SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Kedze to vyzera nadejne, dam sem nejake info.
Mam doma dve zvaracky z banggood. Naposledy zceska prislo za 35E v akcii. Za tu cenu super na suciastky.
ZX7-250 plosak A0 a zx7-200 plosak C0 su tam nejake zmeny v zapojeni, ale pre prerabku by nemal byt problem. Riadene sg3525, riadenie zvecsa sedi s zx7 schemami na nete, koncak je vsak iny.
Trafko ma cca 15v na 1z, takze z 4 som to znizil na 2 zavity co dava cca 31V. Cisto teoreticky bybto mozno slo aj na 1z. Ale to uz sa mi zda na hrane, pac pri 100A uz to ide na 50%.
Bude domontovany displej, z zobrazenim prudu a napatia.
Prepinac na zmenu rezimu startovanie-nabijanie.
Napatie pre start 14,4V s obmedzenim prudu na 100A (uvazujem vymenit diody za silnejsie a zdvihnut prud)
Nabijacka s automatickym a rucnym rezimom. Pri automatickom rezime pri dosiahnuti napatia 14,4V klesa prud dole.
Pri rucnom rezime je napatie 16V tym padom, tlaci nastaveny prud vzdy (premiesava elektrolit, nabitie na 100%)
Prud v rezime nabijacky nastavitelny v rozsahu 2,5 az 20A
Upravy tu dam a popisem, ale su minimalne 3 verzie plosaku. Proste tato uprava je pre takych co vedia co robia, a maju vyhlasku.
Hlavne sa mi paci ta ochrana snimanim prudu v primare cez trafko, funguje nadherne. Tak ze zdroj je blbovzdorny do urciteho momentu.
Editoval Atlan (22-01-2021 21:33:25)
Offline
Takže, ak dobre rozumiem, budeš prepínať spôsob spätnej väzby pre reguláciu napätia a reguláciu prúdu.
Offline
Nie obe regulacie pracuju spolu, paralelne. Napatova drzi vystup na 14,4V pri startovani alebo nabijani v automatickom rezime.
Prudova drzi obmedzuje prud. Tj pri starte kludne klesne napatie ak sa prekroci prud 100A.
Tak isto ked nastavim prud do vybitej baterky kludne navystupe bude 11V kedze nastaveny prud bude len 2A.
Uz sa to rysuje
Zajtra snad upravim zosilnenie oz v tom displeji aby to zobrazovalo prud ako ma (pac to ukazuje menej, lebo bocnik dava malo napatia)
Bude treba doplnit led zablokovania zdroja, ledku zapnutia nedavam pac vetrak robi kraval ako indikacia to staci.
A pribudne 3 polohovy prepinac: startovaci zdroj, nabijanie s char UI, a nabijanie nastavitelnym konstantnym I.
Skusal som aky prud je mozne max nastavit pre zvaranie na neupravenom stroji, ale pri prude 120A som to vzdal. Kedze su tam diody na 80A.
Nasiel som video kde je maximum 127A. Odvazna hodnota na 4x20A diody, sice chladene ale na chladici citit ze sa hreju.
Ja to mam bez krytu, tak mozno niesu tak dobre ofukovane.
Asi vymenim za 60A tj na celkovy prud 240A to bude s rezervou stacit. A musim kupit 25 kabel.
Inak ak sa cudujete preco som nezobral tu vcervenej krabici co na uz displej a neusetril si cas pilovanim. Tak je to z dovodu toho ze to je uz riadene uP, kdez tu je vsetko klasika OZ a obvod pre pwm. (a uz ta jedna zlta krabica bola doma)
Odkaz na cervenu krabicu s uP a displejom. http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic … 92&p=1
Editoval Atlan (22-01-2021 21:40:20)
Offline
Len pre zaujimavost ze cenou sa da ist este dolu $15
premyslam kam dokazu stlacit tie vyrobne a shipping naklady ked toto daju za cenu co ani krabicu nekupim a suciastky.
Editoval ihlan (14-02-2021 08:04:20)
Offline
Lenze to moze byt uvadzacia cena. Predas 5ks za 15E a potom sup za 35E. Ale aj tak neskutocne ceny.
Inak uz som startoval bielorus aj maly traktor. Cakam na displej 200A a bocnik.
Offline
Offline
Pěkný projekt, tady se takové věci od nabíječek, přes regulované zdroje, až po vf ohřevy a podobně dělají z neopravených Extolů, které zůstaly po zrušeném servise. Hotová bedna se síťovým přívodem a vypinačem, vevnitř je jednodeskový invertor a výstup na rychlospojkách. Z toho jde udělat už hodně. Také to využívají mladí elektronici, aby se naučili a stroj opravují. Je to vlastně číňany okopírovaný Telvin do součástky, včetně filtrů chránících IGBT koncáky. Nakonec ale číňan z nepochopitelných důvodů změnil pracovní frekvenci a tak fltry místo aby chránily spíše škodily a stroje padaly jako mouchy. Závada je vlastně skoro ve všech stejná. Mají k dispozici i silnější typy strojů Extol a i jiné.
Offline
Tím natočíš za zimy tak maximálně motorku .
Offline
Svoje teorie si nechaj pre seba. Mam prakticky vyskusane ze to funguje.
Inak 12v@150A o tom si mozu tie startovacie cinske voziky (100E) co tu predavaju len zdat. A su rozmerovo a vahovo niekde inde.
Editoval Atlan (29-06-2021 11:13:21)
Offline
Však preto . Dělal jsem carstar z nabíječky VZV a 6ka drát ukápla jako nic . U pitomého Lublina , ne u zmrzlého Belarusa . Nesmysly . Jako pomůcka k aku snad .
Offline
Tak upravime nazov, pomocny startovaci zdroj.
Klestak mam len do 400A a to u bielorusa bolo uz cez jasne ze z baterkou ale zbyticne velka bateka ked v teple startuje na brnk, len vzime ak nahodou je problema trrba vyrazit. Tak je vhodne nabit baterku. Preda a len m6ad v zime ma troska hustotu.
Nema zmysel stavat 600A startovaci zdroj, to ani tie bezne za 100E co sa predavaju nemaju. Aj polochcipla baterka postaci ked ju postrcis. 150A stuchanec je dost.
Offline
Tak ho uprav , kdyby jsi to tak nazval v úvodu , neklepnu do klávesnice .
Offline
Bobobo ale na startovanie osobneho auta alebo traktora sa pouziva bezne neaky buster alebo pomocny startovaci zdroj s maximalne 200amperami . Pretoze sa pocita ,ze v kazdom aute,ci traktore je baterka . A bez baterky malokto startuje len s startovacim zdrojom ,pretoze hrozi odpalenia alternatora ak v aute nie je baterka -tyka sa to aut za poslednych 20rokov. Ze naco mi je startovaci zdroj s 300 a viac amperami ? Nech som v obraze ma -nas pouc
Offline
Je to proto, že baterka může být úplně KO.
Offline
Tak vyskusaj na dajme tomu na 10rocnom priemernom aute striednej triedy nastartovat auto silnejsim startovacim zdrojom s uplne KO baterkou a ked nastartujes tak potom zmeraj napatie a sa moze stat ,ze ti v aute nebudu neake funkcie fungovat-napriklad abs-esp a podobne alebo ti odpali altik . A NEBAVIME SA O STAROM BELARUSOVI CI STALINCOVI LEBO NA TOM NIKTO NEJAZDI V DNESNEJ DOBE :d
Offline
Aneb navod, jak si zajistit cestu do autoopravny :-)
Offline
Nastartovat s KO baterkou je přímá cesta k zničení nečeho dalšího v autě. Jen je otázkou co odejde jako první.
Offline
Nejdříve si ujasněte pojem , co je KO baterka . Jinak jsou to jen plky . Každý moderní prvek v autě je dnes chráněn proti napěťovým špičkám .
Offline
Bobobo Ti tu teraz len plkas ! Videl som v servise dost modernych novych aut od oktavky po s medveda a mali xy ochran a bohvie co este a predstav si,ze uplna Ko baterka poslala do vecnych lovist alternator na rocnom aute alebo odisla vdaka podpatiu riadiaca jednotka roznej funkcie a to nepisem,ze nove auta maju tych riadiacich jednotiek xy Ze teraz si mimo
Offline
Žiadne ochranné prvky neochránia elektroniku v aute, keď je baterka totálne KO, resp. že sa odpojí. Kým sa nepoužívali v alternátoroch lavínové diódy ale klasické, tak pri odpojení batérie pri naštartovanom aute boli všetky diódy spoľahlivo prerazené, napriek tomu, že mali garantované záverné napätie okolo 700 a viac V.
Offline
Bobobo, právě že jedna z ochran je baterka a nepočítá se s tím, že by někdo provozoval auto bez baterie. Prostě je to nedílná součást vozu. S KO baterkou bez dodatečných a negarantovaných úprav vůz nelze technicky nastartovat ani provozovat, což je ta nejlepší ochrana. Pokud má někdo znalost a troufalost na to vůz nastartovat, tak má jistě i schopnost nést případné následky. Ochrana proti blbovi neexistuje a tak se z hlediska výrobce není o co snažit.
Offline
Elektronika v autě by měla mít podle příslušných automotive norem nějakou odolnost proti přepětí. Například u auta s běžným elektrickým vybavením 12 volt by měla elektronika vydržet přepětí tuším nějak od 40 - 80 voltů.
Problematické tam potom budou indukční špičky, které to povolené přepětí překročí.
Offline
senior napsal(a):
Žiadne ochranné prvky neochránia elektroniku v aute, keď je baterka totálne KO, resp. že sa odpojí. Kým sa nepoužívali v alternátoroch lavínové diódy ale klasické, tak pri odpojení batérie pri naštartovanom aute boli všetky diódy spoľahlivo prerazené, napriek tomu, že mali garantované záverné napätie okolo 700 a viac V.
Nechce sa mi pozerat dokatalogu. Ale silne pochybujem ze v 70 rokoch boli v altiku diody ma 700V.
Problem bolhlavne v spojeni mechanickeho regulatora a polovodicoveho usmernovaca. Tj nespojita regulacia s pomalou reakciou. Co by bez baterky mohol byt problem.
V dnesnej dobe modernych diod, a polovodicoveho regulatora ktory je navyse riadeni nejakou zbernicou odpojenie baterky by nemal byt problem. Problemom bude to ze altik nepokryje prudove spicky, a to spusti zapis chyb v jednotkach o podpeti.
Lenze baterka tam je aj na chytanie spiciek. A nieje ziadny rozumny dovod tu bateriu odpajat.
Pokial nieje ulomeny oloveny prepoj v baterke, tak sa vyznamne stale podiela na starte. (teda ak uz niesu dosky v skrate)
Editoval Atlan (07-07-2021 23:45:36)
Offline
Je vidět , že netušíš o čem klepeš . Baterka ani zkrat nemůže alternátor zničit . Je to jeho konstrukční vlastnost . Nauč se to . A podpětím již vůbec ne . To jsou plky .
Offline
Stránky: 1 2