SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
VašekP: Aha, tak to já osobně normalizátory označuji za osumašedesátníky.
Frank: No, my jsme byli od toho roku 1948 izolovaní od Západu a díky různým komunistickým akcím, jako třeba zdruštevňování venkova nebo ukradení fabrik a vyhnání původních majitelů a jejich vrcholového manažmentu a potom totalitními komunistickými praktikami ve vedení státu se promarnila spousta času. Trvalo minimálně 10 let, spíš 20, než komunisté přestali s praktikami dávat na odborné pozice nekvalifikované lidi jen s rudou knížkou a než si vychovali jakžtakž technicky slušné odborníky na řízerní hospodářství. Pak přišla okupace 1968 a zase se to vrátilo nejméně o 10 let zpátky, protože spousta těch schopných odborníků odmítla v roce 1969 podepsat souhlas s okupací a tak byli ze svých pracovních pozic vyhozeni.
Ten čas, v součtu minimálně 20 let, se prostě promarnil, zatímco kapitalsitický Západ běžel rychle dál. Někde, v některých podnicích či oborech, dokázali udržet kontinuitu s dřívějškem nebo se nově vyšvihnout prakticky na světovou špičku, tam ale často pak zafungovala totalitní plánovitá ekonomika a ty věci a projekty byly často zaříznuty příkazy shora a podobně. Jen výrazná menšina těch věcí se podařila dotáhnouit do konce , do běžné výroby a prodeje těch produktů a tam jsme byli na světové špičce.
Já jsem to zažil na konci socíku, kdy už spousta věcí, strojů, zařízení pro běžnou průmyslovou výrobu dovezená ze Západu byla prostě mimoděk až o třídu lepší než podobné vyráběné u nás v Československu nebo i v celé RVHP. Akorát byly strašně drahé, protože do ceny bylo promítnuto to, že na Západě se za práci platilo až desetkrát víc než v RVHP. Ekonomicky vycházela návratnost těch věcí dovezených z kapitalismu klidně i na 50 - 100 let, jenže dovézt a vyrábět na nich se muselo, protože v RVHP neexistovaly náhrady. Nebo teoreticky existovaly, ale prakticky byly na takové úrovni, že byly téměř nepoužitelné. Politickým rozhodnutím se třeba tehdy zaváděly robotizovaná svařovací pracoviště poskládaná z tesláckých součástek či součástek z RVHP, ale jejich ekonomický přínos daný technickými parametry a poruchovostí byl pofidérní, makáč s obyčejnou svářečkou a klasickým svařovacím přípravkem vycházel ekonomicky mnohem líp.
Mimochodem, ta praktika dávat na odborné pozice lidi, jejichž jediná kvalifikace je stranická knížka se s nástupem zelené totality zase pomalu vrací, viz třeba https://smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=780930
Offline
P. Radime, to já všechno tak nějak zhruba vím jak to bylo. Bohužel, nyní i ty západní země neuvěřitelně upadají a výrobky, které jsme kdysi ze západu obdivovali a jako předražené kupovali v TUZEX, které tehdy opravdu kvalitou i vzhledem převyšovaly ty socialistické, ta doba je pryč. Dnes zde v USA jsou prodávány většinou šmejdy z Číny. Pokud chcete lepší kvalitu, tak jsou výrobky dost předraženy. Tam v EU je situace v tomto snad o něco lepší. No a ten terorismus zeleného údělu se zde pokoušel zastavit Trump, bohužel byl "nezvolen"---- Ten zelený úděl pro změnu zasáhl Evropu víc než Ameriku... to nelze slušně komentovat.
Jen ještě doplním. Teď jako důchodce občas vypomáhám tady jednomu farmáři se svařováním některých součástek, zejména litiny. Ten vlastní traktor Zetor, ještě ze socialistické ČSSR a je nadmíru spokojen. Nedá na něho dopustit. Pro mně je to velmi potěšitelné, že i v době, kterou se nemusíme chlubit, jsme vyráběli kvalitní, obdivuhodné stroje.
Editoval Frank (28-12-2021 14:49:44)
Offline
Ano, vyrábali sa tu kvalitné (relatívne) veci, ktoré komunisti potrebovali, aby sa im ten domček z karát nerozsypal, preto sa tu dali vyrobiť turbíny, lokomotívy, ťažké nákladáky a traktory (aj to len dočasu). Na nič iné prachy neboli, lebo všetko zožral neschopný aparát a budovanie svetlých zitrku. Lenže vyrábať donekonečna tieto veci nejde, trh sa nasýti. Na jutábe sú pekné videá z archívu, koncom 80. rokov sa to už súdruhom rozpadalo pod rukami. Liazka robila autá, ktoré už neboli konkurencie schopné, Tatra to isté, Zetor nasekal traktory na sklad, potom sa toho roky zbavovali. Sranda je, že riaditelia tých podnikov to vedeli, nepriamo je to v tých videách povedané. Aj sa čudujem, že to mohli povedať takto na rovinu, že sú v háji. Keby sa neštrngalo kľúčami, tak sa to zosype o pár rokov neskôr aj tak. Celý ten systém bol nastavený tak, aby podporoval nemakačenky. A súčasná EU sa rúti do podobných hoven, lebo absolventi rôznych humanitných "univerzít" majú väčšie slovo, ako odborníci.
Nakoniec ešte aj tie turbíny zastarali, západ nám ušiel aj v tom. Čo neni také prekvapivé, tá ekonomická a ľudská sila bola neporovnateľne väčšia. Skôr je divné, že výskum sa v tých debilných podmienkach držal celkom dlho na slušnej úrovni, až do nástupu digitálnych technologii, potom nám ušiel vlak deifnitívne.
Offline
Jo, jenže to nebyl fenomén jenom socialismu. Totéž se děje v přímém přenosu dnes tady na Západě a sype se to zrovna tak jak kdysi ten komunistickej domek z karet... A to jsou všichni navíc po uši zadlužení, což komunisti ani tolik nebyli!!! Komunistická Čína dnes začíná ve všech směrech šlapat Západu na paty! A to i přes to, že vyrábí kolikrát až neuvěřitelný šmejdy, který nefungují kolikrát ani týden! Zrovna teď vracím jeden takovej dehumidifier...pořáně naštván. Tak kde jsme jako Západ po 30 letech? I tady jsou dnes přeplněné prostory vyrobenými auty, které se několik let nestačí prodávat. atd... není to náhodou tatáž cesta k úpadku a rozkladu, jako kdysi v tom sociááálismu?
Offline
V tej "komunistickej" Číne je tvrdý kapitalizmus. A písal som to isté, že sa EU /v USA nežijem/ rúti do sraček. Najväčší rozdiel je v tom, že za socializmu na výskum neboli ekonomické zdroje a dnes ľudské zdroje. Každý chce byť manažér a jutabér
Editoval jean (28-12-2021 18:46:20)
Offline
jean napsal(a):
V tej "komunistickej" Číne je tvrdý kapitalizmus. A písal som to isté, že sa EU /v USA nežijem/ rúti do sraček. Najväčší rozdiel je v tom, že za socializmu na výskum neboli ekonomické zdroje a dnes ľudské zdroje. Každý chce byť manažér a jutabér
No je to tam centrálně řízený Politbyrem ČLR, tak to asi kapitalismus nebude. Nakonec on v ČSSR to spíše také byl jakýsi státní kapitalismus, nikoli komunismus... Jinak souhlas. Většina se snaží vydělávat nikoli prací, nýbrž čachry a všelijakými spekulacemi až zlodějnami...
Offline
Na jutábe sú pekné videá z archívu, koncom 80. rokov sa to už súdruhom rozpadalo pod rukami. Liazka robila autá, ktoré už neboli konkurencie schopné, Tatra to isté, Zetor
Nevím kde bereš takové informace ???????
Všechny tyto fabriky byly uměle západem zničeny.Potřebovali se sem dostat na trh tak sem navalili vše pod cenu aby zničily výrobu.
To samé zemědělství a ostatní závody.
Asi jsi zapoměl kdo koupil TATRU s jakým úmyslem a jak dopadla.I po takovém zničení se postavila zpět na trh.Kde by mohla být dnes .
Editoval emanuel1200 (28-12-2021 20:46:40)
Offline
Frank těší mě že máš zdravý rozum a reálné dění ve světě včetně tvé vysoké odbornosti .
I když jsi za louží tak je z tebe cítit vlalstenectví a reálný pohled na dnešní svět ktrý je kurevsky pokřivenej.
Editoval emanuel1200 (28-12-2021 20:47:54)
Offline
Ano, ano, zlý západ to sem valil pod cenu. Západné krajiny s cca 250 milion obyvateľmi sa triasli na trh s 15 milion obyvateľmi, lebo to bolo jediné, čo ich mohlo vytrhnúť. Následky zemedelství podľa sovietskeho vzoru sú dnes pekne veľké, rozorané medze, vdaka čomu nemáme kopu hrabavého vtáctva, ale za to máme každoročné povodne, jak v Egypte. Silážne jamy natierané PCB látkami a iné dobroty. Jak vyzerali družstvá na konci 80. a ako vyzerajú dnes?
Tatra dopadla tak, jak dopadnúť musela, vyrábala 1, slovom jedno jednoúčelové vozidlo do ťažkého terénu. Len jaksi tu v Europe nemáme ruské cesty, tak to jaksi nikto nepotreboval. V Rakúsku mali svojho času zákaz, lebo tie uhlové nápravy kurvili cesty. A na západe nemala servisné zastúpenie, kto si kúpi auto bez servisu?
U nás dnes stále jazdia Many z polovice 90. rokov, liazku som videl tento rok jednu. Ked je to také úžasné vozidlo, prečo to nikto nedrží, ale jazdia manom?
Editoval jean (28-12-2021 21:00:02)
Offline
jean napsal(a):
U nás dnes stále jazdia Many z polovice 90. rokov, liazku som videl tento rok jednu. Ked je to také úžasné vozidlo, prečo to nikto nedrží, ale jazdia manom?
Pretože sú to maníci !
Offline
JO! Inak, staré 706 tu sem tam vidno, viac, ako hranaté liazy. A V3S je večná, to bude jazdiť asi ešte o 50 rokov
Editoval jean (28-12-2021 21:48:04)
Offline
Je potřeba dodat základ . Osmašedesátníci byli ti samí komunisti , kteří to potom normalizovali . Stále stejná stáj . Je to k pláči , když nám nyní dávají moudra lidi jako Pithart , Rychetský atp . Oba to byli velký bolševici . Víte co byl Pithart před revolucí ? Politruk pro Západní vojenský okruh . Tedy politický šéf armády , která měla porazit kapitalisty . A on místo aby zalezl za poslední keř na hřbitově ještě dnes káže . Je to vše ke zvracení . Stejnětak nynější vláda podvodníků na Slovensku . Myslím , že ještě po těch dvou letech co budou vládnout , tam už nebude nic . Jó vlatně něco jó , americká základna . Stali se terčem , tak ať si to užijou . Pokud vás zajímá celková finanční situace na Slovensku , můžete si poslechnout : https://hearthis.at/slobodnyvysielac/fi … 021-11-08/
Offline
bobobo: Nebo Klaus st., Kalousek a jim podobní. Kolik rozkrádaček tu udělali, Klaus st. než odešel z hradu vyhlásil tu velkou amnestii a teď ho a Kalouska zvou do různých pořadů jako odborníky. Taky k pláči
Editoval varok (28-12-2021 22:31:46)
Offline
Počúvanie slobodného vysielača raz bude mať vlastné číslo diagnozy
Offline
jean napsal(a):
Ano, ano, zlý západ to sem valil pod cenu. Západné krajiny s cca 250 milion obyvateľmi sa triasli na trh s 15 milion obyvateľmi, lebo to bolo jediné, čo ich mohlo vytrhnúť...
Oni nepotřebovali náš tržní prostor, ale potřebovali zničit případnou konkurenci.
Offline
bobobo napsal(a):
Osmašedesátníci byli ti samí komunisti , kteří to potom normalizovali . Stále stejná stáj...
Jistě, já komunistům nefandím v žádné podobě, ani jejich odnožím. Jenže problém je tady daleko starší. Sahá až na samotný konec války (II.WW). Když končila válka, měli jsme všechny krysy, které se schovaly v Moskvě a Londýně poslat zpět, nikoliv je nechat vládnout lidem, kteří si to tu prožili. Možná bych jim povolil zde dožít, ovšem pouze tehdy, pokud by se zavázali, že se nebudou politicky angažovat a to bych striktně vyžadoval dodržet. President Beneš abdikoval a utekl do GB, tím se úřadu vzdal, ovšem pak se vítězoslavně vrátil a ujal se úřadu. Díky svým nemocem a dlouhodobému slabošství a podpantofláctví předal záhy stát ještě za pomoci kolaborantské soc. demokracie komunistické lůze. Zde měli vládnout lidé, co prožili německý útlak a vlast nezradili.
Offline
Ke konci války a po válce Beneš pos.al co se dalo. Ale jednu velkou zásluhu má. Tím že sestavil v londýně vládu, zajistil kontinuitu Československa, neplatnost Mnichovské dohody a také Slovákům (i když mu nemohou přijít na jméno) že nebyli na straně poražených a nemuseli platit reparace. A ČSR se nestala další svazovou republikou. Na druhou stranu se podílel na tom, že jsme se nestali něčím jako Rakousko.
Tak to jsme si pěkně posvářeli s trafem z Pakistánu.
Offline
No jó , jenomže ti co měli platit reparace nám se na nás vy s rali a ještě jim to odobril hajzlík ochlasta Havel . Dnes bych se přidal k těm , v Řecku i vc Polsku , kteří chtějí zvednout reparace od Německa . Jó to bychom si žili , i kdyby mocipáni třetinu rozkradli .
Bohužel co jsme Slovákům dali , si nechali sami ukrást a jsou nyní v majetku státu na předposledním místě v Evropě .
To by si se jinde , než na Slobodnom vysielači , nedozvěděl . Přestože to jsou čísla eurostatu . Jo nová doba . Nelže se úplně , jen se některé věci lidem zamlčí .
A co se týče poválečného období .
Je třeba pokleknout před 150,000 sovětskými vojáky , kteří v tomto počtu položili životy jen na našem území za náš další život .
A proto všichni soudní lidé , kteří tehdá zvláště měli před očima Mnichov , předali komunistům ve svobodných volbách reálně hlas . S tím neměl Beneš co dělat , a naopak alespoň jeho dekrety nám alespoň trochu majetku po nacistickém ksindlu , který jen v Čechách zabil 360,000 lidí , ponechaly . Pro nedovzdělanci viz varok , za celou dobu dislokace sovětských jednotak na našem území od 68 do odchodu zemřelo ve vztahu k cizímu vojsku celkem 125 osob .
Ještě pro neznalce , počet v podstatě nevojenských obětí v Čechách se rovná počtu obětí slavné US armády za celou válku všude . Tento údaj by se také měl učit v dějepise .
Offline
No, šťastie, že ty máš VŠŽ. Tých 150000 vojakov bolo určite nadšených, že sem museli ísť a všetci boli členmi strany. Boli to chudáci, ktorých nahnali velitelia proti nemeckým guľometom bez ohľadu na to, či to má význam. Ale ano, tým vojakom je treba vzdať úctu. Len to nijak nesúvisí s komunistami, to boli a budú svine.
Editoval jean (29-12-2021 13:57:06)
Offline
jean nechlastej
kde tě natočili????????
https://www.youtube.com/watch?v=e-WW8x8RftY
Editoval emanuel1200 (29-12-2021 15:51:09)
Offline
No, mně připadá, že jsme zaostali hlavně proto, že jsme nebyli vystaveni konkurenci. V tehdejším Západním světě když někdo zaostal, přestal vyvíjet nové věci, tak brzo byl předstižen někým jiným, kdo ty nové věco nepřestal vyvíjet a fabrika šla do kopru. U nás konkurence nebyla, protože soudruzi všechny firmy v odvětví spojili v jednu a konkurenci ještě srazili tím, že všechny hotové produkty podnik neprodával na trhu, ale odevzdával je státu. A podnik tak nezískával peníze z toho, jak vyráběl a jak prodával a jak se mu povedlo, ale jak dokázal jeho ředitel brečet na sekretariátu komunistické strany, že nemá lidi, má staré stroje atd a kolik že pro lid a na investice potřebuje peněz. A předseda podnikové organizace Komunistické stany a předseda odborů řediteli přizvukoval. Pak záleželo jen na tom, jestli si ten ředitel vedl v tom dobře a podnik měl potom více peněz a mohl třeba víc zkoumat nebo si v tom vedl špatně a potom měl podnik málo peněz na placení lidí i na nezbytné investice. A to mohlo klidně trvat celých 40 let a podnik v socialismu pořád fungoval, lidi tam pracovali za běžné tabulkové platy, produkt firmy se normálně někde prodával. Akorát skrz ten stát bylo schované, že se prodával třeba za dumpingovou cenu a i tak třeba ležel v obchodech roky, než se to vyprodalo. To, že ke konci to soudruzi vedli už poněkud odborně, logicky a ekonomicky už nestačilo k nápravě.
Tatrovka si myslím v té době vedla nadprůměrně. Už tím, se se podařilo prosadit tu investici RVHP do Tatrovky v letech 1976 - 82 ve výši cca 8 - 9 miliard Kčs.
A mně připadá, že dnes se totéž děje v kapitalismu Západní Evropy a částečně i USA. Lidi přestávají jít tvrdě za vývojem nových věcí, čím dál více lidí se spokojuje pouze s udržováním toho, co už je nyní, a dokonce si myslí a chovají se, jako by ten současný blahobyt v západních zemích byl automaticky už nafurt, ať udělají co udělají. Lidi se čím dál víc vyhýbají konkurenčnímu prostředí a riziku krachu svého úsilí a následnému svému ekonomickému propadu, vyhledávají přednostně zajištěná živobytí. Na univerzitách, u aktivistických organizací a neziskovek, v těch správných politických stranách s těmi správnými názory, v těch správných státních institucích, sociálních médiích atd.
Čím dál více se prosazuje dotování, významná část příjmů hodně firem už nezáleží na tom, jak dobré ta firma produkuje výrobky a jak dobře je dokáže prodávat, ale jak dobře dokážou dotační specialisté firmy bečet u vlády a na orgány EU či na norské fondy atd stran dotací a podpor. A bude ještě hůř, podle Brusele se toto má pořádně přitáhnout pro úplně všechny firmy a instituce. Co nebude podle načalstva typu dědka Timermanse a Lejnové v Bruseli zelené, na to žádná firma nesmí dostat půjčky a získat investice a následně potom v tom oboru nějakým způsobem podnikat a ty produkty vyrábět. Naopak co načalstvo v Bruseli uzná za zelené, na to bude možné od bank získat půjčky na investice, na vývoj, výzkum, výrobu a to se potom bude vyrábět a dotovat, i kdyby ta produkce byla totálně ztrátová a ve skutečnosti totálně neekologická.
Offline
Radim, amen. Ale predstav si to pohodlíčko pre zamestnancov takého podniku, roky rovnaká rutina, žiadne nútenie k nejakému vlastnému rozvoju, šak robota je istá, tak čo. Nečudujem sa, že o tom geronti snívajú. A tých pár, čo chceli niečo viac, zašlapeme, nikto predsa nebude vytrčať z davu.
Editoval jean (29-12-2021 15:51:31)
Offline
Už jsem sem nechtěl nic psát, ale... On totiž kapitalismus, aby uspokojivě fungovala celá společnost, musí mít i silnou střední třídu pracujících, která je schopná utrácet a tím držet při životě i spoustu dalších menších podnikatelů... Dokud to tak to zde v Americe fungovalo, byl tady poměrně ráj. Bohužel všechno začalo brát za své a když si uvědomíme, kdo vlastně se zasloužil o degradaci stř. třídy a silně nahrál konkurenci... Byly to nenažrané americké korporace, které působily na vlády US, aby udělily Doložku nevyšších výhod Číně. Tehdy se tak dělo i na truc SSSR, který měl s Čínou konflikt, dokonce i vojenský. Tak se stalo, že americké firmy předaly a pomohly vybudovat Číně vysoce moderní infrastrukturu a vydělávaly na levném čínském zboží... Že tady v USA přivedly střední třídu občanů do stále upadající a snižující se životní úrovně, to nikoho neštvalo. (těch několik superboháčů co na tom obrovsky zbohatlo to nezachrání) A výsledek známe - tak se Čína stala superpower, která dnes nejen Americe, ale celému světu šlape na paty... Teď nastává válka mezí Čínou a USA v podobě různých celních poplatků a pro obyčejného smrtelníka to zde zvedá ceny a oslabuje kupní sílu. Začarovaný kruh.
Offline
To bohužiaľ robili aj europske spoločnosti. pred 40 rokmi bola Čína stredovek. A dnes ... A začína sa nám to vracať.
Offline
.......a ve skutečnosti totálně neekologická , inu socialistická , komunistická . Ne nadarmo postavili na "západě" jak sochu Marxe , tak i sochu Lenina . Báli jsme se socializmu z východu a on cválá za západu . A kapitalizmu se budeme muset naučit na Východě a ještě dálnějším Východě .
Je evidentní , že pro společnost je nejvýkonnější kapitalizmus říznutý pevným vedením . Jsem rád , že se těchto sraček nedožiju . Mé děti bohužel ano .
Offline