SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 … 8 9 10 11 12 … 17
Tak já koupím tu 10m jak dal odkaz japa. V nejhorším ji kousek u kompresoru nadstavím obyčejnou, kdyby mi chyblo. Asi to koupím přímo z toho internetu. Moc děkuji za typ..
Offline
ZÁSADNĚ PROTESTUJI PROTI ZPŮSOBU POČÍTÁNÍ PŘÍSPĚVKŮ! VAROK MÁ U TŘÍ POSLEDNÍCH PŘÍSPĚVKŮ TADY STEJN0 ČÍSLO - 6976. TAKHLE SE NA JUBILEJNÍCH 7 TISÍC NEDOSTANE!
Editoval pafik1605 (17-08-2021 10:05:12)
Offline
Tak teď už má varok několik příspěvků s číslem 6977, nejen v tomto vláknu (po mém protestu se to tady přečíslovalo).
A jak tak koukám, můj příspěvek má taky stejný číslo, jako ten předešlej .....
Editoval pafik1605 (18-08-2021 08:33:37)
Offline
Číslo počtu příspěvků se bude vztahovat k nicku jako takovému, ne k tomu konkrétnímu příspěvku, t.j. u svého prvního příspěvku budeš mít také 1755.
Kolega Varok tvůj plán splní a překročí, jistě o víc, než sám Stachanov
Offline
pafik> pozeram, ze este 21...... idem dat do chladnicky sampus a nejake chlebicky nachystam
rozmyslam, ze aj nejaky kus plechu (aka medailu) vylestim...........
Offline
jees napsal(a):
Číslo počtu příspěvků se bude vztahovat k nicku jako takovému, ne k tomu konkrétnímu příspěvku, t.j. u svého prvního příspěvku budeš mít také 1755.
Kolega Varok tvůj plán splní a překročí, jistě o víc, než sám Stachanov
Aha, já jsem to chápal tak, že je to konkrétní číslo příspěvku a že se na něj tak dá odkázat (...např. varok v příspěvku xyz zde .....).
Tak to je potom v pořádku, reklamace byla neoprávněná a proto se zamítá.....
Offline
OT: na odkaz na prispevek muzes pouzit link, co je schovany pod datumem v hnedem zahlavi prispevku (Dnes 13:41:39, vede na neco jako https://www.svarforum.cz/forum/viewtopi … 70#p171470 - odkaz na tvuj prispevek)
Offline
Dobrý den, chtěl bych poprosit odborníky přes lakování. Poslední dobou se mi při amatérském lakování stává že mám v barvě takové drobné bílé kolečka. Vím že to má něco společného s vodou nebo mastnotou. Stříkaný povrch vždycky něčím odmašťuju, buď ředidlem C6000 nebo jsem teď koupil antisilikonový čistič. Nejspíše to bude plivat kompresor(stále mám tu rychloběžku Herkules 2válec). Na něm mám momentálně nemám žádný filtr, jen před pistolí takový ten maličký skleněný. To asi moc nepomůže, že? A druhá věc co se mi teď dvakrát stalo, že mi lak začal krabatět. Vypadá to jako když vám postupně slézá samolepka, nebo tak nějak. Čím je to prosím zůsobeno? I když lak začerstva smyju ředidlem, nechám uschnout a stříkám znovu, nebo nechám zaschnout, zbrousím pod vodou a znovu stříkám, tak to ten lak zkrabatí na nějakém místě. Někdy kolečko 3cm, naposledy místo asi 10cm.
Offline
Na tieto otazky neexistuje jedonznacna a rychla odpoved.
Mastnota moze byt s kompresora , s podkladu na ktory lakujes , alebo z ovzdusia.
Nestaci len odmastovac na baze riedidla ale aj na prganicke necistoty...ktore ten prvy neberie.
Kompresor si vies poriesit sam.
U nas vedla postavili lisovnu plastov pre automotive...a zacal boj s mastnotou...az casom sa zistilo ze je to z ich separatora ktorym osetrovali liacie formy.
Uz ho nepouzivaju a je klud...a to su od nas dost daleko...aj tak to kabina bezpecne nasala a cez filtre pretlacila az na lakovanu plochu.
K laku a jeho defektom je trosku lahsie sa dopatrat.
Skoro vzdy zaberie spravna aplikacia , tuzenie a cas pouzitia....a v neposlednom rade povrch na ktory to aplikujes musi splnat podmienky -znasanlivosti-
PRi lakovani kazda vrstva ma vyznam pre konecnu fazu. Cize ak nieco nieje OK tak lak to nezachrani...skor naopak.
Offline
No ten filtr na kompresor musím koupit. Možná nechávám jednotlivé vrstvy málo proschnout. Koupil jsem obyčejnou syntetickou základovku a ta možná nesnese s plničem a vrchním lakem, nevím.
Většinou teď dávám epoxidový základ, ale cizím kteří hrají divadlo jako tenhle, tak dávat drahé barvy nechci.
Offline
Tak pokud ty "drobná bílá kolečka" je podklad, ze kterého se barfva po nastříkání stáhla, jedná se o znečištění silikonem.
Krabacení nastříkané barvy je nejčastěji proto, protože jsou v ní příliš agresivní ředidla, které napadají podkladové vrstvy, difundují do ní a zvětšují její objem tak, že se zvedá. Což by mohlo být tady, protože syntetika je na taková agresívní ředidla často citlivá. Pokud to je jen trochu, je možné to zlepšit pořádným vyzráním pokladu.
Jinak takovouhle kombinací základu, plniče a vrchního emailu, která není schválena výrobci těch barev a není vyzkoušena, si Varoku koleduješ o malér a sice že ty vrstvy na sobě nemusí držet a po nějaké době do cca roku mohou začít padat. Jistota v lakování je vždy dodržovat celý nátěrový systém doporučený výrobci barev, od předepsané přípravy povrchu po vrchní průhledný lak na metalízu. Už třeba taky proto, že se vrstva dá obvykle stříkat už do ještě vlhkého podkladu, což zvyšuje vzájemnou přílnavost vrstev.
Nebo aspoň stejný druh barev. Když základovka je syntetická, tak syntetický či olejový plnič, jestli se ještě vyrábí a případně i syntetický vrchní email. To by mělo dávat jakousi takousi záruku, i v dnešní době všelijakých menších výrobců, že se podklad nebude zvedat a jednotlivé vrstvy na sobě budou držet. S tím, že když bude mít auto venku, tak aby měl na autě živé barvy, bude must tak jedenkrát, dvakrát za rok vzít nějaký systém polišů na autolaky a barvu přebrousit, přeleštit a opatřit ochrannou vrstvou poliše. A že to cca za takových 5 let na hranách přebrousí do plniče.
Offline
No ty tečky jsou různé velikosti, asi od 1 do 3mm. A ano, je to jakoby se otevřel základ, nebo jak to napsat. Silikon nevím, používám antisilikonový čistič. S těmi barvami. Nejsem profík lakýra a jak jsem psal, používám většinou v poslední době epoxidový základ, na to plnič, na to barvu. Buď klasiku nebo metalízu, na tu potom bezbarvý lak. Plnič a vrchní barvu kupuji v míchárně autolaků. Ten epoxidový základ kupuji v obyčejných Barvy Laky, je to tam trošku levnější. Teď jsem ale koupil základní barvu syntetickou taky v Barvy Laky a asi to tedy není dobrý nápad. Asi to nějak reaguje s tím plničem a vrchním lakem. Už to tedy nebudu používat. Ono profíci lakýrníci jedou za trošku jiné peníze za opravy, tak jim je jedno jestli použijí tmel který stojí třeba 500,- kč plechovka 1Kg, základní barva třeba 1000,- kč plechovka, atd. Jestli opraví plácnu spodek předního blatníku za nevím, plácnu 2000,- kč a z toho dají za materiál 1000,- kč tak jsou v plusu 1000,- kč. Já když udělám to samé za cenu 1000,- kč a za materiál bych dal 1000,- kč, tak nemám nic a zadarmo dělat nechci. Ty ceny jsem prosím vás všechny psal jen tak orientační.
Offline
Dneska se hodně autolaků dělá ředitelná vodou (návrh EU) , a ty jsou velice citlivé i na nepatrné zbytky mastnoty. Stačí se již odmaštěného povrchu dotknou holou rukou a vodou ředitelná barva v tom místě udělá právě takové tečky. To krabacení, jak píše Radim, syntetika se pod nitro nebo aceton ráda krabatí. Opačně to nevadí. Myslím tedy použít syntetiku na nitrovku.
Offline
varok napsal(a):
No ten filtr na kompresor musím koupit. Možná nechávám jednotlivé vrstvy málo proschnout. Koupil jsem obyčejnou syntetickou základovku a ta možná nesnese s plničem a vrchním lakem, nevím.
Většinou teď dávám epoxidový základ, ale cizím kteří hrají divadlo jako tenhle, tak dávat drahé barvy nechci.
Ci chces alebo nie ale vrstvit na zakladnu syntetiku materialy ako pur alebo akryl fakt dobre nejde....naopak sa da....kvalitny zakld podrzi menej kvalitnu vrchnu...asi je jasne preco sa to trha.
Ludia ktory nezaplatia radsej posli do ---- niekam.
Offline
Dobře, bude to asi fakt tou syntetikou na základ.
Jole: Ne, já používám ještě klasické rozpouštědlové barvy, ty vodní nepoužívám z důvodu jaký jste psal. Je to náchylné na bordel, mastnotu apod.
SO 545: A jaké základy prosím používáte vy? Asi nějaké drahé že? A co ty epoxidy?
Offline
No nereagují barvy s barvou, ale podkladová barva reaguje s nějakou agresívní složkou ředidla v nastříkané barvě. Ta složka tu podkladovou barvu částečně rozpouští a difunduje do ní, takže ta vrstva podkladové barvy výrazně zvětší svůj objem. Asi jako když se barva natře rozpouštědlovým odstraňovačem barvy. Takže se na stávající povrch už nevejde, musí se odtrhnout od kovu a zkrabatit.
Editoval Radim (10-10-2021 16:28:00)
Offline
Varoku, ked už používaš syntetiku (prečo, preboha???), tak do nej šprtni cca 20-25% tužidla na akrylovú farbu, potom vyschne v rádovo hodinách a nie týždňoch. Aj brúsiť sa potom trochu dá. Možno to potom bude trochu odolnejšie. Mne na tom potom akrylová farba držala. Každopádne s tou syntetikou to je smutný príbeh a nepracoval som s tým dobrovoľne .
Editoval jean (11-10-2021 14:18:12)
Offline
Jean: Důvod už jsem psal. No moje chyba a na auta už tedy nebudu syntetiku používat. Chtěl jsem nějakou levnou barvu.
Offline
Dobrý den, chtěl bych se prosím zeptat ostatní na jejich názor. Pořád jsem ještě nový kompresor nekoupil, nějak se nemůžu rozhodnout který koupit. Na jednom e-shopu obchodu s kompresory jsem si psal a dnes volal s chlápkem a nevím no. Dal jsem mu návrh 3 kompresorů a to: Abac A39x-2,2-100CM potom Atmos Perfect 90xe a Fini MK-103-90 a popsal mou situaci na co to chci atd. Co mi vykládal po telefonu mě moc nenadchlo a moc nechápu. Atmosy nevěděl že je přestali prodávat z důvodu hodně reklamací. Prodávají Fini a přeprodávají Abac. Parametry prý jsou na tom podobně, ale ani jeden z mnou navrhovaných nevyřeší můj problém. Jakto? Ty hnané řemenem mají přece nižsí otáčky a neměly by tak moc hřat. Už i tady jste psali v jiných vláknech že mají tyhle kompresory lepší účinnost že se lépe otvírají a zavírají ventily. Dodávané množství vzduchu prý to bude mít skoro stejné jako ten uřvaný vergl co mám teď. Hluk prý je zhruba stejný, ale vím že není. Co jsme měli v jedné firmě na montáže nějaký Nuair typ už nevím s 90L nádobou, tak byl o hodně méně hlučný než ta moje rychloběžka. Tak teď nevím.
Offline
varoku - máš to na auta, že? Zítra ti tady dám fotku kompresoru, který mám v práci.
Bez problémů zvládá pelouch, různé brusky, ráčny, nůž na okna aj. Hlavně nebyl drahý.
Offline
A co je to za kompresor? Myslím jaký typ? Ano, potřebuji to na lakování a mám k dispozici jenom 1x230V, bohužel. Ale rád kouknu. Děkuji
Offline
A istenie máte aké na tých 230V?
V podstate všetky jednofazove kompresory su s trojfazovymi motormi s rozbehovym kondenzatorom
Offline
Já používám Güde 50015 400/10/50N a k občasnému lakování LVLP pistole Finixa SPG 100 s tryskou 0,8mm a SPG 500 s tryskou 1,3mm. S tou větší už to moc není na kontinuální stříkání velkých ploch. K té menší jsem si pořídil z eBaye o něco větší nádobku. Oboje pistole jsou přebalená čína a nedokážu objektivně zhodnotit jejich kvalitu. Jinak kompresor samozřejmě zvládne i bouchačku (mám dvě 1/2" - Hazet a Chicago pneumatic), ale je jasný, že na dlouhou dobu bouchání to není. U utahováku je to hlavně o redukčáku a průměru hadice, aby se využil jeho potenciál - používám světlost 10mm. Na ostatní věci jako je hřebíkovačka (mám Makita AN924) či sponkovačka (Güde Kombi set) je to OK. Jestli děláš auta, tak tě možná budou zajímat excentrický brusky, tak si množství dodávanýho vzduchu dimenzuj i na tyhle stroje. To už by ten můj mrzák neutáhnul - respektive bys musel pořád čekat, než dofouká. Jo a ještě jedna věc - na dlouhym čína prodlužováku se mi díky velkýmu záběrovýmu proudu občas nechce rozběhnout. Spadne napětí na 160V, přehřeje se tepelka a je konec:). Chce to prodlužovák 2,5mm2.
Offline
stteffo86: V garáži mám 16A řadu B, ale v nejhorším si můžu dát i řadu C. Ten co mám teď má rozběhový kondenzátor, ale jestli je to třífázový motor nevím.
Davidma: Excentr mám elektrický Dewalt a jsem s ním spokojený. Vzduchovou plánuju utahovačku. Pistoli mám Sico Tools RP, ale plánuji nějakou LVLP, ale ještě nevím jakou koupím. I tak kompresor co mám teď je málo.Silně uvažuji nad tím Abac se 100L nádobou A39X-2,2-100CM. Ten Fini mi připadá agregát menší. Atmos i když mi ho ten chlápek rozmlouval taky nevypadá špatně i když ten V agregát mám strach.
Offline
Koukám, že ten Abac má sání 395l/min, ten můj 393l/min (plnění má 250l/min). Takže reálně počítej s výstupem při nějakym rozumnym tlaku cca těch 250l/min a to je skutečně jen na tu LVLP pistolku. Při lakování kapoty to může být trápení. Navíc pokud budeš stříkat plnič/tmel silnější tryskou, tak i ta spotřeba bude větší - kdoví jestli na to LVLP bude vůbec vhodná.
Utahovačka je super - já zbožňuju ten zvuk a obdivuju dokonalost toho rázovýho mechanizmu:).
Offline
Stránky: 1 … 8 9 10 11 12 … 17