SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Je tady hodně lidí vlastnící či mající zkušenost s 3d tiskem. V jakém SW kreslíte/rýsujete předlohu pro tisk?
Požadavky (jasně, berte to jako přání ne dogma) na program mam klasický, aby to umělo co nejvíc, dalo se to naučit za jedno dopoledne ) a byla šance, že za 5 let to bude ještě existovat . Ideálně, pokud je k tomu nějaký dobře podaný návod/kurz na ovládání na youtube.
Editoval Charon (29-03-2022 09:42:13)
Offline
Ja pouzivam Fusion 360 (hobby licence zadara, pro 3D tisk jsou omezeni pomerne nepodstatna, treba nejde exportovat "strojarske" formaty, 2D vykresy a tak) pro veci, ktere se kresli. Tutorialu je na YT tuna.
OpenSCAD pro veci, ktere se snaz programuji nez kresli.
Ale dneska uz umi STL/3MF vystup snad vsechny 3D CADy.
Editoval E-Ryc (29-03-2022 09:52:18)
Offline
taky se přimlouvám za fusion 360, nic lepšího zadarmo asi není
Offline
Design Spark Mechanical... skratka DSM .. na trubke su tiez tony tutorialov ako v tom kreslit. Pre mna je podstatne, ze je program v reci mojho kmena.. vsetkemu je tam rozumiet.. je to program zadarmo, ktory je v podstate osekanou verziou vacsieho profi programu ktory sa vola Space Claim. V DSM chyba taka dost podstatna vec a tou je priestorove zrkadlo. Da sa zit aj bez toho a je vela navodov ako sa s tym vysporiadat.
Inak, admin by tu mohol zriadit okienko pre 3D tlac a vsetko okolo toho...
Editoval vyrobca (29-03-2022 23:59:07)
Offline
Čo to je priestorové zrkadlo?
Offline
Ja používam 3D Creo od PTC a export do STL formatu, ale nie je to zadarmo :-(, možno študentske licencie su dostupne zadarmo ale tie su tiež obmedzené funkcionalitou alebo výstupmi..
Offline
jean napsal(a):
Čo to je priestorové zrkadlo?
Zrcadleni objektu podle obecne plochy?
Offline
Osvědčil se mi FreeCad (https://www.freecadweb.org/), je zadarmo, celkem slušně se v něm dá udělat skoro cokoli a na fórech a youtube jsou spousty návodů, od začátečníků po pokročilé. A alespoň Prusa slicer výstupy bez problémů skousne a jsou následně vytisknout.
Offline
Podle obrazku to vypada, ze na tom docela zamakali. Nekdy musim zase zkusit.
Offline
E-Rycu, budu rád když poskytneš srovnání s Fusion 360 až se dostaneš k vyzkoušení.
Díky za příspěvky všem, pozorně jsem si je prošel a začal se seznamovat s Fusion 360. Podle návodů na youtube to vypadá jednoduše. Rozhodně je mnohem víc uživatelsky orientovaný než Autocad. Bohužel je u Fusionu 360 možnost co prezentující rádi využívají, klávesové zkratky. Chápu, že klávesové zkratky zrychlují vývoj, ale kdo si má u všech možných programu pamatovat co jaké písmenko znamená. Já si snad začnu zavádět taháky podle programu, kde pracuji.
Offline
Klávesové skratky sú úplne nejvíc nejlepší kámoš, keby mám zakaždým hľadať ikonku na nástrojových paneloch, tak ošediviem. Ale v Solidworkse mám nadefinované vlastné.
Offline
Tahak vymyslet nemusis, koukni na https://www.autodesk.com/shortcuts/fusion-360 staci poslat na tiskarnu
Offline
Pokud jste trochu "programátorsky" založení, tak OpenSCAD je docela mocný nástroj (na technické věci).
Jen příklad, komu to nic neříká, pro toho to není, komu se takový zápis líbí, je to pro něj jasná volba a jednoduché věci se daj za hoďku naučí každý.
Tohle je mřížka (z PETG, ta přežije i sluníčko) do ventilační trubky co mám ve stodole, aby mi v nich nehnízdili ptáci.
r = 96 / 2; tl = 2; h = 15; difference() { // samotna mrizka cylinder(r = r, h = tl+1, $fn=360); // udelame plne dno for (x = [-50 : 6 : 50]) { for (y = [-50 : 6 : 50 ]) { translate([x,y,-0.01]) cube([5,5,5]); // a "vyrezeme" z nej krychlicky } } } difference() { // trubka okolo cylinder(r = r, h = h, $fn=360); // velky valec translate([0,0,-0.01]) cylinder(r = r-tl, h = h+2, $fn=360); // a vyriznemme z nej o tlousku steny mensi }
Editoval jouda74 (10-05-2022 20:18:14)
Offline
Jouda74, to myslíš vážne?
Offline
jean napsal(a):
Jouda74, to myslíš vážne?
Jop, já jen v tomhle + Ultimaker Cura protisknul před 30 kilo filamentů a samotná tiskárna se mi zaplatila několikrát jen na různých opravách, ale jak říkám, jsou lidi kterým to vyhovuje (včetně mě), ale pro ostatní to rozhodně není. (na druhou stranu, ač jsem tu nováček vím že tu je spousta bastlířů a lidí se zkušenostmi s mikroelektronikou obecně, takže snad až tak úplně mimo snad nebudu.)
Offline
Je to další alternativa, díky. Sice programuji mikroelektroniku ale co se týká CAD tak raději klikání a tahání myší. Bohužel svět spěje ke stavu, co nejednodušší a nejrychlejší pro operátora i za cenu super složitých zařízení. U mě asembler už ne, ted C. Naprogramovat tvar ne, raději naklikat. Až budu potřebovat speciální ozubené kolo, mřížky - tak se s prosíkem ozvu.
Offline
Charon napsal(a):
U mě asembler už ne, ted C.
Výhoda C oproti asm je přenositelnost kódu. Pro mě je lepší kód (např. nějaký obecný algoritmus - třeba seřazení pole, spojový seznam apod...) napsat v C a mít možnost ji použít všude včetně dospělého PC. Nebo naopak - na PC v debuggeru si jí pořádně odladit a pak namigrovat do MCU.
Asm je nezastupitelné v časově kritických rutinách zpracování signálů - např. FFT. A i tak je dobrý postup nejprve napsat kód v C a následně vygenerovaný asm kód optimalizovat.
To bylo jentak na okraj .
Online
davidma napsal(a):
Charon napsal(a):
U mě asembler už ne, ted C.
Asm je nezastupitelné v časově kritických rutinách zpracování signálů - např. FFT. A i tak je dobrý postup nejprve napsat kód v C a následně vygenerovaný asm kód optimalizovat.
Jen taková smutná poznámka (občas si něco malého pro zábavu v i386/x86-64 ASM napíšu, do Atmelu jsem se ještě nedokopal ale mám v plánu), ono už to taky není jak bejvávalo. Dneska jsou procesory dost komplexní a spoustu věcí se snaží dělat paralelně, když nemusí na něco čekat a pravidla jsou tam dost komplexní, a kompilery jsou čím dál chytřejší a nemají problém tohle všechno sledovat včetně trasování změn proměnných v rámci celého programu, takže prostor pro účinnou optimalizaci člověkem se zužuje, jak píšete na vnitřní smyčky FFT, nebo typicky šifrování (kde mám silné podezření že jen proto, že s bitovými operacemi a rotacemi přes Carry se v C pracuje dost nehezky) apod.
Offline
Stránky: 1