SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
dobré ráno
Chtěl bych postavit velký držák cívky na vnější straně mig / mag. Udělal jsem pevnou podpěru s 50mm trubkou, ale nemohu udělat brzdu, abych zablokoval válec. Existuje nějaký způsob, jak to udělat, aniž byste museli kupovat velký držák cívky, protože ho budu muset poslat do své země z jiné země a ne všechny obchody to dělají za mírné ceny.
Offline
A co cívku (válec) dát na ležato? (osa svisle)? Mají to tak některé stroje a cívka se brzdí vlastní hmotností.
Offline
Pokud ti to pomuze, takhle je to resene u drzaku nalezato, jsou tam kluzne podlozky a je to stazene sroubem, kterym se nastavi, jak tezce jde odmotavat.
Pokud to bude civka na stojato melo by to fungovat taky.
Offline
KMU1 napsal(a):
A co cívku (válec) dát na ležato? (osa svisle)? Mají to tak některé stroje a cívka se brzdí vlastní hmotností.
Už jsem o tom přemýšlel. Nemohu však zvýšit nebo snížit tlak, protože při kontinuálním nebo bodovém svařování existují tlakové rozdíly. Také se bojím motoru věnovat příliš mnoho úsilí.
Offline
Když to chceš mít precizně, tak okopírovat systém brždění , co měly kotoučové magnetofony. Nevím, jestli ho pomatuješ, tam se brzdilo podle tahu pásky a fungovalo to i při vyšších rychlostech (přetáčení).
Offline
KMU1 napsal(a):
Když to chceš mít precizně, tak okopírovat systém brždění , co měly kotoučové magnetofony. Nevím, jestli ho pomatuješ, tam se brzdilo podle tahu pásky a fungovalo to i při vyšších rychlostech (přetáčení).
Jestli tím jsou myšleny poslední verze našich magnetofonů Tesla, tak to přibrzďování bylo nestabilní, bylo náchylné k oscilacím - vibracím a navíc bylo vzhledem k bržděnému průměru rozměrově dost velké. A navíc vyžadovalo speciální materiály, rozměrově stálou kovovu pásku a na ní nalepený speciální druh filce. Právě aby to vibrovalo a pískalo co nejméně. Navíc drát má určitou tvarovou vůli, která by zpětně ovlivňovala brždění hlavně téměž prázdné cívky, zatímco magnetofonový pásek žádnou tvarovou vůli neměl. To brždění, mimochodem okopírované tuším od Grundiga, bylo v těch magnetofonech spíš průšvih.
Offline
Otázkou je, kdy to má brzdit a jak hodně?
Pokud jde o brzdění pomocí tření, tak si vždy vzpomenu na brždění prvních rotopedů pomocí pásu. Po chvíli šlapání se třecí místa ohřály a hned jste jeli proti větru a do kopce. Anebo obrácený efekt, kdy brzdy starších nákladáků při dlouhém sjezdu z kopce po ohřátí přestávají brzdit. Obojí ukazuje na velkou materiálovou závislost na materiálech při třecí brzdě a bez vyzkoušení jdete do experimentu.
Bud bych šel cestou brzdy s zpětnou vazbou která bude sílu brždění regulovat podle situace nebo magnetické brzdy. Pro zpětnou vazbu by v soustavě byla kladka, která podle na ní působící síly by měnila tření, možná to ty magnetofony takto měly, nebo si vzít představu z bržděného přívěsného vozíku za auto.
Magnetická je v podstatě dynamo jehož výkon se pálí na nějakém spotřebiči.
Obojí umožnuje nastavit brždění s velkou jistotou, ale je to vykoupeno složitostí zařízení.
Editoval Charon (29-04-2021 09:31:10)
Offline
Nestačil by z jedné strany třeba filc a maticí z druhé strany přitahovat k filcu?
Offline
Charon napsal(a):
Anebo obrácený efekt, kdy brzdy starších nákladáků při dlouhém sjezdu z kopce po ohřátí přestávají brzdit.
Že by právě proto měly náklaďáky a autobusy motorové brzdy?
Editoval varok (29-04-2021 16:24:18)
Offline
Stránky: 1