů. Já jsem jen samouk a ještě spoustu věcí je přede mnou.
Offline
Zase tu par ludom drbe V dnesnej dobe nikto do stareho auta co nie je veteran nebude zbytocne pchat Velke prachy a davat pre 20cm o 300az 500eur naviac .Ale tak ako to robi Varok -sa vyreze kus plechu a privari kus zdraveho a nie cely blatnik ked je zvysok blatnika zdravy Inak akurat podobny problem teraz riesil kamarat na golfe co ma hodnotu 600eur a keby to mal vsetko menit tak oprava presiahne trojnasobok auta Ze nerentabilne . Varoku naco tu pises take veci ? Oprav si to podla seba a zdraveho rozumu a podla toho ako zaplati zakaznik a neries tu take zbytocnosti
Offline
Joe66: Velký problém jsou třeba i spodky na předních blatníkách Octavia I, které jsem už taky párkrát opravoval. Nové neoriginální díly moc nesedí, tak si lidé raději nechávají původní, když jsou pohnité jen kousky. Psal jsem to tady, jestli někdo neporadí. https://varok.rajce.idnes.cz/Toyota_Yaris/
Nakonec jsem to nějak povyvařoval. Není to úplně dokonalé, ale výroba na koleně a jak už jsem psal, tak ty Yarisy mají hodně těžké tvary na klepání.
To co tu psal Juraj.A neví o čem píše. Něco jiného je udělat nový oblouk na zadní lem, to dovedu i já, ale opravit kus prahu, kde jsou ohyby snad v 10 směrech, úhlech apod. To už chce více. A to já zatím nemám.
Offline
Varoku, nenech se odradit. Děláš to v rámci možností dobře. Vím očem mluvím.Taky se takovými opravamy občas zabývám.
Offline
Děkuji
Offline
Nejsem zadnej automechanik ani karosar, ale na fotkach se mi to zdalo OK.
Offline
Nevím jestli to tu už někde nebylo. Ale zkusím se zeptat. Jak prosím udělat aby se mi spoje nepropadaly? Když svařuji dva díly natupo, plechy plácnu 0,8mm, i když na novějších autech už ani to není, tak boduji na přeskáčku, snažím se chviličku čekat, ale stejně mi to sváry nakonec stáhnou a ve výsledku to mám propadnuté.
Offline
Kupuj tmel ve větším balení.
Offline
varok napsal(a):
Nevím jestli to tu už někde nebylo. Ale zkusím se zeptat. Jak prosím udělat aby se mi spoje nepropadaly? Když svařuji dva díly natupo, plechy plácnu 0,8mm, i když na novějších autech už ani to není, tak boduji na přeskáčku, snažím se chviličku čekat, ale stejně mi to sváry nakonec stáhnou a ve výsledku to mám propadnuté.
Také miesto treba vyplnit karosárskou spájkou, vyhladit pilníkom a potom pretmelit dvojzloźkovým hliníkový tmelom. Neviem, či som Ti pomohol, lebo táto metóda nie je práve najlacnejšia a ako som čítal máš problém s každou Korunou navyše
Offline
Pájet tím olovem nebo jak se tomu odborně říká neumím. Ale kde jste vzal že mám problémy s financemi? Psal jsem, že co si zákazník řekne, to udělám ne? Přece nebudu někomu dělat opravu třeba za 15000,- kč když je ochotný zaplatit plácnu 5000,- kč?
Offline
Tak tady jsem dokončil dílo na Yarisku. https://varok.rajce.idnes.cz/Toyota_Yaris/ No není to TOP jako z karosárny, ale snad to jde. Pořád mi moc nejde to tmelení a broušení složitějších tvarů.
Offline
varok napsal(a):
Pájet tím olovem nebo jak se tomu odborně říká neumím. Ale kde jste vzal že mám problémy s financemi? Psal jsem, že co si zákazník řekne, to udělám ne? Přece nebudu někomu dělat opravu třeba za 15000,- kč když je ochotný zaplatit plácnu 5000,- kč?
V #246 si napísal niečo iné. Citujem: " Nedokážu si představit, že bych koupil celý zadní blatník třeba za 12000,- kč, z toho vyřezal jen lem, v hodnotě třeba 1500,-kč a zbytek vyhodil."
A teraz zase píšeš, že nebudeš robiť niekomu opravu za 15000 Kčs, keď je ochotný zaplatiť 5000 Kčs. Tak ako to vlastne je? Ty nechceš zaplatiť, alebo zákazník nechce zaplatiť? Takto to nefunguje a fungovať nebude.
Ak Ti príde strechár robiť novú strechu, tak on Ti povie koľko to bude stáť, ako opravu spraví a Ty buď súhlasíš, alebo nesúhlasíš. Rovnako u lekára, rovnako v autoservise. Nie zákazník si určuje postup opravy a cenu opravy, ale ten kto opravu robí a je za jej výsledok zodpovedný. Ak povieš chlapovi, že oprava bude stáť 15000 Kčs a on nebude s cenou spokojný, nech si ide hľadať niekoho iného, kto mu to spraví za jeho cenu.
Okrem iného opravujem aj prevodovky. Ak niekto príde, že potrebuje na prevodovke vymeniť "LEN" synchron medzi 3. a 4. prevodovým stupňom, že všetko ostatné je v poriadku, koľko by taká oprava stála? Tak ho pošlem kade ľahšie. Prevodovka, na ktorej odíde synchron má už niečo odžité. Ja mu za opravu, ktorú spravím ručím. Čo spravím, ak zoberiem takú prevodovku do opravy, rozoberiem ju, vymením synchrón 3. - 4. ,prevodovku zložím a chlapíkovi sa po 1000 km objaví závada na inom prevodovom stupni? Príde ku mne a bude búchať do stola, že na vine som ja, lebo som prevodovku zle poskladal. Mne sa to nestane, lebo ja prevodovku rozoberiem kompletne, každú jednu súčiastku skontrolujem, premeriam a podľa potreby vymením. Za takú prácu môžem ručiť a kľudne spávať.
Editoval Juraj.A (15-06-2022 19:36:29)
Offline