SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Pafik1605: A to máte prosím ten Atmos na 230 nebo 3x400V? A spokojenost?
Edit: Aha, už jste odkaz upravil. Máte verzi na 400V.
Editoval varok (25-12-2020 09:15:51)
Offline
varok napsal(a):
Pafik1605: A to máte prosím ten Atmos na 230 nebo 3x400V? A spokojenost?
Edit: Aha, už jste odkaz upravil. Máte verzi na 400V.
Jojo, nevšiml jsem si hned, že mi vypadla v textu mezera
Mimochodem, nikdy se mi nepovedlo, aby při stříkání běžel pořád. Stačí si koupit pistoli LVLP, ne HVLP.
Offline
Nemám pistoli HVLP mám RP, což by měl být středotlak. Nad nějakou LVLP jsem uvažoval. Tak samozřejmé záleží i na pistoli, ta moje žere docela dost. Jak už jsem psal, tak nechám kompresor natlačit do vypnutí. Začnu stříkat a odhadem do půl minuty se kompresor zase spustí a tlak jde pomalu dolů, protože kompresor nestačí dávat tolik, aby stačil rychle zásobovat pistoli i doplňovat nádobu. Takže už běží dlouho a jen když na chvíli přeruším stříkání, tak se stačí nádoba doplnit a kompresor vypne. A jakou značku pistole prosím máte? Kupoval jsem pistole Sico, ale už je skoro nikde nemají.
Offline
varok napsal(a):
Nemám pistoli HVLP mám RP, což by měl být středotlak. Nad nějakou LVLP jsem uvažoval. Tak samozřejmé záleží i na pistoli, ta moje žere docela dost. Jak už jsem psal, tak nechám kompresor natlačit do vypnutí. Začnu stříkat a odhadem do půl minuty se kompresor zase spustí a tlak jde pomalu dolů, protože kompresor nestačí dávat tolik, aby stačil rychle zásobovat pistoli i doplňovat nádobu. Takže už běží dlouho a jen když na chvíli přeruším stříkání, tak se stačí nádoba doplnit a kompresor vypne. A jakou značku pistole prosím máte? Kupoval jsem pistole Sico, ale už je skoro nikde nemají.
Nevím jako značku a není to důležité. Ale úplná srač..a to není. Pracovní tlak je kolem 2 Atm. Kompresor dá 10 Atm, ale výstup redukuju na 4 Atm. a u pistole mám malej redukčáček, astavenej na 2 Atm.
Offline
Tak já jsem s těmi Sico Tools taky velice spokojený. Sice to je taky čína, ale slušná kvalita. Už jsem měl více typů. S těmi kompresory se samozřejmě spustí po chvíli každý, ale se 100l popř. tou 90L po delší době a když poběží kompresor trošku tišeji než ten uřvanec co mám teď, tak mi to ani tak vadit nebude. Mám na kompresoru ttaky nastaven mnohem vyšší tlak než pracovní. Max. kompresoru kdy vypne jsem si nastavil na asi 9Bar, na výstupu dávám asi 6-7Bar a u pistole si to zredukuji na asi 3-3,5Bar.
Offline
Dobrý večer, jak se tady na začátku řešilo lakování plastů jako třeba nárazníku apod. Chtěl bych poprosit o radu nějakého lakýru. Nastříkám nárazník základem na plasty. Na to plnič. Ten obrousím do hladka. Na to stříknu metalízu a po zhruba půl hodině několik vrstev bezbarvého laku. Nechám uschnout a vytvrdnout pár dní. Všechno v pohodě, ale zhruba po půl roce začne lak praskat. Je to nárazník bohužel dost tvarově členitý, samé oblouky a vlny. Poradí prosím někdo kde dělám chybu?
Offline
Změkčovač na plasty dáváš? Nemáš krycí lak v moc silné vrstvě? Píšeš, že dáváš několik vrstev.
Offline
Bezbarvý lak 3 vrstvy a docela dost laku. To by mohlo taky dělat? Změkčovač nepoužívám, jen základ na plasty.
Offline
Dávám více vrstev bezbarvého laku, nebo více barvy pokud je to klasická lesklá barva, ne metalíza. Zatím se učím a neumím jinak docílit lesku, když dám málo barvy. Potom mám pomeranč. Větší vrstvabarvy nebo laku taky umožňuje lak přebrousit a vyleštit, nějaké smítka, semtam jemný pomeranč popř. drobné stékance.
Offline
Pomeranč - máš barvu moc hustou a nerozlije se.
Nárazník je dost exponovaný na různé kroucení, vibrace, nárazy při parkování apod. S barvou šetři, nebo dát více, ale po slabších vrstvách, mokré do mokrého, přesto žadnou silnou vrstvu. Pokud necháš vrstvu vytvrdnout, strhni pak rounem před dalším nástřikem. Určitě ti praská jen krycí vrstva bezbarvým lakem.
Offline
Pokud dávám metalízu, tak bázi dávám jen 2 nebo 3 tenké vrstvy, podle toho jak kryje. Ale bezbarvý lak jak jsem psal trošku přidávám. Zkusím ten bezbarvý lak nebo lesklou barvu více ředit a dávat tenší vrstvy. Děkuji
Offline
Ono plasty mají taky poměrně velkou tepelnou roztažnost. Pokud je tepelná roztažnost nastříkaných vrstev barvy příliš odlišná od tepelné roztažnosti základního plastu toho nárazníku, praská to už rozdílem teplot v zimě a v létě.
Offline
Dobrý den, tak jsem se pustil do nárazníku. Původně byl stříbrný, minule jsem to jen tzv. zmatoval, tedy sbrousil jemným smikem do matného vzhledu. Tentokrát jsem vše sbrousil hrubší zrnitostí až raději na čistý plast. Bohužel je nárazník starší a jedna strana už byla někdy svařována plastem, jsou po tom stopy. To je ta strana kde je tmelený celý roh. Bohužel je ta strana i dost zvlněná asi po tom karambolu, tak jsem to minule opravoval. I dnes, ale už se snažím dávat tenší vrstvy tmelu a raději více vrstev. Nahoře jak je ta lišta to kamarád klepnul o něco, tak tam byla prasklina. Zkusil jsem to podrátkovat a přes to tmel s vláknem. Na to klasický soft tmel. Praskliny o kterých jsem minule psal byly bohužel i v tmelu, takže někde dělám chybu asi už při tmelení. Ale chtěl bych se prosím zeptat odborníků. Ten základ na plasty stačí nastříkat až jak to už mám zatmelené a obroušené a bude se stříkat plnič, nebo se to má nejdříve tím základem nastříkat a potom až tmelit a stříkat? A můžu použít klasický plnič nebo musí být nějaký speciální? Vždycky to stříkám klasickým na karosérie. Děkuji
https://varok.rajce.idnes.cz/Naraznik_Octavia_I_RS/
Editoval varok (20-06-2021 16:43:50)
Offline
Už to tady psal Radim, tepelná roztažnost plastů je řádově větší, než u kovů, u PP je to třeba dvacetinásobek tep. rozt. oceli. Je logické, že plnič nebo tmel určený na ocel bude vyráběn tak, aby měl přibližně stejnou tepelnou roztažnost, jak ocel a podle mě toto bude u plastů dělat vždycky problémy.
Offline
No ptal jsem se ve dvou obchodech kde míchají barvy a nejsou to žádní nováčci. V jednom mi řekli že se vyrábí i speciální tmely na plasty, ale že to nikdo nekupuje, že všichni používají klasické tmely. V druhém mi bylo řečeno, že pokud dodržím správný technologický postup, tak že musí vydržet i klasický plnič apod. Možná jsem moc zbrklý a moc spěchám, tak teď raději nechávám všechno schnout raději do druhého dne. Pro jistotu.
Offline
K opravě autoplastů tmelením (aby to k něčemu vypadalo i po létech) mám naprosto skeptický názor.
Za mlada jsem si dělal 3/4 kapotáž na motorku z laminátu. Tmelení jsem se chtěl co nejvíce vyhnout, tak jsem po každém přebroušení místo tmelu znovu použil pryskyřici. U povrchu přebroušeném smirkem 1200 jsem začal stříkat plničem. Dostal jsem se na 2000 bez chlupů ze skelného vlákna apod. Základ, následnou metalízu (mezi tím jsem lepil samolepky) a krycí bezbarvý lak stříkali profíci v boxu v lakovně.
Nádherný výsledek!
Jenže po pár letech ježdění i stání na Slunci, se sebenepatrnější vzduchová bublinka, prasklinka od vibrací, začne nafukovat, prostě je to vidět.
A plast na toto bude 10x choulostivější než laminát...
Offline
Laminat a plast je uplne ina hra.
Laminat v profi priprave chce presne tuzenie /absolutne presne/ a vakuovanie aby bubliny neboli.
Kamarat sa tomu venuje ako aj pracou s karbonom....v podstate laminat len ine vlakno.
Sice sa to nepohne ale vzdy /VZDY/ casom na povrchu vidiet texturu.
Plastov je x typov na kazdom jje vacsinou oznacenie a podla toho sa postupuje.
Je pravda ze u nas menime diel za diel ale zvaracku na plasty , sponkovacku a lepidla na dielni mame.
Dnes uz vacsinou len na lepenie drziakov senzorov.
Tmel pouzit jednoznacne na plasty...ziadne vlakno a ine presaciny.
Mame v praci RS ale druhej generacie kde sme naraznik v podstate zlepili dokopy z x crepov....drzi uz roky.
Drzi bez prskliny ...je pravda ze oprava bola tazko nerentabilna.
Offline
Aha, koukal jsem na nějaké videa na youtube a už jsou i tmely přímo na plasty. Ten s vláknem jsem tam dal aby trošku držela ta prasklina. Ten tmel jsem zahlédl i v e-shopech, tak ho zkusím koupit. Ten nárazník je klasický plast, je tam značka PP. Tak tam asi bude ten problém, že jsem minule dal klasický tmel, ne?
Děkuji
Offline
Jen typ plastu pořád nestačí. Vlastnosti plastu ještě dále velmi ovlivňuje to, čím a do jakého procenta je plast plněný. Například plnění plastu vlákny, třeba skelným vláknem má omezovat roztažnost plastu.
Ve výsledku nakonec je třeba znát obchodní či technické označení konkrétního plastového materiálu, ze kterého ten dílec je. Otázka je, jak tyto informace využít, když někdo někde doma v garáži opravuje plastový nárazník auta, protože jestli se nemýlím, konkrétní plastový použitý materiál třeba na ten nárazník by měla být interní informace automobilky či automotive výrobny.
Offline
SO 545 napsal(a):
...Drzi bez prskliny ...je pravda ze oprava bola tazko nerentabilna.
No a vo tom to je. Laminát bez vakuování nebo alespoň vytěsnění bublin, dělaný samodomo v garáži, stejně tak Varokovy opravy plastů dělaných před garáží nemohou dosáhnout na kvalitu specializovaných pracovišť. Kde už to je ale těžce nerentabilní.
Raději nový nárazník, třeba i na RS...
Offline
Radime, já se tím neživím, mám to jen jako koníček. Lakovat se zatím stále učím. A kluk je rád že mu to někdo za pár korun opraví. Ale i tak jsem zklamaný když se mi lak povede, krásně lesklý a po asi roce popraská a navíc ten kluk s tím někde klepnul, tak je prasklý.
Offline
Zdravím Vás. Chystám sa renovovať liatinovú vaňu v kúpelni (nechcem sa jej zbaviť a ani sa mi ju nechce vysekávať z obkladu...). Potrebujem však niektoré miesta vytmeliť. Môžem použiť bežný tmel na auto, alebo to musí byť nejaký špeciálny? Prípadne máte nejaký dobrý postup ako na to?
Povrchovu úpravu si predstavujem napr. EPOLEX farba na vane, dvojzložková, nanášať chcem striekaním. Neviem či je to najlepšia voľba. Viete mi poradiť?
Offline
Litinová vana byla původně opatřena smaltem. Nedovedu si představit, že by se dala renovovat - uvést do stavu jako když byla nová- nějakým nátěrem.
Offline
Davor: Stačí mu i domácí oprava. Nevím kolik stojí profesionální oprava prasklin nárazníku a lak, ale ten klučina takové prachy určitě dávat nebude. Zadní jsem mu taky lakoval a zatím drží. A je spokojený, lak je krásně lesklý atd.
Offline
Varoku, buď použiješ speciální barvu či lépe rovnou celý nátěrový systém, přímo určený pro ten konkrétní materiál toho nárazníku. Pokud se ten nátěrový systém dá zpracovat ve tvých podmínkách venku před garáží. A jak už tady bylo naznačeno, lépe tenčí vrstva než silná. Řekl bych, že tam bude snížená tvrdost a pevnost té barvy, aby mohla absorbovat bez poškození ty rozměrové změny plastu nárazníku. Potom to bude příslušně drahé, ale může to držet bez větších změn na tom nárazníku roky.
Nebo to budeš všelijak bastlit a zkoumat a hledat alternativy a potom připrav toho kluka, že mu to za nějaký čas začne praskat.
Koukám dodatečně, značka PP znamená polypropylen. A na polypropylenu nedrží skoro nic, pokud se nepoužije speciální úprava povrchu. I když zase trochu záleží, jak a čím je plněný.
Editoval Radim (22-06-2021 18:30:52)
Offline