SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 05-11-2021 19:30:39

KovacPeter
Člen
Registrovaný: 26-12-2017
Příspěvky: 3

Hlinikovy blatnik audi

Zdravim vospolok. Potreboval by som zvarit hlinikovy blatnik z audi. Neviete nahodou co to je za zliatinu? Skusal som  AlSi5, AlMg4,5 a AlMg5. Vobec sa mi to nechce zliat. Dakujem

Offline

 

#2 05-11-2021 19:54:30

ivko
Člen
Registrovaný: 13-03-2012
Příspěvky: 639

Re: Hlinikovy blatnik audi

Predpokladám že ti to vypaluje dieru...
No skrátka tenky material a chceš ho asi zvariť na tupo

Offline

 

#3 05-11-2021 21:12:54

ALUKOVO
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 27-12-2019
Příspěvky: 12

Re: Hlinikovy blatnik audi

ivko napsal(a):

Predpokladám že ti to vypaluje dieru...
No skrátka tenky material a chceš ho asi zvariť na tupo

Dieru ani nie. To viem korigovat. Skor sa mi to nechce zliat. Vytvori sa gulicka obalena jak keby necistotou. Nech robim cokolvek(vybrus,aceton) stale mi to urobi.

Offline

 

#4 05-11-2021 21:13:31

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4101

Re: Hlinikovy blatnik audi

Svařování hlubocetažených Al dílů na autě je velký problém, protože se tažením výrazně zmenší tloušťka plechu. Někdy pomáhá podložit místo sváru na tenkém plechu dobře přizpůsobenou Cu podložkou. Pak dělat jen malé stehy a ty postupně spojit. Trochu spolehlivější je přivařit z druhé strany podložku ze stejného materiálu.

Offline

 

#5 05-11-2021 21:14:44

ALUKOVO
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 27-12-2019
Příspěvky: 12

Re: Hlinikovy blatnik audi

ivko napsal(a):

Predpokladám že ti to vypaluje dieru...
No skrátka tenky material a chceš ho asi zvariť na tupo

S tenkym materialom nemam problem.

Offline

 

#6 05-11-2021 21:20:12

ALUKOVO
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 27-12-2019
Příspěvky: 12

Re: Hlinikovy blatnik audi

jirkati napsal(a):

Svařování hlubocetažených Al dílů na autě je velký problém, protože se tažením výrazně zmenší tloušťka plechu. Někdy pomáhá podložit místo sváru na tenkém plechu dobře přizpůsobenou Cu podložkou. Pak dělat jen malé stehy a ty postupně spojit. Trochu spolehlivější je přivařit z druhé strany podložku ze stejného materiálu.

Dakujem. Vyskusam👍

Offline

 

#7 10-11-2021 20:50:48

ALUKOVO
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 27-12-2019
Příspěvky: 12

Re: Hlinikovy blatnik audi

jirkati napsal(a):

Svařování hlubocetažených Al dílů na autě je velký problém, protože se tažením výrazně zmenší tloušťka plechu. Někdy pomáhá podložit místo sváru na tenkém plechu dobře přizpůsobenou Cu podložkou. Pak dělat jen malé stehy a ty postupně spojit. Trochu spolehlivější je přivařit z druhé strany podložku ze stejného materiálu.

srdecna vdaka. Pomohlo

Offline

 

#8 10-11-2021 21:08:41

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 481

Re: Hlinikovy blatnik audi

ALUKOVO napsal(a):

jirkati napsal(a):

Svařování ... Cu podložkou. Pak dělat jen malé stehy ... z druhé strany podložku ze stejného materiálu.

srdecna vdaka. Pomohlo

Jen pro zajímavost, popř. další čtenáře se stejným problémem:

Pomohlo podložení materiálem odvádějícím teplo, pomalé stehování s chladnutím nebo provaření na podložku ze stejného materiálu (a následné broušení)?


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#9 11-11-2021 15:05:36

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1169

Re: Hlinikovy blatnik audi

Myslím, že než použít metodu tig, je lepší toto vařit mig a pro ty nejnáročnější mít hoř. spoolgan.

Offline

 

#10 11-11-2021 15:44:24

ALUKOVO
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 27-12-2019
Příspěvky: 12

Re: Hlinikovy blatnik audi

davor napsal(a):

ALUKOVO napsal(a):

jirkati napsal(a):

Svařování ... Cu podložkou. Pak dělat jen malé stehy ... z druhé strany podložku ze stejného materiálu.

srdecna vdaka. Pomohlo

Jen pro zajímavost, popř. další čtenáře se stejným problémem:

Pomohlo podložení materiálem odvádějícím teplo, pomalé stehování s chladnutím nebo provaření na podložku ze stejného materiálu (a následné broušení)?

Pomohlo podlozenie medenou platnickou. A pomale stehovanie. 👍😉

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče