SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
To jaryn: noooo to uplne prave to najmensie by sa mi veru pacilo….
Offline
Jaryn napsal(a):
Tohle laborování s různýma čerpadlama už mám za sebou a nic pořádně nefunguje. Až na tyto.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … 161133.jpg
Zkoušels i ta membránová čerpadla z Aliexpressu, co mají dvanáctivoltový motorek 72 W, dají asi 6 l/min při tlaku až 0,9 MPa a jsou stavěná na trvalý chod?, mají i nastavitelný tlakový spínač (rozpínač), který je při dosažení nastaveného tlaku vypne.
Měřil někdo, jaký je potřeba tlak chladící kapaliny na vstupu do hadičky, co vede k hořáku, má 4 metry délky, nazpět taky 4 m, aby se dosáhlo požadovaného průtoku?
Offline
To v pravo je přesně to co tam patří.
Ty dvě maj stejné hodnoty jsou také zubové, ale jsou větších rozměrů.
Offline
Maxipes_Fík napsal(a):
Jaryn napsal(a):
Tohle laborování s různýma čerpadlama už mám za sebou a nic pořádně nefunguje. Až na tyto.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … 161133.jpgZkoušels i ta membránová čerpadla z Aliexpressu, co mají dvanáctivoltový motorek 72 W, dají asi 6 l/min při tlaku až 0,9 MPa a jsou stavěná na trvalý chod?, mají i nastavitelný tlakový spínač (rozpínač), který je při dosažení nastaveného tlaku vypne.
Měřil někdo, jaký je potřeba tlak chladící kapaliny na vstupu do hadičky, co vede k hořáku, má 4 metry délky, nazpět taky 4 m, aby se dosáhlo požadovaného průtoku?
Editoval Jaryn (17-12-2021 09:02:53)
Offline
jogi24 napsal(a):
Chalani na zajtra mam slubene palivove cerpadlo (benzinove), malo by tlacit cca 3bary podla papierov, bezi trvalo, pokial je motor nastartovany. Benzin je tzv.suche palivo, tak predpokladam, ze by mohlo fungovat s citou vodou,pripadne trochou glykolu na drobne premazavanie....
Dam vediet, ci bude tlacit cez horak...
Palivový čerpadlo mě taky napadlo, akorát si nejsem jistej, jestli se nezadře. Nafta je přece jenom mastná, ale benzín už ne, dřív s olovnatým aditivem asi ano, ale olovo je pasé.
Mám doma jedno naftový, že bych ho zkusil?
Offline
Ja ti nevim, kdyz jsme si jako kluci s jednim vymontovanym (myslim, ze ze skodovky) hrali, tak mnozstvi kapaliny (vody), kterou to davalo, bylo dost male. Ale treba to staci nebo jsou dnesni lepsi.
Offline
Kdysi jsem ho chtěl použít na chladící emulzi k frézce, ale ono nemá žádnou sací sílu; je dělaný na to, aby bylo ponořený v kapalině. To pak stříkalo docela slušně, ale jestli to utáhne hořák, to netuším. Jen tak z plezíru bych mohl zkusit následovat pionýra slepých uliček Járu Cimrmana
Offline
Já mám jednu zásadu: "nestat se obětí svých vynálezů". Proto jsem v chlazení použil čerpadlo, které se běžně pro tento účel používá. Vím, že se také používají čerpadla vibrační, pro tento účel zkonstruovaná a vyrobená a hodně drahá. Palivové čerpadlo může mít potřebné parametry, ale jak je to s na př. korozní odolností? Změna media z benzínu na vodu je z tohoto pohledu dost podstatný rozdíl.
V rotačním čerpadle nedochází k žádným vratným pohybům. To je předpoklad malého opotřebení jednotlivých dílů a vytvářeného hluku. Hodně by mě vadilo, kdybych potřeboval svářet a místo toho bych musel řešit shánění nového čerpadla, které se v souladu s platnými zákony právě podělalo.
Bádání nad prametry čerpadla je zbytečné, stačí se podívat do technických parametrů vodou chlazených hořáků. Tam ten údaj je. Na tomto fóru jsem několkrát uvedl prametry hořáku Binzel SR18. Také jsem uvedl pro tento hořák a nějakou čínu hydraulické charakteristiky, t.j. závislost průtoku na dispozičním tlaku. Hledat se mi to teď nechce.
Protože všechno ostatní, co je v serii s hořákem (hadice, chladič a p.) má oproti hořáku zanedbatelné tlakové ztráty, není potřeba se jimi zabývat.
Offline
Famater napsal(a):
Já mám jednu zásadu: "nestat se obětí svých vynálezů". Proto jsem v chlazení použil čerpadlo, které se běžně pro tento účel používá. Vím, že se také používají čerpadla vibrační, pro tento účel zkonstruovaná a vyrobená a hodně drahá. Palivové čerpadlo může mít potřebné parametry, ale jak je to s na př. korozní odolností? Změna media z benzínu na vodu je z tohoto pohledu dost podstatný rozdíl.
V rotačním čerpadle nedochází k žádným vratným pohybům. To je předpoklad malého opotřebení jednotlivých dílů a vytvářeného hluku. Hodně by mě vadilo, kdybych potřeboval svářet a místo toho bych musel řešit shánění nového čerpadla, které se v souladu s platnými zákony právě podělalo.
Bádání nad prametry čerpadla je zbytečné, stačí se podívat do technických parametrů vodou chlazených hořáků. Tam ten údaj je. Na tomto fóru jsem několkrát uvedl prametry hořáku Binzel SR18. Také jsem uvedl pro tento hořák a nějakou čínu hydraulické charakteristiky, t.j. závislost průtoku na dispozičním tlaku. Hledat se mi to teď nechce.
Protože všechno ostatní, co je v serii s hořákem (hadice, chladič a p.) má oproti hořáku zanedbatelné tlakové ztráty, není potřeba se jimi zabývat.
Koroze je u palivového čerpadla samozřejmě velký problém, ale možná jsou ty exponovaný díly z nerezu?
A nebo to chladit přímo vrtací emulzí mě právě napadlo ......
Offline
Pafíku, tak se mě zdá, že není náhoda, že Cimrman byl čech.
Offline
Neleje se tam voda z vodovodu, ale k tomu určená chaldící kapalina, která mimo jiné obsahuje i protikorozní inhibitor.
Offline
Stačí destilka s fridexem - dnes chladící kapalina G2 do hliníkových motorů.
Offline
Klasická chladící kapalina do aut mě samozřejmě napadla, ale Fridex má o něco horší chladící vlastnosti. Maně si pamatuju, jak se to lilo do embéček a musel se nějak přepočítávat koeficient. Netuším, jestli jsou na tom moderní chladící kapaliny lépe.
Famater: závidíš mi nápad?
Offline
Já mám tu chladící kapalinu G2. Mám totiž Al chladič. Mám ji víc zředěnou.
Pafíku, já také někdy přímo "hýřím" nápady. Že to je ze srandy jsi jistě pochopil i bez smajlíka. Na používání smajlíků si připadám moc starý.
Offline
možná by si místní mozkový trust mohl nějaké palivové čerpadlo (vysloužilé, už nedává potřebný tlak) zkusit vykuchat.
Já to udělal a byl sem celkem překvapenej provedením (princip) obyčejného palivového rotačního čerpadla.
Offline
Famater napsal(a):
Já mám jednu zásadu: "nestat se obětí svých vynálezů". Proto jsem v chlazení použil čerpadlo, které se běžně pro tento účel používá. Vím, že se také používají čerpadla vibrační, pro tento účel zkonstruovaná a vyrobená a hodně drahá. Palivové čerpadlo může mít potřebné parametry, ale jak je to s na př. korozní odolností? Změna media z benzínu na vodu je z tohoto pohledu dost podstatný rozdíl.
V rotačním čerpadle nedochází k žádným vratným pohybům. To je předpoklad malého opotřebení jednotlivých dílů a vytvářeného hluku. Hodně by mě vadilo, kdybych potřeboval svářet a místo toho bych musel řešit shánění nového čerpadla, které se v souladu s platnými zákony právě podělalo.
Bádání nad prametry čerpadla je zbytečné, stačí se podívat do technických parametrů vodou chlazených hořáků. Tam ten údaj je. Na tomto fóru jsem několkrát uvedl prametry hořáku Binzel SR18. Také jsem uvedl pro tento hořák a nějakou čínu hydraulické charakteristiky, t.j. závislost průtoku na dispozičním tlaku. Hledat se mi to teď nechce.
Protože všechno ostatní, co je v serii s hořákem (hadice, chladič a p.) má oproti hořáku zanedbatelné tlakové ztráty, není potřeba se jimi zabývat.
To si právě nejsem jistý, že by 8 m tenké hadičky mělo při potřebném průtoku chladící kapaliny zanedbatelnou tlakovou ztrátu.
Offline
Kde v bedně vodního chlazení natočíš 8m tenké hadičky? Výměník, propojovací hadičky di6-8mm max 1,5m. Tlaková ztráta na vnitřním ohruhu vodního chlazení, t.j. toho co je ukryto v bedně, bude oproti pořebnému dispozičnímu tlaku na hořák vč kabelu, který je 2,5-3bary opravdu zanedbatelná.
Offline
Predpoladam mysli 4m k horaku a 4m zpatky
Offline
Hm, když má hořák tlakové ztráty 2,5 - 3 bary, předpokládám při předepsaném průtoku vody, jaktože se v předchozích příspěvcích chválí pro tento účel čerpadla, která mají výtlačniou výšku 2 - 3 - 5 metrů, Nebo dokonce akvarijní čerpadlo nečbo čerpadlo pro fontánu, ty mívají výtlačnou výšku nižší desítky centimetrů.
Editoval Radim (21-12-2021 08:56:56)
Offline
Ano, ale to jsem neměl na mysli. Jinak ale když už je to nakousnuto, tak plastová hadička o vnitřním průměru 5mm a délce 8m a průtoku 1l/min bude mít tlakovou ztrátu 0,24 Bar. Ta je v těch 2,5-3Bar potřabných pro "vnější okruh" schována.
Offline
Famater napsal(a):
Ano, ale to jsem neměl na mysli. Jinak ale když už je to nakousnuto, tak plastová hadička o vnitřním průměru 5mm a délce 8m a průtoku 1l/min bude mít tlakovou ztrátu 0,24 Bar. Ta je v těch 2,5-3Bar potřabných pro "vnější okruh" schována.
To má potom odhadem, pokud se ta voda má ohřát o 10 st C, chladicí výkon kolem 1 kilowattu.
Editoval Radim (21-12-2021 09:58:20)
Offline
Ano, přesně tak. Ve skutečnosti je potřeba chladící výkon pro Binzel SR18 cca 860W.
Offline
Tak jsem dneska otestoval to naftový čerpadlo. Bere cca 25W, vodu stříká cca 0,5m do výšky. Nic moc.
Koukal jsem na profi chladící zařízení; příkon komplet řádově stovky wattů a dosažitelný tlak se udává 2,5-3 bary. Dodávané množství chladiva řádově 10l/min. Palivový čerpadle asi nepůjde.
Offline
Pafíku, údaje které jsem dával byly pro hořák Binzel SR18. Hořáky na větší proudy budou potřebovat i o něco. větší průtoky. Ale údaje na př. v katalogu Binzel jsou údaje čerpadla Hmax=35m.v.sl a Mmax= 7/min l/min není ale to co protlačí hořákem, ale když to z čerpadla poteče volně ven. Hořákem poteče okolo 1l/min. .
Offline