SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 … 28 29 30 31 32 … 35
Pokud si středy označí fixou podle dřevěného pravítka a pak důlčíkem a vrtají na vrtačce, kterou si sami vyrobili (něco jako Eihell, Guede, Asist ap), tak proč ne. Zkrátka typický výrobek "Made in PRC" kategorie hobby. Já mám v podtatě tu samou, ani se mě nechce podívat do té převodovky.
Online
Nebyla spíš chyba v mazivu? Pokud si pamatuji, měla se převodovka po koupi před spuštěním zkontrolovat, popřípadě naplnit olejem. Nevím, jestli tam Číňani nedávali jen konzervační náplň nebo vazelínu.
Offline
Ta pila je ináč úplne nová .
Vymenil som na nej iba jeden pílový pás .
Záruka už samozrejme skončila.
Jeden Poliak písal , že sa mu to stalo po roku používania.
No mal to ešte v záruke , tak ho oprava nič nestála.
Tie prvé modely mali to koliesko tuším že z liatiny.
Vtedy sa vylomilo pár zubov a bolo po srande.
Potom to začali robiť z mosadze alebo čo to je vlastne za kov .
https://www.youtube.com/watch?v=XGTA48keCa8
Offline
j.bill napsal(a):
Nebyla spíš chyba v mazivu? Pokud si pamatuji, měla se převodovka po koupi před spuštěním zkontrolovat, popřípadě naplnit olejem. Nevím, jestli tam Číňani nedávali jen konzervační náplň nebo vazelínu.
Áno máš pravdu .
Tieto píly sa predávali zo suchou prevodovkou.
Na kryte prevodovky bola ešte nálepka s upozornením .
Túto pílu som už kúpil naplnenú predajcom .
Editoval m.evil (07-04-2022 11:01:58)
Offline
Famater napsal(a):
Pokud si středy označí fixou podle dřevěného pravítka a pak důlčíkem a vrtají na vrtačce, kterou si sami vyrobili (něco jako Eihell, Guede, Asist ap), tak proč ne. Zkrátka typický výrobek "Made in PRC" kategorie hobby. Já mám v podtatě tu samou, ani se mě nechce podívat do té převodovky.
.... označí důlčíkem? Ty jsi optimista ...
Offline
Realita pri výrobe je asi taká že jeden vŕta odliatky bájočko a druhý tam dáva ozubenie a ako to vydá tak takú výdrž to má.
Offline
Dalo by sa nejak zistiť , akou frézou bolo to koliesko vyrobené ?
Viem že je to modulová fréza , len neviem konkrétny rozmer .
Offline
Spíš bych to viděl na konstrukční vadu. Prostě je ten převod poddimenzovaný. Ukázalo se to s „litinovým“ kolečkem kde se vylamovaly zuby. Tak místo změny konstrukce vyměnily díl za pevnější. Bohužel ani to nestačí.
To že se to vyrábí s nějakou tolerancí a netestuje, situaci jen zhoršuje. Výrobce moc dobře ví, že je to slabé místo a že se to rozbije. Jenže se rozbije po záruce a jeho to na businessu nepoškodí. Rád vyrobí další, obchodník prodá další a všichni budou spokojeni.
Otázkou je, jak v domácích podmínkách prodloužit životnost co nejsnadněji? Co a jak proměřit k nalezení problému a zjištění, zda se životnost dá výrazně prodloužit. Nebo zda se jí zbavit a doufat, že jiná značka bude lepší.
Offline
V domacich podminkach bych rekl, ze varianta 3/ pockat az/jestli to zdechne (u vetsiny lidi to budou roky ne li vic) a pak teprve kupovat jinou.
Offline
Minule sa mi konečne podarilo nastaviť pás , aby rezal presne rovno .
Ale moja radosť dlho netrvala ...
Tak sa mi vidí , že bude rozumnejšie a jednoduchšie dorobiť na to inú prevodovku.
Keby to náhradné koliesko stálo 5€ tak ma to neserie .
Ale vyhodiť za to 50€ a po roku sa to stane znova.
To nemá zmysel .
Offline
Na každý modul a počet zubov sa dá spočítať rozteč. Je potrebné to premerať, zistiť modul a urobiť nápravu. Musíme si však dávať pozor, či no nie je v imperiálnych mierkach. Inakšie, podľa photo sa zdá, ako by bolo koleso o jeden zub ukrátené. Je možné sa zaoberať aj takou možnosťou, že ak by malo koleso o jeden zub viacej, takže by to mohlo byť OK. Pri tomto riešení by sa priemer zväčšil o 1m, a teda na polomer by to bolo + 0,5m. Druhá možnosť je vyrobiť nový šnek s väčším priemerom (ak sa tam zmestí) a možno to bude tá lacnejšia cesta.
Editoval senior (07-04-2022 16:13:06)
Offline
Koleso ma 20 zubov .
Ale spočítať to bohužiaľ neviem .
To už je skôr otázka na frézarov .
Offline
Ano, pokud by kolečko stálo 5€ tak to neřešit jak píšet, koupit jich víc a prostě měnit. Takhle je třeba zjistit proč to odchází a s tím je plně spojeno proč to výrobce nedělá jinak, spolehlivěji. Kdyby to bylo o větším kolečku, lepším kolečku tak snad při ceně vyšším o cent by změnu udělal. Pokud to není kurvítko.
A co se pokusit najít materiál na místo bronzu, z kterého by to vydrželo déle? Pak by mělo cenu to vyrábět, jinak se nedoplatíte na práci a nedojde k řešení.
Offline
m.evil napsal(a):
Koleso ma 20 zubov . Ale spočítať to bohužiaľ neviem . To už je skôr otázka na frézarov .
Změř mi průměr toho šneku a rozměr přes 4 zubové mezery (tj. vzdálenost prvního a pátého závitu).
Můžu se pokusit to odhadnout, byť výpočtem...
Offline
m.evil napsal(a):
Koleso ma 20 zubov .
Ale spočítať to bohužiaľ neviem .
To už je skôr otázka na frézarov .
Musiš zistiť modul. V tomto prípade sa modul ľahšie vypočíta zo šneka ako z kolesa, pretože u šnekového kolesa sa ťažšie zisťujú priemery relevantných kružníc. Na šneku platí, že rozteč - stúpanie Pz= PI()*m, tj. ak je stúpanie 6,28, to znamená, že modul m=2 Koleso by v tomto prípade malo roztečnú krúžnicu D=m*z=2*20=40 Priemer hlavovej krúžnice Da = D+2m = 44. U šnekového kolesa sa ten rozmer nachádza v strede kolesa, teda v prehlbení.
Offline
Šlo by:
1) udělat novou skříň s přesným rozvrtáním, aby kolečka zapadaly do sebe jak mají.
2) vyvložkovat stávající skřín (asi ložisko pro pastorek) a znovu vyvrtat
3) sehnat o zub větší pastorek
4) navařit na šneka materiál, aby byl vyšší
5) vysr... se na to
Offline
pafik1605 napsal(a):
Šlo by:
1) udělat novou skříň s přesným rozvrtáním, aby kolečka zapadaly do sebe jak mají.
2) vyvložkovat stávající skřín (asi ložisko pro pastorek) a znovu vyvrtat
3) sehnat o zub větší pastorek
4) navařit na šneka materiál, aby byl vyšší
5) vysr... se na to
Navařovat na šneka?! 1. až 4. nedává smysl.
Pokud nejsou poškozená uložení hřídelů, udělat nové šnekové kolo přizpůsobené stávajícímu šneku, hlavně vzhledem k osové vzdálenosti.
Nový šnek by byl na výrobu jednodušší, ale má už zničené kolo...
Editoval davor (07-04-2022 18:42:28)
Offline
Já ale vidím ještě další průšvih. Kolo je hozené bokem, takže šnek zabírá jen na okraji kola. Já bych zlusil při montáži nového soukolí zkontrolovat polohu kola a případně z jedné strany kolo podložil, případně odtočilaby se osa šneku dostala do dělící roviny kola. Pak by se sice vůle zvětšila, ala namáhání zubů kola by se snížilo.
Online
Famater napsal(a):
Já ale vidím ještě další průšvih. Kolo je hozené bokem, takže šnek zabírá jen na okraji kola...
Jen dle té zaolejované fotky si troufám tvrdit, že nemáš pravdu. Dle opotřebení zubů není nijak výrazně mimo osu šneku.
Offline
Já vidím orvané zuby na jedné straně, jako by šnek zabíral hodně k okraji kola. Je možné že to vidím špatně.
Znovu jsem se na to podíval i na videa. Je opravdu možné, že to je orvané celé. To bych to musel mít v ruce abych mohl prohlédnout ze všech stran.
Editoval Famater (07-04-2022 19:06:24)
Online
Skutočnú príčinu nadmerného opotrebenia možno zistiť iba na mieste. Každopádne pri výrobe nových dielov prevodu je potrebné dodržať predpísané rozmery podľa osovej vzdialenosti. Ak je pre splnenie tejto podmienky vhodné zmeniť počet zubov, tak je to treba urobiť, alebo je potrebné prispôsobiť šnek.
Offline
Famater napsal(a):
Já vidím orvané zuby na jedné straně...
m.evil tady žádné video svojí převodovky nedal, tak mi došlo, že reaguješ na videa toho poláka, já na fotku konkrétního stroje.
senior napsal(a):
Skutočnú príčinu nadmerného opotrebenia možno zistiť iba na mieste. Každopádne pri výrobe nových dielov prevodu je potrebné dodržať predpísané rozmery podľa osovej vzdialenosti. Ak je pre splnenie tejto podmienky vhodné zmeniť počet zubov, tak je to treba urobiť, alebo je potrebné prispôsobiť šnek.
Samozřejmě, že bez fyzického proměření této konkrétní převodovky lze jen polemizovat a odhadovat.
Každopádně budu ale oponovat: Při výrobě nového šnekového kola (a o to tady jde, protože šnek není zničený), je zvýšení počtu zubů až poslední možnost.
Nejde ani tak o změnu převodového poměru (zde asi zcela nepodstatnou pro rychlost pilového pásu), není potřeba přizpůsobovat šnek, je nutné korekcí/posunutím upravit profil zubu (tj. mimo jiné průměr roztečné kružnice). Pokud to nebude možné, až pak jít do 21 zubů.
Offline
Tu mate video mojej prevodovky: https://www.youtube.com/watch?v=qoye8yL … channel=me
Prevodovku som už rozobral.
Ale nijak sa mi nedarí premerať požadované rozmery .
Keď spočítam vzdialenosti medzi zubmi šneku , tak to vôbec nesedí ako súčet .
Buď je to vyrobené od oka alebo je to už opotrebované alebo mám nepresné meradlo .
No a to mazivo je niečo medzi olejom a vazelinou .
Je to husté jak med .
Offline
m.evil napsal(a):
Keď spočítam vzdialenosti medzi zubmi šneku , tak to vôbec nesedí ako súčet ...
Naopak! Sedí to úplně přesně! Je to jednochodý šnek pravý, modul=2.
Musíš měřit rozměry na stejném boku zubu, takže 23.5 + 1.6 = 25.1
25.1 / 4 závity = 6.275 (stoupání šneku)
6.275 / pí = 1.997 (modul 2)
-
Teď stáhni kolo z hřídele, obě hřídele namontuj zpátky a zjisti osovou vzdálenost:
Změříš rozměr přes šnek a hřídelku kola (samožřejmě mimo pero). Od toho odečteš poloměr šneku (15mm) a poloměr hřídelky.
Pak ti můžu dopočítat/navrhnout rozměry nového kola...
Editoval davor (08-04-2022 07:29:26)
Offline
Teď je na snímcích více vidět.
Na šneku je vidět oter z kola.
Šnekové kolo a šnek jsou ve správné poloze. Zmizela velká část zubů. Vidím to na nedostatečné mazání, nebo nevhodný materiál kola. Spíš to mazání.
Pozn. Reagoval jsem na oboje, protože se mě to jevilo jako možná konstrukční vada. Jsem zvědavý co ukáže změření osové vzdálenosti. Zajímá mě to, mám pilu 128 HVA.
Online
Stránky: 1 … 28 29 30 31 32 … 35